Te umflă râsul degeaba, a fost un exemplu despre rata de devalorizare a unui autovehicul și am specificat clar că nu este intenția mea să-l conving la un astfel de gest tembel. Exceptând mărcile "în vogă" la români, aka VW, Dacia și probabil cam atât, restul suferă o devalorizare cruntă, începând cu Ford și Mazda, care nu sunt mașini rele deloc, dar care la 1 an de la achiziție valorează <1/2 din valoarea lor de noi.
Să mă ierţi, asta e un fel de "la plăcinte înainte, la război înapoi".
E foarte uşor să fii generos pe banii altora. E foarte uşor să îi recomanzi cuiva care are un plafon maxim de 3500 euro să se ducă la 5000-7000-10.000 ("mai bagi o rată, mai jefuieşti o bancă...").
Dacă vrei să-l ajuţi, îl ajuţi în 3500, nu cum am păţit eu cu bicicleta pe topic-ul
ălălalt, de-am întrebat de 1000 RON maxim şi se tot ducea lumea pe la 1500. Până am lăsat-o baltă...
Asta e legat de problema de mentalitate.
Apoi, o maşină nouă nu se devalorizează?
Fă un calcul.
Metoda 1:
Maşină de 3500 Euro. O foloseşti 17 weekend-uri pe an, o medie de 1000 km/ week-end, iese undeva la hai să zicem 20.000 km/an rulaţi (deşi mi se pare enorm pentru utilizare ocazională dar fie...). Îi dai o perioadă de viaţă de 3 ani. Maşinii, nu proprietarului
. Nu bagi bani în ea decât de benzină. După 3 ani, 3 ani jumate se strică. Ceva care nu mai merită reparat fiindcă e scump, nu ştiu ce, găsiţi voi ceva, teoretizăm. Şi-o dai la fiare vechi/vinzi pe piese de schimb cu 500 euro.
Şi-acu' vine matematica, bat-o vina.
3500 euro (preţ achiziţie) - 500 (preţ vânzare) / 3 ani dă 1000 euro pe an preţ de utilizare. Hai mai punem 500 Euro înapoi pentru diverse (un far spart, o vopsea zgâriată, un ulei schimbat şi ce-o mai fi). Rezultă grand total 3500 euro. Bani pe care i-ai dat din prima, fără rate, fără legat la cap.
---------
Metoda 2:
Închiriere maşină.
După cum zicea pufi, iese cam în aceiaşi bani, dar:
- Nu poţi să o foloseşti când vrei
- Faci mereu drumuri s-o închiriezi / laşi înapoi
(probabil sunt şi alte dezavantaje, dar astea sunt cele mai evidente pentru mine)
--------
Metoda 3: foloseşti ăia 3500 euro ca avans pentru o maşină nouă de 10.000.
Avantaje sunt: e nouă, îţi alegi culoarea, marca, forma, ai asigurare, eşti liniştit.
...până te uiţi la desfăşurătorul de rate şi te gândeşti că mai ai 8 ani de plătit pe ea.
Acuma, pun pariu că 8 ani de utlizare începând de la maşină nouă costă mai mult decât 3 ani de utilizare la maşină SH, başca cei peste 1000 euro/an rata, başca dobânda, başca faptul că ţi-ar fi mult mai greu s-o revinzi ca SH dacă vrei să-ţi cumperi altceva.
Offtopic: există vreo metodă să nu mai văd thread-ul ăsta? Că o să mă înjure lumea că nu mă ţin de cuvânt şi continui să postez...