Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

Cateva sute de E probabil. Nu stiu sa iti spun exact dar mai mult de 500E nu cred ca ai de dat la o masina de genul celei pe care o cauti tu.
 
Imho do not buy SH. În primul rând ia în considerație următorii factori:
- câți km faci cu mașina pe an;
- la ce o folosești, aka cărat balast de vapor sau 2 mape cu foi;
- cât vei merge cu ea în oraș și cât în afară. Scurta mea perindare prin Arad s-a soldat cu 45 min în trafic pe o "arteră" importantă, iar toată lumea era așa molcomă că-mi venea să-i iau la șuturi :biggrin:
- cât vrei să o păstrezi.

În funcție de asta ți se vor da sfaturi pertinente, nu cum s-o forjezi la 6000RPM ci mai ales de ce ar fi necesar un astfel de tratament câteodată, benzină sau diesel, autohtonă sau străineză, etc.

Taxa de primă înmatriculare descalifică din prima (imho, subliniez) mașinile aduse din doiciland, iar faptul că ești un șofer începător ajută mult la respectiva descalificare. Imho (din nou), șofer nou = mașină nouă. Proaspătul posesor de permis habar n-are să facă o pană corect, darămite să i se rupă cureaua de la alternator pe autostradă (Stan pățitul here). A face un efort să o iei nouă rezultă în multiple avantaje:
- asigurare CASCO 100% în primul an și (cu puțin noroc) și în anul 2. Contează, ți-o spun cu mâna pe inimă. Daaa, știu, există "șmecheri" care merg cu atenție și nu fut mașina. Eu îți spun că există 99% șanse să-ți pocnești mașina în anul 1, și dacă este una adusă de prin coclaurile germane vei ajunge invariabil la un service 1. oficial, unde vei fi rupt de bani, 2. de cartier, unde vei fi rupt de bani, 2 decurgând din faptul că nu te pricepi deloc la partea tehnică și nota de plată va fi mult încărcată. Când ai CASCO, principala ta grijă va fi decontul CASCO către reprezentanță, ceea ce se rezolvă mult mai ușor decât altceva;
- garanție. O, da, contează, pentru că dacă îți crapă CD-playerul brand al mașinii, tot la reprezentanță ajungi. Și costă. Mult.
- suport tehnic/tractare gratuite, în funcție de mașina care ți-o cumperi și dealership-ul care ți-o vinde (aka dacă te miros de fraier posibil să "uite" să menționeze astfel de avantaje). Nu-mi spune că nu contează că nu te cred. Dacă ți se oprește motorul și ai suficient combustibil, unde te uiți mai întâi? Mda, așa ziceam și eu, în telefon după numărul de la tractare. Iar cei care ți-o tractează ar fi bine să fie de la reprezentanța care ți-a vândut mașina și care suportă avantajele menționate la începutul paragrafului :wink:
 
Omu' are 3500 euroi. Există maşină nouă la banii ăştia?
IMHO, totul se opreşte la bani. Dacă are 3500 şi tu îi zici de 5000-6000, el tot 3500 are.
 
Așa, și trebuie musai să-i dea pe mașină când ar putea să-i dea ca avans? De-aia întreb, dacă e doar de "test" să vadă cum e să meri cu mașina, să-și ia imo și dacie din '70. Dacă are gânduri s-o păstreze și să nu-și taie venele de frustrare, eu zic să se mai gândească.
 
Poate-i are dintr-un credit :smile:
Sau ajunge să facă la fel ca un amic, de-a făcut credit de nevoi personale (mare) ca să îl dea avans la alt credit (imobiliar, şi mai mare)?
Dă-o dracu de tablă, iei una SH de 3500 euro, de test, o vinzi după un an cu 2500, zici că ai pierdut 1000... Dar dacă îţi iei una de 10.000, în rate, pe 10 ani, pierzi mai mult şi nu te scapi de ea aşa uşor.
Pentru mine maşina e un obiect folosit pentru utilitate. Punct. Să mă ducă de colo-colo cu viteza legală, să pot băga în ea două geamantane, să aibă un minim de confort, să nu consume cât un tanc şi să nu coste piesele cât o mână şi-un picior. Exemplu.
 
Da, sigur rentează să-și aducă Dacia Sandero din Germania :rotf:

Eu am luat o mașină SH cu 2000EUR și am dat-o peste 2 ani cu 500... nu mai rentează așa mult, nu? Sub nicio formă nu poți cumpăra ceva SH și s-o vinzi pierzând atât de puțin.

Eu cunosc un caz al cuiva care vroia automobil 4x4 și a fost combinat să-și ia Mitsu Lancer Evo IX... pe care a vândut-o peste 1 an jumate cu 10.000km la bord și cu 23.000 EUR... Nouă era peste 35.000... Norocul celui care a cumpărat-o este imens, nu zic nu. Eu nu vreau să-l combin în modul ăsta pe bietul om, dar dacă vrea ceva să-l țină peste timp și nu vrea să se joace de-a uite mașina nu-i mașina, să-și ia nouă, motivele le-am subliniat, nu mai are rost să le reiau.

O mașină nu e o placă video, din momentul în care ai cumpărat-o începe să pape bani. Combustibil, revizii, etc. Dacă o iei SH/TH/FH/etcH, va înghiți cu siguranță mai mulți bani și în final tot acolo ajungi. Dar mai frustrat, mai nervos... pentru ce? A, np, dacă e pasionat de mașini și îi place lui să lucreze la ea și are și unde să se bage pe sub ea și să nu-i vină maidanezul la nas, ok. Dar ceva-mi spune că nu-i cazul :smile:

Ai spus că n-ai mașină, nici carnet, dar îți place să teoretizezi chestii. Eu vorbesc din experiență, practică făcută pe spinarea mea și fuck me dacă m-aș mai sui într-o mașină second hand. Eu vreau ca mașina să facă ce ai spus tu acolo, nu să mă joc de-a caiboii și indsmenii pe sub ea din 3 în 3 zile că a crăpat nu știu ce furtun.

Să-ți dau un exemplu practic. La 75.000-100.000km sau 4 ani se schimbă distribuția. Dacă această intervenție nu se face corect, pistoanele ies frumos prin biele și prin blocul motor și prin capotă, chestie care mulți au pățit-o. Dacă e mașina nouă și ai făcut schimbul într-un service autorizat, ai pe cine certa/da în judecată/etc. Dar ia dă-l tu pe Gigi Locomotivă în judecată, pentru că deh, el era cel mai "decent" mecanic din cartier și ai ales s-o faci la el. Mhm, sigur vei avea câștig de cauză. În vreo 2-3 ani. Timp în care tu te uiți la 3000 Eur cum zac în fața blocului, inutilizabili :wink:
 
Bă, când toată lumea îmi zice că sunt bou... ce pot să fac... să cotcodăcesc?
I'm out. Jarod, baftă la achiziţie!

LE: sorry, da' mă umflă râsul...
Eu cunosc un caz al cuiva care vroia automobil 4x4 și a fost combinat să-și ia Mitsu Lancer Evo IX...
Ai grijă, Jarod, că ajungi să păţeşti ca ăla :hihi:
 
LE: sorry, da' mă umflă râsul...

Ai grijă, Jarod, că ajungi să păţeşti ca ăla :hihi:

Te umflă râsul degeaba, a fost un exemplu despre rata de devalorizare a unui autovehicul și am specificat clar că nu este intenția mea să-l conving la un astfel de gest tembel. Exceptând mărcile "în vogă" la români, aka VW, Dacia și probabil cam atât, restul suferă o devalorizare cruntă, începând cu Ford și Mazda, care nu sunt mașini rele deloc, dar care la 1 an de la achiziție valorează <1/2 din valoarea lor de noi.

Hulu, poți completa cu mai mult de 2 cuvinte?
 
Sunday driver... Să zicem că ai nevoie de mașină în medie un weekend din 3. Asta înseamnă cam 17 utilizări pe an, indiferent dacă mergi doar la shopping sau dai o plimbare până la munte. Să închiriezi o Dacia Logan te costă 30€/zi, inclusiv asigurări și taxe, și fără să te doară capul de impozit, reparații, parcare și siguranță în timpul săptămânii etc. Mie-mi dă un pic peste 1000€ pe an pentru 17 weekenduri full (2 zile, fără a ține cont de pachetele de weekend). Iar dacă vrei altă mașină la un moment dat, pur și simplu trebuie să o ceri.

Pentru shopping ajungi și mai ieftin dacă iei un taxi. O cursă din Băneasa până în Militari e sub 10€.

De ce ai da 3000€ sau mai mult pe loc pentru ceva ce va fi nefolosit minim 80% din timp, când ai opțiuni mai ieftine de a plăti doar utilizarea? Părerea mea... :smile:
 
Aha, deci mai bine dau la banca dobanda si mai si devalorizez oricum masina (devalorizarea este mai mare la masina noua decat la SH), decat sa iau o masina SH.
Nu am avut nici eu nici tatal meu nevoie de CASCO (el in 25 ani eu in 8 ani) si intre timp am schimbat uneori si doua masini pe an. Facusem calcul la un moment dat si in 5 ani, pe banii de CASCO as fi luat o masina noua. Asta nu inseamna ca recomand sa nu faci CASCO. Poate tu atingi masina, poate iti dau vecinii cu cheia si nu iti permiti sa le spargi capul, poate parbrizul sau farul de la masina ta costa mai putin decat plafonul si nu faci icter mecanic sa vezi ca platesti CASCO si cand ai nevoie de el mai scoti oricum bani in plus la service.
Nu am facut o pana in viata mea, iar taica-miu, la un volum cu mult mai ridicat de condus ca mine, nu cred ca a facut in ultimii 5 ani mai mult de 2 pene de cauciuc. Nu mi s-a rupt in viata vecilor amin nici mie si niciunui cunoscut viu sau mort vreo curea de la ceva, orice de la motor. Am avut masina sparta si am preferat sa pun la loc un alt casetofon de 2 lei care e mai valoros decat janghina ce se poate fura de pe masina (excludem cazurile in care head-unitul este facut special pe forma bordului masinii si cine-l fura il fura sa-l puna la o masina identica, deci ce rost are sa-l mai fure?).
Ce alte detalii vrei sa mai dau? Chiar vrei sa iti arat ca nu vad niciun motiv in a cumpara masina noua decat daca am frustrarea sa fiu primul proprietar care-si pune curul in ea desi poate nu sunt primul care da o **** pe bancheta din spate (deh, poate e vreunul dintre dealeri cu fetishuri si a inaugurat-o inaintea mea). Evident, ca poti sa-ti mai iei si vreo teapa, asta este, toti traim din astea, de aia viata in sinea ei este o jungla si nu pentru ca poate iti iei o teapa cu o masina la mana a doua.

Taica-miu are acum un Mercedes C220 (diesel aspirat din 1995) si in vreo 40mii de km facuti in tara, peste cei deja 200mii facut in .de, am schimbat doar o data ulei (ca deh, cam papa de fel ulei si tot completand am considerat ca pot fi zgarcit). Am dotari peste orice Logan, am confort peste orice Logan, nu am poate acelasi zvac pe care-l are cel mai naravas Logan dar cand ma plictisesc, ma uit la steaua care ma ghideaza de pe bot. A, am uitat, intra in locuri stramte mai ceva ca un Logan si asta ma face extrem de fericit. Am uitat, a costat 3000Euro.

jarod, vezi aici cat te duce taxa auto de prima inmatriculare in functie de masina aleasa. Apoi da un ochi pe piata auto romaneasca, e posibil sa gasesti masini deja aduse, neinmatriculate, sub media pretului din .de (cum se zice, la botul calului) sau inmatriculate deja apropiate la pret de cele din .de (la care uneori taxa adaugata nu e deloc mica). Oricum, dupa primii 10mii de km in .ro, toate devin o apa si-un pamant.
 
Din momentul in care ai masina in fata blocului, nu o sa mai fi "sunday driver" ci vei fi tentat sa o folosesti din ce in ce mai des.
 
Te umflă râsul degeaba, a fost un exemplu despre rata de devalorizare a unui autovehicul și am specificat clar că nu este intenția mea să-l conving la un astfel de gest tembel. Exceptând mărcile "în vogă" la români, aka VW, Dacia și probabil cam atât, restul suferă o devalorizare cruntă, începând cu Ford și Mazda, care nu sunt mașini rele deloc, dar care la 1 an de la achiziție valorează <1/2 din valoarea lor de noi.
Să mă ierţi, asta e un fel de "la plăcinte înainte, la război înapoi".
E foarte uşor să fii generos pe banii altora. E foarte uşor să îi recomanzi cuiva care are un plafon maxim de 3500 euro să se ducă la 5000-7000-10.000 ("mai bagi o rată, mai jefuieşti o bancă...").
Dacă vrei să-l ajuţi, îl ajuţi în 3500, nu cum am păţit eu cu bicicleta pe topic-ul ălălalt, de-am întrebat de 1000 RON maxim şi se tot ducea lumea pe la 1500. Până am lăsat-o baltă...
Asta e legat de problema de mentalitate.
Apoi, o maşină nouă nu se devalorizează?
Fă un calcul.
Metoda 1:
Maşină de 3500 Euro. O foloseşti 17 weekend-uri pe an, o medie de 1000 km/ week-end, iese undeva la hai să zicem 20.000 km/an rulaţi (deşi mi se pare enorm pentru utilizare ocazională dar fie...). Îi dai o perioadă de viaţă de 3 ani. Maşinii, nu proprietarului :smile:. Nu bagi bani în ea decât de benzină. După 3 ani, 3 ani jumate se strică. Ceva care nu mai merită reparat fiindcă e scump, nu ştiu ce, găsiţi voi ceva, teoretizăm. Şi-o dai la fiare vechi/vinzi pe piese de schimb cu 500 euro.
Şi-acu' vine matematica, bat-o vina.
3500 euro (preţ achiziţie) - 500 (preţ vânzare) / 3 ani dă 1000 euro pe an preţ de utilizare. Hai mai punem 500 Euro înapoi pentru diverse (un far spart, o vopsea zgâriată, un ulei schimbat şi ce-o mai fi). Rezultă grand total 3500 euro. Bani pe care i-ai dat din prima, fără rate, fără legat la cap.
---------
Metoda 2:
Închiriere maşină.
După cum zicea pufi, iese cam în aceiaşi bani, dar:
- Nu poţi să o foloseşti când vrei
- Faci mereu drumuri s-o închiriezi / laşi înapoi
(probabil sunt şi alte dezavantaje, dar astea sunt cele mai evidente pentru mine)
--------
Metoda 3: foloseşti ăia 3500 euro ca avans pentru o maşină nouă de 10.000.
Avantaje sunt: e nouă, îţi alegi culoarea, marca, forma, ai asigurare, eşti liniştit.
...până te uiţi la desfăşurătorul de rate şi te gândeşti că mai ai 8 ani de plătit pe ea.
Acuma, pun pariu că 8 ani de utlizare începând de la maşină nouă costă mai mult decât 3 ani de utilizare la maşină SH, başca cei peste 1000 euro/an rata, başca dobânda, başca faptul că ţi-ar fi mult mai greu s-o revinzi ca SH dacă vrei să-ţi cumperi altceva.

Offtopic: există vreo metodă să nu mai văd thread-ul ăsta? Că o să mă înjure lumea că nu mă ţin de cuvânt şi continui să postez...
 
Adica daca vezi threadul nu te poti abtine de la postat? :biggrin:

On-topic, eu mi-am exprimat destul de clar opinia despre subiect cand mi-am cumparat o masina noua ieftina in locul uneia mai "brand" dar SH; ce mai pot adauga este ca, dupa 1 an cu 2 luni si peste 8000 km, ma felicit in continuare pentru alegerea facuta.
 
Da man, dar probabil suma a fost egală. În cazul ăsta sunt de acord cu tine. Dar nu poţi să pui semnul egal între SH de 3500 şi maşină nouă de 10000.
 
@war4peace Omfg frate, nu te înjură nimeni, de-aia discutăm. Te-ai întrebat de ce ți se recomandă biclă de 1500 RON și nu de 1000 RON? Este același principiu pe care îl aplici tu, cu căști de 500 de RON, nu de 50 RON. Acum aș putea fi rău să spun că recomanzi altora să facă ce tu nu ai face, deși știu că nu e cazul și ai cele mai bune intenții. E așa greu de crezut că o mașină SH aduce mai multe necazuri decât rezolvă? Adică ți-o spun oameni care au trecut prin asta și tu NU dom`ne, știi mai bine să teoretizezi. Ei bine, teoria ta nu se pupă cu practica (din România cel puțin). Calculele tale sunt deja pe ulei grav, tu nu iei în considerație nici măcar o pană :rotf: Știi cât costă să repari un cauciuc? Ai idee cât costă unul nou? Știi că dacă îl schimbi de tot trebuie să-i schimbi și perechea de pe partea opusă dacă s-au făcut >x km? 500EUR/3 ani de utilizare e o glumă proastă care demonstrează că habar n-ai cât costă întreținerea unei mașini. Dar deh...

Parțial de acord cu Puterfixer în legătură cu închiriatul :smile:
 
Încurci oalele. Nu mă aşteptam.
A cerut cineva căşti de 50 RON şi i-am recomandat eu de 500?
Pană faci şi la maşină nouă, şi la SH.
N-a zis nimeni de 500 EUR pe 3 ani de utilizare. M-am referit strict la preţ plătit pe maşină versus timp de utilizare. Măcar ai bunăvoinţa să citeşti ce scriu. Cu atenţie. E o chestiune de respect.
Da' noah, treaba voastră... Eu atâta ştiu: Dacă un om zice că are maxim 3500 euro, degeaba, repet, degeaba îi recomanzi ceva de 10.000. Sau de 5.000.
Gata, o las baltă că dă în flame şi azi sunt cranky.
 
Daca omul a strans "din greu" 3500 de euro inseamna ca nu-si permite sa aiba masina, mai ales una veche cum si-ar putea lua de banii astia. It's a fact of life. :wink: Iar daca nu i-a strans "din greu" inseamna ca mai poate strange sau plati rate/leasing la o masina noua sau aproape noua...
 
Am mai mult de 3500 EUR, dar nu doresc să dau o căruţă de bani pe maşină. Mi-aş lua maşină nouă, dar chiar 10 000 EUR nu am şi nici nu vreau să-mi fac credit pentru asta. Rămâne varianta SH şi speranţa să găsesc ceva ca lumea.
 
Back
Top