Mie mesajul ăla de avertisment îmi sună mult prea alarmist, și de-aia tind să nu chiar cred partea cu fake-urile, deși și asta e o posibilitate reală. Doar că, dacă io aș fi reprezentanța unui brand răsunător alde Onkyo, Marantz, Bang&Olufsen sau altceva, aș ține cont un pic de nivelul clienților potențiali ca să redactez un mesaj ceva mai profesionist.
La urma urmei, oamenii trebuie informați
direct de către Onkyo prin site-ul propriu și reprezentanțe cum că:
1) se știe de existența unei probleme cu produse falsificate
2) în ce mod acest lucru afectează consumatorul - un produs falsificat prezintă zero garanții iar de calitate nu poate fi vorba
3) care sunt canalele oficiale de obținere a unor produse garantat originale, cu toate serviciile aferente
4) cum poate un consumator să identifice un fals (de la common sense, când ceva e suspect de ieftin atunci probabil e țeapă, până la o modalitate de validare a seriei unui produs pe un site, sau ce documentație trebuie să însoțească un produs original, cum ar fi certificatul/contractul de garanție cu hologramă pentru a demonstra autenticitatea, așa cum aveau mobilele Samsung distribuite oficial de HAT)
E și ăsta un serviciu de asistență a clienților pentru a fi cât mai mulțumiți de produse și brand în general. Iar de la un asemenea brand mă aștept la un alt calibru de comunicare, în care expresia „indivizi fără scrupule” pur și simplu nu are ce căuta. Adică Onkyo să-și pună PR-ul la treabă, că reprezentanța română fie are un rebut al mașinii de făcut diplome universitare dar cu fițe de PR-istă, fie probabil a pus șoferul sau IT-istul să compună mesajul ăsta.
Părerea mea.
Sau toată povestea e de fapt o luptă între canalele de import, caz în care Onkyo n-are de ce se băga cu un mesaj oficial despre produse contrafăcute, și atunci avem un asemenea comunicat cu uz și iz local.