Ce masina vreau?

Cu cerinte de genul ala acum vreo 13 anisori am luat Golf Variant. Nu era cu cutie automata si era pe motorina, ca asa erau vremurile, dar ideea e ca a fost o alegere buna si cand au fost discutii de inlocuire, Golf Variant model 2023 era in topul listei, doar ca nu am mai gasit decat o culoare oribila sau doar cu cutie manuala. Fiabilitatea si costurile de exploatare au fost foarte bune, in afara de schimbat injectoare in garantie (dupa 3 ani, astea inlocuite merg de 10 fara probleme) si niste ambreiaje (condus cam mult in oras de cineva care nu are mila de ambreiaje), zero probleme.

Vara trecuta am cautat si eu ceva, dupa cum spuneam Golf Variant era preferat (de sofer, nu de mine, eu conduc altceva) si Mazda 6 noua era varianta agreeata in urma unor discutii cu frate-meu, varul care are service si inca vreo cativa oameni cat de cat informati. Pe locul 3 era VW Passat Variant, dar erau probleme cu disponibilitatea. Locul 4, Mazda CX5, era cam scumpa pentru ce ofera, in parerea mea. Mai departe au fost cateva optiuni nu foarte interesante pentru sofer, asa ca nu am analizat suficient ca sa am o parere.

Frate-meu mai e incantat de Peugeot, au sute la el la serviciu si sunt multumiti, el are un 5008 si a avut inca vreo 2-3 alte modele, dar cu motoare clasice, nu hibrid. Oricum la drum lung nu prea mai conteaza hibridul, tot pe benzina mergi. Am mers cu 5008 un drum de 600 km cu remorca dupa noi (moto + biciclete), a fost foarte ok.

Alfa Romeo iti cumperi doar daca vrei sa inveti mecanica. Sau KTM, la motociclete. Stiu 2 posesori, pasiunea acopera gaura in buzunar, dar atat.

Skoda Kodiaq are un bun prieten, cel din Zurich. A venit in Romania cu Mercedesul, cealalta masina a lor, nu mai vine cu Skoda. Nu am intrat in detalii, il cred fara sa pun intrebari. Stiu ca se plangea de un consum nejustificat de mare de carburant fata de Mercedes, care nu consuma tocmai putin. Whatever.

Dacia, in orice model, nu recomand. Daca vrei o masina ieftina, de oras, fara pretentii, e chiar foarte buna, dar ca masina de facut 600 km in Romania intr-o zi cu 4 oameni in ea nu - nu are nici comfort, nici infotainment, nici o placere in viata. Am facut drum de 600 km cu Duster cu remorca, s-a comportat admirabil ca masina, dar inconfortabil si enervant ca ergonomie a bordului si radioului, nu doar sacaitor ci de-a dreptul enervant.
 
Și se pare că gândesc din ce în ce mai mulți așa, adică asta e la vânzare de vreo 3 luni și nimic, doar mai scade prețul din când în când (deja e 5000€ sub prețul de listă).
Culoare oribila, pretul destul de mare (modelul de baza e mult mai ieftin si e decent) si motorul de 2.5l inseamna impozit si asigurare mari. E masina care sfideaza logica, nu as da nici 30k pe ea, chiar daca pretul de lista e 45k si ei vor 40k, sh.
 
Doar comparam cu ceva echivalent a ce am acum. Adică modelul de bază ar fi un downgrade care e și mai ilogic.
 
Și mie îmi place actualul Volvo V60, dar asta pentru că eu am de vreo 4 ani modelul anterior. Anectodic, așa, nu s-a stricat nimic serios până acum (am luat-o sh, mașina e din 2015) - acum s-a tăiat ceva cablu la portiera șoferului, de nu mai mergea nimic acolo, dar s-a rezolvat rapid la un service. Destul de dotată, foarte confortabilă la drum lung (mers în Germania, Italia cu ea, nicio problemă - ACC e mană cerească pe autostradă). Nu știu hibridele de la ei cum sunt acum, la modelul pe care îl am eu părerile nu erau foarte bune. Bănuiesc că au mai avansat nițel de atunci. Ținuta de drum e ok (și foarte bună față de un SUV), direcția destul de precisă, dar neutră, (nu e BMW).
 
Volvo azi e de fapt o colectie de piese chinezesti vandute cu un pret mare si marketing european.
Asta nu inseamna neaparat calitate proasta, dar cu siguranta isi are locul in piata la un anumit price point.
 
Din păcate am impresia că majoritatea mașinilor sunt o colecție de piese de calitate proastă, împachetate frumos.
 
Pai deh, consumerism, profit, globalizare.
Relativ multi furnizori sunt refolositi, cateodata si exact aceleasi piese, o problema afecteaza multe chestii care depinde de acelasi material.
 
momentul de Porsche convertible
Descarci fontul Porsche de pe net, iei Loganul lui korby și-i tragi pe portbagaj un autocolant cu logo-ul POORSCHE.

1706794970091.png
 
Salutare, nu ne-am auzit demult :)

Caut si eu o masina mica de oras electrica. Momentan am ajuns la Renault 5 care apare in curand si Citroen e-C3. Ar mai fi si Peugeut 208.
Mai stiti si alta masina electrica mica care ar putea intra in calcul ? maxim 25k EUR
 
Cât de mică e mică? :)

Twizy a ieșit din producție din păcate. Se mai găsesc SH la prețuri ok, unele cu bateria cumpărată de proprietar, altele încă în chirie de la Renault, după cum a fost posibil în fiecare țară. Succesorul va fi Mobilize Duo (fabricat de Renault), de data asta cu geamuri la uși și câteva îmbunătățiri, dar asta o închiriezi sau o iei pe leasing, iar costul lunar include și asigurare, și încărcare, și altele, de-aia e disponibilă momentan doar în 4 țări. Mai există și alte microcars pentru fâțâială urbană cu un acoperiș deasupra.

Ieri mă uitam și la ceva Smart ForTwo care arată mai mult a mașină, și are variantă electrică sau hibridă.
 
Și se pare că gândesc din ce în ce mai mulți așa, adică asta e la vânzare de vreo 3 luni și nimic, doar mai scade prețul din când în când (deja e 5000€ sub prețul de listă)
Fun stuff, după ce ajunsese la 40.000, acum prețul e (la exact aceeași mașină) 42300€, pentru că așa se face vânzare, crescând prețul. Presupun că-i deranja că primeau prea multe telefoane, au zis să mai cearnă din pretendenți.
 
La cum i-am mirosit pe vânzătorii ăștia de mașini, ar face orice altceva decât să încerce îți vândă mașina. Practic mi-au făcut un serviciu că mi-au luat de pe cap banii. Așa că nu mă miră creșterea asta de preț.
 
Fun stuff, după ce ajunsese la 40.000, acum prețul e (la exact aceeași mașină) 42300€, pentru că așa se face vânzare, crescând prețul. Presupun că-i deranja că primeau prea multe telefoane, au zis să mai cearnă din pretendenți.
In mod surprinzator uneori merge, in special la marcile "dedicate" precum BMW, Audi, etc.
Si intrucat suspectez ca vanzatorii sunt aceeasi, nu ma mira tactica.
 
Am închiriată o săptămână o mașină de la Europcar. Am ales o compactă, Ford Focus, am primit o Skoda Kamiq. Motor 1.0TSI de 95Cp, manuală. Practic o sub-compactă pe picioroange. E suficientă pentru 2 adulți, 2 copii și 4 bagaje de cabină la Wizz. E decentă ca spațiu, dar are multe alte hibe:
- degeaba e înaltă, cu gardă la sol măricică, dacă e doar cu tracțiune față. Nu va vedea ever off-road și la vânt lateral pe autostradă face ca naiba pe drum.
- timoneria cutiei de viteze nu e cea mai grozavă chestie - marșarierul se acționează dubios, deși mașina e aproape nouă (10.000km)
- e nivelul de dotare "curu' gol cu tanga", adică are doar senzori de parcare pe spate și cameră de mers înapoi. Pe față nu are senzori, deși capota e înaltă și nu ai vizibilitate extraordinară în față.
- camera de mers înapoi nu se activează în cam 1/3 cazuri, îți aruncă o eroare că nu se poate ințializa și trebuie să dai manual dismiss la mesaj.
- motorul de 1l, 3 cilindri, turbo merge ok ținut în ture. Dar și consumă. Pe vreo 350km am media de 6.5l/100km, mers cu viteză legală (Vmax pe autostradă e 120km/h), cu condus anticipativ și amestecat în cutia de viteze ca în mămăligă. Estimez că aș avea un consum similar cu mazda 6, cu motor de 2l și automată.
- bord digital, care deși e mare oferă foarte puține informații utile. Aparent are un indicator de putere (exprimat în kW) care nu înțeleg la ce mă ajută, dar indicatorul de temparetură a motorului și cel de carburant au câte 8 segemente. De ce nu or mai fi la modă indicațiile continue, nu știu.
- controalele la climă sunt ascunse într-un meniu din infotaiment, nu poți regla viteza ventilatorului fără a lua ochii de la drum.
- și piesa de rezistență, sistemele de asistență a șoferului, care sunt două:
- lane departure warning system - care se activează aiurea si chiar tinde să miște volanul singur: semnal dreapta, linie discontinuă între benzi, nimic în spate și a început să bârâie când am schimbat banda. Like wtf?
- ceva gen colission warning sistem - se declanșează aiurea la mașinile parcate paralel cu bordura, s-a întâmplat de cel puțin două ori. Încă o dată am înțeles oarecum, era un drum care vira la stânga și era un drum secundar înainte, cu o mașină parcată pe el, a crezut că ne intersectăm, dar în restul cazurilor nu avea de ce. Probabil din cauza asta erau dezactivate din setări, când am luat mașina.

Pentru 18.500E cât e o mașină din asta, speram la mai multe. Would not buy one.
 
Hmm, nu cred ca e noua, adica are prea multe probleme foarte aparente, o fi fost impachetata si reparata sumar, pentru inchiriere nu-si bate nimeni capul. Sau daca nu e asa atunci VW chiar are foarte mari probleme.

Eu unul mi-am cam luat gandul de la VAG, intre Skoda mea si Toyota lui frate-miu, ambele luate noi la diferenta de vreo 2 ani, masina mea a fost data la buy back acum 2 ani, mergea si la casat fiindca deja costurile de intretinere incepeau sa n-o mai faca rentabila. Acum frate-miu se gandeste sa schimbe masina nu pentru ca nu merita intretinerea ci pentru ca deja are 10 ani si ar merge ceva nou.
 
Are vreo 7 luni de la data fabricației, nu are kilometrajul mânărit. Și pentru VAG e important să producă ieftin și să vândă scump.
 
Back
Top