Ce masina vreau?

Corect, mea culpa, în anumite condiții se poate. Iarna la deal cu bateria aproape goală consumă și mai mult, așa e. Dacă e și SUV clar așa e.
În mintea mea era consumul la un drum de la A la B care n-ar trebui să ajungă la 9l chiar dacă e numai autostradă cu viteză mare.

Curios ce zici cu CC2. Și eu fix p'alea le am și n-am sesizat variații de consum față de anterioarele, cam tot 4.6-4.7 l/100 îmi ia la drumuri exterioare. :what:
Eu le-am pus după ce mi s-a spart ireparabil un Michelin Premier după vreo 65.000 km, și am preferat să le înlocuiesc și pe celelalte. Poate nu e 10% extra consum pe un Avalon hibrid, dar 5% garantat e. Cred că contează și de la ce cauciucuri vii. De exemplu, pe Camry, s-a simțit imediat trecerea de la Michelin Energy cu care venise din fabrică, care erau low rolling resistance (și mizerabile iarna, în consecință).

După 10 ani, Avalon-ul hibrid (puțin mai mare și mai greu decât un Camry) consumă sub 38 mpg (miles = 1,6 km, per gallon = 3,8L) în medie, mai puțin în oraș sau mers la sub 80 kph (de obicei e vreo 110 pe autostradă). 38 mpg = 10 mile pe litru = 6 L/100 km. Cea mai bună performanță la o cursă mai lungă a fost de vreo 48 mpg, adică 4,5 L/100 km.

Aceeași mașină cu motor V6 ar consuma cu vreo 40% mai mult, din informațiile și testele de mediu de acum 10 ani.
 
Last edited:
Sau dacă are cauciucuri prea bune, ca Michelin CrossClimate 2-urile de pe mașina soției, care au crescut prompt consumul cu 10%.
Vezi să fie totuși umflate la presiunea care trebuie, sunt producători care recomandă alte chestii decât ce-i pe stâlpul lateral al mașinii, eventual le poți da un e-mail.

La mine de exemplu Conti Sport Contact 7 sunt mereu încărcate la 2.4 bar și presiunea asta crește vara până la 2.6-2.7, care-i ideal pentru ele și normal (au viteza maximă posibilă în funcție de presiune, cum iar este normal). Dacă m-aș lua după ce scrie pe stâlpul mașinii, ar trebui să aibă maxim 2.4 bar.

Edit: la mine diferențele de consum între cauciucurile de vară și de iarnă sunt minime, undeva la 0.5l / 100km, de iarnă am Hankook 235/50R17 100V Winter i*cept evo3 W330 iar Conti SC7 sunt 235/40 ZR19 96Y XL.
 
Clar că le umflu la presiunea recomandată de Toyota. În cel mai rău caz, roțile vor adera mai mult de șosea, idee care nu mă deranjează (le-am luat pentru că am vrut cauciucuri care să adere bine în majoritatea condițiilor). Dacă crește consumul, asta să fie problema cea mai mare. Importantă e siguranța în circulație.

Varianta inversă, în care risc să am aderență mai mică dar salvez sub 100 dolari pe an pe combustibil (10000 mile/38 mpg= 263 galoane vs 10000 mile/41 mpg = 243 galoane), nu mă interesează.
 
Presiunea aia recomandata de producator este la rece. Si tine cont de variatiile de temperatura.
 
Presiunea aia recomandata de producator este la rece. Si tine cont de variatiile de temperatura.
Mă îndoiesc că producătorul recomandă 2.7 pentru 180 km/h la rece când la viteza aia dacă o umflu la rece cu 2.7 are șansele să treacă de 3 bar, ceea ce iese din spec pentru presiunea maximă suportată de pneul respectiv.
 
Si presiunea aia maxima tot la rece e data.
Ai incredere in producator ca stiu ei mai bine ... fara suparare. Ei au testat o gramada de situatii posibile cu aparate adecvate, nu fac presupuneri.
 
Am vazut mai devreme un film cu cineva ajuns la service cu 9.5 atmosfere in rotile de la masina, fara nici o problema. Da, presiunile sunt la rece, ele urca uneori destul de mult in mers dar e calculat totul.
 
Daca as cumpara-o, touchscreen-ul lucios trebuie inlocuit ASAP si colantat cumva restul ramei lucioase.
BTW, asta se rezolvă cu ceva gen Plasti Dip și o folie mată pe ecran.

bezel.jpeg

Inițial arăta așa:
original.jpeg
 
T'EYES CC3 2k, Android 10, 4G dual SIM. L-am ales pentru că are calitatea sunetului ok, nu trebuie făcute modificări la mașină, se integrează canbus ok cu mașina, adică toate controalele pe volan merg direct, merge și mufa USB a mașinii, se integrează și cu senzorii de parcare, si dă și acces la setările mașinii care erau accesibile prin head unit. Am avut probleme cu camera de marșarier, practic nu detecta prin canbus când băgam în marșarier, dar s-a rezolvat legând direct un fir din conectorul mașinii (care era legat la decodorul canbus by default). Are și android auto și carplay wireless, dar nu prea m-a interesat, am băgat un SIM în el și rulează aplicațiile local.
 
Am vazut mai devreme un film cu cineva ajuns la service cu 9.5 atmosfere in rotile de la masina, fara nici o problema. Da, presiunile sunt la rece, ele urca uneori destul de mult in mers dar e calculat totul.
Interesant, ale mele au 51psi listată ca presiune maximă, asta înseamnă aproximativ 3.4 atm sau 3.5 bar. 9.5 atmosfere este ridicol și mă întreb ce pneu are sau ce fumează :biggrin:

Am uitat să revin cu detalii de la Continental:
Toate recomandarile de presiune gasite pe stalpul lateral sau in orice documentatie a producatorilor de anvelope si masini este la rece.

Nu trebuie sa va faceti griji pentru ca presiunea creste usor atunci cand se ruleaza. Daca producatorul masinii a recomandat 2.4, cu siguranta au testat ce se intampla la viteza mare cu presiunea in anvelope si au luat in calcul acel procent de crestere. Mergeti pe presiunea mentionata pe stalp.

Atasat aveti un document Continental numai ca si aici avem presiunea in functie de masina si incarcare. Dupa cum spuneam, s-au luat in calcul viteza si temperatura atunci cand s-au dezvoltat anvelopele si fac fata cerintelor.

Foarte șmecher. Pentru mine alea ar fi presiunile (închenărite cu violet).


1705696435344.png
 

Attachments

  • Conti_Fitments_Air_Pressure_Data_2023_EN_print.pdf
    7.1 MB · Views: 4
Interesant ca ai presiuni diferite fata-spate. Asta arata o diferenta relativ mare de greutate pe axe.
Dar presiunile sunt comune, nimic deosebit.
 
La CX-5 sunt în manual presiuni diferite față/spate doar pentru anvelope de iarnă. Și recomandă mai mult pe spate, for some reason.

1705913733308.png

1705913761463.png
 
Daca presiunea e mai mare pe spate mari sanse sa fie din cauza incarcarii suplimentare (bagaje, pasageri).
Daca e pe fata de obicei e motorul greu, se observa mai des la diesel pe caroserii usoare si lungi gen break.
Desigur, pot exista si exceptii de la reguli, dar in general e valabil ce am scris mai sus.
 
La CX-5 sunt în manual presiuni diferite față/spate doar pentru anvelope de iarnă. Și recomandă mai mult pe spate, for some reason.

View attachment 17152

View attachment 17153
Depinde cât poți să o încarci. Când am încărcat mașina de sigur avea 3t am făcut și presiunea mai serios (gen 2.6 pe toate, dar atunci nu știam și alea erau Toyo, nu Continental), fiind semnificativ lăsată pe spate (dar nu chiar la nivel de Dacia 1310).
 
Eram ușor plictisit, așa că piticii din cap au început să țopăie: ce mașină aș putea lua?

Să o luăm cu cerințele:
  • portbagaj generos, suficient pentru 2 adulți și 2 copii care vor să meargă la ski sau cu cortul o săptămână.
  • scaune bune, pentru că am spate de programator.
  • confortabilă la drum lung, eventual fun to drive.
    • nu fac naveta zilnic, drumurile scurte sunt la minim: 5-6km în zilele friguroase cu copiii la școală/grădiniță sau la cumpăraturi.
    • drumurile mai puțin frecvente sunt de la 200km în plus, autostradă și DN.
    • rulaj anual de sub 15.000km
  • nu e nevoie de capabilități off-road, mașina nu iese de pe asfalt decât cel mult pe drumuri pietruite.
  • automată, cât mai multe sisteme de siguranță atât anti-prostul de la volan, cât și de pe drum.
  • desigur A/C, încălzire în scaune cel puțin în față, Android Auto/Car Play.
  • o vagă iluzie de fiabilitate - nu vreau să îmi fac probleme că încep să crape chestii de pe ea și stau să ale(r)g între mecanici incompetenți.
  • nice to have: plafon panoramic, just because it looks cool, nu aș da bani extra pe asta, camere 360.
  • couldn't care less: jante mari, vopsea metalizată cu irizații din perle de crocodil, interior cu piele de oi extravirgine, uși cu soft-close, sistem audio super hifi cu 50 de incinte etc.
Teoretic, mai sus am descris mașina actuală (Mazda 6 break, benzină, automată). Dar dacă asta se strică iremediabil, cu ce o înlocuiesc? Ținând cont de profilul de utilizare, plus că pot monta o stație de încărcare în parcare, aș zice că ar fi bun un plug-in hibrid. Îmi displac CUV/SUV, mi se pare că stau ca naiba pe șosea comparativ cu un break, au înălțimea de încărcare a portbagajului inutil de mare, aerodinamică de 2 lei, sunt înalte. Am condus în ultimii ani ocazional, închiriate sau de la cunoscuți:
- Skoda Kodiaq - e o Octavia pe picioroange, ținută de drum potrivită pentru un pensionar, e un VW sub acoperire, nu mulțumesc
- Honda CRV - interesantă combinația aia cu motor electric cu baterie încărcată de un motor termic, dar te deconectează complet de drum, performanțele motrice sunt mediocre, mergi de la A la B cu ea, dar e cam ca în taxi.
- Toyota RAV4 - prefer un Duster în loc, e plină de plastic ieftin.
- Hyundai Santa Fe - mi s-a făcut rău la volan, mașina aia are un ruliu îngrozitor la orice viraj luat peste 80km/h. Dotări decente, dar ținută de drum execrabilă.

Hai să iau pe rând producătorii auto, să vedem ce oferte au:
- Alfa Romeo - Giulia, Stelvio și Tonale, cică se conduc mișto, dar sunt penalizate la practicabilitate și fiabilitate.
- Audi - face parte din VAG, nu au PHEV la A4/A5/A6 (aici am pus și sportback-ul, dar e la limită cu portbagajul). Q-urile nu mă atrag deloc, nu îmi permit un RS4/RS6.
- BMW - 330e/530e, doar că marca asta atrage îngrijorător de mulți cocalari. Cumva nu mă pot împăca cu oglinzile marcate cu acid și siglele lipite cu superglue. Până în 50km în mod full electric.
- Citroen - are în oferă un C5-x, dar nu m-aș arunca, nu am văzut niciunul pe șosea
- Dacia - ar fi Jogger hybrid, dar pas, nu mi se pare mașină confortabilă.
- Ford - oferta e plină de CUV/SUV/Focus Active. Unde e Mondeo? :capu:
- Hyundai/Kia - pare căau băut apă după Ford, doar SUV-uri în ofertă. Aș da o șansă Tucson/Sportage doar pentru că am fost mulțumit de Kia Cee'd. Dar dacă se comportă ca Santa Fe...
- Mercedes - C330e e încadrează, dar pare plin de plastic. 30-40km în mod full electric.
- Nissan - neah, SUV only, deși Ariya e interesantă la design, dar e electrică
- Opel - nimic interesant
- Peugeot - 308/408 hybrid, nu mă atrag deloc
- Renault - toată gama a migrat pe CUV/SUV, no thanks.
- Seat - nimic deosebit, Cupra Fermentor poate pare interesant, dar nu e practic
- Skoda - Octavia Combi sau Superb, când o apărea, dar nu mă atrage, e tot din grupul VAG.
- Suzuki - Toyota rebadged
- Toyota - poate o Corolla Touring, dar nu sunt convins, nu mă atrage marca. Din oferta actuală Toyota aș lua în considerare fie un Yaris GR, fie un Land Cruiser, pentru că pare genul de mașină care poate ajunge oriunde.
- VW - Golf Variant sau Arteon Shooting brake, dar nu agreez marca.
- Volvo - V60 T6/T8 :love::love::love:, pentru că e feblețea mea. 80-90km în mod full electric. Back-up ar fi si XC60, tot T6/T8, dar ambele sunt extrem de scumpe, noi.

Am ratat vreun model? Aparent, cu cerințele de mai sus, cel mai bine e să păstrez mașina actuală și să închiriez ocazional ceva dacă devine indisponibilă. Peisajul automobilistic se transformă într-o mare de ligheane pe roți, mari, care să hrănească ego-ul posesorilor, fără considerente practice. Well, așa am economisit eu mulți bani azi....
 
Cam la concluzia asta am ajuns si eu cu CX-5-ul, de-asta am și făcut upgrade-ul de infotainment, că m-am lămurit că n-o schimb și să nu mai frec telefonul cu hărți (oled burn-in e mai rău la căldură). 40k€ o mașină echivalentă, și nici măcar nu mai au albastru metalizat, în afară de roșu doar culori de șobolan comun. Ce obțin pentru ~30k, cât ar fi upgrade-ul pentru un model curent? Câteva chestii de comfort. Nu conduc suficient ca să zic că ok, stau toată ziua în mașină, măcar să mă simt mai bine, și nu depind serios de mașină. De stricat nu s-a stricat nimic serios la ea, chiar și băgată pe coclau. De zgâriat s-a mai zgâriat, că suntem români, parcări înghesuite și nu ne pasă de bunul altuia. Dar asta înseamnă că nici nu-mi pasă prea tare de încă o zgârietură.

Și se pare că gândesc din ce în ce mai mulți așa, adică asta e la vânzare de vreo 3 luni și nimic, doar mai scade prețul din când în când (deja e 5000€ sub prețul de listă). Față de ultimii 10 ani când trebuia să aștepți cel puțin jumătate de an după o mașină, de vindeau ăștia și mașinile de drive test.
 
Back
Top