Ce masina vreau?

Marius '95

troubleShooter
Am kia ceed diesel din 2008. Are vreo 230 000 km si a cam venit momentul s-o schimb. Caut ceva cam din aceeasi categorie: hatchback cu canapea rabatabila, mica dar nu Lastun, economica si care nu se strica. Banii nu prea reprezinta o problema decat in sensul ca de la un punct incolo, nu merita (adica nimic de la Audi, BMW, etc.).

Masina se foloseste 1 data pe saptamana la cumparaturi (10km) si drumuri lungi de 5-8 ori pe an. Exista posibilitatea ca in viitor sotia sa aiba nevoia sa mearga la serviciu in oras inca de 1-2 ori / saptamana. Din motivul asta as prefera sa nu fie diesel. Posibil sa fie ultima masina pe care o mai cumpar.

Ce as vrea sa aiba si Kia ceed actuala n-are:
- cruise control
- scaune incalzite
- sa fie ceva mai sprintena la depasiri

Ce NU vreau sa aiba. Iese din discutie orice masina care are chestii din astea si nu mai merge daca sunt demontate:
- Android, Apple car...ceva.
- internet
- bluetooth
- touchscreen
- beep, ding, ping, si alte zgomote
- blinkenlights
- popup-uri
- reclame
- abonamente
- camere video
- microfoane
- gps
- jante mai mari de 16"

Optiuni luate in considerare pana acum, in ordine:
- Toyota Auris hibrid mk2 <2018. Se gasesc si aproape noi.
- Toyota Prius hibrid mk3 ~2010. Are parcare laterala (aproape) automata. - Nu, nu-i pentru mine! Eu stiu sa parchez!
- Kia Ceed mk2 ~2015 diesel. Mai ieftina decat Toyotele.
- i30 - nu prea ma atrage cu nimic
- O tin pe asta.

Mi-a scapat vreun model demn de luat in considerare?
 
Rămâi la Kia aia. Ce s-a făcut apoi nu mai e atât de simplă dpdv mecanic și atât de fiabilă. Plus că modelul respectiv are trenul de rulare supradimensionat, mai ales dacă ai motorul de 1.6CRDi.

Nu supraestima utilitatea CC în România. Am fost până la Cluj de sărbători, am mers pe autostrăzi și pe Valea Oltului și cred că am reușit să merg cu CC doar vreo 100km din 1000, și ăia făcuți din bucăți. Românii nu știu să țină viteza constantă.

Nu subestima utilitatea BT și AA/CP. Doar cocleții cu BMW X5 și alte mașini de același calibru, nu au în cap doi neuroni ca să conecteze telefonul la mașină. De obicei ecranele din mașină sunt puse într-o poziție egronomică, nu mai stai cu ventuza în parbriz, poți da comenzi vocale ușor. Am adăugat recent un modul pentru AA wireless în mașină - e perfect pentru drumurile scurte, nu mă mai deranjez să pun firul la telefon. I am la lazy fucker.
 
Din lista ta pot doar să comentez despre Prius 3 deși nu sunt șofer dar cred că am citit tot ce se poate despre ea și am câteva zeci de mii de km buni în dreapta.
O am de 5 ani și în afară de consumabile și benzină n-am cheltuit altceva cu ea ceea ce mi se pare remarcabil pentru o mașină de paișpe ani ș'oleacă.
Doamna ce să zic, s-a relaxat complet de când a trecut pe automată și aproape că stă la volan cu plăcere. :biggrin:
De parcare laterală nu știu, o fi fo' opțiune pe care a mea n-o are.

Atenție doar dacă vrei un Prius din perioada 2009-2014 că au trei mari probleme:
- invertorul (a fost o campanie prin care l-au înlocuit)
- brake booster
- head gasket (dacă nu s-a făcut schimbul de ulei la max 10k km și curățat circuitul EGR măcar o dată până în 150-200k km ai mari șanse să te alegi cu blown head gasket).
De asemeni după 14 ani să te aștepți să cedeze și bateria de tracțiune care o să te coste între 2200-2500 euro (cel puțin astea sunt preturile zise mie de Toyota Neamț și Toyota Bacău).
De asemeni dacă ai sânge de Schumacher în tine o să fii dezamăgit de prestația lui în schimb cutia de viteze n-are moarte practic.

Toate problemele astea dispar la Prius după 2015.

Bottom line, n-am avut decât două mașini, ambele SH, dar Prius-ul ăsta e enervant de fiabil. :biggrin:
 
Blinkenlights , dar in contextul actual inseamna led-uri care nu te lasa in pace pana nu trantesti o banda izolatoare peste ele.

Multumesc pentru raspunsuri.

Avand in vedere ca masinile actuale contin din ce in ce mai multe lucruri de pe lista mea de "NU", consider ca acum este ceasul al 13-lea in care sa imi cumpar o masina care sa nu ma enerveze. (Eu oricum am tendinta sa ma enervez la volan.) Dupa cum ziceam, probabil va fi ultima masina pe care o cumpar (presupunand ca nu fac vreun accident dauna totala din care sa ies totusi viu si sa imi trebuiasca alta).

La Kia am inlocuit recent ambreiajul (pe la 200 000 km). A mai fost de schimbat un pivot la 170 000 km si o incuietoare de usa spate care a ramas intepenita. In ciuda fiabilitatii, nu cred ca mai tine inca 30 de ani - cam atat apreciez ca voi mai fi capabil sa conduc. La 80 de ani o sa ma urc intr-un auto-taxi si oi vedea eu atunci cum o intelege destinatia dictata cu 3 dinti in gura si pareza pe stanga.

Prius mi se pare cam mare. Auris am inteles ca e aceeasi dracie, intr-o caroserie mai clasica, ceea ce imi place. Prius mi se pare prea mare si prea joasa. (Trebuie sa parchez pe o bordura.) Si la pret de Prius de 100 000 km gasesc Auris de 30 000 km.
 
Volvo nu e chinezesc mai nou?

Prius e extrem de fiabil pentru că motorul are puține componente. Plus că e Toyota (am două în familie și le ador).

burebista are dreptate: dacă vrei să te iubească nevasta, ia mașină cu schimbător de viteză automat (peste 95% din cele care se vând în SUA). Porecla soției mele când e la volan e Schumi, pentru că conduce mai repede decât mine.

Cruise control nu merită decât dacă ai autostradă sau șosea cu porțiuni lungi în care poți schimba banda pe una goală, sau dacă îți iei ADAPTIVE cruise control, care păstrează o distanță constantă față de mașina din față. Altfel e degeaba.
 
Last edited:
Are jermănica autostrăzi de te saturi, iar pe drumurile naționale șoferii stau în coadă fără să depășească, și tot nu duc lipsa de cruise control din cauză de... lucrări de reparații la autostrăzi cu restricții de viteză, respectiv localități mici și dese pe drumurile naționale, de nu ajungi niciodată să ții o viteză oarecum constantă măcar 20 de minute. Poate ai cumva așteptări prea mari de la CC în niște condiții deloc ideale pentru asta în traficul românesc?
 
Cruise control in Romania, cica adaptiv dar nu prea (pe Mazda 2): a functionat pe A3 de la iesirea din Bucuresti pana am iesit de pe autostrada spre Gherghita-Buzau, adica vreo 20 km, un pic sub 15 minute (era pus pe 100 km/h). Asta in peste 20,000km circulati. Incercat pe A1, A2, mai mult de 2-3 km nu a mers figura.
 
Adaptive nu e pentru autostrada unde mergi relativ constant, desi e bun si acolo. Dar pentru restul tipurilor de drum e superb, mai ales la drum lung unde oboseala vine de la atentia constanta fata de cei din fata. Il am pe Toyota, plus automata cvt, condusul devine extrem de plictisitor dar mult mai putin obositor. Pentru viitoarele masini la mine a devenit o cerinta obligatorie.

Are si partile slabe, de la peste 100km/h franeaza foarte tarziu si brusc, ma gandesc ca e distanta de la care detecteaza obstacolul din fata, si a trebuit sa intervin ca sa reduc viteza din timp.

In schimb m-a ferit intr-o ocazie cand ma uitam pe dealuri fiindca era blocaj pe autostrada si se mergea cu 20/h si in reprize start-stop, adaptive nu era activat dar mi-a franat ca sa nu-l pup pe cel din fata care era oprit.
 
Am vazut azi un Auris. Portbagajul este cam prea mic. Am apreciat ca inca mai are roata de rezerva. Bordul e asa de inalt ca nu vad pe unde merg. Nici frana nu mi-a placut. Uneori e moale, alteori tare. Franeaza, nu dupa cat de tare apas pedala, ci dupa cat de brusc. Cica e un "feature". WTF?! Am tras si o frana de-am muscat din volan cand am avut reflexul sa apas ambreiajul inainte sa-mi aduc aminte ca n-are.
Am apreciat si ca este f. silentioasa. "Camera capitonata". :smile:
Daca as cumpara-o, touchscreen-ul lucios trebuie inlocuit ASAP si colantat cumva restul ramei lucioase.
Printre f. putinele lucruri deranjante care trebuie neaparat sa dispara se mai numara acul "turometrului" sau cum s-o numi, care ba se aprinde, ba se stinge si nici nu indica nimic util.
N-am avut unde sa ma uit la consum, ca doar m-am invartit printr-un campus industrial, dar apreciez ca o sa-mi iasa ceva gen 8-9 L/100km.

Per total parca nu prea face banii.

PS: S-ar putea sa-mi placa totusi mai mult un Auris diesel 2L, in ciuda faptului ca am zis ca nu vreau diesel.
 
Last edited:
Dacă era hibridă, da, e un feature, se cheamă frânare regenerativă, îți încarcă bateria dacă frânezi finuț anticipând traficul și nu ca gherțoiul cu BMW. :biggrin:

N-are cum să consume 9l/100km dacă e hibridă. Pur și simplu nu se poate.
 
N-are cum să consume 9l/100km dacă e hibridă. Pur și simplu nu se poate.
În medie, e greu. Ocazional, se poate.

Când bateria nu e încărcată, de exemplu iarna, mai ales la o mașină mai grea gen SUV, se poate. Sau dacă are cauciucuri prea bune, ca Michelin CrossClimate 2-urile de pe mașina soției, care au crescut prompt consumul cu 10%.
 
Corect, mea culpa, în anumite condiții se poate. Iarna la deal cu bateria aproape goală consumă și mai mult, așa e. Dacă e și SUV clar așa e.
În mintea mea era consumul la un drum de la A la B care n-ar trebui să ajungă la 9l chiar dacă e numai autostradă cu viteză mare.

Curios ce zici cu CC2. Și eu fix p'alea le am și n-am sesizat variații de consum față de anterioarele, cam tot 4.6-4.7 l/100 îmi ia la drumuri exterioare. :what:
 
N-are cum să consume 9l/100km dacă e hibridă. Pur și simplu nu se poate.
Se poate, nu stiu daca am ajuns chiar la 9% fiindca n-am stat sa urmaresc exact dar undeva pe la 7-8% mananca la 170km/h cu masina goala (doar eu, fara bagaje). La viteza aia hibridul nu mai conteaza, asta e bun doar prin oras unde mergi in principal pe baterie daca nu o calci, porneste motorul doar pentru incarcare 1-2 minute cand se descarca.
Consumul ideal e la 90km/h, pana la 130km/h e "rezonabil", apoi creste exponential cu viteza. Pentru mersul meu normal consumul mediu e undeva la 5%.
Also, cel putin la Toyota, bateria nu se descarca complet niciodata ci e tinuta de soft in intervalul 60-80%. Prin oras la viteze mici scade pana pe la 30% si apoi porneste incarcarea. Din ce mi-a explicat cel din reprezentanta e optimizat pentru viata bateriei (care cica e garantata lifetime, dar nu zice si in ani cat ar insemna).
 
Back
Top