Termopane. De care? De unde? Cu cine? Cat? Cum? Etc...

Quark

Zis și Brucan
Experiente personale. Eu urmeaza sa o comit saptamana asta si orice sfat suplimentar mi-ar prinde bine.

Multumesc pentru ajutor. :)
 
Am pus eu termopane anul trecut prin martie. Se poate sa se fi schimbat lucrurile de atunci.

Chestii orientative:
- profil PVC deoarece izoleaza mai bine decat aluminiul
- minim 5 camere in profil
- sticla 4-16-4 - (4 mm geam - 16mm spatiu - 4 mm geam) - nu accepta 12 mm distanta intre geamuri - cu cat mai mare cu atat mai bine pentru izolare fonica/termica
- pentru izolare fonica mai buna se pune sticla de grosimi diferite pentru a nu rezona ambele pe aceeasi frecventa - ex. 4mm cu 5mm
- neaparat pune geam LOW-E
- feroneria sa aiba cat mai multe puncte de prindere, in special sa existe prindere in partea superioara/inferioara a geamurilor (pe partea opusa balamalelor exista oricum)
- geamurile sa fie fixate la 1/3 din grosimea peretelui spre interior (partea calda a peretelui)
- pune cat mai multe deschideri oscilobatante (pe 2 directii) pentru ca sunt foarte utile (bucatarie, baie, dormitor, sufragerie)
- oricat de bun e materialul (profil PVC, feronerie, sticla) conteaza foarte mult montajul. Trebuie sa verifici fiecare geam/usa la finalul montajului ca se inchid perfect etans si mai ales ca sunt montate perfect vertical (cu bolobocul): nu vrei sa deschizi geamul jumatate si el sa se inchida la loc sau sa se deschida complet
- masoara orientativ geamurile si trimite mail-uri la firme pentru a primi oferte. Cand ceri o oferta spune exact dimensiunile si absolut toate detaliile despre deschiderea geamurilor (care sunt fixe, care se deschid simplu, care sunt oscilobatante), precum si numarul de plase si la care geamuri doresti sa fie montate si cum sa se deschida. Daca dai toate detaliile in amanunt oferta va fi foarte apropiata de pretul final. Daca in schimb te razgandesti dupa inceperea lucrarii/trimiterii ofertei ca mai vrei o plasa la un geam sau o alta deschidere la un geam firma o sa mai puna 50Euro pentru o plasa sau 70-100Euro pentru o alta deschidere, plasa sau deschidere care s-ar fi regasit in oferta initiala fara nici un ban in plus. ;)

Succes :)
 
Doua completari la ce ai spus mai sus:

- Profilele sunt si ele pe clase: clasa A (la care grosimea peretilor este de 3mm) sau clasa B (cu peretii de 1.5mm). Evident ca sunt de preferat cele de clasa A.

- La aluminiu nu te gandi ca este bun conducator de caldura si o sa tremuri in casa: orice profil de Al are o asa-numita "linie de rupere termica", care impiedica racirea partii de profil din interior. Practic este la fel de bun ca si cel din PVC. Si mult mai durabil. Din pacate pretul... :((
 
Eu nu stiu cum s-a intamplat dar in ultimii 8 ani am pus vreo 4 randuri (toate PVC) am folosit profil Deceuninck, Gealan, KBE si Rehau. In toate casele am prins 2-3 ierni bune iar ierarhia la profile este in ordinea scrisa mai sus.

Am avut si un incident foarte neplacut cu un profil din 3 camere, extrem de prost facute, am trecut printr-un mic cosmar - la prima ploaie mai puternica ma avut casa plina de apa. Desi la inspectia intiala ochiometrica aratau ok. La final s-a dovedit ca eram in mijlocul unui mic razboi intre constructori din care eu am iesit foarte prost si anume ca mi le-au schimbat pe toate dupa ce ma mutasem in casa noua.
Asa ca... mare atentie!
 
Geamul termopan e doar sandvişul de două sticle + spaţiul dintre ele, umplut cu gaz. Rama cea mai bună rămâne cea din lemn, dar mult succes să găseşti aşa ceva la noi :( Nemţii s-au apucat de ceva ani să dea afară tot ce e PVC şi chiar şi aluminiu, şi să pună la loc termopane pe lemn; izolează mai bine, respiră mai bine. De-aia se şi găsesc (sau se găseau) la noi depozite de geamuri termopan gata asamblate, aduse second hand din Germania.

Atenţie la fixarea de perete, să fie solidă. La cât sunt de „STAS” blocurile noastre, e neapărat necesară măsurarea fiecărui geam în fiecare cameră şi confecţionarea geamului pe măsură. Nu accepta un geam mult mai mic decât deschiderea în perete pe considerent că „lasă că-l ţine spuma poliuretanică” - are şi aia nişte specificaţii privind sarcina şi spaţiul maxim ce-l poate umple, şi în nici un caz nu e un lat de palmă. Am mai văzut inovaţii de te doare mintea...

Termopanul va etanşa foarte bine. Lemnul mai lasă o uşoară circulaţie a aerului cât să asigure o ventilare naturală a locuinţei, dar fără pierderi sensibile de căldură. În schimb, PVC-ul şi aluminiul dau senzaţia că te sufoci ca într-un borcan închis, şi favorizează acumularea umidităţii în aer şi formarea mucegaiului pe pereţi (mai ales dacă ai lavabilă). Găseşte o soluţie creativă pentru asta, ca să nu trebuiască să tot întredeschizi geamul, fie vară, fie iarnă. Poate un gemuleţ mic la bucătărie, sau o grilă de ventilaţie montată în ramă, ceva.
 
Cel mai rau dpdv al ventilatiei este daca ai si rigips in camera. In spatele oricarui panou rigips ai o folie de polietilena etansa, asa-numita "bariera de vapori". Deci in acest caz poti spune ca intr-adevar esti ca un peste intr-o punga de plastic. :D Nu e cazul la mine, am pereti de caramida. De asemenea am aerisire permanenta peste tot.
 
Am pus de 2 ori geamuri, o dată acum 10 ani la bloc și o dată acum 4 la casă. Nu știu ce tip de profile erau cele de la bloc, pe astealalte scrie Gealan peste tot.
- la cele oscilobatante de la bloc după o vreme aveam probleme cu etanșarea, nu se mai închideau complet în partea de sus, asta după 4-5 ani. La casă încă nu am nici un fel de probleme
- la rigips nu am nici o folie de vapori, între cărămidă și rigips am doar vată minerală la pereții exteriori și aer la cei interioriș până acum nu am avut nici o problemă cu umiditatea, în nici un caz condens sau mucegai. La bloc, însă, condensul era omniprezent și anual tratam pereții interiori antimucegai, mai ales la camera de pe colț (beton chior)
- izolarea fonică e relativă, față de ferestre din lemn de calitate bună nu am văzut nici o diferență. Termic e greu să îmi dau seama.
- plasele de țânțari în general sunt cam slabe calitativ și scumpe. Cele mai multe probleme le-am avut cu smulgerea holzșuruburilor de la balamale dacă erau deschise și adia un pic de vânt. În schimb dacă vrei să le faci DIY ies ieftine și bune, pui prinderi mai dese și materia primă e chiar ieftină.
 
Geamul termopan e doar sandvişul de două sticle + spaţiul dintre ele, umplut cu gaz. Rama cea mai bună rămâne cea din lemn, dar mult succes să găseşti aşa ceva la noi
Cand am pus termopane initial nu am gasit pe cineva care sa lucreze tamplarie de lemn cu geam termopan asa ca la prima dintre camerele renovate ferestrele au fost pe stil clasic: ferestre duble din tamplarie de lemn si geam simplu dar nu chiar geamul uzual de la orice geamgerie, nu mai stiu sa spun acum exact ce fel de (cum se numea). Se simte diferit fata de un geam normal, suna altfel la ciocanit si reverbereaza in alt mod. In fine, singurul impediment e ocazionala abureala pe unul din geamuri.

Pana cand am ajuns la urmatoarea camera deja gasisem oameni care sa lucreze tamplaria de lemn cu geam termopan. Am pus fereastra la exterior, iar fereastra de la interior am scos-o complet. Nu a mers cu pusul in partea calda a peretelui pentru ca peretele e suficient de gros cat sa nu prea mearga treaba asta si oricum aveam nevoie de un pervaz pentru feline :D.

Primavara asta am termopanat balcoanele. Avand in vedere ca fiecare are vreo 13 ml si 3m inaltime am mers pe varianta ieftina, aia care presupunea PVC in loc de lemn. Cu ocazia asta am aflat ca orice produs marca Gealan e fabricat in Romania, nu in Germania cum insista multi vanzatori si ca niste mesteri buni la montaj fac mai mult decat un termopan scump. Eu nu am avut parte, au masurat prost, au spart, au astupat, in final cred ca au bagat un butoi de spuma in montajul ala. Dar cel putin peste vara noile geamuri par ca s-au descurcat onorabil.

Si ca o mentiune, comparand fereastra de lemn cu geam termopan cu multe alte ferestre din PVC as alege varianta pe lemn oricand. Este mai elegant ca aspect si, desi e mai subtire decat aproape orice termopan clasic PVC, geamul ala a trecut testul matzei fara probleme iernile trecute. :D Nu s-a pus problema sa treaca ceva frig sau zgomot. Deci pentru cine are banii sa puna asa ceva prin toata casa, pentru cei care au si timpul necesar si cel mai important, pentru cei care pot sa faca ferestrele profi, nu la cine stie cine pe genunchi, lemnul cred ca e cea mai buna alegere. Chiar daca nu am putut sa fac o comparatie mai obiectica intre cele doua tipuri de tamplarie, cea de lemn mi-a lasat o impresie mult mai buna si ca o parere subiectiva dupa ce am simtit pe pielea si urechile mele calitatile mai multor termopane, parca izoleaza fonic si termic mai bine.
 
Cica marti vin mestesugarii sa ma termopaneze. :D

Pe moment ma distrez cu dat jos / curatat / robinetzit caloriferele de fonta. Cum n-am chef sa-mi vars matele am chemat alti mestesugari sa faca treaba: 1 meleon / bucata. :nuts:
 
Eu am incercat curatarea pe cont propriu. Bine, cont propriu my ass, trageam cate 4-8 oameni la caloriferele alea mai mari. Le-am curatat cu solutii speciale pentru asa ceva si m-a costat doar cat solutia respectiva (putin peste 100lei in total, parca), berea pentru mainile de ajutor si un tub de Nivea pentru bataturile facute de teava cu care ridicam caloriferele :D.
 
bausto zice bine ce zice. În 3 oameni am desfăcut orice calorifer, în 2 era un pic greu dar posibil.
 
Şi a meritat ruptul de şale VS 4-5 milioane şi stat dejaba ca supraveghetor? :mda:

LE: bine, bă, că sunteţi voi bărbaţi adevăraţi. Programări în avans pentru hernii pe PM pls :D
 
Neo, rupt de sale nu prea a fost. Chiar trageam 4-8 oameni la ele pentru ca unele sunt foarte mari (peste 1,5m latime, 12-14 elementi din aia umflati) si pentru ca nu vroiam sa ne rupem salele. Mai bine dau 8 beri decat 2 programari la medic :). Si eu am vreo 8 calorifere in casa, ma cam omorau aia la curatare.

Bagam o tzava lunga prin calorifer si prindeam 2-3-4 oameni din fiecare capat. Apoi la plimbare cu el :D. Si ca sa nu mint, m-a mai costat si apa cu care am spalat caloriferele.
 
Problema la mine este dupa cum urmeaza:

- Sunt calorifere d'alea vechi, model "hernie".
- N-au fost niciodata date jos de 40 de ani. Piulitele sunt efectiv sudate. Astia vor taia tevile cu bomfaierul si le vor refileta.
- Trebuiesc montate / adaptate robinete atat pe tur cat si pe retur, asta deoarece voi sta cel putin o luna cu ele date jos, pana pun faianta iar RADETUL m-a anuntat ca pe 14 sept. umplu instalatia cu apa.
- Este vorba numai de 2 calorifere (baie/bucatarie) deci 200 RON pentru placerea de a privi patru blonde in bikini tragand de fiare. :D

Date fiind deci conditiile, nu cred ca merita sa ma apuc eu de lucru, desi am toate sculele de pe lumea asta. :)
 
Mai bine iti tranteai si o centrala termica si scapai cu toata treaba dintr-un foc :). Eu am facut manevra cu caloriferele cand am montat centrala termica. Le-am demontat si spalat pe rand, pe masura ce avansau mesterii cu tevile prin casa.
 
Sistemul de incalzire al orasului nu este mai eficient la costuri decat cel castigat cu o centrala proprie? (fara sa includem costurile achizitiei si montarii unei centrale).
 
Depinde. Pe mine m-au costat gazele maxim 100 de lei pe lună iarna trecută, pentru păstrat continuu o temperatură pe la 24-25 de grade în casă + apă caldă. Doar pentru apă caldă (vara) mă costă 25-30 de lei pe lună.
 
Back
Top