Service de incredere pentru Citroen C3 1,4HDI 75CP (pe motorina)

Foxter

Membru Senior
Are cineva idee de un service pt un Citroen C3 1,4HDI 75CP (pe motorina) ? Masina in cauza s-a oprit dupa 50 de km de la pornire si s-a simtit un miros de ars (s-a topit cauciucul de pe flansa). La serviceul oficial Citroen (ATS) au facut deviz de peste 66 de milioane lei vechi (33 piese, 33 manopera). Din deviz se vede ca piesele de schimb sunt de circa 3 ori mai scumpe decat cele gasite pe internet. La al doilea service este Dacia Coletina (simpo trans service colentina) care cere un avans pt piese de 30 milioane lei vechi (avans pentru o parte din piese). Ma intereseaza un service serios, unul la care ati fost multumiti de cum lucreaza si de preturile cerute.

Multumesc anticipat.
 
Piesele sunt așa scumpe pentru că sunt originale. "Pe net" găsești o groază de gunoaie, la preț potrivit (1/3).

Reprezentanța oficială este cam singurul loc unde o poți repara a.î. să rămână în garanție.

Citroen nu este o mașină "de buget". FYI la Mazda 3 2008 bara față costă 2000 RON. Nevopsită. Un parbriz sare de 3000 iar un far... nu vrei să știi. La Focus III este și mai "trist".
 
Din păcate, piesele originale sunt scumpe pentru că pot, nu neapărat pentru calitate - iar prețurile pentru alea de calitate proastă sunt la fel de umflate. Adaosurile pentru astfel de piese sunt imense, există piese revândute oficial la preț între 10 și 100x față de prețul producătorului (bosch, conti), care și ăla trăiește bine merci de pe urma tranzacției (adică mai bagă și el un minim 2x, să fie).
 
@Neo
Masina e veche de 8 ani si are 50 000Km, garantia e de mult dusa. Si ATS-ul unde am fost prima data masina e reprezentanta Citroen desi acum aparent sunt reprezentanta Ford. Prin preturi de pe net nu ma refer la piese vandute de particulari ci la piese vandute in magazine.
 
Foxter, ai lista cu piesele ce trebuie inlocuite?
...(s-a topit cauciucul de pe flansa)...
E cat se poate de vaga descrierea asta.

Poti cauta pe la magazinele online (de exemplu) sa vezi ce alternative ai.
 
Din păcate, piesele originale sunt scumpe pentru că pot, nu neapărat pentru calitate - iar prețurile pentru alea de calitate proastă sunt la fel de umflate. Adaosurile pentru astfel de piese sunt imense, există piese revândute oficial la preț între 10 și 100x față de prețul producătorului (bosch, conti), care și ăla trăiește bine merci de pe urma tranzacției (adică mai bagă și el un minim 2x, să fie).

Nu este chiar total adevărat, am avut bară față aftermarket pentru Mazda și după 1 an nu se mai îmbina cum trebuie în vreo 8 puncte. Când am schimbat-o cu una originală (pe cheltuială proprie, nu mai suportam să-i trag câte 5-6 pumni la bară dimineața ca să se potrivească la loc), s-a văzut. Deja are 2 ani și nicio problemă.

Din ce-mi dau seama aici, poate fi ceva foarte complex și este posibil ca ECUul să fie implicat. Soluția simplă este rulat Torque pe un telefon cu Android cu un adaptor OBD II bluetooth să vezi personal ce erori scuipă și cam care ar fi problemele - un fel de diagnoză a săracului. Cuplat cu un manual de service bun și piesele potrivite, o poți face și-n spatele blocului - been there, done that.

Poți încerca un telefon aici apropos (București Vest, cel din Militari), eu am lucrat doar cu ei după ce mi-am luat porția de țepe de la Colina, BDT & co. Nu știu dacă se ocupă de Citroen, dar merită să dai un telefon să vezi ce și cum, o întrebare nu strică și oamenii sunt foarte ok.
 
Din devizul de la ATS:
Piesa: Nr bucati: Pret fara TVA (RON): Cod Piesa:

GARNITURA CHIULASA 1 320.55 0209AG
KIT DISTRIBUTIE C3 1 604.16 0831T3
ORING GALERIE ADMISIE 4 46.54 0348T8
GARNITURA GALERIE EVACUARE 1 12.88 0349N0
PROTECTOR INJECTOR 4 2.23 1982F7
GARNITURA INJECTOR JR CN DIA 7.3*16 4 9.23 198143
CAPAC DISTRIBUTIE C3 1 156.09 0320S5
POMPA APA C3 1 293.42 1201G8
CUREA TRANSMISIE 6K976 1 67.83 5750VN
RULMENT INTINZATOR C.A. C3 1 283.67 575186
FULIE MOTOR C3 1 692.13 0515V7
 
Ce vroiam să zic e că se poate obține o piesă de aceeași calitate și cu bani mai puțini, da' nobody bothers, dacă se cumpără și așa. Ca și în medicale, o parte din vină o au asigurările.
 
Deci sigur nu are treaba cu ECU, dar e ciudat ce s-a intamplat pana la urma: kitul de distributie si pompa de apa nu au cauze comune ca sa cada impreuna, iar fulia la motor nu stiu cum poti sa o strici fara un baros (e o bucata mare de metal). Rulmentul intinzator daca e 283 de lei e cam dubios, probabil e intregul sistem de intindere, un rulment SKF la Badi rareori trece de 50 de lei (am cumparat pentru masini si moto si media era pe la 15-20 de lei pentru cei fabricati in Germania). Capac distributie? A luat foc motorul sau ce s-a intamplat acolo?
 
Deci sigur nu are treaba cu ECU, dar e ciudat ce s-a intamplat pana la urma: kitul de distributie si pompa de apa nu au cauze comune ca sa cada impreuna, iar fulia la motor nu stiu cum poti sa o strici fara un baros (e o bucata mare de metal). Rulmentul intinzator daca e 283 de lei e cam dubios, probabil e intregul sistem de intindere, un rulment SKF la Badi rareori trece de 50 de lei (am cumparat pentru masini si moto si media era pe la 15-20 de lei pentru cei fabricati in Germania). Capac distributie? A luat foc motorul sau ce s-a intamplat acolo?

ECUul a fost o presupunere, de obicei dacă ia foc ceva scurt-circuitele sunt cam inevitabile și ăla-i printre primele care sunt cauterizate.

Din ce văd acolo s-a dus naibii distribuția și probabil proprietarul a continuat să meargă cu ea de colo-colo?

La diesel pompa de apă este angrenată pe distribuție, btwfyi, dacă se duce naibii distribuția ia și pompa de apă după ea în anumite cazuri.

Nu mai compara kit distribuție de moto cu cel auto că dă cu virgulă.

De asemenea, mă miră că pistoanele/supapele sunt întregi și nevătămate după ce dezastru pare să se fi întâmplat pe-acolo.

LE: dacă într-adevăr distribuția este de vină, este o operație foarte delicată schimbarea ei și te sfătuiesc să o faci undeva unde ți se dă garanție pe manoperă - de obicei cade foarte rapid dacă a fost făcută treaba de mântuială - și asta n-o s-o vezi la service-uri ieftine.
 
Nu compar cu moto, ca la moto distributia e pe lant si nu ajungi sa o schimbi decat foarte rar, compar cu auto. Am schimbat distributia la Renault (fiecare 60.000 km), Audi (120.000), Mercedes (tot 120.000), la unele pompa de apa se schimba pentru ca antrenarea pompei e parte din sistem, la altele e independenta, dar fulia nu am schimbat-o niciodata la nici o masina si nici capacul la distributie, doar garniturile.

Pretul garniturii de chiulasa iar mi se pare foarte mare; nu e ieftina si nu e de neglijat, dar totusi pare de vreo 2-3 ori mai scumpa decat e cazul.

Da, distributia nu se schimba la un service de cartier multi-brand decat daca ii cunosti si stii sigur ca au expertiza necesara; asta inseama vreo 5-6 locuri in Bucuresti unde lucreaza oameni scoliti la unitatile oficiale si apoi plecati la altii.
 
Incearca sa gasesti review-uri la service-uri pe forumurile dedicate Citroen/Peugeot/Ford - motorul e comun. M-as feri de reprezentantele Ford, nu sunt deloc ieftini.

Plus ca nu inteleg de ce manopera e peste 3000Ron. Inseamna peste 20 de ore de lucru - au timp sa faca rebuild la tot motorul.

Pana la urma masina ce a patit? Din deviz nu e deloc clar. Impresia mea e ca au combinat schimbatul distributiei cu avaria.
 
Manopera:

INLOCUIRE GARNITURA CHIULASA: Cantitate=10,7 (cred ca e vorba de ore) Pret unitar=120.16 Valoare=1,285.73 Valoare TVA=308.57

02490910 INLOCUIRE KIT DISTRIBUTIE SI POMPA APA: Cantitate=3,6 Pret unitar=112.1 Valoare=403.55 Valoare TVA=96.85

REPARATIE CHIULASA: Cantitate=1 Pret unitar=1,000 Valoare=1,000 Valoare TVA=240

Cat despre ce a patit masina:Masina in cauza s-a oprit dupa 50 de km de la pornire si s-a simtit un miros de ars (s-a topit cauciucul de pe flansa). Tatal meu banuieste ca astia de la primul service nu au reparat o defectiune anterioara pt care a fost in service anterior la ei (un zgomot ciudat la functionare, zgomot ce persista si dupa reparatia lor). De asemenea banuieste ca nu au schimbat nici uleiul (operatiune pt care a fost recent la ei), acesta fiind ars in momentul cand masina s-a oprit.
 
Uleiul se innegreste dupa cateva minute de functionare a motorului, culoarea nu e un indicator bun al gradului de uzura.
 
Iar kitul de distribuție se schimbă în general dacă trebuie să umbli pe la motor, nu e anormal. Dacă în bord îți arăta că temperatura motorului e ok când s-au topit chestii, vezi și senzorii de temperatură. De obicei sunt mai mulți, dar doar unul e afișat în bord. Pentru restul ar trebui să țipe (check engine and stuff).
 
Exista vreo regula generala pt schimbul distrbutiei (pe curea).
La VW mi se spune la 4 ani sau x km (nu mai tin minte parca 60-120k ), masina mea are 80000 km si 8 ani vechime.
Prima distributie am schimbat-o dupa regula de mai sus, la 4 ani fix, masina avea atunci 50 000 km. Acum s-au implinit iar cei 4 ani, insa mi se pare cam ...hmm sa schimb iar tot kitul dupa numai 30000 km.
Banuiesc ca totul este legat de calitatea cauciucului din care e facuta cureaua de distributie si care probabil la 4 ani isi pierde din proprietati, insa in cazul asta de ce nu se schimba numai cureaua?
 
Cureaua de distributie nu se remonteaza. Se inlocuieste de fiecare data cu una noua.

Cureaua asta antreneaza si pompa de apa si e intinsa de niste role. Conform bunului principiu consumerist, toate componentele astea au o durata de viata limitata by design, de obicei putin mai mare decat intervalul de revizii. Poti alege (serviceul nu te poate obliga) sa nu schimbi si pompa de apa, dar iti asumi riscul unor reparatii mult mai costisitoare, daca ai ghinion.
 
Cum ar fi trebuit sa zic ca sa se inteleaga? ...in cazul asa de ce nu se schimba "decat" cureaua ? :)

Nu era vorba de remontat, ci pur si simplu o indoiala ca intr-adevar trebuie schimbate toate cele pe acolo. Daca ar fi sa dau un exemplu extrem, o masina care sta in garaj 4 ani fara sa fie miscata, se califica cu brio la schimbat pompa de apa? Ca doar pompa de apa face parte din kitul de distribuite, nu?
Si nici nu cred ca ai de ales, kitul de distribuite contine anumite piese, pe care da, poti sa alegi sa nu fie montate, insa nu ai cum sa le cumperi separat.

Dar hai ca-i deturnam omului topicul si el e chiar necajit, la mine sunt doar potentiale probleme.
 
Se pot cumpara separat, lumea cumpara de obicei piesele de la diferiti producatori care-s renumiti. Sau cumperi tot kit-ul de la un singur producator, cum fac mare majoritate din service-uri.
De curiozitate, cat costa un schimb de distributie? Ca din ce am vazut in lista de mai sus, in mare parte asta implica toata servisarea aia de 66 milioane.
 
Back
Top