Motorsport

Să sperăm. Am uitat să mai postez pe forumuri, daaa'...
 

Attachments

  • IMG20240120161508.jpg
    IMG20240120161508.jpg
    218.3 KB · Views: 13
  • IMG20240221182605.jpg
    IMG20240221182605.jpg
    147.6 KB · Views: 12
  • IMG20240215145443.jpg
    IMG20240215145443.jpg
    294.6 KB · Views: 10
  • IMG20240214122734.jpg
    IMG20240214122734.jpg
    167.3 KB · Views: 10
  • IMG20240214122726.jpg
    IMG20240214122726.jpg
    178.4 KB · Views: 11
  • IMG20240211143847.jpg
    IMG20240211143847.jpg
    272.9 KB · Views: 12
  • IMG20240211143836.jpg
    IMG20240211143836.jpg
    294.4 KB · Views: 13
  • IMG20240221184822.jpg
    IMG20240221184822.jpg
    248.2 KB · Views: 13
  • IMG20240221184850.jpg
    IMG20240221184850.jpg
    236.8 KB · Views: 14
Take 2.
Aşa-i acum. Avem 10 zile s-o gătăm, facem cam 75% dintr-un engine rebuild, aşa că o să fie nevoie şi de rodaj, pe care nu am cum/unde să îl fac. Reglaje la geometrie, direcţie şi suspensie. Plus căratu' efectiv până la Prejmer. Aşteptăm să vină înapoi şi cutia de la refurbish + LSD, am trimis-o de o lună pt. o lucrare de 2 zile. Etc.
În caz că nu-i gata, mai avem şi alternativa Săndel. Da' e complet stock şi nu ar prea avea rost.
 

Attachments

  • IMG20240226195222.jpg
    IMG20240226195222.jpg
    251.6 KB · Views: 11
  • IMG20240226194432.jpg
    IMG20240226194432.jpg
    192.3 KB · Views: 12
  • IMG20240223085319.jpg
    IMG20240223085319.jpg
    326.6 KB · Views: 11
  • IMG20240226195232.jpg
    IMG20240226195232.jpg
    254.4 KB · Views: 11
  • IMG20240226195600.jpg
    IMG20240226195600.jpg
    237 KB · Views: 12
  • IMG20240226195617.jpg
    IMG20240226195617.jpg
    183.4 KB · Views: 12
  • IMG20240226195955.jpg
    IMG20240226195955.jpg
    212.2 KB · Views: 12
A păţit că în-afară de schimburi de ulei şi distribuţie nu s-a făcut nimic în ultimii 3+ ani. Compresie slabă. Fum nu arde/mănâncă. Aşa că, we do this:

- machine the head, new headgasket, new bolts, new valves and new stiffer springs.
- new piston rings.
- there are some coolant leaks, we need to check the hoses.
- poly bushes for the rear.
- new timing belt.
- new gearbox mount.
- new brake lines.
- we'll add sensors & gauges for the water temp, oil temp and oil pressure.
- a new exhaust is required, not sure if we can get around that at the time.
- other miscellaneous tasks that might rise up during the servicing.

Also, the gearbox will be sent to LM Motors & Service to be refurbished and to have an LSD fitted in place of the standard diff.
 
Ca inginer suna foarte interesant sa faci asa ceva.
In schimb daca as fi un consumator asa ceva ar costa cat o masina noua sau chiar mai mult, in special in tarile cu apa calda.
 
It lives!
It's alive! ... and dripping.
Specialişti ăştia cu cutiile de viteze, LM Motors de la Bragadiru. PLM, am stat o lună pt. o treabă de 2 zile (citez, fix cuvintele lor) şi acuma curje.
In other news, miercuri a fost prima pornire a motorului, din partea lui pare în regulă momentan. Antigel fake, ăla original Dacia/Reno s-a triplat la preţ în ultimele luni. În Săndel am Hepu G12+ roz, pun de-ăla dacă nu îmi place cu ăsta fake.
 

Attachments

  • UbJ-S4Eb.jpg
    UbJ-S4Eb.jpg
    265.8 KB · Views: 19
  • TUeZOfVw.jpg
    TUeZOfVw.jpg
    157.5 KB · Views: 18
  • MmxYbDP2.jpg
    MmxYbDP2.jpg
    416.1 KB · Views: 17
  • IMG20240327190548.jpg
    IMG20240327190548.jpg
    263.8 KB · Views: 17
  • IMG20240323123438.jpg
    IMG20240323123438.jpg
    186.7 KB · Views: 19
  • IMG20240322182810.jpg
    IMG20240322182810.jpg
    221.2 KB · Views: 18
Ce inseamna fake?
Ca inginer tind sa cred ca Dacia nu cumpara cel mai scump antigel, respectiv cel mai bun, de pe piata. Deci aftermarket ai sanse mari sa gasesti ceva mult mai bun, dar deh, la pretul corect.
 
  • Like
Reactions: LNT
Ca inginer tind sa cred ca Dacia nu cumpara cel mai scump antigel, respectiv cel mai bun, de pe piata. Deci aftermarket ai sanse mari sa gasesti ceva mult mai bun, dar deh, la pretul corect.
Nu-i cel mai bun, dar este original. /s
 
Care este™.

Antigel Divvos, 12 lei litru, pe 'net nici nu am gasit poze cu ambalajul actual. Bun ii deocamdata, momentan tre' sa aflam de unde o aparut un pic de spuma in vasul de expansiune dupa vreo 20-25km de rodaj. Da' chiar un pic. Si nu s-a spumat mai tare dupa ce am mai facut 40-45km a doua zi. Investigam.
 
Sa nu fiu rau si sa spun ca nu am auzit de producator, am cautat cu Gogu si rezultatele sunt incomplete si dubioase. Este posibil ca Renault sa isi permita o calitate mai buna in cazul asta, ca fac contracte la nivel mare.
Dar intreb si eu ... ceva branduri de-astea mai cunoscute de gen Motul, Castrol, etc, nu era bun? Motul cel putin are produse pentru racing dedicate, probabil si altii.
 
A zis meşteru' că e posibil să fie spumă de ulei, da' suspect că nu s-a înmulţit după mai mulţi km. Azi nu am făcut nici un pic de rodaj, am mutat-o 30m şi aia a fost, am lucrat alte treburi, aşa că nu am putut să investighez mai departe.
Here's da fake bottle. De Motul uitasem (dăh, uleiu' doară de la ei este...), am întrebat azi şi nu este. Iar Castrol nu iau din principiu, ce se găseşte la noi e şampon - probabil sunt contrafăcute, naiba ştie.
Mai vedem cum evoluează, spăl instalaţia de 2-3 ori după antrenamente şi apoi pun Hepu G12+ de-ăla roz dacă nu se înrăutăţeşte (prea tare).
Mâine rodaj, sper să fac măcar 100-150km. Azi am dat jos opritoarele de la uşile din spate, am reglat eleronul (strâns şurubele), montat un nou suport de telefon direct pe rollcage, am pus un dildău în loc de nuca de schimbător aia stock, dat jos suportul de ochelari, lumina interioară şi am schimbat un capac la cutia de viteze, cu garnitură nouă - cică e "răcitor de ulei". Am cerut la magazin să caute altu' nou, cel "vechi" e tot lovit (see picture), iar cel care l-am pus în loc e ruginit cam tare.
 

Attachments

  • IMG20240401191939.jpg
    IMG20240401191939.jpg
    163.5 KB · Views: 17
  • IMG20240402200416.jpg
    IMG20240402200416.jpg
    256.2 KB · Views: 13
  • IMG20240401230425.jpg
    IMG20240401230425.jpg
    73.6 KB · Views: 13
  • IMG20240402211103.jpg
    IMG20240402211103.jpg
    240.1 KB · Views: 11
  • IMG20240402224530.jpg
    IMG20240402224530.jpg
    225.6 KB · Views: 14
  • IMG20240403000311.jpg
    IMG20240403000311.jpg
    208.3 KB · Views: 14
Last edited:
Love it. Din asta foloseam la racire/incalzire compartimente termostatate la analizoare automate de biochimie Olympus. Niciodata nu am avut probleme.
P.S. Si la analizoarele produse de Ciba-Geigy. Si acolo fara probleme.
 
M-ai facut curios: cam ce probleme puteau sa apara? La masini stiu ce se intampla, si este greu de aflat pentru cineva care nu e in tema.
 
Sa inghete la circuitele de racire, sa corodeze aluminiul din care erau facute radiatoarele, schimbatoarele de caldura, sa adune vapori din aer si deci sa se dilueze in timp sau sa se evapore (drept ca la 45-50 de grade se evapora mult mai putin decat la 90-95 la motoare termice), sa se descompuna.
 
Coroziunea și depunerile sunt o problemă gravă. Eu am sigur probleme cu depunerile, vasul meu de expansiune de la antigel arată parcă a vomitat cineva în el de exemplu, prefer să îmi spun că nu există coroziune pe traseu.
 
Motoarele termice moderne functioneaza la mai mult de 100 de grade, de obicei in jur de 120. Nu incercati sa bagati un termometru cu busonul deschis in special daca a fost antigel diluat. Se vede temperatura prin OBD.
In timpuri moderne antigelurile scumpe nu mai contin apa deloc, ca sa evite unele dezavantaje, si unele fierb pe la 180 de grade.
Daca aveti coroziune e clar ca nu ati ales ce trebuie. Antigelurile concentrate contin inhibitori de coroziune pentru ca sunt amestecate cu apa, dar ... depinde de apa (ar trebui apa distilata sau macar demineralizata), daca amestecul e corect, etc. Si de obicei mecanicii nu sunt genii.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 15.56.44.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 15.56.44.jpeg
    257.3 KB · Views: 2
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.02.32.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.02.32.jpeg
    220.4 KB · Views: 2
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.05.38.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.05.38.jpeg
    162.6 KB · Views: 2
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.07.10(1).jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.07.10(1).jpeg
    146.4 KB · Views: 2
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.07.10.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.07.10.jpeg
    153.2 KB · Views: 3
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.09.40.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.09.40.jpeg
    174.4 KB · Views: 3
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.14.23(1).jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.14.23(1).jpeg
    199.3 KB · Views: 3
  • WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.14.23.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-16 at 16.14.23.jpeg
    204 KB · Views: 2
Back
Top