Data si ora afisarii: 21.01.2016 13:25:39
Valoarea totala a facturii dvs. 432,27 lei
Valori din sume precedente 0,00 lei
Taxa radio si taxa TV 13,00 lei
Valoare ramasa drept plata pentru energia electrica 419,27 lei
Deci, pentru cantitatea de energie electrica 711,00 kWh
facturata in perioda 2015-10-28 - 2015-12-10 43 zile
Inseamna ca ati platit 1kWh energie electrica (cu toate tarifele si taxele incluse) la pretul de 0,589691 lei/kWh
Deci intr-un an de zile, totalul facturilor de energie electrica inseamna (la pretul de mai sus): 3.558,92 lei/kWh
Plecand de la aceste informatii, rezulta ca ati avea un consum mediu lunar de: 502,94 kWh
Pentru ca perioada de facturare este mult mai mica decat 365 de zile, consumul mediu lunar pe care il aveti este influentat de foarte multi factori (sezon, perioada de concedii, etc.). Drept urmare poate exista o diferenta intre valoarea determinata pe baza datelor din factura si valoarea reala a consumului mediu lunar realizat de dvs. in ultimele 12 luni.
DACA ati avea un consum mediu lunar de
502,94 kWh, atunci pretul oferit de noi ar fi de:
0.3734012 lei/kWh cu toate tarifele si taxele specifice judetului IASI incluse.
Acest pret ar insemna o
diferenta anuala de
1.305,36 lei.
Adica intr-un an s-ar aduna o diferenta de
311,34% din factura pe care ati introdus-o mai sus.
Cateva informatii de luat in calcul
Daca nu ati schimbat pana acum furnizorul de energie electrica si primiti in continuare factura de la E.ON ENERGIE ROMANIA SA inseamna ca platiti cantitatea de energie electrica la doua preturi diferite:
- 50% din cantitate la pret subventionat
- 50% din cantitate la cost de piata consurentiala (CPC)
Puteti vedea cu usurinta ca diferenta intre cele doua este foarte mare!
Raportul de 50%-50% se va schimba pana in anul 2017 dupa cum urmeaza
De la: % pret subventionat % tarif CPC
01.01.2016 40 60
01.07.2016 30 70
01.01.2017 20 80
01.07.2017 10 90
01.01.2018 0 100
In mod evident, cu cat cantitatea de energie pe care o veti plati la tarif CPC este mai mare cu atat valoarea facturii dvs. va creste, chiar si la acelasi consum.
Care ar fi pasul logic de facut?
1. Sa va asigurati ca pretul pe care il platiti pentru energia electrica este acelasi pentru cel putin 12 luni.
Daca primiti in continuare facturile de la E.ON ENERGIE ROMANIA SA (pentru ca "este acolo de cand lumea") va sugeram sa verificati (dupa metoda aratata mai sus) care este pretul real platit pentru energia electrica la fiecare factura. Veti constata ca oricat de mult v-ati dori, nu veti avea acelasi pret niciodata!
Pentru ca este normal sa stiti intotdeauna care este pretul pe care il platiti pentru energia electrica, schimbati furnizorul de energie pe care il aveti acum cu unul care sa va garanteze pretul energiei pentru o perioada de minim 12 luni.
2. Sa va asigurati ca sunteti reprezentat corect si just in fata operatorului de retea
Operatorul de retea responsabil de calitatea si continuitatea energiei electrice care ajunge in contorul dvs. din judetul
IASI se numeste
E.ON DISTRIBUTIE ROMANIA S.A.
Daca acum primiti factura de la
furnizorul de energie E.ON ENERGIE ROMANIA SA si aveti o problema legata de calitatea si/sau continuitatea energiei electrice, aceasta trebuie comunicata furnizorului de energie cu care aveti contractul incheiat.
Furnizorul de energie are
OBLIGATIA de a va reprezenta
corect si just in fata
operatorului de retea in vederea solutionarii problemei dvs.
Va puteti imagina (daca nu cumva ati simtit deja pe pielea dvs.) cat de bine va reprezinta interesele
furnizorul E.ON ENERGIE ROMANIA SA in fata
operatorul de retea E.ON DISTRIBUTIE ROMANIA S.A.?
In mod firesc ar trebui ca un alt furnizor de energie electrica, din afara grupului din care face parte operatorul de retea, ar trebui sa va poata sustine mult mai bine in fata operatorului de retea, nefiind constrans de "interesele de grup".