Experienţe hardware/software mai neobişnuite...

Prelungitor cu switch on/off. Folosesc cu succes de multi ani, cam la toate electronicele. Asta tot dupa ce am testat diverse cu prizometru... nu vrei sa stii cat consuma unele amplificatoare cand sunt "off" cica. :smile: Nu mai spun de smart TV-uri, am un coleg cu un monstru de OLED de 65 inch care reuseste sa consume parca vreo 70W (poate mai mult, nu mai tin minte exact) dupa ce a fost oprit de ore bune. Asta raportat de priza inteligenta; daca da off si apoi on la priza consumul nu mai revine. F*ck this sh*t, eu opresc totul de la prelungitor. :biggrin:
 
Prelungitoarele astea sunt si controlate de la distanta, prin Internet, ca sa poti sa le pornesti de acasa pe alea de la tara?
 
Excelenta idee, vad ca are un consum propriu de doar 1.5-1.8W si unii oameni zic ca merge bine si cu Home Automation cu conexiunea la Internet blocata. O sa incerc unul (P110, ca are si monitorizare de consum) sa vad cum este.
 
Cand sursa este oprita de la buton nu functioneaza PFC. Asta impreuna cu ce spune miahi ar putea fi explicatia.
Ideal ar fi sa masori curentul (care e foarte mic) cu un ampermetru serie ca sa vezi daca e ceva putere reala acolo.
 
Afiseaza factor de putere 100 cand e in 6W. Nu am verificat cu PC-ul pornit.

Tot computerul asta consuma vreo 50W pornit, de-aia 16W si respectiv 6W mi se pare exagerat. Fiind de backup il pornesc din cand in cand pentru un rsync si il opresc cu shutdown din FreeBSD, ca e departe fizic (in beci), uneori il opream si din butonul de pe sursa dar acum m-am invatat sa ii scot cablul de alimentare.

Aveam de gand sa il mut la tara ca backup offsite, dar acolo nu are cine sa il scoata din priza si 30 de lei lunar nu e o avere, dar cam atat e toata factura lunara cand nu stau acolo.
Un Shelly mic infipt acolo pe care il amortizezi in 2 luni si inca putin.
 
Cand sursa este oprita de la buton nu functioneaza PFC. Asta impreuna cu ce spune miahi ar putea fi explicatia.
Ideal ar fi sa masori curentul (care e foarte mic) cu un ampermetru serie ca sa vezi daca e ceva putere reala acolo.
Cred ca cel mai bine e de verificat la contorul furnizorului de EE caci pana la urma oricat ar masura un aparat sau altul, tot ce zice contorul ala platesti.
 
O fi Shelly sau priza TP-Link convenabile, da' io tot aș căuta ceva pe Ethernet, că e așa o fericire să te lase baltă wifi-ul și singura soluție e să meargă cineva la adresa aia de la sute de kilometri depărtare ca să facă reset/resync/unplug la drăcie ca să meargă iar.
 
Shelly au preturi cam mari. De pilda chestia asta m-ar ajuta sa automatizez lumina exterioara aici in Bucuresti, dar costa de vreo 3-4 ori mai mult decat alte solutii cu functionalitate suficient de apropiata.
 
O fi Shelly sau priza TP-Link convenabile, da' io tot aș căuta ceva pe Ethernet, că e așa o fericire să te lase baltă wifi-ul și singura soluție e să meargă cineva la adresa aia de la sute de kilometri depărtare ca să facă reset/resync/unplug la drăcie ca să meargă iar.
Asta nu e o problema, am un var care locuieste la 2 km distanta. Sunt vreo 5 oameni in curtea aia care pot veni la nevoie, dar nu zilnic.
 
În condițiile astea ai fi putut la fel de bine să-l suni pe văr sau pe oamenii din curte să se ducă să apese un buton, da' parcă ideea era să poți face singur ce-ți trebuie, într-un mod previzibil :smile:

Din păcate prize sau circuite cu releu care să fie pe Ethernet sunt o raritate, deci tot la scârba de WiFi ajungi, cu speranțe că nu se deconectează când ți-e lumea mai dragă, așa cum o fac alte chinezisme pe Zigbee/Z-Wave etc.
 
Oamenii nu sunt in curtea mea, ci a varului, la 2 km distanta. Asta inseamna ca exista si backup la var, dar nu e chiar la indemana; in nici un caz nu o sa vina zilnic sa dea drumul la un NAS pentru un backup si apoi sa il scoata din priza.
 
Bad voodoo.

Am 2 monitoare identice conectate la calculator. Cand intra in sleep, destul de des cand se trezeste pe unul din monitoare imaginea e blurry - pare intretesuta. Am crezut ca e de la placa video, am schimbat-o cu alta, acelasi fabricant (nVidia) de chipset, generatie diferita, driver instalat nou, face la fel. Windows 11, Ryzen 5700x.

Mai am un computer similar, nu face asta. Monitoarele sunt alta marca, dar tot pereche. Daca ar fi de la monitor, m-as astepta sa faca ambele la fel, nu doar unul. Dupa un restart de computer se rezolva problema, daca scot monitorul din priza si il bag la loc nu are nici un efect, din nou nu pare a fi de la monitor.

A mai patit cineva asa ceva? Suportul multi-monitor de la nVidia nu e grozav, din ce mai zice lumea pe Internet, dar de la Gerforce 2 MX incoace (anno domini 2000) cred ca am avut numai nVidia si 2 monitoare si chestia asta o patesc doar de cateva luni.
 
Incercat. Nimic diferit, pana azi cand a facut figura asta celalalt monitor, cu cablurile in pozitia initiala.

Si altceva dubios, tot legat de GPU: un joc mai vechi, fara V-sync si cu contor de FPS pe ecran, arata cam 270 fps constant. Cu v-sync, intre 54 si 59, fara sa imi dau seama de ce uneori e cam 54 si uneori e 59. Monitorul are fix 60 Hz, ar trebui ca FPS sa fie ~ 60, putere de procesare sigur are (ca duce 270), dar nu vrea. Problema cu 270 FPS e ca GPU se duce in 100% utilizare, temperatura si consumul de curent electric cresc, la fel si zgomotul de la ventilatoare. Cu v-sync GPU sta in 15-20% si ventilatoarele oprite sau pe minim.
 
Vsync introduce niște hard limits pentru sincronizare. Adică dacă nu e totul gata până când trebuie să afișeze frame-ul, îl reafișează pe anteriorul => stutters. Acu de ce se întâmplă asta e greu de spus, poate fi o problemă de pipelines în joc sau în gpu, poate fi de la delay-uri de power management (în unele cazuri dacă load-ul e mic pe CPU sau GPU, din cauză că limitezi fps, scade automat frecvența de lucru - iar ca să facă ramp up durează, adică nu vei avea aceeași performanță); sau de la multe alte chestii. În majoritatea cazurilor jocurile sunt optimizate să ruleze cât pot de repede (pentru că uzual la momentul publicării merg prost); și mai apar anomalii atunci când un joc de care a fost tras la momentul respectiv să meargă cu 40fps ajunge pe hardware de 270fps.

Vezi dacă poți influența ceva cu setările din nvidia control panel:

1701418441640.png

Altfel aș seta power limits pe gpu ca să nu mai consume atât și gata.

Legat de blurry stuff: vezi să nu fie de la Windows, au mai avut probleme cu blurry images în regim multi monitor atunci când se folosește scaling.
 
Pun si eu o chestie aici pe care nu o pot explica: laptopul de la plantatie nu mai are port ethernet, asa ca a trebuit sa folosesc o placa de retea USB.
Care merge pe un port, dar nu merge si pe celelalt (are doar doua USB-A)???? Ambele USB3, diferenta e ca unul are power on si cand e computerul in stand-by, merge pe cel care NU are si power in stand-by,
 
USB e o chestie foarte complexă, mai ales pe laptops. Adică tu ai un port USB fizic, dar poate fi legat intern la mai multe hub-uri, și se alege hub-ul "corect" în funcție de o negociere. Dar nu funcționează corect întotdeauna negocierea. Mai ales la porturile astea cu standby power apare chestia, pentru că sunt legate la și mai multe surse/hub-uri.


Pentru debug vezi USBTreeView.

Ah, și încă o chestie, majoritatea device-urilor mint când negociază puterea pe usb; adică zic că trag 50-100mA, când de fapt vor >500.
 
Last edited:
Nu zice nimic util, in portul care nu merge led-ul de pe dracia USB se aprinde si se stinge des ca si cum incearca sa functioneze dar apoi computerul decide ca ii taie alimentarea. Consuma 52mA uzual, a mers pana la 91 ... deci nu ceva extrem. Masurat cu multimetru USB, nu software.
Mai mult: acum cu ocazia masuratorii constat ca fara cablu ethernet apare normal peste tot.USBTreeView zice ca a cerut 350mA.
Pe portul care merge ... doar merge. LED se aprinde si ramane aprins, apare in OS peste tot, cam ce ar trebui sa se intample.
In schimb in portul in care nu merge placa de retea merge microfonul USB fara probleme. Care trage pe la 150mA, deci mai mult.
Later .. eu chior. Difera hub-ul de care e legat.
 
Last edited:
Poate să aibă un spike de curent când are cablul băgat; multimetrele usb nu-s foarte rapide, să prindă asta. Vezi dacă ai vreo setare (în softul laptop-ului sau bios, dacă ai acces) pentru portul ăla; de obicei trebuie să setezi explicit partea cu standby și parcă se aplică și o limită diferită de putere în acel caz.
 
Back
Top