Nu stiu care era faza pe care trebuia sa o aplice pomponel la masina, in afara de a da cheie. Trebuie sa o mangaie ca e diesel si apoi sa ii dea cheie ? Nu pricep ce parametri modifica asa mult motorul unui diesel, ca nu porneste din prima cheie.
Si cum las bujiile incandescente sa se incalzeasca ?
La diesel clasic si chiar si la commonrail (TDDI, TDCI, HDI, TDI), se pune contactul si se asteapta sa se stinga becul de la bujiile incandescente. Asta inseamna ca bujiile sunt incalzite. Abia apoi se intoarce cheia pentru pornirea efectiva. Nu se porneste ca motorul pe benzina, unde dai la cheie pur si simplu.
Citeste
aici pentru mai multe detalii...
Modul in care respingi tu motorul diesel este cel clasic al omului crescut in benzinare si care nu inteleg cum se poate obtine randament de 45%, un cuplu la care motorul pe benzina abia viseaza (nu vorbim de TFSI sau benzina turbo),
200CP/470Nm si consum de 4-5% la 100km/h...
Eu iti sugerez prieteneste sa te informezi inainte sa afirmi anumite lucruri pe un ton ironic
Interesanta optica ai, intr-adevar. Daca veneam si puneam un filmulet facut cu telefonul care sa imi argumenteze spusele tu ai fi venit cu replica gen: este trucat, i-am scos bujiile sau alte parti ale masinii doar de dragul de a filma ceva, nu-i asa ? Este un eveniment care i se poate intampla unei persoane: sa vada un lucru la un anumit moment. Pe baza a ceea ce am vazut am ajuns la o concluzie. Nici tu si nici altcineva nu poate sa imi ia dreptul de a trage concluzii. Nu ma intereseaza sa vad 10,000 de VW Golf 2 vechi de 20 de ani cum se comporta intr-o situatie data ca sa ma conving de un lucru: masinile vechi de 20 ani nu isi merita banii.
Vezi mai sus...
Daca tu zici ca o masina noua e mai proasta decat una mai veche de 10 ani, atunci ai facut scoala cu Vosganian, mai ales atunci cand nu stia sa explice pe un grafic cum evolueaza poluarea la un motor euro 2 versus euro 4. (la acea bucatica de Vosganian ma refer).
Tu nu înţelegi ce a vrut să spună Xll...
Golf 2 sunt maşini de 20 de ani care funcţionează şi azi ireproşabil... Eu am un Orion mk2 diesel care merge excelent (top speed pe autostradă 160/h, evident cauciucuri mai late decât default şi motor refăcut; irelevant, ce vreau să subliniez este că la 130/h am consum de 5-6%, arată-mi maşină pe benzină NOUĂ care să facă asta
). Ca să nu mai spun că am cuplul apropiat de un Logan 1.4MPI (95Nm VS 112Nm...)
O maşină din zilele noastre, nouă, nu e proiectată să reziste mai mult de 5 ani... Exemplul cel mai sugestiv sunt passat-urile TDI 2003 care au majoritatea probleme grave la turbine, manâncă 1l de ulei la 1000km, cele cu
TDI care au fost scoase din producţie pentru că motoarele crăpau, etc. Dacă tot e să generalizăm...