Cumpar TICO

Mergi cu o masina fabricata dupa 2000 si recalibreaza notiunea de "merge brici" :biggrin:

Eh, sa nu generalizam totusi....am vazut dacie din 2000 care fusese a unei firme; proprietarul voia pe ea 500 lei (avea parti lipsa: alternator, pompa de frana, chestii din astea ~marunte). Eu nu as fi dat pe aia nici 200 lei.

Merge brici, adica ma poarta de colo pana colo daca pun benzina, mai fac un schimb de ulei cand trebuie si am grija cat de cat de ea. De colo pana dincolo (a se citi un drum la mare, munte etc) nu ma bazez pe ea, desi sunt aproape sigur ca nu m-ar lăsa. :wink:
 
Mergi cu tramvaiu' 41 la ora de varf si dupa aia cu masina personala la ora de varf prin buricu' Bucurestiului si te vei orienta catre bicicleta (ca tot am luat-o noi cu offtopic-u' prin campii). :biggrin:
 
Eu nu as folosi Tico nici daca l-as primi cadou, in sicriul ala pe roti ai 50% sanse sa mori si daca te lovesti de ceva la 30 km/h. Daaa, stiu, ce conteaza cat de prost sta cu siguranta, accidentele sunt unul din lucrurile alea care se intampla numai altora si niciodata mie... :rolleyes:
 
Cam tot pe acolo, macar de pe motocicleta iti poti da drumul daca vezi ca nu mai poti evita accidentul. :biggrin:
 
Xll, 1997 nu este 1987. Golf 2 e generatie 1987 si poate ca xen_chris a generalizat cam usor, dar nu incorect. Cate exemple/argumente sunt suficiente ca sa te convinga ca o masina de 20 de ani nu merita cumparata? Masinile se uzeaza si devin depasite ca si computerele.
O masina de 20 de ani isi are pretul ei, reglat de cerere si oferta. Deci isi merita banii, dar alegerea tine de client. Iar generalizarea lui xen_chris e brutala de-a binelea, nu "usor, dar nu incorecta". Oricum, comparatia dintre automobile si computere este total neinspirata.

Cat despre petarde: faptul ca masina ta din 1997 merge bine e tot o generalizare pripita. Majoritatea masinilor din 1997 pe care le-am vazut nu mai functioneaza prea bine.
N-ai fost atent, n-am generalizat nimic: am spus clar ca masina mea din 1997 merge mai bine ca Yaris-ul din 2006. In plus, era un misto paralel cu postul lui xen_chris.
 
Deci imi place cum xen_chris arunca o petarda cum ca un Golf 2 n-a pornit la cheie, deci sint proaste. :smile:
Interesanta optica ai, intr-adevar. Daca veneam si puneam un filmulet facut cu telefonul care sa imi argumenteze spusele tu ai fi venit cu replica gen: este trucat, i-am scos bujiile sau alte parti ale masinii doar de dragul de a filma ceva, nu-i asa ? Este un eveniment care i se poate intampla unei persoane: sa vada un lucru la un anumit moment. Pe baza a ceea ce am vazut am ajuns la o concluzie. Nici tu si nici altcineva nu poate sa imi ia dreptul de a trage concluzii. Nu ma intereseaza sa vad 10,000 de VW Golf 2 vechi de 20 de ani cum se comporta intr-o situatie data ca sa ma conving de un lucru: masinile vechi de 20 ani nu isi merita banii.
Eu am masina din 1997, si este superioara Yarisului diesel din 2006 in majoritatea privintelor - mai putin consumul, ca cel mai important exemplu.
Asta e generalizarea facuta de tine. Daca mai exista o masina identica cu a ta ca an si dotari, dar nu merge mai deloc, ce concluzie se poate trage ? Ca tu ai avut noroc si ca celalalt a avut ghinion ? Nu e mai logic sa zici: hai sa iau una nitel mai tanara, nu asa o vechitura, ca am sanse 1/2 sa iau teapa. Poate tie iti plac sansele astea, dar mie nu.
Piesele sint scumpe, dar am dat pe ea (SH) o cincime din pretul Yarisului. :rolleyes: Deci si Toyota e proaste.
Daca tu zici ca o masina noua e mai proasta decat una mai veche de 10 ani, atunci ai facut scoala cu Vosganian, mai ales atunci cand nu stia sa explice pe un grafic cum evolueaza poluarea la un motor euro 2 versus euro 4 (la acea bucatica de Vosganian ma refer).
 
Nu stiu care era faza pe care trebuia sa o aplice pomponel la masina, in afara de a da cheie. Trebuie sa o mangaie ca e diesel si apoi sa ii dea cheie ? Nu pricep ce parametri modifica asa mult motorul unui diesel, ca nu porneste din prima cheie.
Si cum las bujiile incandescente sa se incalzeasca ?

La diesel clasic si chiar si la commonrail (TDDI, TDCI, HDI, TDI), se pune contactul si se asteapta sa se stinga becul de la bujiile incandescente. Asta inseamna ca bujiile sunt incalzite. Abia apoi se intoarce cheia pentru pornirea efectiva. Nu se porneste ca motorul pe benzina, unde dai la cheie pur si simplu.
Citeste aici pentru mai multe detalii...
Modul in care respingi tu motorul diesel este cel clasic al omului crescut in benzinare si care nu inteleg cum se poate obtine randament de 45%, un cuplu la care motorul pe benzina abia viseaza (nu vorbim de TFSI sau benzina turbo), 200CP/470Nm si consum de 4-5% la 100km/h...
Eu iti sugerez prieteneste sa te informezi inainte sa afirmi anumite lucruri pe un ton ironic :wink:


Interesanta optica ai, intr-adevar. Daca veneam si puneam un filmulet facut cu telefonul care sa imi argumenteze spusele tu ai fi venit cu replica gen: este trucat, i-am scos bujiile sau alte parti ale masinii doar de dragul de a filma ceva, nu-i asa ? Este un eveniment care i se poate intampla unei persoane: sa vada un lucru la un anumit moment. Pe baza a ceea ce am vazut am ajuns la o concluzie. Nici tu si nici altcineva nu poate sa imi ia dreptul de a trage concluzii. Nu ma intereseaza sa vad 10,000 de VW Golf 2 vechi de 20 de ani cum se comporta intr-o situatie data ca sa ma conving de un lucru: masinile vechi de 20 ani nu isi merita banii.
Vezi mai sus...

Daca tu zici ca o masina noua e mai proasta decat una mai veche de 10 ani, atunci ai facut scoala cu Vosganian, mai ales atunci cand nu stia sa explice pe un grafic cum evolueaza poluarea la un motor euro 2 versus euro 4. (la acea bucatica de Vosganian ma refer).
Tu nu înţelegi ce a vrut să spună Xll...
Golf 2 sunt maşini de 20 de ani care funcţionează şi azi ireproşabil... Eu am un Orion mk2 diesel care merge excelent (top speed pe autostradă 160/h, evident cauciucuri mai late decât default şi motor refăcut; irelevant, ce vreau să subliniez este că la 130/h am consum de 5-6%, arată-mi maşină pe benzină NOUĂ care să facă asta :tongue:). Ca să nu mai spun că am cuplul apropiat de un Logan 1.4MPI (95Nm VS 112Nm...) :rotf:
O maşină din zilele noastre, nouă, nu e proiectată să reziste mai mult de 5 ani... Exemplul cel mai sugestiv sunt passat-urile TDI 2003 care au majoritatea probleme grave la turbine, manâncă 1l de ulei la 1000km, cele cu TDI care au fost scoase din producţie pentru că motoarele crăpau, etc. Dacă tot e să generalizăm...
 
Pai si un Logan cat ar trebui sa tina? (6 ani garantie la tabla...)
 
Si Peugeot are 10 ani garantie la vopsea. Dar nu mergi cu tabla sau vopseaua, ci cu masina :tongue: Adica si cu motorul imho :smile:
 
Cu motorul mergi...dupa cum mergi. Ai grija de el mergi mai mult, nu ai grija mergi mai putin. Logic :biggrin:
 
Sincer, Neo, nu stiu / nu pot intelege la ce te referi. Iata, pe un Renault 1.9tdi de 120cp, bagi cardul si apoi apesi START. Si porneste! Chiar vrei sa iti fac filmulet ca sa te lamuresti ca s-au schimbat lucrurile de la ce masina non-euro ai tu la euro 3, cat are acel Renault. Sau daca vrei un SEAT de 110cp, din 2000: acelasi lucru, bagi cheia si o intorci si porneste. Eu nu vad timpul de asteptare pentru a disparea luminitele de pe bord. Care luminite apar doar la SEAT daca e sa detaliez. Megane-ul porneste mai repede ca SEAT-ul, ca o impresie proprie.
Oricum, concluzia ramane: o masina non-euro nu merita sa o aduci sa o inmatriculezi, ca o platesti inca odata. Cel mai ieftin iesi cu o masina second euro 4, dupa taxa Vladescu, dar deja imi depasesc visele care pot fi sustinute de portofel.
PS: golf-ul ala tunat merge de la un tunner la altul. Un om normal nu ar da 15,000€ pe mama golfului 2 tunat, ci doar cine e prins de microbul torque, rpm si consum la luna sau la 100km.
 
@xen_chris: Neo se refera la timpul de incalzire al bujiilor de la motoarele DIESEL, timp existent si la un clio din 2005, octavia 2005, etc. Posibil sa nu realizezi ca exista acel timp vara, cand lumina de preincalzire dispare de cum am invartit cheia, dar iarna e alta poveste. Oricum, durata e mica si e foarte posibil sa nu o observi, sau sa fie automatizata la Renault-ul tau. La al meu nu e.
 
Back
Top