Cooler CPU socket 1155

Status
Not open for further replies.

war4peace

Membru Senior
Îmi fac upgrade în rate. Nu plata în rate, ci cumpăr pe bucăţi, câte una pe lună. Am comandat placa asta de bază, mâine o ridic de la emagi. Procesor o să pun unul împrumutat (ăsta) cu cooler stock (deocamdată). Memorii, împrumutate, 8 GB. Pe astea o să le arunc în vechea mea carcasă, cu sursa de 520W veche, HDD-uri, etc., etc.
Probabil că o să mă deranjeze cooler-ul stock, aşa că probabil pasul următor va fi achiziţionarea unui cooler ca lumea. Mă uit pe lista de aici şi toate mi se par zgomotoase. Aş prefera ca heatsink-ul să fie eficient ca răcire pasivă atâta vreme cât PC-ul stă în idle (browsing, filme, muzică) şi să nu vâjâie în gaming, deşi cu un TDP de 95W (faţă de 65W cât are vechiul meu E6750) poate că visez prea mult.
Anyway, câteva întrebări:
1. Merită soluţiile watercooling de la Corsair, gen H70, H80?
2. Strict între Noctua NH-D14 şi Noctua NH-C14 e diferenţă de 20 de lei şi 370 de grame. În rest nu-mi dau seama; care e mai silenţios?
3. Nu e neapărat necesar să cumpăr de la emagi, dar PC Garage au ajuns mai bişniţari în ultima vreme. Sunt deschis la recomandări, dar vă rog să rămânem în buget de sub 500 RON.

Mulţam!
 
Eu am ținut vreo 5 zile cooler-ul din cutie pe i5 750 (același TDP de 95W), actualul proprietar vreo 2 săptămâni :). Eu am pus Scythe Mugen 2 pe el (poate nu e chiar la fel de bun ca Noctua da' totuși, e 200 de lei diferența), cu setări de BIOS să nu treacă de 600rpm cu cooler-ul original, și a fost ok; în idle stătea la 150-200 rpm și nu se auzea deloc. Gigabyte are un soft care-ți permite să setezi limite de min/max pentru ventilatoare în funcție de temperaturi (ex: sub 40 de grade 10%, peste 60 de grade 65%), iar setările sunt scrise în BIOS (rămâne activ feature-ul și dacă nu mai folosești softul, doar să fii atent ce schimbi în BIOS că se resetează valorile în anumite cazuri). PWM-ul e bine implementat, nu cresc/scad brusc vitezele. Văd că Mugen nu se mai găsește, dar ideea e că poți găsi coolere cu 90% din performanța celor de top la sub 50% din prețul celor de top. Mie mi se pare foarte scump un cooler de 400 de lei, și io-s maniac cu zgomotul (sursă pasivă, placă grafică pasivă, HDD suspendat în cauciuc și un ventilator de 2-300 rpm pe CPU).

Watercooling - trebuie să încerci/vezi în altă parte mai întâi. E bun pentru overclocking, pentru silent depinde - și pompa face zgomot. Din reviews nu-ți dai seama prea bine, pentru că fiecare are pragul lui de sensibilitate la zgomot (ex: ceea ce Neo consideră silent eu consider la limită, și pentru mine e inacceptabil zgomot în full load).

Trebuia să intrebi de placă de bază. Din câte știu ai multe cheltuieli, placa aia nu e cea mai bună ca features for money într-un buget limitat. Eu am aceeași placă de bază, am luat-o de pitici, sunt relativ mulțumit de ea, da' are următoarele limitări:
- port mSATA = bani aruncați pentru o chestie nefolositoare. În primul rând nu se găsesc chestii de-astea pe la noi, iar dacă-ți iei SSD îți iei unul pe care să-l poți folosi și la alte sisteme, adică SATA, că are destule porturi.
- 6 USB 3.0 în spate. Teoretic bine, practic: doar 2 din USB-urile din spate sunt cele Intel, celelalte sunt Broadcom; nu e cea mai fericită implementare, dacă bag anumite device-uri (gen Samsung Galaxy Note) se resetază tot hub-ul USB și nu mai poate fi folosit până la reboot, alte device-uri (unul din memory stick-uri de ex) nu sunt recunoscute deloc, la altele (receiver-ul de la gamepad) nu merg unele features (prima dată când asociez receiver-ul cu gamepad-ul totul e ok, dacă gamepad-ul se oprește nu se mai înregistrează corect cu receiver-ul până la reboot). USB-urile Intel sunt ok, dar sunt doar 2 accesibile direct, bagi keyboard+mouse și ai terminat cu ele. Pentru alte device-uri trebuie să scoți prelungiri de pe placa de bază pe carcasă sau în spate (nu sunt incluse).
- audio on-board e groaznic, prost filtrat, țiuituri și hârâituri în background în funcție de ce faci cu calculatorul, n-am rezistat să-l folosesc.
 
1. Merită soluţiile watercooling de la Corsair, gen H70, H80?
2. Strict între Noctua NH-D14 şi Noctua NH-C14 e diferenţă de 20 de lei şi 370 de grame. În rest nu-mi dau seama; care e mai silenţios?
3. Nu e neapărat necesar să cumpăr de la emagi, dar PC Garage au ajuns mai bişniţari în ultima vreme. Sunt deschis la recomandări, dar vă rog să rămânem în buget de sub 500 RON.

Mulţam!

1. Nu. Sunt ineficiente și au o durată de viață limitată comparativ cu coolerele pe aer bune.
2. Eu cred că ar trebui să te gândești care-ți încape în carcasă și dacă îți încape RAMul pe placă cu ele :D Dacă îți permiți ia D14, Noctua îți trimite prin poștă prinderile pentru orice socket apărut nou absolut gratis și este un cooler excepțional de silențios.
3. Încearcă mediadot.

Uite cum arată NH-D14 în Lian Li PC-A7010, ca să-ți faci o idee de dimensiuni și dacă încape au ba la tine.
_DSC0034_resize_zps065a0814.jpg

_DSC0037_resize_zps2ebbf65d.jpg



@miahi :P pe mine m-ar înnebuni rozătorul care mâncă morcovi în schimb. Nobody's perfect. Noctua NH-D14 is.

Ca o completare, dacă nu îți cumperi un procesor al dracului de tare în overclock și să plănuiești să-i dai în bot serios - gen 3770K@4.8GHz daily use - NH-D14 este o cheltuială inutilă. Dar dacă o comiți, cel mai probabil vreo 5-7 ani mai stai cu PCul ăsta :)
 
@Miahi: actuala mea placă de bază (Gigabyte P35 DS4) are 6 ani, deci eu tind să păstrez aceleaşi componente MULTĂ vreme. Placa asta nouă am ales-o din următoarele considerente:
- Multe USB-uri. Am brackets cu grămada (3x2 USB) pe care o să le pun în spate, plus carcasa mai are două frontale. Pe placa de bază să fie destule mufe, cu restul mă descurc. Cât despre compatibilitate, nu există vreo opţiune în BIOS care să le "convertească" în USB 2.0? Chiar n-am nevoie de USB 3.0 deloc.
- Porturi eSATA. Astea mă interesează în mod special, am un HDD cu eSATA şi în timp o să îmi mai iau unul, probabil. Eu sunt exact opusul lui Neo, prefer să ţin cât mai puţine HDD-uri în sistem. La modul ideal, aş ţine un SSD + un HDD de 1 TB în sistem, restul externe, fiindcă ţin calculatorul pornit non-stop şi asta uzează HDD-urile inutil.
- Alternativele cu aceleaşi performanţe erau mult mai scumpe (cel puţin 200 RON în plus).
- E Gigabyte şi eu am folosit cu succes Gigabyte (placă de bază şi placă video) de prin 2004 fără să-mi facă nicio problemă. Se încing ca naiba dar nu le pasă :)
Îmi pare rău că nu are Firewire, dar eSATA e OK, HDD-urile mele externe au ori USB, ori eSATA.

@Neo: Carcasa este un Antec P182, cred că intră cooler-ul în ea fără probleme. La fel şi cu poziţionarea memoriilor, probabil or să ajungă un pic sub heatsink dar par să încapă. Ideea e şi să iau un cooler care să suporte overclocking, spre exemplu de la 3.10 GHz la 4 GHz (care, din câte am înţeles, nu e aşa de greu de obţinut) fără să se apuce să şuiere ventilatoarele. Şi da, e important să fie şi "de viitor", să mă ţină 5 ani sau chiar mai mult. Uite, în momentul ăsta am un Scythe Ninja 1 care e silenţios şi cu procesorul dus la 3.2 GHz şi utilizat la 100%. Deci se poate :)
 
Și ce vrei să-ți spun, ia NH-D14 și când nu-ți încape iei avionul cu toporul în sacoșă? :D

Eu zic să măsori bine de tot și să verifici de 3 ori înainte să cumperi. 20 RON în plus merită NH-D14 cu siguranță.

prefer să ţin cât mai puţine HDD-uri în sistem. La modul ideal, aş ţine un SSD + un HDD de 1 TB în sistem, restul externe, fiindcă ţin calculatorul pornit non-stop şi asta uzează HDD-urile inutil.

Lolwut.
 
Ziceam că și la mine stă totul pornit non-stop și n-a crăpat nimic încă. Plus am o groază de backups pe chestii externe, nu mai țin nimic esențial doar pe PC fără copii de siguranță.
 
Procesor o să pun unul împrumutat (ăsta) cu cooler stock (deocamdată).
Bun si care o sa fie procesorul final ca doar nu ejti cu capu' sa iei ditamai animalu' de culer pentru gingania aia de procesor. :D

Parerea mea e ca indiferent care o sa fie procesorul final monstrii aia gen Noctua nu prea au ce cauta intr-un calculator de on sanatos. Sunt overkill. Daca faci OC hardcore pe aer, da, e beton, daca nu stai cuminte cu ceva de genu Ninja 3 sau HR-02 Macho.
O mai fi si altele mai prietenoase cu buzunarul dar de cind cu WoT asta am cam pierdut contactul cu noutatile in domeniul racirii.
 
Dacă nu ești maniac cu overclock-ul, cam ăsta e cel mai mare beneficiu al unui radiator uriaș: disiparea bună de căldură în airflow mic, folosindu-te de ventilatoarele carcasei/sursei. Numa' cu grijă la dejte belite.
 
În documentația de la NH-D14 scrie mare că nu-i făcut pentru a fi folosit fără ventilatoare.
 
Asta pentru ca oamenii aia iau in calcul o anumita disipatie termica.
As face pariu ca acel radiator se descurca de minune pe un procesor cu TDP 35w.
 
Scrie pentru ca să fie absolviți de orice răspundere în cazul în care vreun dobitoc încearcă passive cooling pe un procesor fierbinte, poate și cu overclocking și fără un airflow bun, își arde diverse și apoi dă producătorul în judecată. Nu înseamnă că nu e posibil dacă întrunești niște condiții.
 
Asta pentru ca oamenii aia iau in calcul o anumita disipatie termica.
As face pariu ca acel radiator se descurca de minune pe un procesor cu TDP 35w.

Cine dracu' pune NH-D14 pe procesor cu TDP de 35W? :lol:
 
Eu aș zice că se descurcă cu orice sub 70W. Eu aș ține Xeon-ul pasiv cu Mugen (doar un ventilator la vreo 10 cm de ambele) dacă n-aș avea placa grafică imediat lângă radiatorul de CPU; când placa grafică trece de 100 de grade se încălzește tot.

Ai mei au Noctua NH-U12P pasiv pe un CPU cu TDP 45W, fără răcire specială în carcasă.
 
Last edited by a moderator:
NH-D14 nu are arhitectura comună Ninja/Mugen/NH-U12P și eu nu l-aș ține pasiv sub nicio formă pe orice procesor din generația actuală de la Intel. Chiar și un ventilator la 600-800 RPM este suficient.
 
Şi Ninja 2-ul nevestei stă fără ventilator, dar ţine un Celeron care e folosit lejereanu.
Full pasiv ar fi ideal şi la mine.

burebista, nu ştiu ce CPU o să pun în final pe el. Depinde de finanţe. Oricum, nimic cu cost peste 1000 RON, asta e clar. Nimic cu TDP mai mare de 95W (de fapt nici nu cred că se mai găsesc Intel-uri noi cu TDP peste 95W).
Overclock o să fac dar nu extrem. Prinde bine să iei un CPU la 3100 MHz şi să îl duci la 4 GHz din butoane :)
 
Io tot ce pot zice e ca Sandy al meu stock sta fanless in WoT pe la 55ºC. De doi ani.
O perioada i-am facut OC la 4 jigaherzi d'aia (OC din programul ala de la AsRock ca nu stau sa bibilesc in stinga si-n dreapta prin BIOS) si tot fanless a stat sub 60ºC in WoT.
Dupa aia am revenit la stock ca nu m-a ajutat cu nimic OC-ul ala de 400 MHz. :D
 
Zice poporul internetului ca Ivy e in medie cu 10 grade mai cald ca Sandy, si tot Ivy are specificata o temperatura de Tcase 69.1 grade. Nu inteleg la ce se refera (carcasa procesorului sau a sistemului).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top