Ce incarcator si acumulatori sa-mi cumpar?

Exact! :biggrin:
Link ul a fost dat ca doar exemplu, pana la urma o sa ia de ala audiofil ieftin si bun, pentru ca nu vrea cu nicun chip sa renunte la junkul de far chinezesc pe care il are pe bicicleta.
 
Nu e mai simplu sa iei un suport d'ala de 4 acumulatori, eventual la care bricolezi un cablu pe mufa care-ti trebuie?

bh-343-1a-suport-4-baterii-r6-cu-cabluri-6094-1.jpg

 
... și trebuie să fie holder de 18650, nu de R6 :smile:

Eu folosesc un holder 4x18650 pentru letconul TS100, dar e un pic complicat de folosit. Asta pentru că nu prea vrei să faci scurt unui 18650 și e prea ușor de făcut asta cu un holder din care mai vrei să scoți acumulatorii (ca să-i încarci "cum trebuie", separat, și nu pe toți la grămadă, fără fire de balancing).

Și altă problemă e că holderele pe care le găsești pe piață folosesc fire de 2 lei. Când vrei să tragi 50W nu prea vrei fire cu 3 lițe, și e al naibii de complicat de lipit un fir mai gros pe holderele astea, că fludorul nu prea aare chef să se lipească, iar plasticul se topește dacă în încălzești un pic. A fost juma' de oră de înjurat și un holder stricat până am reușit ceva.
 
Last edited:
Nu am mai vazut dinam pe bicicleta de prin adolescenta. :smile: Nu ma refer doar la bicicleta mea, ci la cei 50+ colegi cu biciclete, la toate modelele Pegas, la tot ce am vazut prin Decathlon (inclusiv la accesorii). Banuiesc ca din cauza de LED, randament mare, acumulatorii sau bateriile tin destul de mult, strazile sunt mult mai iluminate ca pe vremuri, etc, etc...

Desi in cazul dat...
 
Când vrei să tragi 50W nu prea vrei fire cu 3 lițe
Ultimul holder din ăsta pe care l-am luat a fost doar pe post de „produs intermediar” pe care să-l modific pentru a-l face utilizabil. Capsele alea folosite pe post de contacte trebuie scoase cu bormașina sau cu ceva chinuială cu alte scule ascuțite, ca să poți pune acolo ceva contacte mai bune și fire mai zdravene.
 
Eu aș avea cu ce să le scot, problema e ce pui în loc, că nu știu ceva simplu de folosit care să țină bine arcul pentru minus.
 
Probabil ca da, multumesc, insa e genul de om cu 2 maini stangi, nu cred ca face fata!
Uite si modelul pentru 18650

Inteleg oamenii cu 2 maini stangi dar ii dai suportul ala si link la mufa de care are nevoie si chiar cu 2 maini stangi cred ca se poate descurca mai departe.
 
Eu aș avea cu ce să le scot, problema e ce pui în loc, că nu știu ceva simplu de folosit care să țină bine arcul pentru minus.
Am folosit doua nituri de cupru. Pe minus l-am fortat sa intre in arc si am lipit de el firul. Acum caderea de tensiune pe contact e de ordinul microvoltilor, ceea ce poate fi foarte bine de la oxidul de cupru pe care nu-l poti evita,
 
Juniorii au tot felul de jucării care funcţionează cu baterii AA/AAA. Problema de care m-am lovit e că acumulatorii pe care îi am în casă (Tronic de la Lidl, Ladda de la Ikea) nu au voltaj suficient.

Există vreun acumulator formatul AA şi AAA care să dea 1.5V?
 
Există, dar sunt mai speciale. Au o celulă cu Li-Ion înăuntru și sursă de 1.5V. Sunt mai speciale și pentru că trebuie încărcate cu încărcătorul lor, pentru că au nevoie de tensiune de încărcare mai mare; unele au și mufă USB (dar USB-ul ocupă o parte importantă din volumul bateriei, așa că au capacitate mai mică).

 
Depinde de masinuta. Eu am mai multe telecomandate, dar unele sunt chiar mari si trag curenti mari din acumulatori. Din fericire nu se supara ca sunt NiMH.
Singura jucarie cu care am avut probleme e o locomotiva de la Brio care are bluetooth si nu functioneaza cand tensiunea e mai mica. In cazul asta am apelat la acumulatorii cu litiu de care mentiona miahi mai sus, dar a fost greu sa ii cumpar ca nu se transporta normal. Din China nu trimit pentru ca sunt transportati cu avionul si Amazon la fel nu trimite, nu stiu de ce ca nu transporta cu avionul.
 
Multe din chinezisme nu au limitare de curent, mai ales pe motoare, trag cât pot și se bazează pe faptul că sunt alimentate din baterii; motoarele au spike-uri mari la pornire (chestia aia cu cuplu maxim la 0rpm de care se "bucură" mașinile electrice vine de la faptul că motorul poate să tragă o tonă de curent; trebuie să aibă și de unde). Iar aici depinde de sursă cum se comportă când ajunge la limită (se arde / se oprește / limitează / scade tensiunea... sunt multe opțiuni, în funcție de impementare).

E relativ greu de prins un spike cu un multimetru, trebuie ceva cu funcții de min/max și sampling foarte rapid pentru așa ceva. Iar când au limitare, poate fi destul de sus. Eu am încercat să alimentez un aparat foto printr-un adaptor home-made de baterie dintr-o sursă boost, 5V->7.2V; sursa teoretic ținea vreo 3A. Practic aparatul foto se oprea în timpul bootării, pentru că pentru o fracțiune de secundă trăgea mult curent (posibil încărca flash-ul, nu mi-e clar) și sursa nu reușea să îi dea atât si intra în protecție.
 
Se prinde f. usor un spike cu un multimetru, dar trebuie unul analogic. :-)
Pui un condensator. Cel mai mare care iti incape in carcasa.
 
Tind sa-i dau dreptate lui miahi ca nu e usor.
Consumul mare va fi atunci cand e in sarcina, si de asta trebuie sa tii cont. Nu e usor sa pui aparatul de masura pe o masina care tocmai o zbugheste cand are de unde sa trage curent.
Si despre multimetre putem vorbi multe, dar unul analogic nu e deloc bun ca sa prinda varfuri. Atat din punct de vedere al rezistentei/impedantei de intrare mica, inertia mecanica a indicatorului si clasa de precizie.
 
Soluţia s-ar putea să fie mai simplă. 3 AA au 4.5V, iar 4 acumulatori au 4.8V. Dacă găsesc o modalitate de a mai înghesui un acumulator, ar putea fi suficient.
 
Back
Top