Zgomot suspect amortizoare

Foxter

Membru Senior
Am un Citroen C3, generatia 2002 ca model dar cumparat in 2005. Se apropie de 60000 de km facuti.

Am avut niste probleme cu ambreajul si l-am schimbat la service. Din pacate la iesirea din service cand m-am urcat in masina am auzit un zgomot ciudat. Ma apropii eu de 100 de kg dar zgomotul s-a repetat si cand s-a urcat sotia (sub 50 de kg) in scaunul soferului.

Am chemat seful de la atelierul de service si am plecat un pic cu masina la un test drive. Nu s-a mai auzit galagia.

Am crezut initial ca orice ar fi fost s-a rezolvat dar la sfarsitul zile cand am coborat din masina zgomotul s-a manifestat din nou. Beleaua este ca e zgomotul e foarte dependent de pozitia masinii (in general apare problema cand masina e inclinata in fata dar nu intotdeauna).

Am gasit o pozitie in care scartaia si am inregistrat miscarea si zgomotul aferent cu telefonul sotiei in timp ce apasam in jos lateralul masinii.

Atasez link la fimul cu roata din spate din partea soferului (fisierul e prea mare pentru atasare).

https://we.tl/7Ml1QF35FY

Ca s-ar fi dus amortizoarele ar fi una, coincidenta ciudata e ca acest zgomot a aparut imediat dupa iesirea din service.

Voi ce ziceti?
 
Chestii simple: Frâna de mână era trasă? Prezoanele sunt strânse? Că mai poate fi și de la astea.
 
Frana de mana este trasa dar zgomotul nu s-a auzit in alte dati cand frana de mana era trasa. Trebuie sa ma uit la prezoane.

Oricum joia asta am programat o vizita la service sa verifice mecanicii de acolo situatia.

Multumesc de ajutor.
 
La mine e o problemă cu tamburul de frână de la roata dreapta spate, acționat de frâna de mână - e un arc sau ceva care nu trage mereu până la capăt sabotul când dau drumul la frâna de mână, și atunci freacă ușor într-un punct. Mi-a arătat în service diferența între poziția cablului în stânga și dreapta, au înlocuit cablul de frână, dar tot așa face. Fie dau o cârcă de bani să schimbe tot subansamblul vieții, fie nu mai folosesc frâna de mână, fie pompez de câteva ori din manetă când deblochez frâna de mână ca să-și dea un pic drumul. N-am risc de blocare sau luat foc, doar că uneori mai aud după ce plec de pe loc punctul ăla de frecare, până-și mai dă drumul de la vibrațiile mersului.

Altă ocazie de sunete dubioase a fost când a intrat o piatră, cui sau ceva între sabotul de frână și disc, în față. M-am kkt pe mine că nu știam ce s-a belit de face în halul ăla, eram și cu soacră-mea în mașină, ce să mai, a fost fun. Căutând service-uri de roți și făcând manevre de parcare am dat la un moment dat cu spatele destul cât să se desțepenească mizeria aia și să cadă de unde intrase, și sunetul a dispărut pe cât de brusc a apărut. Pantalonii maro nu. :D
 
Frâna de mână pe tambur la Polo e cam nefericită, mai știu persoane care a avut probleme cu ea. Fiind o soluție folosită doar în lumea a treia (în țări spălate ofereau discuri spate la orice model, nu doar la motorizări mari, ca la noi), probabil nu s-au chinuit prea mult cu testele.
 
Dacă vă face să vă simțiți mai bine, în UK doar motorizările de la 2l în sus au discuri pe spate. La cele mai mici doar dacă selectezi echipare sport (S-line, M, AMG line, Zetec S şamd).


 
Fiind o piață izolată din cauza RHD într-o mare de LHD, UK a fost întotdeauna dubioasă. A permis producția și vânzarea de mașini proaste și deprecierea masivă (pentru că tot la "ai lor" pot să vândă).

La noi se vând chestii proaste pentru că se poate - majoritatea mașinilor noi sunt cumpărate de firme, nu se chinuie. Când mi-am luat eu Polo-ul 1.4 venit din Ungaria și-a luat un prieten un Polo 1.4 facelift nou din România. Nici măcar nu a avut opțiunea de discuri spate, chiar dacă suma totală a fost ~14000€ (nici măcar jante de aliaj în prețul ăsta). Pe când toate Polo care veneau din vest aveau discuri, doar pe 1.2 benzină sau 1.4 fără turbo (ceva foarte rar și lent, folosit mai mult pe Fabia) mai găseai tambur, nici acolo mereu.

doar dacă selectezi echipare sport (S-line, M, AMG line, Zetec S şamd)
Ce vremuri trăim, dacă echipările alea apar pe motoare mai mici de 2 litri...
 
Frâna de mână pe tambur la Polo e cam nefericită, mai știu persoane care a avut probleme cu ea. Fiind o soluție folosită doar în lumea a treia (în țări spălate ofereau discuri spate la orice model, nu doar la motorizări mari, ca la noi), probabil nu s-au chinuit prea mult cu testele.

Mie mi s-a blocat la Bora și pe disc, contrar folclorului local că frâna pe disc nu se blochează, nici măcar iarna la inghet etc.
 
A fost sotia la service, au auzit si ei zgomotul, au pus masina pe platforma si dupa verificare au zis ca zgomotul e normal pt vechimea masinii si au pus niste vaselina.

Din ce am inteles de la sotie motivul spus de ei pt galagie e ca atunci cand au pus masina pe platforma pt schimbarea ambreajului ceva s-a intins la amortizoare si asta a initiat galagia.
 
Si se asteapta sa o ungi cu Artrostop? Daca s-a intins de la "batranete" inseamna uzura. Aia trebuie reparata, depinde acum la ce intelegere picati cu plata. Urasc ca te duci in service pentru una si te intorci cu alta dar niciodata nu e vina lor! Urasc!
 
Back
Top