Vreau "cal"!

ursamajor

צָפְנַת פַּעְנֵחַ
De ceva vreme vreau să-mi schimb bicicleta noname cu una mai de Doamne-ajută.
Am 1,88 m înălțime și mai am puțin și ajung la 105 kg (sper eu) :hihi: și mi-aș dori o bicicletă care să corespundă cerințelor de mai jos. Buget, până în 1300 lei.
Întrucât am văzut că există multe categorii de biciclete și n-am experiență în a le clasifica, o să spun ce-mi doresc de la ea:
- să fie cât mai ușoară posibil, dar să mă și suporte, măcar până mai scap de "marsupiu" :biggrin:,
- să fie comodă la "purtat" (mărime, ergonomie, confort, fiabilitate, manevrabilitate, funcționalitate, rezistență),
- va fi folosită pentru plimbări pe asfalt, în parcuri, dar și pe drumuri de pădure, relativ ușor accidentate (pietre, cioturi, gropițe),
- probabil, ocazional, va fi luată și în concedii, la mare/munte.

Am mai citit eu pe ici, pe colo și m-am mai documentat.
Îmi face cu ochiul una de-asta: http://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-rockrider-500-id_8293150.html
dar mi se par cam mici roțile de 26" pentru ai mei 1,88m. Ce ziceți?

PS: NU VREAU SH! Oricum n-aș avea cash. Cardul să trăiască!
 
Nu's cea mai mai avizata persoana ca sa dau sfaturi pentru bicle, dar Rockrider 500 e grea, are 14kg cu cadru XS, tu ai nevoie de XL, tot atat are si 29er-ul meu. Franele pe disc no-name - iesi mai ok cu V-brake-uri decente; suspensie fata de marca obscura - mai bine o furca fixa.

Recomandari nu stiu ce sa iti fac, depinde foarte mult ce gasesti la fata locului. Cam trebuie sa o probezi inainte de a o lua.
 
Există și mărime XL, cadru de 54 cm. Din calcule, mi-ar trebui 48-51 cm. Deci, e cam suficient 54. Nu e disponibilă în magazin acum, dar se poate comanda/aduce. Pe mine mă îngrijorează doar cum aș arăta la 1,88 pe o bicicletă cu roți așa mititele. Apoi mă consolez cu gândul că am o pliabilă cu 20" pe care nu-mi stă rău deloc.
Din ce am înțeles, în banii ăștia cam e maximum ce se poate achiziționa, adică un mic best buy. Iar mai mult, sub nicio formă nu sunt dispus să dau.
Evident, accept să aud și alte opinii, că am văzut că mai sunt fani biciclete pe-aici, cu cont pe ciclism.ro, unde deocamdată nu m-am înscris, doar am spicuit printre rândurile subiectelor.

Îmi mai place că se asigură garanție pe viață la cadru, dar și la alte componente. Și la >100 kg ale mele, e numai ce-mi trebuia.

Mai ușoară înseamnă mai mulți bani și n-am să ajung probabil la carbon niciodată. Ori poate dacă începe chinezul să producă ieftin. Față de cele vreo 18-20 kg cât are hardughia ce-o am acum, e considerabil mai ușoară. Nu atât greutatea în mers m-ar deranja, cât mă deranjează la urcatul pe scări pân'la etajul 3. N-am boxă, nici sub scară și nici unde s-o leg afară.
 
Last edited:
Eu sunt mai inalt si merg pe 19". Cu roti de 29" pierzi la manevrabilitate, castigi un pic pe sosea.
 
Da, pe pliabila aia parcă e altă poziție... Spatele drept complet, aproape stau în picioare. La astea cu roți mai mari stai aplecat în față, poziție dezavantajoasă.
 
Pozitia tine de obicei de tipul de bicicleta si marimea cadrului, nu de roti. Exceptii or fi la pliabile, dar aplecat stai pe cursiera (roti de 28"), mai drept pe MTB (26") si cel mai drept pe city bike care are roti tot de ... 28". Iar la acelasi model de bicicleta stai in general mai aplecat pe un cadru mai mare - nu pentru ca seaua e mai sus, ca e tot acolo, ci pentru ca ghidonul e mai departe in fata si te intinzi spre ghidon.

Acum un an am trecut de pe cadru de 22" pe 19", ambele de MTB. Stau mai drept acum :smile:
 
Da, desigur, ampatamentul e responsabil în cea mai mare măsură pentru poziția aplecată. Dar și înălțimea ghidonului, care la pliabilă e mai măricică cumva față de șa.
 
La bicicleta de oraș, cadrul are tubul pentru gâtul furcii ceva mai înclinat încât furca, cu un ax foarte lung și un ghidon foarte curbat, împinge poziția de sprijin a mâinilor mai sus și mai în spate. Rolul ghidonului nu mai e și de susținere a greutății, ci doar de virare. De asemenea, butucul pedalier este ceva mai în față raportat la șa față de o bicicletă de munte/șosea, astfel încât din poziția așezată duci picioarele ceva mai mult în față spre pedale; la o biclă de șosea/munte, pedalele sunt doar puțin mai în fața șeii și picioarele aproape vertical sub bazin. Deci e un întreg ansamblu de modificări structurale pentru a ajunge într-o poziție aproape verticală de pedalat.

Pot să-ți dau exemplu MTB-ul meu modificat pentru a-l folosi urban/șosea/trekking: are cea mai scurtă și înălțată pipă posibilă și un ghidon foarte curbat, dar tot o poziție aplecată am pe el și nu am cum să-l fac city bike ca să stau vertical. Poziția îmi e comodă, spatele stă drept (nu curbat/cocoșat), am ajuns la această configurație după mai multe încercări - lucru pe care ți-l recomand și ție să probezi înainte să cumperi, sau să cumperi și să tot modifici ca să experimentezi postura optimă.

Pe un city bike nu cred că m-aș simți comod. Toată greutatea e în șezut, șaua trebuie să fie foarte lată și asta incomodează la pedalat, e un gen de biclă pentru deplasări urbane scurte (că după o vreme simți că-i incomod) și la viteză relativ mică (deși olandezii bagă viteză cu ele, noi n-avem infrastructura și cultura pentru asta).

De carboane mi-a trecut, alea-s pentru performanță și cine are mulți bani de dat periodic pe această distracție. De asemenea, nu lua bicla pentru situațiile excepționale: dacă de regulă vrei să te plimbi prin oraș, parcuri etc. și doar de 1-2 ori pe an (maybe) să abordezi și o potecă domoală prin pădure, atunci poți lua o biclă pliantă de oraș, de-aia cu roți mici și care intră într-un rucsac și, când e cazul să mergi cu ea prin pădure, mergi cu grijă și fără grabă.
 
Pe un city bike nu cred că m-aș simți comod. Toată greutatea e în șezut...
Da, știu. Iar la cestelalte e și-n oo...:kul: :hihi:
Iar eu n-aș putea să mă obișnuiesc vreodată cu șeile alea tanga.:drool: Am șaua mea ce-am mutat-o din bicicletă-n bicicletă. Lată, cu suspensii, comodă.

De asemenea, nu lua bicla pentru situațiile excepționale: dacă de regulă vrei să te plimbi prin oraș, parcuri etc. și doar de 1-2 ori pe an (maybe) să abordezi și o potecă domoală prin pădure, atunci poți lua o biclă pliantă de oraș, de-aia cu roți mici și care intră într-un rucsac și, când e cazul să mergi cu ea prin pădure, mergi cu grijă și fără grabă.
Pliabilă, am DHS-ul din linkul de mai sus. Și e solidă, chiar ține cele 100 kg ale mele. Și plăcută la pedalat. Dar cam grea și asta pentru dimensiunile-i. Am mai luat-o ocazional până la serviciu și-napoi. Dar nu-s proprietar deplin pe ea. O folosește și nevastă-mea și-i musai s-o însoțesc la plimbări. :approve: Apoi, bicicleta o iau ca lucru de folosință cât mai îndelungată. De-aia m-am și aruncat la bugetul ăla. Altfel, luam un SH mai de firmă, că aduc băieții din Vest.
O iau pentru plimbări și alte cele. Și pentru navetă serviciu-acasă, că m-am cam săturat de mașină. Și pentru dat marsupiul jos... Ori în scop curativ. De exemplu, la vară, când s-o face de plajă, își ia Mandea bicla și merge vreo 8-10 km, prin pădure, până la Lacu Sărat. Plajă, băi, nămol sapropelic (mai bun decât la Techirghiol, dacă nu știați), că, deh, au început să cam scârțâie balamalele. :rotf:În rest, plimbări prin oraș, prin parcuri, teren ușor accidentat prin împrejurimile Dunării etc. etc.

Bun, am trecut de un hop: recomandările generale. E OK bicicleta ce am dat-o în linkul din primul mesaj?
 
Last edited:
Dragilor, până la urmă am comandat altceva, fiindcă 26" am considerat că sunt cam puțini pentru ai mei 1,88 m și 100 de kile. Am mai strâns din buci nițel și am comandat una d-asta. De-abia aștept să vină!
 
Înțeleg că ceva de genul ăsta? Pare relativ scumpă pentru ce echipare are, dar poate ai găsit vreo reducere pentru versiunea 2014 (există 29" din 2014?).
 
Echiparea e de bicicleta noname de supermarket, dar nu ai zis inainte sa o comanzi ca sa apuce cineva sa se uite la echipare. Oricum, pentru plimbari usoare e suficient.
 
Și Rockriderul ăla avea echipare de elită? :hihi: Bicicleta mă ajunge 1600 cu transport. La banii ăștia sunt satisfăcut că am 29".
 
Last edited:
Habemus equus!
 

Attachments

  • IMG_0263.JPG
    IMG_0263.JPG
    120.1 KB · Views: 38
  • IMG_0264.JPG
    IMG_0264.JPG
    74 KB · Views: 34
  • IMG_0265.JPG
    IMG_0265.JPG
    141 KB · Views: 36
  • IMG_0266.JPG
    IMG_0266.JPG
    153.8 KB · Views: 35
  • IMG_0269.JPG
    IMG_0269.JPG
    106.2 KB · Views: 31
  • IMG_0276.JPG
    IMG_0276.JPG
    130 KB · Views: 34
  • IMG_0277.JPG
    IMG_0277.JPG
    97.5 KB · Views: 33
  • IMG_0278.JPG
    IMG_0278.JPG
    124.7 KB · Views: 37
  • IMG_0279.JPG
    IMG_0279.JPG
    93.4 KB · Views: 36
  • IMG_0282.JPG
    IMG_0282.JPG
    43.5 KB · Views: 32
Mulțumesc. Păi, ăla e ambalajul ei. Unii le trimit gata montate, alții ca de la mama lor, chipurile parțial asamblate. Eu am preferat varianta a doua. Oricum, montajul mi-a luat 10 minute. Spanac, practic am avut de montat roata din față, pedalele, șaua și ghidonul. :smile:
 
Back
Top