1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sursă în comutație pentru compresor auto

Discussion in 'Ajutor: Gadget-uri și electronice' started by puterfixer, Apr 12, 2016.

  1. puterfixer

    puterfixer Administrator Sugar daddy

    Noob question: pentru a alimenta un compresor de aer cu priză auto (12V 7A nominal, 14A maxim) de la rețeaua electrică, pot folosi o sursă în comutație pentru benzi LED/sisteme de supraveghere video care să scoată 12V 20A? Are motorul compresorului vreo problemă cu sursa asta? Mulțumiri :smile:

    PS: dacă aveți vreo recomandare de sursă fiabilă, nu m-aș supăra. PNI din Dedeman mi se pare fix la fel cu alte chinezisme de pe Maica Domnului.
     
  2. Quark

    Quark zis şi Brucan Sugar daddy

    CRED ca nu este posibil. Acei 14A sunt tot un curent mediu, "cioacele" de curent necesare functionarii compresorului in sarcina CRED ca sunt de ordinul > 100A. Este un fenomen asemenetor cu "de ce imi moare UPS-ul cand porneste imprimanta laser?". Dar poti sa incerci. :smile:

    PS: A mai fost o discutie similara cu o surubelnita cu acumulator, parca Burebista era preocupat...
     
  3. Marius '95

    Marius '95 Membru Senior Sugar daddy

    Am alimentat compresor auto de la sursa din PC, care este de 480 W, dar nu stiu acum sa zic cati scoate pe 12 V.
     
  4. puterfixer

    puterfixer Administrator Sugar daddy

    Compresorul ăsta e o pârță de-aia mică pentru umflat roțile la mașină, nu-ți imagina cine știe ce compresor cu butelie. Dacă ar trage 100A ar da în cap masiv instalației electrice la mașină, unde e făcut să funcționeze. Nici măcar firul lui de alimentare de 12V nu are suprafața conductorului suficient de mare ca să susțină asemenea curenți. O sursă de 20A ar trebui să fie acoperitoare; eventual cu un ampermetru se va putea măsura curentul, așa de curiozitate.

    Ce mă interesează pe mine este dacă motorul ăla de compresor se învârte pe curentul continuu nu chiar liniar produs de o sursă în comutație, cu toată stabilizarea ei.
     
  5. Quark

    Quark zis şi Brucan Sugar daddy

    Sursa in comutatie chiar da curent "extrem" de continuu. :biggrin: Probleme sunt cu sursele gen UPS, care ar trebui sa dea AC sinusoida dar o dau rau in bara la forma de unda.

    Eu ma refer la curentul de impuls / pornire, nu la cel mediu consumat. Dar nu e rau sa experimentezi. :smile:
     
  6. puterfixer

    puterfixer Administrator Sugar daddy

    Ok, problem solved then :biggrin: Mulțumesc!

    Compresorul nu-i al meu, deci nu trebuie să-mi fac probleme de genul ăsta :biggrin: Omul mi-a arătat manualul compresorului pe care scrie 7A / maximum 14A, i-am dat link-uri pentru sursă de 20A pe ideea să fie acoperitor chiar și dacă chinezul mai umflă cifrele (deși pe unele chiar scrie că suportă peak overload 135%), acuma dacă o fi să puște io nu ofer garanții pe ce-or declarat producătorii aiurea.
     
  7. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior Sugar daddy

    Compresoarele care se alimenteaza de la bricheta au sub 20 de amperi pentru ca unele masini au doar siguranta de 10 sau 15A.
     
  8. Quark

    Quark zis şi Brucan Sugar daddy

    Part 1: Cred ca o sa pun un grafic cu ce inseamna rms si peak. :smile: In fine, testat pentru audienta pe o sursa de 8A. Rezultatul este cel asteptat: tacere totala si sursa care intra instantaneu in protectie. :biggrin: Mai am si alte surse dar mi-e lene sa continui. Sa munceasca cei interesati.

    PS: Si pompa era in gol, nu in sarcina!!!

    Part 2 (later): Dar sa pregatim totusi un experiment mai amplu: alimentam pompa normal (dintr-un acumulator auto), inseriem cu ea un shunt de 0.15 Ohm (ca n-am la indemana ceva mai mic) si vom pune in curand osciloscopul la treaba... Sau un Chesky ceva, sa vad cum se modifica sunetul compresorului... Dupa preferinte. :biggrin:

    Part 3: Revenge of the angry wife... Pentru ca zgomot infernal si pentru ca miros de garaj... :biggrin: Am reusit totusi sa masor curentul mediu prin device: 3.75A. Sa vedem cand se aproba continuarea experimentului... :tongue:
     

    Attached Files:

    Last edited: Apr 12, 2016
  9. miahi

    miahi Wizzard Sugar daddy

    În cazul ăsta cel mai simplu e să faci cum face și mașina - acumulator ca buffer.
     
  10. ipman

    ipman Membru Senior

    Inseamna ca are varfuri de curent de scurta durata, pe care sursa le simte, dar nu sunt suficiente cat sa intrerupa o siguranta termica.
     
  11. Quark

    Quark zis şi Brucan Sugar daddy

    Heh, pe principiul cat traieste omul invata, l-am desfacut putin, sa pot sa masor chestii chiar pe bornele motorului si invartind manual rotorul in diferite pozitii. Si sa pic pe spate cand am vazut ce contragreutate / volant? are asta pe arborele lui cotit (sort of...). Probabil ca il ajuta sa treaca peste varfurile de sarcina, ocazie cu care ii reduce si din varfurile de consum. Oricum rezistenta minima masurata la borne, in anumite pozitii ale rotorului este de 0.15 Ohm. Deci e posibil ca la pornire sa traga un curent zdavan pana incepe sa se roteasca...

    LE: sapand mai departe: AICI sunt specificatiile motorului (RS-540SH-5544). Nu prea inteleg ce-i acel "STALL"... :confused: O fi cu rotorul blocat? 34A... Hm...

    ...Si imi raspund singur: DA. "Stalling is a condition when the motor stops rotating. This condition occurs when the load torque is greater than the motor shaft torque i.e. break down torque condition. In this condition the motor draws maximum current but the motor do not rotate.The current is called as Stalling current." :smile:

    Concluzie: cand porneste, gogul suge pe la 34A++. Traiasca sursa ta.
     

    Attached Files:

    LNT, puterfixer, AdrianB1 and 2 others like this.
  12. puterfixer

    puterfixer Administrator Sugar daddy

    Deci să-i spun omului că mai bine își ia un compresor alimentat la 230V :biggrin: Interesant experiment am deschis, transmite scuze doamnei că am eliberat piticu' curiozității.
     
  13. miahi

    miahi Wizzard Sugar daddy

    Contragreutatea e acolo dacă vrei să-l folosești la alte activități
     
  14. Quark

    Quark zis şi Brucan Sugar daddy

    Motorul nu are contragreutare, aia apartine ansamblului compresor. In alta ordine de idei: trei diode, o rezistenta, un electrolitic si... merge. :smile:

    Diseara testez si cu motorul de la bormasina cu acumulator.

    Teme de cercetare:

    1) Care o fi cel mai mare consumator care poate fi alimentat de la o bricheta auto si cat consuma? Un aspirator auto? Un invertor (12VDC - 220VAC)? Fierbator de cafea? Altceva?

    2) La ce tensiuni se alimenteaza in general sculele electrice care merg pe acumulator? Eu am o bormasina care merge pe 18V. Alte tensiuni uzuale?

    3) Cam cati amperi (REALI) da pe 12V o sursa de PC tzapana, dar care sa nu coste o avere? Precum spuneam ma joc pe moment cu una de 8A@12V.

    Hai cu raspunsurile. :smile:
     

    Attached Files:

  15. puterfixer

    puterfixer Administrator Sugar daddy

    Și eu care mă gândeam că s-a făcut vremea numa' bună pentru făcut grătare :biggrin:
     
  16. burebista

    burebista Manic Miner Sugar daddy

    Detaliaza tzapan si avere. :biggrin:

    Una de 550W single rail da 45A pe 12V de exemplu.
    Daca ma uit pe la garaj in zona de 200 lei ai surse de 450-500W cu 32-37A.
     
  17. radul

    radul Membru Senior Sugar daddy


    2) Uzual e 10,8 V pana la 36V, evident depinde de scula. Am vazut polizoare unghiulare la 18V si masini de gaurit la 36V, surubelnite de 7,2V, 14,4V, dar cel mai des la sculele de bricolat prin casa, alea au 10,8V sau 18V.
     
    Last edited: Apr 13, 2016
  18. miahi

    miahi Wizzard Sugar daddy

    Sunt în multipli de 3.6V (Litiu înseriați). Eu am de 7.2 și 10.8V.
     
  19. Quark

    Quark zis şi Brucan Sugar daddy

    Bun, multumesc. Am gasit un deLux ( :biggrin: ) care cica 16A@12V, incepem modificarea ei.
     
  20. burebista

    burebista Manic Miner Sugar daddy

    :shocked: