Steel Ocean

burebista

Manic Miner
Sugar daddy
Joined
Sep 2, 2005
Likes
685
Location
Twilight Zone
#1
SO.jpg

De pe Steam.
Ca un cadou de bun venit aveti un battleship premium de Tier 5: Repulse.
Plus fo' 2 DLC-uri free de aniversarea lor de un an.

La prima vedere pare ca e o clona de WoWs dar mai are citeva chestii diferite.

Am fo' 4 luni de cind il joc zilnic citeva ore asa ca o sa zic citeva cuvinte chiar daca barcutele nu sunt tocma' punctul meu forte.
Din pacate nu-l pot compara cu WoWs ca pe vremea cind am jucat citeva meciuri la WG jocul era in CB sau asa ceva deci e irelevant.

Hai sa zic cite ceva despre clasele de vaporase din SO. Desi e cam intuitiv ce fac fiecare io tot zic ceva ca ma plictisesc.

BB. Battleship. Niste monstruleti mari cit China care deabia se misca si trag cite o placinta din fundul hartii. Pare cea mai usoara clasa de jucat dar aparentele inseala. BB-urile se bazeaza exclusiv pe ce-ti spoteaza colegii de echipa si apoi depinde de tine sa nimeresti dracia care se misca aleator in celalalt fund de harta. Ca o comparatie pentru jucatorii de WoT ginditi-va ca vreti sa nimeriti cu T92 un Batchat care alearga haotic in celalalt colt de harta.
Plus de asta daca a scapat un distrugator/submarin pe linga tine esti halit ca nu prea ai ce face cind vezi jetul de torpile care se apropie de tine...

DD. Distrugatoare. Pai cam da, distrug alte distrugatoare/crucisatoare si submarine. Plus de asta au si spotting range generos. In limbajul WoT astia sunt spotterii. Ai macar unul bun in echipa si deja meciul e aproape cistigat. Si viceversa, au aia un spotter bun atunci poti pleca linistit in garaj ca mori fara sa stii de ce.

CL. Crucisator usor. Inca nu m-am prins care-i diferenta majora fata de DD-uri. Parca se misca mai gratios si cam atit. Deci tot spotteri si astia.

CA. Crucisator greu. Struto-camila. Nu e nici CL nici BB. Adica se misca mai bine decit un battleship dar nu da atita damage dar se misca mai prost decit un CL si nici nu spoteaza ca ala. E o clasa cu potential, mai ales la tier-uri mari.

SS. Submarine. Interesanta clasa. Luati-le ca un fel de TD-uri din WoT. Daca apuci sa scapi pe linga un BB sau portavion ai nimerit jackpot-ul. Dar pina acolo tre' sa treci de DD/CL si submarinele inamice. Inca nu ma simt confortabil in submarin dar imi place cum au gindit mecanica jocului pentru ele.

CV. Portavion. Iar e o masinarie interesanta dar nu ma descurc deloc cu el. Ai 3 feluri de avioane, scout, bomber si lansator de torpile. Dar in cele citeva meciuri in care am incercat sa joc cu el n-am reusit sa nimeresc nimic. AA-ul e foarte eficient in jocul asta, mai ales daca e minuit de jucator asa ca am zis pas la clasa asta de vaporase.

Ce-mi place in primul rind e ca nu am niciun fel de aim assist sau autoaim. Ca sa ajunga loviturile din fundul hartii sau din full-speed trebuie ceva skill (nu-l am din pacate
).
Ai control separat la tot armamentul, main guns, secondary, torpedo, AAA, lansat scouti. Ai mult de treaba sa defilezi printre armele tale in focul bataliei ca sa tragi optim in timp ce faci zig-zag-uri pe apa si ai o escadrila de avioane inamice deasupra ta.

Exista si gold-ammo dar nu vad sa fie un avantaj major.

Comandantii iar sunt importanti. Daca-l alegi pe ala potrivit in postul potrivit se simte diferenta chiar daca schilurile lor la prima vedere par minuscule dar se aduna de la unul la altul. Promovarile in rank in schimb sunt de lunga durata ca pina aduni punctele alea iesi la pensie.
Alta treaba buna e ca acesti comandanti pot fi folositi pe nspe vaporase si-i cresti ceva mai repede.
Dar n-am inteles de ce au implementat asa comandantii. Partea proasta e ca acesti comandanti nu se pot "cistiga" decit prin loteria cu merit points/gold (sigur sunt citiva care merita si pot fi cumparati din shop contra a 900 merit points dar comandatii de 4 stele vin doar prin extrageri).
Si ca sa fie tacimul complet fiecare comandant se "antreneaza" pe doua paliere:
- unul e nivelarea prin jocul efectiv (si e OK avind in vedere ca practic folosesti acelasi set de comandati pe BB/CA si altul pe DD/CL) si care se face relativ repede (practic am toti comandantii de BB/DD la level 10).
- celalalt e cresterea in grad (stelutele alea blestemate) care deblocheaza/amplifica skill-uri suplimentare si asta nu se poate face decit cu Qualification Points. Aceste QP-uri nu se obtin decit prin trageri la sorti de comandant si daca-l ai deja ti se dau QP-uri (10 pentru o stea, 20 pentru 2 stele, 50 pentru 3 stele) dar in ritmul asta ajungi in groapa pina faci un comandant de 5 stele ca trecerea de la 3 la 4 stele costa 1000 QP iar de la 4 la 5 2500 QP. Si asta pentru un comandant, dar tu ai 5 pe nava si ai 4 feluri de nave diferite (BB/CA, DD/CL, CV si SS).
Bottom line atit obtinerea cit si upgrade-ul comandantilor mi se pare cea mai mare timpenie posibila care n-are nicio legatura cu skill-ul jucatorului ci tine doar de bafta pura.
Ca sa va faceti o idee de ce mirii la sistemul de comandanti io-te un exemplu cu comandantii mei.
Bismarck gunner. La gunner pe BB ai de ales intre Alan daca vrei damage mai mare sau Leif daca vrei reload mai mic.
Alan Macmillan 4* Level 10 vs. Leif Sandrei 1* Level 5.

gunner.jpg


Statusuri mai bune de aproximativ 2.5 ori (250%). Acu' ginditi-va ca jucatorii vechi au cel putin 3-4 commanderi de 5* si va explicati de ce v-o luati in freza in tierurile mari si nu stiti de ce.

Camo/spotting inca nu m-am dumirit complet cum functioneaza. Am avut situatii in care desi am si echipaj si echipamente de spotting am fost spotat mai devreme decit am spotat eu. Conteaza mult din cite am vazut si schilurile la comandanti, si vopseaua pe vaporas, si viteza cu care mergi si daca tragi sau nu si naiba stie ce mai conteaza.
In schimb damage spotting este rasplatit generos. Nu de multe ori am iesit printre primii (CL si DD ofcorz) numai din spotting damage si citeva lovituri de tun doar asa ca sa nu dansez degeaba.

Exista consumabile si echipamente ca si in WoWs iar preturile sunt decente.

Imi place ca fiecare clasa de vaporase e bine definita in rolul ei. CL si DD sunt pe post de scouti/SS hunters, CA si BB sunt un fel de damage dealers din fundul curtii, CV-urile na si ele ca portavioanele, daca stii sa le folosesti esti de mare ajutor echipei dar daca nu esti doar un slot ocupat degeaba si mai sunt si submarinele care sunt implementate interesant as zice.
In principiu jocul e cistigat de cei care au spoterii mai buni (si bineinteles BB-urile sa nimereasca ceva din ce spoteaza aia).

Ca si economie jocul pare asemanator cu WoWs. Am observat totusi ca un meci bun dar pierdut uneori arata mai bine decit un meci naspa dar cistigat. Dar banuiesc ca la tieruri mari trebuie cont premium ca altfel iesi pe minus.

Un mare plus as zice e si lipsa mod-urilor de orice fel. Nu exista XVM sau altceva de genu'. :biggrin:
Si cireasa de pe tort e ca jocul nu are nimic de-a face cu rusii. Nici developer, nici producator, nici macar n-are nave rusesti asa ca n-ai Russian bias deloc.

Interesant este si ajutorul pe care-l primesti ca biban. Cind ajungi la tier 2 cu fiecare clasa primesti un comandant bun, la Tier 5 merit points, dupa 20 zile de login (nu trebuie sa fie consecutive) o nava premium de Tier 2 iar dupa 30 zile una premium de Tier 4.
Plus de asta ai niste pachete prestabilite de gold care la prima cumparare iti dau bonus inca pe atita gold cit e in pachet si mai au un Growth plan ii zic ei in care investesti 10k gold si primesti 22k inapoi plus o gramada de free XP cind ajungi sa cumperi nave de la Tier4 la Tier 8.
In rest au suma fixa, 1 dolar=500 gold. O luna de Premium e 4500 gold deci 9 dolari daca vrei sa joci pe cont premium o luna.
Interesanta si optiunea de a cumpara doar batalii Premium daca nu joci in fiecare zi x ore ci ai timp doar de citeva batalii azi, miine pauza, poimiine fo' 3 si tot asa.
Jocul pina la Tier 3 inclusiv e umplut de boti ca sa-ti faci o idee despre cum se joaca. Pina la Tier 5 esti protejat de jucatorii veterani cu comandanti bengosi (sunt reduse skill-uri cu pina la 80%) dar de la Tier 6 esti pe socoteala ta.

Ca si diferente intre natii inca nu stiu ce sa zic. US par un fel de buni la toate, japonezii greoi dar cu damage serios, nemtii si UK nu's ce sa zic. Io joc cu de toate si ca preferinte personale deocamdata sunt Fubuki si Atlanta, submarine nemtesti si BB-uri americane.

Mai citeam pe forumuri ca lumea nu simte damage-ul dat de un damage dealer in WoWs. Aici nu am senzatia asta. Cind nimeresti o salva de pe un BB atunci nefericitul ala o simte al dracului de dureros. La fel cind primesti o salva de torpile sau o canonada de un Atlanta sa zicem. Damage-ul pare la locul lui.

In schimb la partea grafica jocul cam lasa de dorit dar sa zicem ca nu e un capat de tara ca oricum majoritatea timpului stau cu ochii in luneta sau in hawkeye.
De asemeni nici performanta nu e tocmai de top. Mai am dropuri de FPS-uri in anumite zone iar pingul e in zona 170 ca nu au decit server US.

In rest ideea generala e cea din WoWs. Sloturi, tech-tree, grindul, economia, baraci, depozit, etc.
Chiar si hartile par cam in stilul WG (ma rog, sper sa nu gresesc ca nu stiu exact cum e WoWs acum).

Ai mai multe moduri de joc. Pe linga clasicul PvP mai sunt si fleet battles si niste eventuri (5 vs.5, kill boss sau asa ceva) dar nu am ajuns pina acolo.


Una peste alta ma cam distrez de 4 luni incoace. De jocurile WG nu ma mai ating, Gaijin a dat-o-n bara tare cu War Thunder iar Obsidian cu AW inca-si cauta drumul asa ca asta a venit bine. Deocamdata.

Din pacate din lipsa acuta de jucatori cum inaintezi in tieruri cum pierzi o gramada de timp in queue ca sa-ti gaseasca un meci cit de cit acceptabil. Momentan asta mi se pare problema majora, restul e jucabil.
 
Last edited:
Top Bottom