1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  1. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Nu stiu daca pe forum sunt si amatori de ski. Stiu ca se patineaza, se pedaleaza, se merge cu motocicleta (daca asta poate fi considerat un sport, eu zic ca nu), se fac drumetii montane, poate unii iti mai dau si drumul la vale pe schiuri sau, cine stie, fac chiar si ski de tura.

    O mica discutie despre echipament: e scump sau foarte scump si se gaseste greu. Pentru schiorii ocazionali e mult mai ieftin sa inchirieze, din ce am auzit 45 de lei pe zi e cel mai mare pret pentru un set de clapari, schiuri si bete (in Poiana Brasov) si macar sunt Rosignol (am fost, am folosit, sunt buni); cu 40 se gasesc Fisher tot acolo (nu mi-au placut deloc), iar in alte locuri sunt mai ieftine.

    In ce consta echipamentul de schi alpin (schiul de tura are diferente):
    - casca - se gasesc diverse modele si se cumpara dupa marimea si forma capului; marimea e scrisa pe casca, forma e la modul "se potriveste sau nu se potriveste"; pleaca de la vreo 100 de lei si ajung usor la 4-500
    - ochelari - se gasesc usor modele ieftine si destul de proaste, pana in 100 de lei; un model bun e in medie vreo 200 de lei, dar se poate ajunge usor la 100 de Euro (108 pe Amazon Scott Notice OTG, ca in Ro nu se gasesc)
    - cagula - de la 2 euro (Kronaumoto, Bucuresti) la zeci, dar pe la 50-100 de lei se pot gasi (greu) cagule bune
    - clapari - e jale; sunt mai multi fabricanti buni, dar magazine bine aprovizionate care sa aibe mai multe marci sunt aproape inexistente; Wedze (Decathlon) sunt cotati foarte prost, restul marcilor au atatea modele si caracteristici ca te pierzi, dar ce conteaza este: pretul (de la 400 la 2000 de lei), comfortul (nu orice picior se impaca bine cu orice matrita in care a fost turnat claparul) si rigiditatea (cat mai rigizi pentru schiorii foarte buni, cat mai moi pentru incepatori; rigiditatea si comfortul sunt in general antagoniste, dar claparii mai rigizi dau un control mai bun al schiului); marci bune pentru un incepator: Atomic, Salomon, Rosignol, Dabella, Nordica, Head, cam astea se mai gasesc prin magazinele din Ro
    - schiuri - de la vreo 600 de lei la 2500 de lei pentru modelele uzuale; sunt o gramada de fabricanti si modele, pentru pista, offtrack, mixt; lungimi, latime (in cele 3 puncte: varf, legatura, spate) si raza de curbura (pentru viteza cat mai mare sau manevrabilitate cat mai mare) care conteaza pentru un profesionist, influenteaza un avansat si pot incurca un incepator; pentru un incepator orice Rosignol, Fisher, Salomon, Head, Atomic de peste 600 de lei ar trebui sa fie suficient, raza de curbura 14-15m, preferabil cu legaturi gata montate; nu prea exista tepe in zona asta, asa ca se pot lua si dupa ureche, dupa ce inveti sa mergi foarte bine oricum o sa ai nevoie de alte schiuri. Momentan am vazut Salomon Xwing 6 la 1000 de lei (de la 1400) si Atomic (nu retin numele) la 900 de lei (de la 1400) la reduceri, dar depinde mult de stoc si magazin; Salomon anul asta nu a avut peste 172 cm pe stoc la aproape toate modelele.
    - manusi - se pot folosi orice manusi, inclusiv manusi moto de iarna (testat de mine o saptamana intreaga), dar sunt si manusi mai bune in care nu transpiri la 5 grade si nu ingheti la -20; am vazut si Salomon si Reusch care la reduceri ajung la preturi mai bune (gen Reusch Pro Sport la 150 de lei in Hervis, sambata mai aveau vreo 5-6 perechi), dar daca ai nevoie de o anume marime poti sa nu ai norocul de a le gasi pe stoc
    - bete - pentru in incepator nu e nici o diferenta intre betele de 50 de lei si cele de 300 de lei, e important doar sa fie la lungimea potrivita (si peste 135cm nu prea se fabrica); cei mai buni fabricanti (discutabil :smile: ) de bete sunt Leki, la nimereala se gasesc modele mai ieftine (130 in Hervis, o singura pereche in tot magazinul si culmea, fix marimea mea care e mai rara), dar cele cu manerul destept sunt vreo 350 de lei; majoritatea betelor sunt din aluminiu rotund, apoi mai sunt cele ovale (rigiditate mai buna la aceeasi greutate) precum Leki, apoi cele din carbon care sunt extrem de usoare si se mai gasesc uneori la nimereala la preturi posibil gresite (130 in Hervis, au o singura pereche de 125 cm parca)
     
  2. Thor

    Thor Membru Senior

    Bun rezumatul tau.

    Ca schior incepator/amator, mi se pare ca cea mai convenabila soltuie e sa inchiriezi echipamentul. Oricum cazi, zgarii schiurile si nu o sa poti aprecia de la inceput un echipament bun. Totusi, claparii inchiriati sunt naspa. Pentru ca in general sunt uzi, miros dubios si sunt uzati.

    Sezonul asta nu o sa apuc sa ma duc la ski, dar planuiesc pentru cel urmator sa cumpar o pereche de clapari. O sa ma rezum la a inchiria doar schiurile, betele si casca.
     
  3. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Betele si casca sunt ieftine si atunci le poti cumpara ca sa le ia pe ale tale. Depinde mai ales si de marimi, eu gasesc greu bete de 1.35 si am avut zile in care am schiat cu bete de 1.20 sau chiar 1.15 pentru ca nu era nimic lung disponibil in centrul de inchirieri; ca sa inchiriezi separat bete era 10 lei pe zi, iar betele alea le cumperi cu 50-60 de lei si te tin poate cativa ani. Eu am indoit 2 perechi in o saptamana, dar erau vechi, folosite mult si probabil pe duca; daca ti se rupe un bat cand nu e cazul e destul de nasol, asa ca din acest punct de vedere as investi 130 de lei intr-un set de bete de carbon - se rup si alea, dar nu aleator ca aluminiul (care e rigid, creaza microfisuri si apoi se duce brusc).

    La fel si ochelarii - nu as inchiria chiar daca s-ar gasi de inchiriat. Claparii sunt urmatorii pe lista de achizitii a unui schior, schiurile sunt ultimele din toate motivele prezentate :smile:

    Cine stie cum sunt partiile prin jumatatea sudica a Romaniei? Valea Prahovei, Poiana, Ranca, in afara de aceste locuri nu mai stiu unde sunt instalatii de cablu. Sunt unele locatii care au instalatii, gen Gradistea, dar partia e mica si doar pentru incepatori din aia de pun prima data schiurile in picioare.

    Poiana: are sub 20 km de partie, parca.
    Dificile: Lupului (aproape 3 km), Kanzel si Ruia (bucati mici)
    Medii: Kanzel, Subteleferic, Sulinar
    Usoare: Drumul Rosu (4.5 km, bun pentru incepatori, dar cam aglomerat), Bradul (scurt, foarte aglomerat) si Stadion (pentru copii)
     
  4. Mistral

    Mistral Alien

    Yes, ski! Din 25 Februarie la Ischgl. Veniti? :biggrin:

    Claparii nu se inchiriaza daca mergi mai mult de 1-2 ori pe an la ski din multe motive (igiena, potrivire cu piciorul, calitate indoielnica, etc.) Cei de incepatori sunt oricum ieftini (400-600 lei) flex 40-60. Pentru avansati nu se prea gasesc ca aduc putine bucati, nu gasesti numarul tau sau sunt mult prea scumpi. Totusi, daca pandesti oferte, poti gasi ocazional chestii bune. Eu mi-am luat anul asta de la Intersport niste Atomic HawkX 100 la pret destul de bun.

    Skiurile clar le inchirezi la inceput. Apoi iti iei ceva second. Apoi, peste 3-4 ani, daca te pasioneaza inca, merita sa-ti iei ceva nou si pana atunci inveti ce inseamna caracteristicile si cam ce stil de skiat preferi.

    Niste ochelari OK sunt cam 200 de lei, manusi cam la fel. Casca nu stiu ca n-am purtat niciodata in 20 de ani de cand skiez. :biggrin:

    Toalele sunt iar foarte importante pentru ca poti prinde conditii de clima foarte variate chiar si in aceiasi zi, transpiri mult, etc.

    PS. Cele mai bune oferte de echipament le gasesti la sfarsit de sezon (prin Aprilie) in Austria / Franta / Italia.
     
  5. Mistral

    Mistral Alien

    Glumeam când v-am întrebat dacă vreți să veniți, nu aș merge cu voi la ski, urâților. :tongue: Dar dacă tot am primit requesturi de mai multe informații legate de Austria, fie. :smile:

    Drumul din Cluj e cam 2500 de km dus-intors. Pe mine mă costă cam 150€ motorina. Plus încă 100€ două nopți de cazare în Viena pentru că deobicei fac escală acolo. Se poate merge și dintr-una dar e cam obositor și nu mă grăbesc nicăieri.

    Cazarea în high-season (cam tot timpul adică) depinde foarte mult de ce îți dorești, ce îți permiți și de cât de devreme faci rezervările. Pentru o săptămână, de persoană, găsești de la 150-200€ la câțiva km de stațiune dacă inchiriezi un chalet întreg (când sunt multe persoane, gen 6-8) până la 2000€ la un hotel de 5 stele în centrul orășelului. O camera dublă bună într-o locație OK față de ski-bus, restaurante, etc. ajunge cam la 500-600€ și include un mic dejun deobicei.

    Ski-pass-ul depinde din nou de perioadă, în high-season e cam 200-250€ pe 6 zile.

    Cu mâncare, beri, ciocolată și altele să zicem că ajungi la 750-800€ de persoană. Dacă te mai oprești cu pretena la un șoping pe Mariahilfe în Viena, 1500€. :biggrin:

    Dacă ești pasionat de ski merită fiecare bănuț. Astea sunt prețurile în stațiunile mari și populare gen Ischgl sau Solden. Se poate și (mult) mai ieftin în stațiuni mai mici sau în perioade mai puțin busy.
     
  6. puterfixer

    puterfixer Administrator

    De verificat în Austria/Germania care sunt perioadele de high season și low season, că nu e doar una și una. Atenție și la perioadele de sărbători/vacanțe școlare, vesticii au obiceiul de a avea mai multe sărbători legale (nereligioase și în timpul săptămânii) pentru care își iau câteva zile libere. Anul trecut am făcut 6 ore în plus pe un segment de autostrăzi pe care în mod normal aș fi zburdat, fiindcă era duminica de dinaintea reînceperii școlii și toată lumea se întorcea acasă. Știrile la radio erau „stahl, stahl, stahl”, efectiv se oprise toată lumea pe autostradă, ne uitam unii la alții. Sux.
     
  7. whiskas

    whiskas Chronic suicidal

    Da' avionu' ce-are? Costă cam la fel (sau mai multe, da' vezi mai încolo), da' nu mai pierzi două zile pe drum. Sau îmi scapă mie ceva?
     
  8. Mistral

    Mistral Alien

    Cu avionul, cel mai aprope de munți poți ajunge în Munchen și costă cam 200-250€ de persoană că nu este low-cost. Poate că mai plătești și taxă de bagaje speciale pentru skiuri and stuff. De la aeroport mai ai de mers cam 200 de km cu ceva. Autobuz de obicei, care și ăla costă și nu știu dacă orarul e convenabil și la dus și la întors. Prea scump și complicat. :smile:
     
  9. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Din Bucuresti toti prietenii care merg la ski in Austria tot cu masina merg, chiar daca e distanta sensibil mai mare (Bucuresti-Arad face cat restul drumului din cauza conditiilor proaste la noi). Daca sunt 2 persoane in masina deja iesi mai ieftin decat avionul (din Munchen trenul sau autobuzul e chiar scump, am platit peste 100 de euro pe un drum de vreo 200 km dus-intors), daca sunt 3 deja e simplu, pentru 4 nu stiu daca incap bagajele :biggrin:
     
  10. puterfixer

    puterfixer Administrator

    Am făcut eu cu trenul un drum din România până în Spittal am der Drau, însă doar fiindcă a fost bilet circuit (până în Germania chiar, ca Austria să fie doar tranzit și atunci considerabil mai ieftin) valabil o lună și cu care am ieșit sub 150€ de persoană. A fost vagon de dormit până în Viena, cu stres din cauza hoților ce intră „nu se știe cum” în tranzit în Ungaria, apoi schimbat încă două trenuri la modul foarte decent (din oră în oră, sunt fără loc) și în cele din urmă microbuzul pensiunii pentru toți clienții.
     
  11. jarod

    jarod Super Moderator

    Şi eu am văzut o grămadă de maşini pe autostradă în Ungaria la începutul lu` Ianuarie mergând spre Austria. Şi toţi cu portbagaj d-ăla pus sus pe maşină în care aveau skiurile. Şi toţi cu numere de SB, BV, CV şi d-astea. :smile:
     
  12. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Tocmai am testat suporti de ski magnetici pentru masina. Nu stiu altii cum or fi, dar astia nu au costat o avere (34 euro + TVA; cei pentru pare transversale ajung la vreo 350 euro + TVA pentru suporti si bare) si nu s-au clintit 1 mm in conditii de mers vreo 400 km cu viteze de pana la 120 km/h. Am pus o singura pereche de schiuri (ca atatea am :biggrin: ) fara bete, pe-alea le-am pus in masina.

    In Poiana ninge, probabil se mai poate schia rezonabil inca vreo 2-3 saptamani. E cam enervant sa ai zi de zi nori pe toata jumatatea superioara a traseelor, dar parca si Austria e cam departe ca sa dai o fuga de un weekend.
     
  13. Mistral

    Mistral Alien

    Sunt Ok aia magnetici pentru drumuri scurte si viteze mici. Altfel eu nu prea am incredere in ele, plus ca fac galagie, nu poti duce placi cu ele si era ceva zvon ca nu sunt legale peste tot in Europa. 350 de euro iti ajung pentru bare + portbagaj de la http://portbagaje.net de exemplu si o poti folosi si pentru carat alte chestii.

    La Focus-ul meu, pentru 1-2 persoane cel mai simplu e sa rabatezi 1/3 din bancheta din spate si intra foarte bine acolo 2-3 perechi de schiuri sau placi si bete pe langa bagaje.

    PS. Tocmai ce am ajuns din Austria. It was awesome. :biggrin:
     
  14. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Exista si pentru placi, dar nu am nevoie. Nu fac nici un fel de galagie si nici eu nu aveam incredere pana nu am probat. Si abia i-am dat jos de pe masina.
    Era un zvon ca Elvis traieste, dar nu ma bazez pe asta.
    E de 10 ori mai scump. 10 ori. Si nu pot cara nimic altceva cu suportii de schiuri, iar pe barele transversale daca vreau sa pun biciclete mai imi trebuie inca 40-75 euro pentru fiecare bicicleta. Btw. de la aia din link am luat suportii magnetici.

    Ma bucur ca a fost frumos in Austria, poate dai si detalii (eventual pe topicul de "Excursii organizate"). Inca nu sunt hotarat sa fac la fel anul viitor, cei cu care merg eu de obicei merg doar pe partii de incepatori si nu sunt atat de pasionati ca sa faca 2-3 zile in masina sau sa plateasca avionul + transportul. Singur nu ma duc.
     
  15. Mistral

    Mistral Alien

    Eu din ce am inteles pe siteul ala cu 150 de euro iti iei barele transversale si sistemul de prindere pe masina si cu inca 150-200 euro iti iei o cutie (a.k.a barca) in care poti cara si alte chestii in afara de ski/placi/bete, gen cort, barca pneumatica, undite, etc. vara sau plapumi si perne cand te muti. :smile: Evident nu biciclete.

    Eu am fost o singura data cu cineva care avea chestii din asta magnetice si mi s-au parut destul de flimsy (adica n-as merge 2500 de km la 130-140 cu ele). Plus ca si-a zgiriat tipul vopseaua. Am presupus ca de la faptul ca era destul de jegoasa masina si a tot frecat-o cand le-a pus si dat jos de cateva ori in respectiva excursie (ca deh, sa nu i le fure :smile:).
     
  16. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Barele transversale sunt 175 fara TVA pentru masina mea, iar cutiile de la 200 la vreo 800 - le-am vazut in magazin. In cutiile mai ieftine nu intra schiurile, majoritatea sunt prea scurte pentru schiuri de 178, intra bagaje in schimb in limita a 80 kg. Nu imi dau seama cand merita o cutie, daca faci drumuri lungi si dese iei o masina cu portbagaj mai mare din start decat sa incropesti asa ceva, creste si consumul de combustibil si ai limitare de viteza (altfel poti rupe barele).

    Suportii mei nu au venit cu manual de utilizare, dar pe cutie erau instructiuni clare sa stergi masina si suportii cu o carpa inainte de montaj, altfel e normal sa se zgarie. Mai scrie si sa nu ii tii montati mai mult de 36 de ore in sir, e bine ca i-a demontat, e rau ca nu a sters masina.
     
  17. taxon

    taxon Membru

    vine iarna, bine-mi pare! cine-mi recomanda un monitor de schi care sa predea rabdator ABC-ul unor pusti de 6 si 11 ani (nu ca nu m-as baga si eu la niste lectii)?
     
  18. puterfixer

    puterfixer Administrator

    Cam oricare monitor îl găsești pe pârtia preferată din stațiunea austriacă unde-ți faci concediul.
     
  19. taxon

    taxon Membru

    pai, pina la Austria aia m-as multumi si cu un Predeal, ca arunc mai des si mai usor cu batul pe'acolo ...
     
  20. puterfixer

    puterfixer Administrator

    Ah, de ce n-ai zis că ești bogătan care are bani pentru concedii în România :biggrin: La noi nu prea avem munții potriviți pentru pârtii suficient de multe/variate ca să poți să înveți gradual. Le numeri pe degetele de la mâini și zici mersi că le avem și pe astea, fără să le poți împărți în albastre, roșii și negre ca grad de dificultate. Bucățile pentru începători sunt atât de scurte că, per ansamblu, petreci mai mult timp pe zi la cozi la teleschi decât efectiv pe schiuri mergând la vale. Nu avem nici echipamentul de închiriat la calitatea de pe-afară, așa că fie înveți pe niște răpciugi fără canturi, fie investești o gălăgie de bani în echipamentele tale care sunt nefolosite 99% din an. Iar la asemenea condiții de practicare a sportului, același calibru de monitori îl avem. Tre' să-i prindă bine de tot flama pe puștani ca să treacă cu zâmbetul pe buze peste toate astea și să mai vrea. Eu unul sunt convins că în 10 zile în Neustift im Stubaital sau Bad Kleinkirchheim sau Sölden ar învăța mai mult și mai bine și mai eficient ca și costuri decât dacă s-ar duce la stațiunile noastre în fiecare weekend al unei ierni lungi și bogate în zăpadă. Te cred că pare comod, dar suntem prea săraci ca să dăm banii pe lucruri proaste.

    PS: Soră-mea făcea în fiecare zi 110-130km de pârtie, de la 10 dimineața la 4 după-masa, cu pauză de masă, în stațiunile de mai sus. La noi ești hardcore dacă te dai de 4 ori pe o pârtie de câțiva kilometri într-o zi, fiindcă cozi de 2 ore.