Mini-review Thrustmaster T.16000M HOTAS

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Likes
807
Location
offline
#1
Tocmai am primit azi-dimineata pachetul prin curier si dupa ce l-am lasat cateva ore la temperatura camerei, l-am pus la un mic test.

1. Unboxing.
(losers can jerk off somewhere else)

2. Instalarea
Cele doua componente sunt independente, fiecare se infige separat intr-un port USB si sunt detectate si pot fi utilizate independent. Joystick-ul are 16 butoane, rudder si throttle, asa ca e suficient pentru 99% din cazuri, iar throttle-thing-ul e un soi de Frankenstein pe care o sa il descriu mai tarziu. Pe moment, asa arata in Devices and Printers:
CPanel0.PNG

3. Detalii
Joystick:
- 16 butoane; unul frontal, 3 in jurul POV, 6 pe o parte a bazei si 6 pe cealalta. Numerotarea e mai ciudata, dar nu conteaza. Cele 6 de pe dreapta bazei sunt aproape perfect inutile pentru ca trebuie sa lasi stick-ul ca sa le actionezi si atunci care mai e ideea de Hands On Throttle And Stick?
- butonul frontal e din plastic portocaliu transparent. Poate o sa tiparesc unul de alta culoare, doar sa ma lase lenea. Sa vad ce culori mai sunt la imprimanta.
- POV - absolut nimic de comentat
- rudder - pana acum e fix conform asteptarilor
- throttle - e in pozitia potrivita pentru utilizarea cu ambele maini pe joystick, stanga are acces la cele 6 butoane de pe baza si cu degetul mare pe throttle. E liniar si nu rotativ ca la Logitech, inca nu imi dau seama daca e un avantaj sau dezavantaj
- e calibrat din start - l-am bagat in port si mergea perfect. Se poate calibra in Control Panel, dar nu e nevoie
- in baza in jurul stick-ului are o chestie de plastic portocaliu care e iluminata cand e in uz
- in baza are 2 piulite cu filet de 1/4" pentru a fi fixat de masa, dar nu vine cu un asemenea accesoriu.
- greutatea e rezonabila ca sa fie suficient de stabil
- nu are force feedback, dar nu cautam asa ceva
- vine cu niste accesorii de plastic pentru stangaci, cred. Are si un comutator sub baza pentru stangaci-dreptaci, schimba intre ele butoanele de pe baza stanga-dreapta pentru a evita remaparea din soft.
Rudder pedals:
- nu sunt incluse, dar am aflat cu ce se mananca: au 3 axe, una pe fiecare pedala si una diferentiala intre pedale. Pentru cei care vor sa simuleze palonierele de Cessna e accesoriul perfect, recunosc ca imi place ideea de frane diferentiale dar in lumea reala imi displac franele integrate in palonier. Daca as face un top 3 chestii care imi displac la Cessna 152/172 (am pilotat ambele) frana in palonier e in top, yoke e chiar pe primul loc si apoi mixtura de combustibil.
Cpanel1.PNG

Throttle:
- are un slider pentru throttle, de asteptat
- are 3 butoane clasice, doua frontal (degetul mic si inelar) si unul lateral (degetul mare)
- are 1 clapeta frontal care e pe potentiometru, deci o axa in plus. E in fata butoanelor frontale, asa ca nu se poate folosi totul in acelasi timp din lipsa de suficiente degete
- la degetul mijlociu are un buton cu 2 pozitii, vazut ca 2 butoane
- la degetul aratator are un mini-joystick - inca 2 axe
- pe lateral, controlabil de degetul mare, are 3 POV; unul e recunoscut ca POV, celelalte ca 4 butoane fiecare
- in stanga are o rotita care controleaza o axa numita "DIAL"
- are un conector care seamana cu un RJ11-mama pentru un rudder extern

In control panel apar toate axele posibile (inclusiv rudder extern). E plin de axe si butoane. Fara ruder extern 3 axe nu sunt disponibile, doar afisate. Impresia generala e ca te pierzi in atatea butoane si axe, chiar daca le poti accesa teoretic pe toate fara sa muti mana insa nici vreo 7-8 degete nu ar fi suficiente.
CPanel2.PNG

Controlul e deocamdata destul de lin si extrem de precis. Daca vechiul Logitech mai tremura in calibrare de cand era nou, asta e neclintit.

4. Concluzii preliminare
Nu stiu daca aveam nevoie de throttle, in unele simulatoare e util (ex: butonul cu 2 pozitii e ideal pentru flaps) dar in X3 nu il recunoaste pentru ca nu stie X3 sa foloseasca mai mult de 1 joystick. O sa le scriu la developeri despre asta pentru ca tocmai au anuntat ca se apuca de X4. Poate in weekend cand o sa am timp sa folosesc draciile mai mult o sa pot sa spun si cat de comode sunt la utilizare mai lunga de 5 minute.

Pretul nu il comentez, costa de vreo 3 ori cat un Logitech Extreme 3D, dar cum ala m-a tinut vreo 10 ani chiar nu imi pasa cat costa asta daca tine tot atata timp.

Update: cu driverul specific instalat, Frankenstein arata mai inteligibil. "Antena" e acel "DIAL" de pe extrema stanga, probabil la A10 e unghiul de inclinare al antenei radar (stiu ca la F16 e reglabil), "Rocker" e clapeta din fata si Throttle e ceea ce pare sa fie. Axele de pedale sunt foarte clar indicate, cu frana pe fiecare pedala.

CPanel3.PNG

Cel pentru joystick aduce doar o tema similara si indica pozitia butonului de comutare stangaci-dreptaci.

CPanel4.PNG
 
Top Bottom