1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Izolatie termica apartament: polistiren vs. vata minerala. Care?

Discussion in 'Hobby-uri, artă, cultură, știință' started by Quark, Jun 15, 2011.

  1. Quark

    Quark zis şi Brucan

    Trebuie sa demarez o lucrare de izolare termica suplimentara la dormitor -> bloc de caramida rosie -> izolatia se va face pe interior. DIn cate stiu exista doua solutii mari si late (pentru interior):

    1) Polistiren lipit pe zid + plasa de fibra de sticla + glet.
    2) Rigips + folie polietilena (bariera de vapori) + vata minerala / sticla.

    Ce solutie sa aleg ca sa nu mor otravit sau cu ciuperca in plamani peste zece ani? Cu alte cuvinte ce ar fi mai sanatos? Bisphenol A sux. :zbang:

    EVident: multumiri pentru idei. :beer:
     
  2. burebista

    burebista Manic Miner

    Daca ai rabdare un pic o sa-l intreb pe cumnata-meu ca din asta traieste. :smile:
     
  3. puterfixer

    puterfixer Administrator

    Nu-s arhitect, dar, din câte știu, izolația se face la exterior cu polistiren. Grosimea lui se calculează în așa fel încât punctul de îngheț să fie în interiorul polistirenului, iar zidul să rămână mereu peste 0 grade chiar și iarna. Dacă punctul de îngheț e în zid (polistiren prea subțire sau deloc), asta duce la condens și igrasie. Izolația la interior poate cel mult să îmbunătățească confortul termic, însă o face mai prost cu pereții reci și trebuie să poți vizita peretele ca să-i faci întreținere. Mă gândesc că polistirenul lipit pe interior e o idee proastă, nu lasă peretele să respire deloc, și te trezești cu mucegai de toată frumusețea.

    Dar mai bine întrebi un arhitect. O variantă ar fi o întrebare pe forumul InfoConstruct.
     
  4. Azazel

    Azazel Barbar

    Ideal era polistiren la exterior. La interior din ce stiu da in mucegai/condens. Deci pentru interior rigipsul ar fi cam singura solutie, cu dezavantajele de rigoare (pierzi din volumul camerei, adio LCD pe perete, etc).

    Daca te decizi totusi pe polistiren la interior, musai sa fie extrudat si nu expandat iar lavabila sa fie antimucegai.
     
  5. Quark

    Quark zis şi Brucan

    Nu-i graba. Multumesc! :smile:

    PS: Poate isi dau si medicii cu parerea... Ma intereseaza de ex. efectul hexabromocyclododecanei (flame retardant) asupra sanatatii. :biggrin:

    LE: N-am cum sa ma ating de exteriorul blocului. Deci imi trebuie ceva pe interior. Mucegai & stuff apare si la rigips din cauza barierei de vapori (folie etansa de polietilena) care se monteaza intre vata si placa de rigips, deci nici asa peretele nu mai "respira".

    Ar exista si o solutie gen polistiren extrudat si rigips peste el. Rigipsul ramane cald si mai absoarbe din umezeala. Nu stiu insa cum sa-l fixez peste polistiren deoarece daca ma apuc si il prind de zid cu profil de tabla (care nu are rupere termica) mi-e ca imi apar dungi pe pereti in cativa ani... :frown:
     
  6. miahi

    miahi Wizzard

    Asta nu e o problemă. Dacă vrei poţi. Eu am inclusiv centrala termică montată pe un perete interior de rigips, cu module suspendate de bucătărie pe acelaşi perete. Cheia e să prevezi asta din timp şi să pui întărituri de lemn în spatele rigips, prins în profilele de metal. Pentru chestii foarte grele există profilele rigips groase, care se pun de obicei la uşi.

    Dacă nu ai prevăzut asta, poţi să prinzi chestii nu foarte grele şi care au mai multe puncte de sprijin pe o suprafaţă mai mare în dibluri de rigips (molly). Cu un detector de metale (orice smartphone mai nou) poţi să găseşti structura metalică din perete şi să te prinzi cu negrese direct de ea.

    Rigips-ul se poate monta pe perete şi cu lemn, dacă vrei rupere termică, dar e ceva mai mult de lucru şi nu ştiu dacă poate fi tratat suficient să nu se îmbibe cu apă. Dar oricum ai o problemă cu diblurile în cărămidă şi pentru structura metalică, probabil va trebui să-i dai o tencuială rezistentă înainte, şi s-o laşi mult timp să se usuce bine.
     
  7. Azazel

    Azazel Barbar

    Nici cu dibluri "molie" (pe intelesul vanzatorilor) nu poti prinde un suport LCD in genul asta de rigips fara sa risti sa-ti cada TV-ul in cap. Facusem niste calcule la un moment dat si a iesit cu virgula, pe rigips pui doar boxe usoare, tablouri sau unitatea interioara de AC ca are suprafata mare de prindere. Tu dai exemplu de rigips "prevazut" dar in general il iei "as is" la apartamente noi si habar nu ai unde sunt suportii sau daca sunt bine ancorati in zid. Iar in cazul in care s-a folosit rigips pentru compartimentare si doar peretii exteriori au apartamentului ai ceva boltari in ei, atunci pica orice prindere a mobilei cu dibluri lungi sau ceva similar.

    Daca mi-as renova casa nu m-as atinge de rigips, pexal si alte dracii d'astea ieftine cu durata de viata limitata din fabricatie.
     
  8. miahi

    miahi Wizzard

    Da, suportul ăla nu ţine în molii :frown:.
     
  9. Quark

    Quark zis şi Brucan

    Conexpand de 8..10 luuung, fixat in zid + distantier din teava de fier intre zid si suprafata rigipsului. In patru d'alea atarni si o pianina. :biggrin:
     
  10. Azazel

    Azazel Barbar

    Daca in spatele rigipsului ai boltari, poti sa dai gaura pana la vecina. :biggrin:

    PS: sa vezi ce fain e sa incerci sa prinzi o chiuveta ceramica la baie in rigips...
     
  11. miahi

    miahi Wizzard

    Păi la chiuvetă ceramică cel mai simplu e să dai rigips-ul jos pe o suprafaţă şi să prinzi suporţi, că nici dacă ai betonul gol nu e uşor de pus. Eu mi-am făcut suporţi metalici, dar până la urmă am ajuns la concluzia că e mult prea complicat de prins şi aşa (chiuveta are vreo 25-30kg, făcută din praf de marmură+răşină al naibii de densă, suporţii mai aveau vreo 10kg). Până la urmă am încastrat-o într-o mobilă.
     
  12. burebista

    burebista Manic Miner

    Incerc sa fac un rezumat ca m-a luat omul la despicat firu-n patru. :biggrin:
    In principiu prima varianta e cistigatoare detasata in opinia lui. Vine cam asa:
    - in prima faza curatat peretele pina la tencuiala daca se poate
    - polistiren extrudat (cu rizuri daca e posibil) prins cu dibluri ciuperca si lipit cu CM11*
    - plasa plus CM11*
    - 2 straturi de fibra de sticla cu CM11* intre ele
    - glet si apoi var (daca ai termopane varul sa nu fie lavabil ci de asta ordinar ca altfel faci mucegai).

    *CM11 minim, dar a spus sa intrebi de unde cumperi ca poate au aia o recomandare mai buna. El lucreaza cu CM11 si e foarte multumit de comportament.

    Momentan cam atit ca ma doare capu'. Daca ai nelamuriri/intrebari shoot ca omu' te sfatuieste mai departe.
     
  13. Quark

    Quark zis şi Brucan

    Bun! Multumiri! Sa recapitulam deci pe puncte:

    1 - in prima faza curatat peretele pina la tencuiala daca se poate
    2 - polistiren extrudat (cu rizuri daca e posibil) prins cu dibluri ciuperca si lipit cu CM11*
    3 - plasa plus CM11*
    4 - 2 straturi de fibra de sticla cu CM11* intre ele
    5 - glet si apoi var (daca ai termopane varul sa nu fie lavabil ci de asta ordinar ca altfel faci mucegai).

    Nedumeriri:

    A) La Pct.3 nu inteleg ce fel de plasa se pune: tot fibra de sticla (ca la Pct.4) sau plasa de fier cu ochiuri (tip rabitz)?

    B) Daca pe jos am parchet masiv stejar (d'ala batranesc), merg cu polistirenul pana la parchet sau pun dedesubt un fel de "prag" de cativa centimetri din lemn, etc...?

    Multumiri! PS: nu voi executra eu lucrarea ca sunt praf la preparat ciment dat glet / etc... Dar sa stiu exact ce sa solicit mesterilor. :smile:
     
  14. burebista

    burebista Manic Miner

    A. Din cite am inteles d'aia cu ochiuri, da' mai intreb ca sa fiu sigur.
    B. Intreb.
     
  15. LNT

    LNT Meşter Strică-Tot

    Plasa cu ochiuri, sau plasă sudată, se pune de obicei cu tencuială clasică şi nu cu adeziv. La fel şi cea rabitz.
     
  16. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    CM11 e adeziv de gresie sau faianta, adezivul de polistiren e CT85. Nu se pun 3 straturi de plasa la interior nici daca iti faci buncar antiatomic, se pune o singura plasa si, din experienta (vreo 600 de metri de fatada), e mai sigur sa o prinzi in diblurile in care prinzi si polistirenul, ii da o rezistenta sporita, dar asta doar daca e suprafata mare si exista risc de desprindere, altfel se lipeste cu CT85.

    Varianta oficiala este:
    - se curata peretele pana la tencuiala
    - se pune polistiren cu CT85 si dibluri
    - plasa de fibra cu CT85
    - tencuiala fina sau tinci (tencuiala normala), dupa gust, are rolul de a face un perete neted peste plasa
    - vopsea la alegere
    Nu stiu exact timpii de uscare, dar dupa lipirea polistirenului trebuie lasat sa se usuce, dupa lipirea plasei la fel, tencuiala interioara are nevoie de inca vreo zi; la interior se usuca mult mai greu decat la exterior.
     
  17. LNT

    LNT Meşter Strică-Tot

    48h e timpul de uscare pentru adeziv.
     
  18. burebista

    burebista Manic Miner

    Yep, am inteles in gura ca cucu'. E vorba de 2 straturi de plasa de fibra de sticla. Scuze. Merge si un strat daca vrei musai, dar cumnata-meu lucreaza cu doua.
    La punctul B a zis ca la alegerea ta, dar el ar lasa pina jos fara praguri sau alte chestii.
    Cit despre adeziv Adrian probabil are dreptate, dar am zis ca omu' recomanda minim ala ca pentru el e OK.
     
  19. liubarschi

    liubarschi Membru

    Bre, toate aceste materiale:rigips,osb polistiren sunt facute pt case cu schimb continuu de aer cu exteriorul aka aer conditionat.Nu ai, nu pune din stea in casa, nici macar vopselurile moderne.Eu sunt pasionat de asa ceva si am vorbit cu ingineri din Germania de la un centru pentru calitatea aerului interior si ghici ce:e nasol.La ei nu ai voie cu poloistiren inauntru, cu vopseluri din astea moderne in gradinite, etc.Vorbesc serios si o zic la toata lumea e mult mai serios decat sursa delux la i7.
     
  20. LNT

    LNT Meşter Strică-Tot

    Izolarea la exterior se face cu polistiren, la interior cu rigips sau lemn (osb) și vată minerală. Nu știu de ce, știu doar că asta e practica. Doar podurile se plachează cu polistiren la interior, oferă izolație mai bună decât vata.
    Pentru polistiren se poate folosi spumă în loc de adeziv, e mult mai rezistentă în timp și se scurtează timpul de lucru semnificativ. Am folosit astă vară pentru prima dată spumă și pot spune că merită. Ca preț adeziv față de spumă cred că nu e diferență mare, poate chiar deloc, din calculele mele am ieșit la fel. Mai mult, se scurtează și timpul necesar uscării, la spumă dacă afară sunt 20 grade cam într-o oră s-a uscat și se poate trece la pasul următor.