Cauciucuri pentru țări nordice

ipman

Membru Senior
[Split]

Caut cauciucuri all-season pentru masina si in ianuarie ne pornim la drum.
 
Last edited by a moderator:
Multumesc, dar buba, nu e pe marime 205/40/17.
Ce-am gasit mai bun pana acum sunt Michelin CrossClimate, aparent au review-uri bune si sunt orientate putin spre vara, dar nici iarna nu sunt dezastru.
 
Norvegia in partea de jos are o clima blanda. Dar pe masura ce urci spre Cercul Polar sau mai sus lucrurile devin mai serioase.
In principiu ai nevoie de adaptare si rezistenta la clima aia, nu caucicurile sunt problema ta.

Cat despre cauciucurile Michelin, ar trebui sa fie bune avand in vedere ca sunt cele mai scumpe la categoria lor.
Dar n-am de ales, un drum in ianuarie inspre nord cu siguranta va avea atat zapada cat si uscat. In ciuda faptului ca pe acolo drumurile se cam deszapezesc pe bune.
 
Rectificare: pentru Norvegia nu e bune :)
Pentru ierni blande sau care tin cateva saptamani (ca la noi) sunt bunicele (nu am avut probleme cu ele prin Bucuresti iarna asta). Iar vara sunt chiar bune, nu am simtit diferente fara de Goodyear F1.
Totusi, pentru zone cu ierni serioase si drumuri ceva mai inzapezite sau inghetate cred ca cele clasice de iarna sunt alegerea mai buna.
 
Cum ziceam si mai devreme, in mod surprinzator in partea de sud Suediei iernile sunt blande. Si culmea, mai si deszapezesc pe bune, nu ca la noi.
 
Am pus si eu CrossClimate pe o masina, dar nu am inca experienta cu ele pe zapada. Ca profil insa, seamana extrem de mult cu Michelin Alpine 5, cu ceva modificari.
 
De obicei cele all-season au mai puține rizuri subțiri pentru agățat zăpada (doar unul per bloc de cauciuc, în loc de 3).

Dacă ar fi să fac un drum de 3000 de km iarna, chiar și prin țări normale, aș lua cauciucuri de iarnă. Un coleg s-a gândit acum câțiva ani că băi, mă duc în Alpi la ski, adică Austria, adică drumuri bune, sigur e ok cu cauciucuri all-season. Când a ajuns acolo a constatat că ăia se bazează totuși și că-s mașinile echipate de iarnă... așa că a trebuit să meargă câțiva km pe jos prin zăpadă ca să-și cumpere lanțuri de la o benzinărie, că a rămas înțepenit. O să te ajute AWD, dar doar la accelerat, nu și la frânat.

Vremea în Oslo e relativ blândă, dar cald nu e. În perioada asta soarele e pe cer aproape tot timpul, și tot 13-14 grade e temperatura, pentru că n-are cine știe ce putere. Maximele de la ei sunt mai apropiate de minimele de la noi.
 
Tare as fi mirat sa raman impotmolit in zapada pe autostrazile de acolo.
La munte e de inteles ca nu deszapezesc perfect, dar eu nu merg la munte.
 
Cauciucurile all-season de le-am vazut inainte de Crossclimate erau all-season doar la compozitia cauciucului, dar cu profil de vara. De-aia nici nu aveau fulgul si M+S marcate pe ele. Dar daca dai de zapada serioasa poti sa te impotmolesti si cu Alpin 5 daca nu ai lanturi.
 
Caut all-season din cauza ca in aceasta calatorie nu am loc si de al doilea rand de cauciucuri in masina. Ca sa nu zic ca am si un rand de jante cu tot cu cauciucuri.
In plus, habar n-am unde se pot schimba acolo, cat costa, etc.
 
Back
Top