1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Alegere combustibil diesel pt Citroen C3 1.4HDI Generatia 2002

Discussion in 'Discuții cotidiene' started by Foxter, Jul 16, 2017.

  1. Foxter

    Foxter Membru Senior

    Ma tot gandesc de ceva vreme la ce tip de combusitibil sa folosesc pt masina de mai sus.

    Pana sa ajunga pe mana mea, masina (e luata in 2005 dar e modelul de inainte de faceliftul din 2005) a folosit Petrom Motorina Standard. Am continuat trendul pana recent cand profitand de preturile reduse si de un rezervor aprope gol and folosit Rompetrol EfixS 55, un combustibil (conform spuselor lor) mai bun.

    Cand m-am dus la ei mai aveam 2 liniute la indicator dar ma asteptam dintr-un moment in altul sa treaca la o liniuta (din 6 maximum).

    Cand mi-a umplut rezervorul, nenea de la Rompetrol zicea ca ii sunt indicati de catre pompa vreo 6 litri ramasi in rezervor.

    I-am zis sa faca plinul si cand m-a intrebat daca sa umple si rezerva i-am zis da.

    M-am intors acasa de la benzinarie (e cam la 5 km de casa mea) cu nivelul indicat de 6 liniute (maximum).

    Am lasat masina parcata cam vreo luna si miercurea asta am iesit cu ea la ITP ca ii expirase.

    M-am uitat la indicatorul de benzina dupa ce am mers vreo 2 Km si deja imi afisa 5/6.

    Mi se pare cam ciudat mai ales ca sotia mea are un stil de condus prudent si economicos si aerul conditionat nu cred sa aiba o asa influienta mare asupra consumului.

    Sa mai folosesc EfixS 55 sau cand rezervorul e aprope gol sa trec inapoi la Motorina Standard?

    Voi ce ziceti?
     
  2. miahi

    miahi Wizzard

    Ce vrei tu să zici mai sus e că ți-a consumat mașina de 6-7 ori mai rapid motorină "bună" decât de-aia normală (ceea ce e imposibil). Apoi că îi indică lu' nenea de la pompă cât combustibil ai tu în rezervor (imposibil - singurul mod în care afli e dacă dai rezervorul jos; faptul că au încăput 40 de litri și rezervorul tău e teoretic de 46 nu e neapărat o măsură). Vezi că motorina se mai și dilată, dacă lași mașina în soare cu rezervorul până în gât de plin poate să dea pe-afară (sunt niște supape de presiune pe undeva).

    Diferențele între combustibili sunt în general marketing. Puține mașini chiar au nevoie de combustibil "anormal" (cifră octanică mai mare) și ține de faptul că sunt motoare care lucrează mai "la limită". La motorină n-o să vezi nici măcar așa ceva, diferența e dată de "aditivi", nescriind nicăieri prea clar ce sunt și ce fac.
     
  3. Foxter

    Foxter Membru Senior

    Multumesc de raspuns.

    Urmeaza sa fac un drum de vreo 700 de Km, sa vad cum e cu consumul, cand am facut vreo 600 de Km cu Motorina Standard manca cam 4,5l la suta de km.
     
  4. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    La motorina diferentele intre benzinarii e de procent de apa (da, se pune apa in unele), iar intre branduri de aditivi si putere calorica, dar dupa cum spunea miahi nu ai de unde sa afli nici un fel de detalii.
     
  5. Neo

    Neo Motan agresif

    Eu o să-l contrazic pe miahi pentru că din experiența proprie (aproximativ 6 mașini conduse >10000km fiecare și două dintre ele >20000km) am observat următoarele:
    - în România contează mai mult pompa (benzinăria) de unde iei decât firma;
    - combustibilii de la Rompetrol > Lukoil/Mol > OMV > Petrom;
    - combustibilii mai scumpi (aditivați) sunt de multe ori mai buni decât cei fără aditivi, dar în sensul că nu se aprinde check engine light după 100-200km (pățit deja și la mașini închiriate, deci wtf);
    - combustibilii mai scumpi tind să ofere motorului o ardere mai bună => nu putere mai multă, ci putere cât ar trebui să fie acolo. Petrom/OMV/Lukoil/Mol neaditivate VS Rompetrol aditivată - s-a simțit. De asemenea, dacă dați vreodată prin UK nu puneți de la BP chestii ieftine pentru că-s oribile (problemele gen check engine light). Shell ieftină este bună. Shell aditivată este excelentă.

    Cele de mai sus le-am observat preponderent la motorină, în CLS am pus benzină ieftină de la petarde de benzinării și mașina mergea la fel de bine mereu :biggrin: Deci probabil dacă ai motor de 1l și 50CP problema nu este combustibilul.
     
  6. Marius '95

    Marius '95 Membru Senior

    Am pus si eu o data motorina aditivata sa vad cum e. Nu s-a simtit nici cea mai mica diferenta.