World of Warcraft

Tora

Membru Senior
După post-ul lui Scytale de aici mi-am dat seama că acest joc ar merita un topic propriu. Sper din tot sufletul să am ocazia să îl joc, chiar dacă domeniul plăţilor online îmi este cu totul străin.

World of Warcraft este jocul prin care cei de la Blizzard păşesc în lumea MMORPG-urilor (Massive multiplayer online role playing games :biggrin:).
De curând, site-ul worldofwar.de a publicat un interviu cu Chris Sigaty, în care acesta dezvăluie nişte amănunte destul de interesante despre viitorul joc. Printre acestea se numără faptul că jucătorii vor fi limitaţi în a accesa alte servere decât cele apropiate de locaţia lor (motivul fiind păstrarea unui joc fluent, pe fiecare server fiind loc pentru 2500-3000 de jucători), jucătorilor le va fi imposibil să schimbe tabăra atunci când li se pare că au ceva de câştigat prin asta, cei de la Blizzard promit că după data lansării tuturor serverelor, acestea vor primi update-urile simultan, rasele vor avea avantaje proprii, însă vor încerca bineînţeles să nu încline balanţa prea mult în direcţia vreuneia dintre ele şi multe multe altele.
Interviul complet îl puteţi găsi aici.

Am citit un review de curând la versiunea beta (pentru care nu mai găsesc link-ul :frown:), din care se puteau spicui câteva idei de bază despre joc. Chiar dacă jocul nu are cea mai eye-candy grafică, chiar dacă nu are cel mai complex sistem de quest-uri atât de îndrăgite de pasionaţii genului, un lucru va fi cu siguranţă definitoriu: distracţia garantată.

Deşi au circulat zvonuri conform cărora jocul va fi dispinibil în anul 2005, un raport financiar al companiei Vivendi conţine şi o dată de lansare pentru World of Warcraft în noiembrie. Totuşi, având în vedere rezultatele financiare destul de slabe ale companiei Vivendi este posibil ca departamentul financiar să se fi hazardat în a include acest titlu ca aducător de profit anul acesta. Cei de la Blizzard au fost întotdeauna nişte profesionişti, iar posibilitatea de a lansa un joc nefinisat care să fie petecit serios în perioada post lansare o elimin din start.

edit: Am găsit link-ul la care făceam referire mai sus: Review WoW stress test
 
Last edited by a moderator:
Blizzard are obiceiul de a lasa fanii sa zburde liberi. Sunt foarte zgarciti cu informatiile pe site-ul oficial, dar isi permit asta, la gabaritul lor, si cred ca pana la urma este si o miscare inteligenta. De ex. Blizzard stia ca site-ul de support StarCraft era cam costeliv, dar la cateva luni de la lansare a aparut un fandom, un web-ring "unofficial" excelent, intretinut de tarla de gameri care iubeau acest joc.

Pentru World of Warcraft au aparut site-uri "unofficial" chiar inainte de lansare. Iata doua astfel de site-uri destul de bunicele :

http://wowvault.ign.com/
http://www.worldofwar.net/

Pe aceeasi nota gasii si un fan-site romanesc, care cica "se pregateste", dar nu e finisat/inceput inca :

http://www.worldofwarcraft.as.ro/
 
Conform celor de la Worldofwarcraft.com, în curând se vor putea face înscrieri în beta-testul pentru America de Nord. Va fi disponibil realm-ul Azeroth, pe care puţinii norocoşi îl vor putea explora în toată splendoarea lui.
 
WoW are acum şi o dată de lansare.

"World of Warcraft" MMORPG-ul creatorilor seriei Warcraft se pare că va fi lansat în jurul datei de 22 noiembrie, spun cei de la Free Press.
Majoritatea magazinelor de profil au luat în considerare data de 15 noiembrie pentru lansarea jocului, în jurul datei de lansare a unui alt MMORPG, Everquest 2, acesta fiind anunţat mai devreme azi a fi lansat pe 8 noiembrie. Dar Phil O'Neil, preşedintele publisher-ului Vivendi Universal Games, a declarat că jocul va fi lansat la o săptămână distanţă de Half Life 2, titlu aşteptat din 16 noiembrie.
 
We appreciate everyone's interest in determining when World of Warcraft will ship, but while we are rapidly approaching the open beta period and we are confident that we will meet our goal of shipping the game before the end of this year, nailing down an exact ship date is a little more complicated due to a number of factors. As soon as we have a specific date to announce, we will be excited to share the news with everyone. Please don't consider any announced release dates official until such an announcement comes from Blizzard. This is true for all announcements related to Blizzard games.
Era de aşteptat.
 
E oficial. Jocul va fi lansat pe 23 noiembrie :biggrin:

La un preţ recomandat de 49.99$ în SUA incluzând o lună de abonament sau Collector's Edition la 79.99$ care va include versiunea pe CD şi cea pe DVD, plus un abonament pe o lună, un DVD "behind-the-scenes", "an exclusive pet" - whatever that means :biggrin:, o hartă pe pânză a lumii în care se desfăşoară jocul, un CD care conţine coloana sonoră a jocului, o cărţulie numită "Art of the World of Warcraft" şi un manual semnat de echipa producătoare.

Abonamentele sunt disponibile fie lunar, la 14.99$/lună, fie pe trei luni la 13.99$/lună, fie pe şase luni la 12.99$/lună. Acestea vor fi disponibile prin plăţi online cu carte de credit, PayPal sau prin intermediul cartelelor preplătite disponibile în magazinele unde jocul va fi comercializat.

Anunţul oficial îl găsiţi aici.
 
Din pacate pt WoW, in februarie apare Guild Wars. Facut de indivizi care au lucrat la Diablo, Starcraft si Warcraft 3, la acelasi pret, fara taxa lunara.
Open beta-ul de weekendul trecut a avut un succes maricel, o fost o aglomeratie pe servere nebuneasca, jocul e superb si imersiv. Mai multa tactica, mai putina capaceala pt leveling. Plus o grafica exceptionala pt un online.

www.guildwars.com
 
Cred că e o chestie de gusturi deocamdată şi de faptul că mult mai mulţi doritori au putut avea acces la testele Guild Wars, pe când cei de la Blizzard au lucrat puţin mai restrictiv.
Faptul că jocul nu va avea o taxă lunară poate fi compensat prin preţul add-on-urilor frecvente pe care le-au anunţat producătorii, chiar dacă au specificat că te poţi descurca şi fără ele. :smile:
 
Deşi nu au pornit cu dreptul, neanticipând cererea pentru jocul lor, cei de la Blizzard s-au decis să îndulcească puţin situaţia celor care au avut probleme cu crearea unui cont sau cu accesarea serverelor supraaglomerate. Numărul serverelor a fost mărit cu 47, ajungând în momentul ăsta la 88. Ei recunosc că unele dintre probleme vin tocmai din această dublare şi promit fix-uri cât de curând. Perioada gratuită va fi de asemenea prelungită cu o valoare care urmează să fie decisă.
Anunţul poate fi găsit aici.
 
S-au anunţat deja valorile cu care perioada de trial va fi prelungită:
* Accounts created on November 23 will receive a 4-day extension
* Accounts created on November 24 will receive a 3-day extension
* Accounts created on November 25 will receive a 2-day extension
* Accounts created on November 26 will receive a 1-day extension

S-au început şi banările jucătorilor care foloseau un speed hack.
 
Final Beta Downloader Available

In preparation for the start of the Final Beta, you can start downloading the game installer in your preferred choice of language (English, French or German), using the links below. As a reminder, the first phase of the Final Beta will be opened to those who attained an authentication key through the official Blizzard pre-order campaign, as well as current Closed Beta testers, who will maintain their existing account and characters. More testers will be included in the near future.
You do not need to download the file if you already have the latest version of the client software installed. This download is intended primarily for new players entering World of Warcraft for the first time.


După ce îl luaţi, pregătiţi-vă pentru 2.4GB de download. :hihi:
 
Se pare că varianta Collector's Edition nu va fi disponibilă pentru Europa de est, cel puţin aşa susţin cei de la gameshop. Vor fi disponibile însă două pachete (Horde şi Alliance), singura diferenţă dintre ele fiind ambalajul, ambele din 11 februarie.
 
Mai bine că nu a ajuns şi la noi Collector's Edition. Nu ştiu dacă eram dispus să dau 150$ pe pachet. Observaţi şi limitarea impusă de site: 1 per person. Wee!
 
20 de realm-uri offline, cozi de aşteptare imense pentru cele online.... multe neplăceri pentru paying customers. Mike Morhaime, preşedinte la Blizzard Entertainment se scuză:
I want to take this opportunity to say that we will do everything possible to ensure that unexpected downtime like this does not occur in the future and that if it is necessary, we will do everything possible to give you better warning and keep you informed. In the future, we will avoid doing maintenance during peak hours, unless no other alternative presents itself. When complications occur that could impact your playing time, we will provide that information as well. We failed to do this last night, and I assure you that we are making changes to ensure that we do a better job of communicating with our players next time.

I want to extend my personal and heartfelt apology for the problems that some of you have been experiencing on our servers. We remain committed to delivering the best possible service for you and will continue to work around the clock to ensure that we provide an experience that you and I have to come to expect from Blizzard games.
 
Q: You say that you sold six hundred thousand units. Is the game not capable of supporting this many users?

A: The short answer is "The game is capable of supporting this many players," but it would probably be helpful to provide some background information. Based on our market analysis, we made some initial calculations about the size of the massively multiplayer online games market in the United States. We then accounted for new customers to the genre based on our previous games. Looking over this data, we did believe that there was the potential for an extremely sizable interest in a Blizzard MMOG. According to our research, other successful MMOGs in the U.S. had achieved roughly 300,000 subscribers after 12 months of operation. What ended up happening with World of Warcraft is that we achieved double these numbers in approximately the first six weeks of launch. We absolutely can support the number of copies we put on shelves, but we believed it would take us longer to get to this number in terms of players purchasing the game and logging on.
Mai multe aici.
 
Back
Top