Well, am inceput jocul prin us open beta, dupa vreo 6 luni eu beta si eu retail cand a aparut, am inceput cu un warrior pe care l-am levelat masochistic protection, pe cand a aparut patch-ul cu AQ am rerollat warlock si am jucat si cu ala o perioada, dar i sucked badly at lockish things (nu prea am avut niciodata rabdare sa stau departe sa ma scobesc cu o mana in nas si cu aialalta sa spamez shadowbolts si sa pun 2-3 dots) asa ca eram cand lock cand tank. Cand a aparut TBC s-a spart guilda in care jucam si a fost momentul pt alt reroll, feral druid pe care l-am jucat ever since. Am inceput cu istoria asta ancient ca sa intelegi ca observatiile mele o sa fie mai mult pe partea de tanking din moment ce asta am facut majoritatea timpului si asta mi-a placut sa fac.
Mi-a placut mult trecerea de la vanilla la TBC, si-au dat seama in sfarsit ca fiecare clasa are 3 tree-uri si totusi doar un spec viabil asa ca au inceput sa repare talentele si sa aibe fiecare clasa mai multe specuri viabile, dar cu toate astea individualitatea claselor a ramas. La ce ma refer cu aceasta individualitate, erau 3 tanking classes, warriori, paladini si durids si fiecare aducea ceva special pe masa, warrior-ul a ramas the ultimate tank, cu putina atentie si skill putea face orice, paladinii erau foarte buni la aoe tanking, iar durizii erau the masters of mitigation (un health pool imens si o caruta de dodge) astfel incat putea tanka melee mobs/bosses care loveau ca trenul fara nici o problema (Grull, Brutallus and so on). Odata cu wotlk au aparut si DK pe tabla care mitigau foarte bine spell dmg-ul, dar a inceput normalizarea stat-urilor si minunatul fenomen de la gramada, strangem toti mobii, aoe tanking, aoe dps, aoe loot. In Cataclysm au normalizat de tot clasele si stats, durizii au primit talent de mitigat spell dmg, health pool-ul a ajuns incet incet cat la ceilalti tanks astfel incat s-a pierdut individualitatea aia de care povesteam la inceput.
Content wise a inceput downfall-ul cum ziceam cateva posturi mai sus cu "Tempest Keep was merely a set back" cand in patch-ul 2.4 din TBC au introdus Isle of Quel'Danas unde in Magister`s Terrace vietuia foarte bine merci Kael pe care l-am omorat cu vreo cateva patch-uri inainte in Tempest keep, dupa care au venit cu o poveste frumoasa cum Naxx e o instanta asa de minunat (a si fost una din cele mai bine gandite instante de raid din joc, dar la lvl 60) asa ca a zburat din WPL sau EPL unde dreq era pana in Northrend, Anub`Arak moare intr-o instanta de 5 men dupa care apare ca prin minune si in alta de raid. Tot cam p`aci au inceput sa prelungeasca foarte artificial gametime-ul, nu am inteles niciodata care a fost rostul impartirii unei instante in 4 (10 men, 10 men heroic, 25 men si 25 men heroic), adica l-am inteles io da` nu mi-a placut
mult mai comod pt ei nu trebuiau sa scoata atata content nou (instante de 10 men zul` aman, kara pt casuals si instante de 25 pt hardcores, swp, bt....).
To sum up this wall of text, as fi vrut ca jocul sa continue in directia in care a pornit cu tbc, fara sa fiu la fel cu celelalte clase, doar ca am alte skill-uri pe bare si sa nu am scut, fara sa fiu nevoit sa vad si sa bat content recompilat. Lorewise aveau material de inca 2 exp packs fara sa upgradeze bosses. Ideea cu cataclismul nu a fost rea, multi nu au apucat sa vada Azeroth-ul decat pe fuga cand faceau powerlevel (asta pe de o parte e problema lor, daca vor epics sa nu planga ca nu vad contentul vechi), dar eu unul nu mai suport sa vad chestii pe care le-am vazut si le-am mai batut.