World of Tanks

N-am rezistat. Am vindut tot plus un rinichi si bani de acasa si mi-am luat si cont premium sa-l intretin. :biggrin:
E un animal.
Ma intorc la joaca.
 

Attachments

  • shot_039.jpg
    shot_039.jpg
    676.8 KB · Views: 68
Unii au impresia că jocul se câștigă onorabil atunci când omori toți inamicii, iar aia cu capturatul bazei e pentru luzări.
Pai cand a inceput sa injure mai erau 2 inamici si eu eram singur si tocmai plecasem peste ei. Cand am intrat in cercul lor sa capturez baza am distrus si celelalte 2 unitati pe care le mai aveau, asa ca meciul s-a terminat subit nu prin captura, ci prin neprezentarea adversarului :smile: Ciudat e ca tipul care injura de zor mi-a dat meciul pe tava, cand am inceput sa capturez eram cu timpul pe rosu, nu as fi avut timp sa ajung la 100% si nici nu aveam cum sa fug cu TD-ul pe harta sa il caut (era cu Panzer III A, ala e destul de rapid), a venit singur la mine. Daca nu facea asta iesea remiza si nu avea oricum nici o sansa in fata mea, eram cu SU 85B cu tunul cel mare de 85 care l-a ras cu un singur foc.

Tocmai am facut o misiune mai deosebita: jumatate din coechipieri m-au injurat copios, iar la sfarsit cand am castigat mai aveau un pic si incepeau uralele.

Harta noua, aia mare de tot cu valea pe mijloc. Eu cu SU 85B, un coechipier cu T34 sus la pod (baza noastra era cea de langa pod), 2 inamici, un Sherman si un M7. Inamicii in baza lor (tocmai distrusesera vreo 3-4 de-ai nostri, tancuri tier mic), tipul cu T34 pleaca peste ei, eu nu pot tine pasul (SU 85B nu alearga la maraton in weekend), se duce si rade un M7 si moare. Eu eram deja pe vale aproape de ei, vad Sherman-ul ca vine peste mine, urc in diagonala dealul din dreapta mea (cel cu satul) intreg (tipul cu Sherman tragea dupa mine), apoi fug pe deal cat pot cu Sherman-ul dupa mine. Coechipierii ma injura "where do you think you're going?" "humans cannot be that stupid" etc, dupa ce trec in viteza de o bucata plata dau de o tufa, opresc si ma invart in spatele tufei. Sherman-ul tocmai urca si el, o ia chiar pe marginea dealului (nu fix spre mine), trag 2 proiectile, intoarce tunul spre mine, tocmai trag ultimul proiectil si moare.

Nu am omorat decat 2 tancuri (si alte vreo 6 lovite serios), dar pentru mine e o misiune de tinut minte.
 
Last edited:
Nice. Și ai scos vreun ban cu el? :biggrin:
Pe cont premium cistig si daca mor repede. :biggrin:

Citeva cuvinte dupa 49 de lupte.

Matchmaking. Nu (mai) conteaza. Daca sunt in primii 5 fac legea, iar daca sunt in ultimii 5 tot am cite ceva de ciupit (e destul de funny un meci in care primii 5 din echipe sunt IS-7/Maus iar urmatorii sunt de Tier 9). Daca sunt pe la mijloc iar e loc de babardeala. Un mare plus pentru mine este si (practic) lipsa artileriei in meciurile de tier 9-10 (cu toate ca am dat si de meciuri cu 4 arty...).
Nu stiu daca e coincidenta sau nu dar de cind sunt cu obectu' in majoritatea luptelor sunt in primii 3-4-5.
Harta. In ideea celor de mai sus iar nu prea conteaza. Da, in continuare TD-ul e cam naspa in orase pe stradute inguste, dar stau si eu dupa un Tier 10 si mai apuc niste firmituri.
Echipa. Cruciala. Daca sunt lasat de izbeliste apuc sa trag o data si dupa aia sunt easy meal pentru tancurile mari. In schimb cu o echipa decenta Object e extraordinar pentru suport din linia a doua.
Gameplay. In afara de T54 pe care le urasc din rarunchi (iar am avut parte de meciuri cu 4-5 d'astea in echipa adversa si invariabil ne-au mucificat) tunul minune BL-10 are o problema cu ghost shells. Mi s-a intimplat de prea multe ori (si) ieri ca sa fie suportabil. Adica nu se poate ca dupa 14-15 secunde de load sa trag intr-un IS-4 de la 50m si obuzul sa dispara ca magarul in ceata. Norocul meu a fost ca ala era la 18% si dupa ce m-a ostoit cu o lovitura l-am terminat si eu cu a doua care din fericire n-a mai fost fantoma.
Plus de asta nu pot sa nu mai zic inca o data de invizible tanks. E frustrant sa am Maus-ul in catare si sa dispara intr-o secunda. E drept ca de cele mai multe ori functioneaza trick-ul lui war din filmulet (tras in acelasi loc presupunind ca ala nu s-a miscat) dar oricum e jenant.
Despre Object. Dupa cum am spus mai sus e un animal. E elite acum (e simplu ca n-ai de cercetat decit senile si un radio mai bengos ca restul sunt de la ISU), echipaj 100%, module si consumabile, se misca decent, are armura OK si forme care te ajuta la bounce (mi s-a intimplat o data sau de doua ori ca un IS-4 sa dea cu bounce), tunul are raza mare de miscare stinga-dreapta si este o masina de distrus.
Are acelasi tun bengos de pe ISU dar impachetat cu mai mult HP si armor.
Sincer nu aveam mari asteptari fata de ISU dar sunt multumit de animal. :biggrin:
Pacat doar ca l-am prins pe ultima suta de metri, dar macar am luat linia ruseasca de TD-uri de la inceput pina la sfirsit.
Oricum ca sa ajung aici in jocul oficial fara gold/Premium e treaba de cel putin juma' de an de joaca serioasa.
Astea fiind zise goodbye Object and hello :lol:tractor.
 
Pacat doar ca l-am prins pe ultima suta de metri, dar macar am luat linia ruseasca de TD-uri de la inceput pina la sfirsit.
Oricum ca sa ajung aici in jocul oficial fara gold/Premium e treaba de cel putin juma' de an de joaca serioasa.
Eu mă gândeam să merg pe linia TD-urilor ruseşti după wipe, că nu cred că o să-mi mai permit să testez ce vreau. Dintr-un calcul sumar am văzut ca ar trebui cam 500-600k XP, adică vro' ... 1500 bătălii? N-am luat în calcul banii, true, dar chiar juma' de an de joacă seriosă?
 
Pai "problema" e ca pe mine m-au ajutat mult free XP convertite cu gold de la tancurile Elite. Fara gold treaba e cam naspa ca trebuie sa iei fiecare tanc de la zero si sa cistigi XP cu el (free XP se aduna si ala dar e insignifiant in big picture).
Si dupa cum stim cu totii tancurile naked sucks. :biggrin:

Daca te referi ca vrei sa ajungi la Object treaba se cam impute de pe la Tier 7 incolo (adica de la (I)SU-152 care e cam naspa cu tunul de 122 daca nimeresti cu Tier 9 in lupta) ca incepi sa mai pierzi din bani p'ici p'colo si primesti XP cam maruntel (bine, depinde de meci/echipa/harta) si cam ti-ar trebui cont premium macar o zi-doua pe luna ca sa acoperi din pierderi.

Plus de asta ciuciu gold = ciuciu echipaj 100% din prima si iar ai de munca sa-l aduci de la 75% la 100%. La un moment dat o sa-ti transferi un echipaj de la SU la altul dar macar cel de pe SU-85 trebuie sa-l lasi acolo ca o sa fie principalul tau money/XP maker.
Nu ignora nici problema banilor ca se aduna ai naibii de multi si astia. Objectu' a costat 3.6 meleoane, am transferat consumabile plus telescop si plasa de camuflaj moka (am mai scutit un meleon aici) dar a trebuit sa-mi cumpar cu 600k modulul de -10% load time, 320k tunul minune, 80k motorul nou, 62k suspensia ca sa incapa toate pe TD, 52k radioul 'al mai tare si sa platesc 100k retraining-ul echipajului de pe ISU ca sa incep de la 90% macar.

N-am stat sa calculez dar daca in doua luni de joaca in care am 3600 de meciuri am reusit sa ajung la Object pe ultima suta de metri cu tot cu gold-ul moka (bine, am explorat si T8 german, si arti T5 deci se putea si mai repede daca eram focusat doar pe TD-urile rusesti) am zis ca un jucator normal (nu addicted ca mine) fara gold cumparat ar cam ajunge in juma' de an de joaca acolo.

Oricum tinta mea ramine SU-85 (eventual SU-100 cu tunul de 122) si mai departe ramine sa vad cum evolueaza jocul si daca merita sa iau gold pentru a-mi converti elite XP in free XP ca sa sar direct la obect. :smile:
In principiu o sa joc free cit s-o putea si cit o ramine distractiv.
 
Dupa 2400+ lupte e timpul sa-mi ofer parerea: jocul e stricat. Ideea de baza e excelenta insa implementarea sufera, din pacate, din cauza lacomiei si prostiei dezvoltatorilor. Mecanica jocului favorizeaza in totalitate tancurile rusesti iar acele mici particularitati care-n teorie ar trebui sa aduca un echilibru jocului nu fac decat sa accentueze si mai mult superioritatea tancurilor rusesti.

Exemplificare: hartile sunt mici si previzibile (doar 3 cai) => avantaj rusi. XP primesti in functie de cat damage faci, rusii au penetratie si dmg mare/acceptabil, germanii si americanii au tunuri cu penetratie ridicola (in afara de cateva exceptii) => avantaj rusi, faci XP mai repede, avansezi mai repede. Tancurile rusesti de obicei nu au nevoie de o suspensie noua ca sa pui un tun+turela noua pe ele, cele germane si americane da (la tier mare e al naibii de frustrant sa stai dupa 7k xp ca poti cumpara suspensie noua ca apoi sa mai ai nevoie de vreo 12k pt o turela ca aaaabia apoi, dupa inca 14k, sa poti pune si tu in sfarsit un tun mai bun), acest fapt cuplat cu punctul anterior (XP mai mult din cauza tunurilor mai bune) => avantaj rusi. Vizibilitate maxima de 500m + capacitatea de penetrare a unui obuz scade dupa 200-300m nulifica dintr-un foc avantajul americanilor (rata de foc mare) si avantajul nemtilor (acuratete); la ce bun rata de foc mare si acuratete cand nu reusesti sa penetrezi? => avantaj rusi. Tancurile rusesti au cel mai mic HP ceea ce la prima vedere suna nefavorabil, aiurea, HP mic inseamna ca oponentii tai fac mai putin XP pe pielea ta si ca reparatiile te costa mai putin => avantaj rusi. Ar mai fi cateva detalii minore dar ma opresc aici. Nu stiu cine se ocupa de echilibrarea liniilor tehnologice stiu doar ca omul e cu siguranta un cretin.

De matchmaking nu ma mai leg, in caz ca n-ati inteles inca, e voit asa si nu se va schimba. Asa considera desteptii de producatori ca e corect, sa pui tancuri cu sanse mici de penetrare vs tancuri rusesti. Oh, dar stai, daca folosesti munitie de aur se schimba treaba, incepi sa penetrezi cam tot, ziceam eu ceva mai sus de lacomie... in fine.

De obuze invizibile si tancuri ninja cu tehnologie de cloak klingoniana ma surprinde sa vad ca abia acum incepeti sa va plangeti. Pe mine asta ma frustreaza cel mai mult la joc si daca nu le rezolva cu urmatorul patch ii zic adio lu' World of Russian Tanks.

Ah, sa nu uit de inca un aspect negativ al jocului demn de mentionat: tancurile anti-tanc, TD-urile carevasazica. Nenorocirile astea fac jocul harceaparcea. Un TD cu plasa de camuflaj + telescop + optica e invizibil cand vrea muschiu lui si te pisca din fundul gradinii fara probleme. Absurd si frustrant. E absolut ridicol cum ditamai hardughia de tanc se ascunde dupa un tufis ce n-ar acoperi nici macar o groapa de canal. TD-urile dicteaza stilul de joc, ele-s de vina pt toti pandarii din joc. Pe buna dreptate, de ce sa nu stai cuminte in boschetul tau stiind ca daca indraznesti sa ataci ti-o iei garantat de la un ninja?
 
Ca bine le mai zice asta micu' negru si de rasufla greu. Unde te-ai ascuns pina acu'? :biggrin:

Eu am schimbat macazu' pe rusi dupa ce m-am pirlit cu Tiger/King Tiger. Nu mai era fun deloc.
Sincer am inceput sa ma pling de ghost shells si invisible tanks doar cind am ajuns la tier-urile mari si a inceput sa ma usture la XP si credite. Pina atunci nu le-am bagat in seama ca eram la cafteala cu tancurile si tot nimeream ceva prin tier-urile mici.

Probabil ca in jocul full toata lumea o sa fie preponderent cu scule rusesti. Doar fanaticii pentru o natie sau alta ar alege american/francez/neamt dar daca vrei sa avansezi repede si relativ usor trebuie sa mergi pe rusi. Orice scula, numa' ruseasca sa fie.

Referitor la TD-uri ca tot am finalizat linia ruseasca. E cam adevarat ce zici tu acolo, dar eu cred ca un regiment facut din oameni care stiu ce fac si nu sunt doar o adunatura facuta la plesneala s-ar descurca OK vs. TD cu un scout-doi lansati la momentul oportun (atentie, am zis scout nu kamikaze cum vad in mai toate meciurile in care lumea deabia se pune in miscare si ala e deja in baza inamica).

Dar pina la urma tot ce-ai insirat tu acolo ma face sa nu dau un ban pe joc si sa-l iau doar ca fun si free (pina unde si cind oi reusi sa ajung).
 
Oh, dar stai, daca folosesti munitie de aur se schimba treaba, incepi sa penetrezi cam tot, ziceam eu ceva mai sus de lacomie... in fine.

Erm, nu.
Ultimele câteva zile am băgat ceva gold în gold shells ca să le încerc. Am fost foarte neplăcut surprins. Cea mai mare rată de bounced la ele o prind (testat cu TD/Medium/Heavy/Arty). Cum schimbam către gold, cum "we just dinged them". Bullshit.
Mai ales cu arty era fun rău: cu proiectilele de bază făceam damage la orice (bine, la tancurile de tier mare doar puţin de tot, dar mai mult ca zero); cu alea gold numai "bounced off".
Veci pururi n-o să cumpăr proiectile gold. Ever.
 
În general se cunoaşte. Ex: T1 Cunningham + proiectile gold = pot să bubui un BT-2 într-o luptă unu la unu. Fără proiectile gold doar îl zgârii un pic până mă face bucăţele.
 
Am folosit si eu munitie gold pe P III/IV sa trag in T29: cu munitia standard e invulnerabil, cu gold i-am luat cate ~15% la fiecare proiectil nimerit. Am avut si un bounce in cele 5 trase (atatea aveam), dar fata de toate bounce cu munitie standard mi se pare un procent onorabil.
 
war4peace, rezultatul penetrarii depinde mult si de stilul de joc (unde tragi si de la ce distanta, sunt cazuri cand nici munitia de aur nu face minuni). Nu stiu in ce situatii te-ai aflat de ti-au ricosat obuzele, stiu doar ca ma pot lua la tranta cu aproape orice tanc de folosesc munitie gold pe Panzer IV sau VK3601H, de exemplu.

Eu am inceput jocul pe nemtoaice. Nub fiind statistici ademenitoare citeam. M-am luat si eu ca orice om dupa ce scria acolo, ca domne, tancurile germane au armura buna si HP cacalau. Asa am decis sa merg pe linia mediilor rapide, spre Panther II. Drum lung si plin de frustrari pana la el. Panzer III/IV e jenat de mediocru, daca te uiti la statistici ti se umfla inima in tine de bucurie, in practica... jale. De fapt asta e o problema specifica tuturor tancurilor medii si presupus rapide, da chiar si rusii, singura exceptie fiind OZN-ul de T-54. Au viteza maxima mare dar pana ajungi la limita aia... frate, trece IS-7-le pe langa tine de ramai cu impresia ca joci cu loltraktor.

In fine, dupa mult chin pun labutele pe VK3001P care, iarasi, pe hartie arata excelent. Eh, versiunea cheala e, cred, cel mai prost tanc cu care am jucat. Are o acceleratie de melc, se misca mai greu decat KV-3 si o penetratie jalnica. Dus cu toate imbunatatirile la maxim devine aproape acceptabil, incepi sa ciupesti cat de cat tancuri mai mari decat tine, nimic grav insa, le faci damage mic. Din pacate tancul asta inghite orice obuz primeste fara discriminare, in 170+ meciuri cu el n-au ricosat mai mult de 3 proiectile din mine, si un Panzer III te poate face. E incet, e foarte mare si usor de detectat, un porc gras numai bun de hranit adversarii, manevrabilitate scazuta, nu poti sa dai ocol unui tanc greu (n-apuci nu de altceva...). Eu unul imi frec manutele de bucurie cand dau peste un VK3001P stiind ca n-o sa ratez nici un foc si c-o sa ma aleg cu cel putin 100xp de pe urma lui.

Urmatorul fu VK3002DB. Din nou ma lovesc de aceeasi situatie cretina. Tancul chel e sub orice critica, incet ca melcu, mai rapid oleaca decat 3001P totusi, penetratie si damage de toata jena pt nivelul asta. Joci cu tier7+ si te faci totul rosu de rusine si furie ca tragi in ei si tot ce auzi e DIIINGGGGG. M-am chinuit si cu asta pana am pus totul pe el, a devenit mediocru. E mult mai manevrabil decat 3001P, ricoseaza nitel mai mult insa capacitatea de a avaria un tanc inamic a ramas aceeasi, varza adica. Si ca sa vedeti cat de varza, fac o comparatie rapida intre cel mai bun tun de pe SU-85B (TD rusesc de t4) si cel mai bun tun de pe VK3002DB (mediu rapid de T7): 130 pen. medie/160 dmg medie/ 15,38 rata de foc vs 132 pen. medie/220 dmg medie/10 rata de foc. Trist. Sa nu mai zic de cat de des ia foc tancul asta. Asta m-a convins ca nu are rost sa mai continui pe aceasta linie, Panther si Panther II fiind evident versiuni usor imbunatatie de VK3002DB, cu alte cuvinte, slabe.

Uite asa am decis sa trec pe rusoaice si americane. Ca sa nu ma mai intind o sa zic doar ca grelele T-28, KV si KV-3 sunt tancuri excelente. KV-urile cel putin sunt, in opinia, cele mai solide tancuri, fac damage serios, nici macar un T10 nu le poate ignora. Singurul lor dezavantaj, din fericire, e manevrabilitatea scazuta, da nu-i bai, te inveti rapid cu ele. IS-ul e un KV-3 mai rapid si mai manevrabil si, desi pe hartie arata mai bine, in practica s-a dovedit a fi un fel de VK3001P al rusilor. Foarte rar mi-a ricosat si nu prea rezista, inghite si asta cam orice i se arunca. Mediile T-34 si T-34-85 sunt si ele tancuri excelente pentru rangul lor, fac damage solid, penetreaza suficient, au manevrabilitate decenta, nu extraordinara, ce mai, tancuri de incredere. T-43, spre surprinderea mea e un tanc foarte slab. Face damage solid, penetreaza aproape orice numai ca in 50% din meciurile cu el am patit urmatoarele: ori luam foc de la un singur obuz, ori imi murea juma' de echipaj de la un singur foc, ori mi se bloca turela de la primul obuz primit in freza. Ma vad nevoit sa recunosc ca la Tier7, intre T-43 si VK3002DB as alege Porsche-ul, mare minune. Si la rusi, la medii tot la t7 m-am oprit.

Trecui pe americani, pe grele. T1 Heavy e un tanc ciudat. Rata de foc excelenta, damage jenant. Cu asta-i bine sa cazi mereu cel mult in jumatatea superioara a listei, stai in spatele unui tanc greu mai solid si scuipi proiectile pana ramai fara suflu. M-am descurcat surprinzator de onorabil cu el. Aceeasi poveste si cu M6 care-i un T1 mai solid oleaca si cu un tun mai capabil. Stai in spate si hartuiesti ca un nemernic tot ce apuci. E, de la T29 se schimba povestea. E cel mai distractiv tanc cu care am jucat. Dupa ce inveti sa joci folosindu-te de cei 279mm frontali ai turelei o sa incepi sa te simti un mic zeu. E cel mai interesant greuceanu si permite cel mai variat stil de joc dintre toate tancurile. Dupa ce pui tunul de 105mm pe el deja devine un mic monstru. Cu siguranta voi incerca sa-l am, iar.

Pe final de beta am decis sa incerc Panzer IV si VK3601H. Primul e decent, cu turela de 120mm e un fel de mini-T29. VK3601H in schimb e un tanc excelent, m-a surprins total. Chiar daca arata ca o caramida am ricosat cu el in prostie, nu stiu care-i faza, e surprinzator de rezistent. Fiind german nu prea face cine stie damage asa ca-i bine de stat in spate cu el, un fel de lunetist. Cat timp se joaca asa e foarte bun mai ales ca-ti face bani.

In concluzie, de pe 13 aprilie o sa joc spre VK3601H si SU-85 ca facatori de banuti si spre T29 ca tanc general de distractie.

Ca sa sustin oarecum cele spuse mai sus bag linkul catre profil: http://game.worldoftanks.eu/accounts/500290563-aripaneagra/
 
T28 rusesc e un tanc infect in configuratia initiala si e mediu, nu greu. Are armura de 30mm, il gaureste orice are senile si o teava in partea din fata a turelei :frown: Am jucat cu el si e destul de distractiv cu tunul de 57 lung si restul fully upgraded, tunul "ala mare" de 85 e slab (rof mic si precizie nu tocmai buna) iar toate cele de 76 sunt oribile.

Am jucat si cu T-34 si nu am aceeasi parere buna despre el. In configuratia standard e jalnic, iar in configuratie maxima (cu tunul de 57) e doar un alt T28 mai greu si cu armura mai buna, insa cu un tier mai sus.

PIII/IV nu e chiar atat de rau: in configuratia standard e mai bun decat PIV (tun mai mare, armura laterala dubla, in meciuri low tier poate fi diferenta intre invulnerabil si mort), doar ca e limitat ca upgrade: PIV are o turela nesimtita si tunul de 75/L70, PIII/IV nu are nici un upgrade serios. E o alegere foarte ciudata a designerilor, turelele si tunurile respective cred ca puteau fi puse pe ambele tancuri pentru ca PIII/IV e in esenta un PIII cu turela de PIV.
 
war4peace, rezultatul penetrarii depinde mult si de stilul de joc (unde tragi si de la ce distanta, sunt cazuri cand nici munitia de aur nu face minuni). Nu stiu in ce situatii te-ai aflat de ti-au ricosat obuzele, stiu doar ca ma pot lua la tranta cu aproape orice tanc de folosesc munitie gold pe Panzer IV sau VK3601H, de exemplu.
Arty: M7 Priest, trăgeam în T1 Heavy sau KV. Cu regular ammo făceam damage, cu gold făceam ding.
TD: SU-152, cu ăsta chiar m-am descurcat, nu-i problemă. În tancuri T9 sau T10 nu am tras, dar IS l-am rupt, T29 l-am ciupit.
TD: Hetzer, jenant. Cu tunul ăl mare de 105 (sau cât e, că am uitat) făceam bounce la heavies de tier V, în schimb cu HE le şintuiam pe loc (detracked la greu).

T1 Heavy e un tanc ciudat. Rata de foc excelenta, damage jenant. Cu asta-i bine sa cazi mereu cel mult in jumatatea superioara a listei, stai in spatele unui tanc greu mai solid si scuipi proiectile pana ramai fara suflu. M-am descurcat surprinzator de onorabil cu el.

Mie îmi pare foarte, foarte rău că nu m-am băgat pe el mai devreme. Am început să joc cu el de-abia duminică dimineaţă, deşi fusese unlocked mai bine de-o lună. Anyway, o fază ciudată e că aproape de fiecare dată când am jucat cu el nimeream top tier, de multe ori primul în listă. Evident că folosind al doilea gun (M1A2... or smth) rupeam tot pe hartă. OK, e relativ lent dar maiestuos în înaintarea sa de neoprit :smile:
Am prins (IIRC) 7 kills pe-o hartă cu el, am şi înregistrat 4 meciuri, o să le postez pe-aici când le pun pe "iutub".
Motivul pentru care nu m-am apucat de el e că nu-mi plac tancurile grele, dar recunosc că m-am înşelat. T1 Heavy e cu siguranţă o plăcere.

LE: Hall of Fame. Sunt nişte valori pe-acolo... te îngrozeşti ce-au făcut unii în jocul ăsta :smile:
[Exemplu: 16833 battles? OMG!]
 
TD: Hetzer, jenant. Cu tunul ăl mare de 105 (sau cât e, că am uitat) făceam bounce la heavies de tier V, în schimb cu HE le şintuiam pe loc (detracked la greu).
E normal, deloc jenant: tunul ala mare de 105 e scurt, asta inseamna penetrare pauza. Calibrul in schimb il ajuta la HE, ai mult exploziv in obuz si face BOOOM!!! puternic. Daca vrei infigi un proiectil intr-un tanc foloseste un tun cat mai lung - sunt cateva tunuri celebre in acest domeniu - cel de 75mm/L70 la nemti, 57mm la rusi si 88 lung, iarasi la nemti. Istoric vorbind tunul german de 88mm lung a fost considerat cel mai puternic tun de tanc din WW, chiar daca existau si de 122 sau 152 (obuziere).
 
Back
Top