World of Tanks

Problema la Marder II e blindajul, de obicei o boaba de la arty cam iti ajunge.
Toate tancurile au blindajul de deasupra foarte subtire si de aceea toate sunt vulnerabile la artilerie sau avioane (in viata reala).

Între timp am luat și un tanc de artilerie (Wespe)
Se numeste tun autopropulsat, nu e tanc.

Eu am cumparat tanc L3 cu credite, nu a fost nevoie de gold. Dar daca se face reset in 2 saptamani chiar o sa cheltui gold pe ce s-o nimeri, poate iau si un tanc.
 
Jocul asta e pervers rau. Joc astazi un numar maricel de jocuri cu SpII, 5-6 jocuri consecutive au fost cu 3-4 kills fiecare, iar vreo 4 au fost si castigate. Ce se gandeste musiu' atunci? Sa ma bage impreuna cu nush'ce Tiger, Jagdpanther si alte jiganii de n-am mai vazut pana acuma, sa ma capaceasa aia cat mai rapid...
Si cireasa de pe tort, iau si eu intr-un final Grille si unde ma trimite in primul joc? Himmelsdorf, ultimul de jos. Huo! :frown:
 
Inteleg ca-i beta si desi jocul in sine e ok, inteligenta gamemasterului pute ca naiba. Echipele sunt potrivite intr-un mod barbar (o echipa cu 8 tier V vs. echipa cu 12 tier 2 si 3, WTF?), echipele ca oameni sunt facute cam stupid (cand vezi ca trei sferturi din echipa ta se impusca unii pe altii, alearga in cerc, campeaza cu light si scouteaza cu arty in timp ce aia vin organizat spre tine), iar punctajul (cireasa de pe tort) a facut sa iau la fel de multe puncte intr-o victorie in care nu m-am miscat nici un cm si nu am tras un foc (eram la telefon) cat am luat intr-o infrangere in care am distrus 5 inamici si am dat damage la cel putin alti 3.

Poate in final sa schimbe ceva ca treaba asta e mood breaker.

L.E. Cu un TD (SU-76 fully upgraded), tras aproape point blank shot in senila adversarului care era perpendicular pe directia din care trageam... shot bounced. WFTx2! Idem, cu M2 light am tras 4-6 focuri in burta unui arty T57 (era suspendat pe o stanca iar eu erau sub nivelul lui) damage 0.
Si nu, faptul ca sunt rusi nu e o scuza :smile:.
 
Eu nu înțeleg o chestie, vă plac tănculețele așa de mult, sau vă place că-i moca?

Pe mine nu mă prea atrage deloc, mi se pare mult prea limitat, un fel de Quake III cu tănculețe :biggrin:
 
Deocamdata e limitat pentru ca nu poti face companii si nu poti face campanii - in varianta finala poti lupta pentru cucerirea si pastrarea controlului hartilor, ei zic ca au cateva sute de harti care impreuna formeaza un front intreg. Daca ai o companie si sistemul de harti cu ce e mai rau decat WoW, sa zicem?
 
Eu nu înțeleg o chestie, vă plac tănculețele așa de mult, sau vă place că-i moca?
Pe lângă astea două motive de mai sus:

1. Nu trebuie să aştepţi o căruţă de timp ca să faci ceva; în maxim un minut eşti în bătălie;
2. Nu trebuie să aştepţi până se termină bătălia; treci la alt tanc şi intri în următoarea;
3. Sunt multe strategii şi metode ca să ai succes într-o bătălie; trebuie doar să joci în funcţie de ce tanc ai.
4. Limitările care există sunt din cauză de beta; nu e un joc finalizat; nu vrei să ştii cum arăta EVE Online acu' 7 ani :smile: - ergo, am speranţe mari că lucrurile vor merge înainte.
Faptul că ajungi să te baţi cu overpowered enemies e o bună lecţie ca să înţelegi limitele tancului tău şi ce strategii trebuie să aplici ca să contracarezi acest lucru. Light Tank versus Tank Destroyer înseamnă Light Tank win dacă aplici strategia potrivită (te "lipeşti" de el dintr-o parte şi tragi în el la point blank până moare). Tank destroyer versus heavy tank e win dacă stai în tufe şi tragi mai de la distanţă fără să te mişti. Medium tank versus orice e win dacă ai un pack de 4-5 bucăţi şi avansezi în bloc (nu "stray dog style", unul câte unul). Cel mai mişto pluton e Arty + Tank Destroyer (defense) + Light/med Tank (scouting).

@bausto: Su-76 este excelent contra tancurilor până în Tier 4 inclusiv. Peste... degeaba tragi. Light Tank versus arty e win dacă ai gun cât de cât OK (nu plici de 20 mm). Cu M5 Stuart fac un arty din 2 shots, dar pe el am Howitzer 75mm, care are ditai target circle, dar de un arty te apropii fără probleme într-un light tank.

Note to self: Trebuie să înregistrez nişte bătălii în scop educaţional :smile:
 
Aș spune că seamănă cu sex fără foreplay din ce ai descris tu acolo dar aș fi offtopic :biggrin:
 
@bausto: Su-76 este excelent contra tancurilor până în Tier 4 inclusiv. Peste... degeaba tragi. Light Tank versus arty e win dacă ai gun cât de cât OK (nu plici de 20 mm). Cu M5 Stuart fac un arty din 2 shots, dar pe el am Howitzer 75mm, care are ditai target circle, dar de un arty te apropii fără probleme într-un light tank.
Erau focuri din imediata apropiere, trase in zone slab blindate si perpendicular pe suprafata atacata (senila intr-unul din cazuri) sau aproape perpendicular. In cazurile astea bounce si 0 damage nu sunt optiuni in realitate si nu ar trebui sa fie nici in joc. Nu trageam chiar cu pea-shooter, nu eram in partea cealalta a hartii.
Nu ma asteptam la one shot - one kill dar macar ceva damage... Ca sa nu mai spun ca am zeci de "critical shots" (nu am idee ce inseamna) care dau 0 damage.
 
"Critical shot means you have damaged a module or a crew member."
Scrie în tip-urile alea care apar când se încarcă o hartă.

Vezi că faza cu 0 damage e un mic visual bug care apare în bătălii; tu de fapt îi faci damage dar nu se reflactă în procentajul ăla de-l vezi pe ecran. Eu m-am prins când i-am rupt unuia şenila şi era omul la 100%. La următorul shot a scăzut procentajul grav, mai mult decât aş fi putut face cu un shot (era un IS-4 şi eu eram cu SU-85B).
Am văzut şi pe forumul lor un thread în care se pomenea de asta.

Nu uitaţi că e un beta; sunt sute de bugs, matchmaking-ul nu merge ca lumea, etc., etc. Se vor repara. Dacă nu aveţi răbdare, come back after a year or so :smile:
 
OMFG!!! M-am intalnit cu un Marder II cu 2 P IV si un KV, toate 3 la distanta mare - ele nu ma vedeau, eu da. Am tras vreo 20 focuri, cel putin, si am reusit sa zgarii un P IV de la 100% la vreo 70%, restul nu au patit nimic desi am nimerit fiecare lovitura. La ce naiba mai joc cu ei, ca sa le rad artileria cu TD-ul?
 
Păi alea sunt tancuri de tier mare; sincer, dacă vezi aşa ceva nu trage; caută ţinte mai bune. Poţi eventual să faci spotting şi să laşi artileria să se ocupe... dacă are cine, că mulţi de pe SPG-uri sunt nişte mocăiţi :smile:
Marder II e Tier II sau Tier III? Cred că Tier III... Cu un tanc de Tier III upgradat la maxim poţi să beleşti light tanks dintr-un foc dacă le nimereşti cum trebuie şi medium tanks din 2-4 focuri.

Şi chiar dacă tragi în ei şi nu le faci damage tot aduci ceva bun echipei:
1. Îi "dezechilibrezi" şi nu mai au ţintă ca lumea;
2. Îi faci să se holbeze înnebuniţi după tine şi în timpul ăsta nişte colegi de-ai tăi se pot strecura să-i omoare.
 
Am vandut aseara Marderul si Hetzerul, Marderul avea crew training 100%, cammo net, etc.

Am acum cate doua tancuri din fiecare tara, ambele Tier 2. T2 Medium si M2 Light USA, P II si P 35 Germany si T26 si BT1 USSR.
Bataliile sint placute. Foarte rar intra cu mine TD-uri si Arty. Totul se desfasoara rapid. Daca in Tier 3 stateai sub copaci, era plin de camperi, acum totul e dinamic, in 3 minute se termina totul. Spre deosebire de Marder II, unde obuzul lui Arty pica drept pe casca lui Gefreiter Berg, in T2 am turela, si rezista la o lovitura de artilerie, cat s-o sterg repede.

Am avu si record si medalii cu M2 Light. Din nou pe Himmelsdorf, unde am mai avut 4 shoots si 3 damaged. De data asta am plecat voios in centrul hartii, un P III A mi-a tras o boaba, a continuat si un P 35, asa ca am sters-o englezeste cu jumatate de blindaj busit.Am luat la ochi un P II si l-am distrus de la ceva distanta. Apoi am observat ca baza incepe sa fie cucerita, asa ca am intors. Inca vreo 3 colegi au facut asta, iar pe drum am ajuns un Loltraktor care angajase lupta cu un fratior de-al sau si cu un P II parca. Eu am reusit sa le dau loviturile de gratie apoi am ocolit o cladire pentru a-i flanca pe ceilalti din baza, care erau ocupati sa se apere de 2 coechipieri de-ai mei care veneau din partea opusa. Am venit victorios pe la spate, nevazut, si am distrus pe cei trei ramasi. Am avut 6 kills si 2 medalii de erou, Top Gun si Defender :smile: , primele pe care le-am primit vreodata, si au fost chiar doua deodata.

Life is good in Tier 2, poti gauri orice si poti fi gaurit de orice, poti renunta la lupta daca esti in inferioritate si ai sanse sa te retragi. Totul e mai dinamic, no campers. No arty at this party :smile: . Daca cu Marderul stateam la boschet si imi curatam de coaja o portocala asteptand inamicul, aici nu mai e timp de pierdut, cafteala continua :smile: .
 
Aș spune că seamănă cu sex fără foreplay din ce ai descris tu acolo dar aș fi offtopic :biggrin:
Tocmai asta e si ideea, ceva simplu, rapid si fun. Din momentul in care ai pornit jocul, dupa ~30sec si 3-4 click-uri esti in batalie. Direct, fara lustruit teava tunului, uns senilele, dat de mancare tancului obuz cu obuz, chestii de-astea. Pe mine unul WoW ma lasa rece, are prea multe chichite si cere prea mult timp. WoT pe de alta parte este ceea ce ar trebui sa fie un joc online casual (cazul meu, altii sunt maniaci cu strategii&stuff), simplu, rapid si fun, again. :smile:
 
Din momentul in care ai pornit jocul, dupa ~30sec si 3-4 click-uri esti in batalie.
Exact asta m-a atras pe mine. Cel putin pina la Tier 3 e super rapid, ma uit unde-s in lista si daca-s la coada si am ceva arty in echipa tusti la scout. Daca reusesc sa trag fo' 2-3 obuze e super, daca nu asta e, game over in 30 sec. :biggrin:
Daca nu-s in coada atunci e si mai fun ca te misti cu tanculetele alea de numa-numa.
Acu' la Tier 6 dureaza mai mult. Una la mina se misca greu tancurile, a doua la mina nu prea ai artilerie si a treia la mina dureaza ceva pina nimicesti un tanc cu blindaju' cit China.
Plus de asta si upgrade-urile costa cit un rinichi si dureaza pina stringi cele necesare.
Dar una peste alta merge de relaxare. M-a prins, sper ca la final sa lase si ceva free p'acolo ca m-am obisnuit cu el de acu'.
 
Cine stie unde e mai vulnerabil KV in emisfera frontala? Am incercat in glacis si senile si tunul de 76mm e insuficient, in turela in lateral il avariaza dar foarte putin (poate 10 procente la o lovitura), e totusi exagerat sa nu ii poti veni de hac cu un tun lung de 76 de la distanta mica (100 de metri sau mai putin).

Urmatoarele 24 de ore avem o companie de tancuri, cine vrea sa joace diseara in echipa e bine venit. Preferabil tier 2 sau 3, e mai distractiv.
 
Vezi că faza cu 0 damage e un mic visual bug care apare în bătălii; tu de fapt îi faci damage dar nu se reflactă în procentajul ăla de-l vezi pe ecran.
No way :smile:. Chiar acum am dat peste unul cu 3% viata, statea pitit dupa un tanc distrus dar botul era in afara. Am tras 3-4 focuri close range (o lungime de tanc) in senila, nimic. Apoi ala a iesit si stand fata in fata el mi-a luat 70% din viata cu 2 focuri iar eu am reusit sa il omor cu inca 3 sau 4 focuri (noroc cu faster load time). Si 90% din focuri erau critical shots, deci nu erau bounce. Nu e doar un visual bug, e chiar un functional bug.

Anyway, in 20min vine un SU-85. Daca si acum ma baga numai cu tancuri cu 2-3 tieruri mai sus ca mine si o sa am iar impresia ca trag cu bile de muc in perete atunci o sa astept sa vina finalul asta este. Sau o sa joc la tier 1 unde nu ai arty, nu ai TD si nu dai peste KV sau T1 Heavy cand tu esti in Leichtraktor.

L.E. Mda, inca sunt cuplat cu indivizi care ma distrug cu un singur foc in timp ce eu dau 5-6 lovituri cu "that one bounced" sau "that didn't even scratch them". Care-i logica sa faci un TD care e mai slab decat tancurile cu care se confrunta? Eu stiam ca, istoric vorbind, TD-urile erau facute sa distruga tancuri, adica sacrificau mobilitatea si turela pentru un tun peste medie in clasa lor, capabil sa penetreze blindajul tancurilor. Doar de-asta aveau titulatura de "Destroyer". Daca tancurile heavy sunt mai mobile ca un TD, mai blindate ca un TD si cu armament mai puternic ca un TD, atunci ce rol mai au TD-urile? Se pare ca cel mai bun TD e de fapt un alt "T". Nu de alta dar un tank heavy nu sacrifica decat viteza in linie dreapta. Altfel, cand suntem fata in fata sau chiar cu spatele sau lateralele catre TD-ul meu, ma va depasi in orice zi si in orice conditii la toate capitolele, chiar si in acelasi tier.
Vand tot si merg pe linia heavy tanks...

Apropo, cum naiba functioneaza camuflajul asta? Cu echipaj cu skill in camuflaj si cu plasa de camuflaj pe mine, stand nemiscat in boscheti iau cate o bila in cap care ma termina dintr-un foc. Adica artilerie. Adica de la distanta. Nu se pune problema sa fie spotteri in zona pentru ca se intampla de la inceputul meciului cand sunt retras pe undeva in marginea bazei. Nu daram nimic in drum ca sa le dau un indiciu despre unde ma aflu si nici nu se pune problema sa fie random shots. Deci ii intreb pe aia cu skill mai mare si tiere de sus, tancurile alea vad tot? Se bifeaza o optiune gen "auto-aim-to-kill-enemy-a-mile-away"? :biggrin:
 
Last edited:
La KV-ul ala care are turela ca un clopot reusesc ceva damage cind trag direct in turela. In alte parti e cam pierdere de vreme.
In schimb la modelul cu turela joasa nu mai reusesc sa-l stric mai deloc.
A, si asta e cu tunul de 88 de pe VK 3601 (H).
 
No way :smile:. Chiar acum am dat peste unul cu 3% viata, statea pitit dupa un tanc distrus dar botul era in afara. Am tras 3-4 focuri close range (o lungime de tanc) in senila, nimic. Apoi ala a iesit si stand fata in fata el mi-a luat 70% din viata cu 2 focuri iar eu am reusit sa il omor cu inca 3 sau 4 focuri (noroc cu faster load time). Si 90% din focuri erau critical shots, deci nu erau bounce. Nu e doar un visual bug, e chiar un functional bug.
What can I say, trimite un bug report. Eu n-am păţit SF-uri deastea. A, da' n-ai zis cu ce tanc erai, ce tun aveai, bla-bla.
Apropo, cum naiba functioneaza camuflajul asta? Cu echipaj cu skill in camuflaj si cu plasa de camuflaj pe mine, stand nemiscat in boscheti iau cate o bila in cap care ma termina dintr-un foc. Adica artilerie. Adica de la distanta. Nu se pune problema sa fie spotteri in zona pentru ca se intampla de la inceputul meciului cand sunt retras pe undeva in marginea bazei. Nu daram nimic in drum ca sa le dau un indiciu despre unde ma aflu si nici nu se pune problema sa fie random shots. Deci ii intreb pe aia cu skill mai mare si tiere de sus, tancurile alea vad tot? Se bifeaza o optiune gen "auto-aim-to-kill-enemy-a-mile-away"? :biggrin:
Două posibilităţi:

1. Se uită să vadă traiectoria ghiulelei tale (se vede de sus că porneşte ceva dintr-un loc, ca la trasoare);
2. Au învăţat harta respectivă suficient de bine ca să ştie care sunt zonele cele mai susceptibile de base camping şi trag acolo la oha.
 
Urmatoarele 24 de ore avem o companie de tancuri, cine vrea sa joace diseara in echipa e bine venit. Preferabil tier 2 sau 3, e mai distractiv.
Trebuie 15 ca sa plece compania. Io stau pina mai tirziu daca e de intrat da un invite. Am tancuri doar tier 4-5-6 da' da e musai imi cumpar tancul de Tier 3 inapoi. :smile:
 
What can I say, trimite un bug report. Eu n-am păţit SF-uri deastea. A, da' n-ai zis cu ce tanc erai, ce tun aveai, bla-bla.
Eu eram in SU-76 cu tunul de 76mm, el intr-un Valentine cu 3% viata. Nu stiu ce blindaj are Valentine dar totusi, jocul are pretentia ca e macar un pic realist.

Acum cu SU-85 fara upgrade-uri de armament sau blindaj ma simt la fel de inutil pe campul de lupta. Unui T1 Heavy sau KV dau maxim 10-15% damage si asta doar in cele maxim 50% din cazuri in care nu aud "bounced" sau "didn't scratch them".

Nu spun ca tactica mea nu ar putea suferi niste imbunatatiri majore (am inceput sa joc ca si cum as fi singur in echipa, oricum de cate ori am avut nevoie de acoperire sau scouting eram ca si singur) dar mi se pare exagerat de dificil sa distrugi tancul advers chiar si cand esti intr-o scula dedicata pentru asa ceva. Cu AT-1 distrugeam constant 4-5 tancuri pe meci, acum ma zbat sa traiesc cat mai mult :smile:.
Si e si mai dubios ca am 80% aceiasi adversari "grei" si cu SU76 si cu SU85 (care e doua tiere mai sus), adica T1 Heavy si KV. Au mai aparut ceva modele care nu-mi sunt cunoscute, ca VK4xxx.

Totusi cu M2 Light, PzII, T1 si Leichtraktor e inca foarte fun.

Două posibilităţi:

1. Se uită să vadă traiectoria ghiulelei tale (se vede de sus că porneşte ceva dintr-un loc, ca la trasoare);
2. Au învăţat harta respectivă suficient de bine ca să ştie care sunt zonele cele mai susceptibile de base camping şi trag acolo la oha.
Nu as zice din start ca nu o fi asa dar se intampla inainte sa trag un foc si nu sunt neaparat in locuri tipice pentru ascuns. Cand am postat chestia asta tocmai patisem exact ce povesteam pe o harta cu oras (cea cu castelul din varf de deal in dreapta hartii, unde sta de obicei artileria). Abia iesisem din baza, mergeam pe langa un sir de cladiri si doar ce ma oprisem langa un maldar de moloz care, ce-i drept, nu oferea acoperire. Mi-a picat fix pe teasta si m-a omorat. Fara sa apuc sa trag, fara sa aiba timp un scout sa ajunga sa ma vada. Si nefiind un caz singular mi-am pus intrebarea...

Astept tree-urile engleze si franceze.
 
Back
Top