Windows: Cum fac...?

Oricum, cu vdub poţi să creşti direct viteza filmului.

Nah, iese de o calitate execrabilă, fiindcă frame-urile sunt deja compresate. Dungi, artefacte, you name it. O să încerc cu Adobe Premiere; poate iese mai bine...
Văd că toată lumea recomandă creşterea vitezei filmului, dar eu NU vreau asta. E diferenţă mare în modul în care arată, fiindcă eu vreau să fie o suită de frame-uri îngheţate, ceva de genul ăsta. Nu în felul ăsta though :smile:
(poate sun incoerent, dar eu văd o diferenţă între ele...)

Cu mencoder/ffmpeg poți să faci asta, dar e în linie e comandă...

Am să încerc, thanks :smile:

Şi pe mine m-ar interesa. :smile:

That makes two of us :smile:

LE: am găsit cel mai bun exemplu de Time Lapse aşa cum vreau eu :smile:
 
Pentru ce vrei tu (calitate) îţi trebuie un aparat foto/webcam pus pe photo time lapse, nu o cameră video... Eu am făcut aşa ceva cu webcam + webcamXP.

Eu lipesc pozele rezultate cu Photo Lapse, cel mai simplu program găsit.

LE: testat, vdub poate exporta ca poze fiecare frame; eu am tras dintr-un avi în jpg şi pe urmă l-am lipit cu Photo Lapse în ceva mai mic. Ataşat e fiecare al zecelea fişier jpg la 30fps.
 

Attachments

  • TimeLapse.zip
    933.1 KB · Views: 12
Păi stai aşa, că nu ne-nţelegem.
Eu am o cameră photo care (probabil) ştie să facă poze la fiecare X secunde. Thing is, această cameră va fi mobilă; mă plimb cu ea prin oraş, agăţată de gât, într-o poziţie cât mai fixă, timp de mai multe ore, şi ea filmează. Dacă ar face poze la fiecvare X secunde, sunt şanse mari ca aceste poze să iasă mişcate/neclare/întunecate, etc. Şi n-am rezolvat nimic...
Ştiu că Virtual Dub poate salva frame-urile ca JPGuri, dar 30 fps*3600s*8 ore dau... 864000 poze într-un folder. Pretty crazy if you ask me. Adică... eu caut o soluţie care să-mi permită crearea unui time lapse movie în o oră, nu în 3 zile :smile:
Am spaţiu pentru şi mai multe poze, dar... metoda e cel puţin awkward :smile:
 
Normal, aceste filmuleţe Timelapse se fac cu camera fixă. Se iau cadre chiar mai rar decât 1 pe secundă (fiecare al 30-lea cadru). E un curent relativ recent şi răspândit printre pozari, nu cameramani. Tare aş fi curios ce vei scoate tu cu camera mişcându-se. Probabil tot ceva ca în exemplul pus de miahi, care a fost, totuşi, dat pentru a arăta ce poate Vdub. :smile:

http://www.youtube.com/watch?v=s_bU-x-8xEk
http://www.youtube.com/watch?v=fqPZ7sHP5Mk
 
De ce ar iesi mai putin miscate pozele extrase din film decat pozele facute normal? Nu stiu cum se regleaza expunerea la filmare - timp, diafragma sau amandoua.
 
Sensibilitatea senzorului e aceeaşi şi la filmat şi la poze, aşa că tot cam aia e; filmul are motion blur în aceleaşi condiţii ca pozele, dar nu îţi dai la fel de bine seama de asta.
 
Adică nu filmează cu alt senzor decât face poze, deci n-o să iasă mai puţin blurat dacă filmează.
 
O fi aşa în teorie, dar în practică nu prea.
Haideţi să luăm următoarea situaţie:
-Merg pe stradă luminată bine, soare, tot ce vrei. Din mers, cu aparatul agăţat de gât, trag o poză, fără să mă uit, totul reglat pe Auto în aparat.
-Intru în staţia de metrou şi fac acelaşi lucru. Poză mişcată RĂU, tulbure, absolut neutilizabilă.
Acum, alternativa:
-Pun aparatul pe filmare continuă, merg pe strada luminată, imagine OK.
-Intru în staţia de metrou, cadre OK, poate cu un pic de noise, însă cadrele, luate separat, sunt cât se poate de utilizabile.
Deci ce-mi convine mai mult?
 
La filmare va pune ISO mai mare si expunere mai mica pentru ca trebuie sa traga mai multe cadre pe secunda. Logic.
 
Înseamnă că aparatul nu-ţi intră pe auto în ISO-urile mari aşa cum face pentru video.
 
Setează aparatul să nu facă poze cu timpul de expunere prea mare, sau în cel mai rău caz setează timpul de expunere fix.
 
O fi aşa în teorie, dar în practică nu prea.

În mod sigur varianta foto e mai bună. Să-ţi explic:
- tragi pe cel mai mare ISO posibil/acceptabil, cu riscul zgomotului, ca să n-ai motion blur, apoi redimensionezi la dimensiunea capturii video (640x480, uzual, nu vorbesc de HD şi alte mirodenii) şi îţi garantez că pe video n-o să ai niciodată calitate mai bună. La redimensionare zgomotul din poze diminuează dramatic.
Şi mai e o chestie: odată am încercat să extrag dintr-un filmuleţ nişte poze statice. Mi-a fost aproape imposibil să găsesc. Noi percepen clar imaginile acelea datorită fluxului de cadre, unul după altul. În realitate, cam fiecare cadru are o cantitate mai mică sau mai mare de blur.
 
Şi mă ţin bateriile să fac 3 poze pe secundă timp de un ceas?
Am să fac nişte teste azi, să vedem care variantă e mai bună.

LE: aparatul meu (Canon S5-IS) nici nu pare să ştie să facă poze în continuous mode la nesfârşit. Cred că filmul rămâne singura opţiune...
LLE: Nici film la 15 FPS nu ştie, numai la 30 FPS. Aş fi crescut puternic timpul de filmare la 15 FPS...
 
Deci cu ffmpeg faci așa:

1) Extragi cadrele care te interesează:

ffmpeg -i foo.avi -r fps -f image2 foo-%08d.jpeg

foo.avi: filmul în cauză.
fps: vrei să păstrezi un cadru la câte secunde. De exemplu dacă în original filmul are 25fps, și tu vrei să păstrezi doar un frame din 10, atunci o să ai un cadru la 1s/25 * 10 = 0.4s, deci fps înlocuiești cu 0.4.
jpeg: Poți salva jpeg, png sau altceva. jpeg ocupă cel mai puțin.

2) Faci film din cadrele extrase:

ffmpeg -f image2 -i foo-%08d.jpeg -r fps bar.avi

bar.avi: noul film.
fps: framerate-ul la noul film.

Poți să faci tot felul de transformări intermediare care nu apar aici, gen rescale-uri, transformări de formate etc.

Enjoy!

PS: există multe binare neoficiale pentru ffmpeg, de exemplu aici.
 
Şi mă ţin bateriile să fac 3 poze pe secundă timp de un ceas?
Am să fac nişte teste azi, să vedem care variantă e mai bună.

LE: aparatul meu (Canon S5-IS) nici nu pare să ştie să facă poze în continuous mode la nesfârşit. Cred că filmul rămâne singura opţiune...
LLE: Nici film la 15 FPS nu ştie, numai la 30 FPS. Aş fi crescut puternic timpul de filmare la 15 FPS...

AICI am popularizat, în premieră în RO (nu-s modest fiindcă sunt mândru de asta), firmware-ul (de fapt un pseudofirmware) CHDK. Acesta a adus la compactele Canon o mulţime de alte facilităţi, neavute by default: RAW, histograma, posibilitatea de comanda prin scripturi etc. La vremea aceea chiar am discutat cu ruşii respectivi şi le-am sugerat ce să caute să implementeze prin acel CHDK.

Ei, aici e schepsisul: se pot face scripturi şi poţi avea timelapse recording. Sunt sigur că şi S5 IS e pe lista asta. Dacă spuneai de la început de cameră, te îndrumam fără discuţie acolo.
Eu nu m-am mai ocupat de astea de când am dat Canonul A610, dar poţi găsi pagina de wiki, parcă, unde e detaliat totul. Baftă multă!

CHDK firmware.

Later edit: http://chdk.wikia.com/wiki/Samples:_Timelapse_movies
 
Se dau următoarele:
- una bucată eveniment gălăgios la vecini (aka nuntă, 50 de metri distanță)
- unul sau două computere, fiecare cu placă de sunet, microfon decent (adică nu de la căști), amplificator și boxe
- dorință de liniște fără a chema Poliția (organizatorii nunții sunt niște vecini, au cerut și obținut acordul în prealabil al majorității locatarilor din zonă. Eu nu eram în București în acel moment)

Se caută software care să poată să facă noise cancelling rezonabil în condițiile date. Nu mă aștept la o liniște profundă, dar măcar să facă noaptea suportabilă. Plecatul la mare/munte nu prea mai e o opțiune, abia m-am întors.
 
Interesant! E posibil?

Eu parcă mai mare încredere aş avea în astea sau astea. Sau căşti cu muzica preferată, în surdină. Geamul termopan, deasemena, ajută. Plus aer condiţionat, că behăi de cald când le-nchizi. Ştiu din experienţă. Şi eu mai păţesc de-astea.
 
Back
Top