Vreau masina. Ce masina vreau?

Practic noi evaluam cum rezista in exploatare normala, adica cu mici zgarieturi si ciobituri. Altfel in teorie multe ar fi bune, dar practica ne omoara.
 
Au mai rezolvat problema, sa nu fim rai. Ca mai vezi una sau doua ce au iesit prost, asa vezi la toate marcile.
 
Dacă dealerul e serios, îți spune el. „La asta nu merge ștergătorul spate. La asta bușonul de benzină nu închide bine, intră apă. La asta...” Aveam o cunoștință care, când a aflat că luăm o Dacie Papuc la firmă, a zis „no bine, primu lucru, vii cu ea la mine, să fac un maglavais de ulei cu vaselină și să-l torn în uși”. Cu asta n-au ruginit ușile în 2 ani. Dar n-a avut ce să facă la defectul din fabrică al respectivului exemplar, la care caroseria fusese prinsă pe șasiu un pic strâmb - o roată pe față era la nivel cu aripa, cealaltă era cu 15cm mai înăuntru. Dar ia-ți Dacie, ccă în anii ăștia nu doar au băgat plastic mai bun în bord, ci sunt convins că au și recalificat toți angajații oarecum promițători și au dat afară idioții fără de speranță, și nimeni acolo nu mai lucrează pe principiul „las' că merge și așa, prinzi tu cu o sârmă și ține”.
 
Sa revenim.
i20 pica. Prea mica.
Auris hibrid are intr-adevar portbagaj foarte mic (mai mic si decat i20) si nu-s decat doua la vanzare.

Se adauga Prius pe lista. O sa incerc sa ma uit la drum, nu la bord (lipsa lui). La Gen3 vad ca au bagat niste chestii bune pentru sotii, gen parcare automata.
E un dealer in Brasov care vinde masini accidentate si reparate. Tinand cont de conditiile din Ro, nu m-as da inapoi de la o bara revopsita sau o usa indreptata. Masini cu airbag-uri inlocuite n-as cumpara totusi. Ar fi si alte probleme decat airbag-urile la care sa fiu atent daca ar fi sa cumpar o masina reparata?
 
Chiar mă întrebam unde găsești Auris hibrid, credeam că iei din Germania (unde sunt vreo mie de bucăți la vânzare).

Nu mai știu cine-mi povestea de Prius, că există unii prin Ungaria care schimbă baterii de Prius ieftin (~2000€).

Airbag-urile sunt greu de verificat (se poate recoda computerul de bord să creadă că-s ok), o să afli când ai un accident dacă le mai ai sau nu.
 
Lovituri din lateral, care au necesitat indreptarea sau inlocuirea stalpilor sau a intregii laterale. Nu mai ai deloc rezistenta la un eventual (chiar daca nedorit) impact, intra ala peste tine in masina ca si cum nu ar fi nimic pe acolo. Uite ca mai jos, am gasit-o reparata impecabil pe Autovit.

DSC_0225.JPG

Asta pe de alta parte ar putea iesi decent.

La fel si la cele lovite frontal, daca s-a ajuns cu deformarea pana la lonjeroane nu e de cumparat ever.

In continuare nu ma prind de ce vrei tu neaparat Toyota hibrida - uite mai sus ce inseamna un schimb ieftin de baterii. Ce are un Golf 6? Ti-am dat niste link-uri in bugetul tau, atat benzina cat si diesel. Sau poate Skoda Rapid, la fel, gasesti in buget. Si sunt suficient de comune cat sa te descurci cu service-ul si pe cai neoficiale, fara sa te usuce la revizii. La fel si la Cee'd/i30, ca altfel as zice si de Mazda 3.
 
Nu are sarit nimic, a fost masina nevestei, luata noua in 2010. Cred ca mai are si ceva garantie, parca avea 7 ani. In afara de revizii si de cate un bec ars nu tin minte sa fi avut probleme. Are intre 70 si 80k km, nu stiu exact cat. Urmeaza sa fie dusa la revizia anuala. Benzina, motor de 1.4, ac manual, visinie, gume de iarna luate toamna trecuta. Daca mai vrei sa stii ceva intreaba si intreb si eu mai departe.

Ne0 avea ceva Mazda de vanzare la un moment dat, dar nu cred ca era CX-5.
 
Am impresia ca Marius stie deja ce masina vrea dar a zis sa ne intrebe si pe noi din politete. :biggrin:
 
Gramele de gCO2, si implicit consumul arata cam asa:
Code:
Focus	mk2	1.8 motorina	143g
i30	mk1	1.4 benzina	145g
Prius	mk2	hibrid benzina	104g
Mazda3	?	toate	149-231g
Civic	mk7-8	benzina	200+g
Civic		hibrid	109g
Cee'd		benzina	145-165g
Cee'd		motorina	125g
Golf	2006+	benzina	159-174g
Golf	2006+	140PS diesel	159g
Auris		hibrid	n-am gasit date
Acum, intre Prius, Civic hibrid, Auris hibrid? Pe care o vreau?
Nu am luat in considerare importul pentru ca nu ma pot deplasa pana acolo din cauza serviciului si, secundar, fiindca nu vorbesc germana. Cu samsarii parca nu m-as tocmi sa imi aduca masina... Are cineva experienta cu samsarii?

Am inceput cu Focus mk2 pentru ca pe aia am avut-o. Consumam 8-10/100km la stilul meu de condus. Deci daca la mine 143g = 8-10L/100km, atunci cu una de 100-110g urmeaza sa obtin 5.6-7.7L/100km conducand in acelasi stil turbat.

PS: Exista si site-ul spritmonitor.de, unde, daca sortati dupa cantitatea de combustibil alimentata, obtineti valori destul de relevante pentru consumurile utilizatorilor acelui site.
 
Last edited:
Dude, deviem un pic de la subiect, insa consum de 8-10 la Focus 1.8 TDCi obtii ori in Bucuresti ori mergand ca un sinucigas prin alte parti. :smile: Sau avea masina o problema sau problema era intre volan si scaun. :tongue: Eu unul n-am reusit pe 2.0 TDI de 170CP sa scot mai mult de 9-10 in Bucuresti (si asta in conditii de trafic jalnic) sau 7 in afara, asta mergand in forja maxima cat m-am simtit eu in siguranta pe drumurile patriei. Deci s-ar putea sa ai si aspetari distrorsionate si nerealiste ref consum.
Cat despre corelatia CO2 teoretic <> consum real, nu este cea mai relevanta. Clase similare de masina, motorizari similare, aia cu mai putine g de CO2 in carte (vreo -10%) consuma de fapt cu vreo 10% mai mult in viata reala.
Revenind, Civic hibrid e faina daca o pui pe lista, insa oferta e varza pe Autovit. Una singura sub 100k km si aia din 2009 si adusa din Olanda, cam suspect.
Eu raman la recomandarea de Golf VI / Skoda Rapid si ma retrag. Spor la cumparaturi! :goofy:
 
Have fun (am luat mediana):

Focus mk2 1.8 motorina 143 = 6.0 http://www.spritmonitor.de/en/overv...5&constyear_e=2010&exactmodel=1.8&powerunit=2
i30 mk1 1.4 benzina 145 = 7.6 http://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1046-i30.html?fueltype=2&powerunit=2
Prius mk2 hibrid benzina 104 = 5.2 http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&powerunit=2
Mazda3 benzină 149-231 = 7.2/8.4 http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-3.html?fueltype=2&powerunit=2
Mazda3 diesel = 6.1 http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-3.html?fueltype=1&powerunit=2
Civic mk7-8 benzina 200+ = 7.7 http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=2&powerunit=2
Civic hibrid 109 = 5.7 http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/958-Civic_Hybrid.html?powerunit=2
Cee'd benzina 145-165 = 7.9 http://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/945-ceed.html?fueltype=2&page=8&powerunit=2
Cee'd motorina 125 = 5.8 http://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/945-ceed.html?fueltype=1&powerunit=2
Golf 2006+ benzina 159-174 = 7.1 http://www.spritmonitor.de/en/overv....html?fueltype=2&constyear_s=2006&powerunit=2
Golf 2006+ 140PS diesel 159 = 6.0 http://www.spritmonitor.de/en/overv...pe=1&constyear_s=2006&power_s=135&powerunit=2
Golf hibrid n-am gasit date = 4.4 http://www.spritmonitor.de/en/overv....html?fueltype=6&constyear_s=2006&powerunit=2

Of course, dacă schimbi numai când ajungi la rev limiter sigur o să-ți consume >20 oricare din alea. Eu scot o medie combinată de 7 pe aceeași mașină pe care taică-meu scoate 5.
 
Ori valorile de pe site-ul ala sunt SF ori conduc eu ca un maniac, ca masina n-are probleme... :what:
 
Pana la urma eu tot n-am inteles de ce se doreste atat de tare o hibrida? Sper ca nu pentru economie la bani...
 
Back
Top