Vreau masina. Ce masina vreau?

Marius '95

troubleShooter
Vreau masina. Utilizarea va fi 80% naveta la serviciu Braila-Galati (50 km/zi, 50% prin oras, dar cu trafic lejer, nu ca Buc) si 20% alte deplasari in afara orasului. Din motive financiare, va fi SH. Banii disponibili ar fi intre 4000 si 9000 Euro.

Variante posibile:
- iau acum o masina mica si ieftina, de oras, special pentru naveta, si mai incolo iau si o masina mai mare pentru alte drumuri (care va inlocui actualul Ford Focus 1.8 diesel).
- iau o singura masina buna la toate (!? daca exista asa ceva)

M-am uitat la (in ordinea preturilor SH pe care as fi dispus sa le platesc):
- Smart, strict ca masina de oras, 2500-3000 euro
- Hyundai i20, 5000-6000 euro
- Golf 5, 5000-6000 euro
- Toyota Auris hibrid, 8000-9000 euro.

Aveti/ati avut vreuna din masinile de mai sus? Pareri despre ele si cat costa service-ul lor in Ro?
 
Golf 5 - am una in curte, nu e a mea dar am facut multi kilometri cu ea ca sa am o parere: e ok, dar pe motorina e pacat de ea sa o folosesti la trafic urban. Injectoare moarte in 40,000km, costa $$$. La fel si ambreiajul. Si nu stiu cum e cu poluarea, dar miroase groaznic a gaze arse chiar cu injectoare noi si trecand ITP-ul pe bune.

Cu restul nu am experienta, asa ca nu comentez.

Costul la service depinde enorm de unde il faci: la un service de cartier cu piese OEM (sunt o gramada de producatori pentru VW, gen TRW, care sunt furnizori pentru fabrici), te descurci ieftin. La service oficial cu piese originale, e jale. Ex: in cartier un parbriz cu montaj cu tot e 250 sau 300 de lei, un parbriz original e vreo 600 fara montaj.

Probabil cea mai buna masina pentru tine e Yamaha TDM 900 :biggrin:
 
De cat spatiu interior / de bagaje ai nevoie? Pastrezi si Focus-ul sau este in locul lui?
Daca vrei doar frecat prin oras, din cele de mai sus as merge pe Golf, la Auris trebuie verificata starea bateriilor si sunt destul de scump de inlocuit. Smart-ul este incomod pentru mai mult de 30 de minute, cel putin din cat am testat eu.
Daca vrei ceva polivalent, poate merita investigata si varianta Skoda Octavia, am avut 2 la viata mea (2006 - 2.0 TDI si 2013 - 1.4 TSI) si ambele au fost excelente, fiabile, spatioase si cu costuri rezonabile de service. In bugetul tau s-ar incadra modelul 2 Facelift, cred ca gasesti ceva cu 1.8 TFSI sau 1.4 TFSI in stare buna.
Oricum ar fi, la atata frecat prin oras, benzina rulz. :goofy:
 
Naveta nu-i chiar asa de "prin oras". In nici un caz ca Bucurestiul. Nici pe departe.

Portbagajul Focusului mi-a fost intotdeauna suficient. Probabil ca un portbagaj un pic mai mic n-ar fi un inconvenient in majoritatea situatiilor cand as avea nevoie de el.

Focusul nu poate fi pastrat. S-a pupat frontal cu laterala unui BMW. Si oricum nu l-as fi pastrat, ca imi consuma ceva gen 9-10 L/100km facand naveta. Si daca eram pe Yamaha, nu in Focus, probabil ca nu mai scriam acum pe forum.

Skoda Octavia mi se pare mare. O fi din aceeasi clasa ca si Golful dar... cah! Prea mare si consuma prea mult.
 
Last edited:
ceva cu 1.8 TFSI sau 1.4 TFSI
Cum sunt TFSI-urile astea? Eu mai mă uit pe anunțuri SH, și am văzut destul de multe de tipul "50.000km, motor schimbat (complet) la 40.000" - și din câte am mai întrebat nu se referă la schimbat distribuție sau 2-3 chestii, se referă la schimbat tot motorul pentru că a crăpat turbina and stuff și s-a mucificat.
 
Octavia 2 cu 1.4TSI a avut probleme cu distribuția la ~100.000km. Nu mi s-a părut un monument de fiabilitate. Consumă decent cel de 1.4, dacă nu te dai la el.

Revind la problema lui Marius: câți kilometri parcurgi anual? Sub 15.000km nu m-aș gândi la diesel. Hyundai i30/Kia Cee'd e o alternativă mai ok la Golf din punctul meu de vedere. Poți găsi mașini destul de noi, chiar și cu garanție și prețurile sunt mai bune decât la alternativele germane.

Mai mici găsești i20 sau Rio, mai rar. Motoare pe benzină fiabile, destul de puturoase, dar dacă nu ai pretenții mari te descurci.
 
1.8 TFSI-ul l-am plimbat cateva zeci de mii bune de km si s-a comportat impecabil. Si acum masina in cauza merge brici, mai ma aud cu proprietarul ocazional.
1.4 TSI am avut pe Octavia 3, nu am facut decat vreo 20.000 de km cu el pana laterala dreapta a masinii a facut cunostinta cu botul unui Passat si a fost declarata dauna totala.
Marius, chestia cu portbagajul e relativa. Daca aveti planuri de copii, o sa vezi ca de-abia iti ajunge unul de Octavia. De-asta am intrebat... :smile:
Cum s-a spus si mai sus, sub 15-20k km pe an nici macar nu merita sa te gandesti la dizel. Benzina nu prea e cautata la SH si gasesti preturi clar mai bune. Deh, natie de tractoristi. Revenind, Cee'd/i30 sunt interesante, poate si un Focus model mai nou, asta daca vrei clasa compacta.
Cat despre Octavia, nu inteleg de unde pana unde ideea cum ca ar consuma prea mult. Un Superb poate consuma 5 si o Fabia 12, depinde de motor, incarcare si stil de condus. O benzina de 1.4 turbo consuma doar un pic mai mult decat diesel, fara sa huruie, sa afume si sa gazeze cu oxizi de azot.
 
Opel Corsa. Si diesel, si benzina, fiabila, ieftina. Dar nu e uriasa ca spatiu. Numai nu motorul de 1 litru, restul oricare motor e ok.
Si ma minunez ca nu aduce nimeni vorba de japoneze care sunt in general mult mai fiabile decat oricare europeana. Spre exemplu Honda Jazz, Honda Civic, Toyota Yaris, etc.
 
Si ma minunez ca nu aduce nimeni vorba de japoneze care sunt in general mult mai fiabile decat oricare europeana. Spre exemplu Honda Jazz, Honda Civic, Toyota Yaris, etc.
Tot europene sunt şi alea. :smile:
 
Oarecum ai dreptate, unele din ele sunt produse in UE sau chiar Turcia, Auris este model specific pentru piata europeana, dar tot sunt concepute altfel decat grupul VW, GM, PSA sau FIAT.
 
Fac vreo 30 000 km/an.
Ford-ul l-am luat la 120 000 km si am schimbat piese la el lunar. Plus costurile enorme cu motorina. Dadeam ceva gen 1000 RON/luna numai pentru ca ma duceam la serviciu cu masina. Nu vreau sa repet experienta asta. Skoda, Opel, Fiat, si alte marci inseamna iarasi bani dati aiurea.

Sa revenim la:
- Smart de oricare fel
- Hyundai i20 mk1
- Golf mk5
- Toyota Auris hibrid
- posibil Prius, daca bordul n-ar arata atat de oribil
 
Problema cu japonezele e că oferta SH e extrem de mică. Ex: Autovit, an peste 2007, sub 10.000€: 25 Yaris, 17 Auris, 27 Civic, 2 Jazz. Pe de altă parte, 382 Golf, 99 Polo, 141 Corsa, 254 Astra.

Ford-ul l-am luat la 120 000 km si am schimbat piese la el lunar
Sigur avea 120000, sau cu câteva zile înainte avea 3-400000?

Skoda,[...] si alte marci inseamna iarasi bani dati aiurea
Dacă tu crezi că e cu totul altceva sub tabla de Octavia/Leon/Altea/A3/TT/Touran față de ce e sub tabla de Golf, e problema ta.
 
...
Sa revenim la:
...
Smart - mic mic mic, poti sa il iei si in spate la nevoie
i20 - motoare mici si fara vlaga, doar de oras. Si e si banala.
Mk5 - OK, daca gasesti unul cu km reali. In 9k Euro gasesti chiar si Mk6 benzina sau diesel
Hibride ti-am zis mai sus, e tricky cu bateria. Si consuma putin cu adevarat doar prin oras sau la viteze de croaziera gen 90 km/h, mers constant. Altfel consumul e cam la fel ca la o masina cu motor normal. As lua hibrid doar pentru oras, ceva mic gen Fabia/Yaris/208, mai sus merita doar daca iei ceva monstru de 3000+ cmc.
Oricum ar fi, daca e singura masina a familiei, macar clasa compacta. Clasa mica e prea mica.
 
S-a pomenit mai sus de Honda Civic. Ca posesor de asa ceva (2007, 1.8 benzina) nu stiu daca sa o recomand. Este spatioasa, portbagajul e maricel; insa nu mi se pare o masina facuta pentru Bucuresti/Romania - suspensia e destul de rigida si simti cam toate gropile. Motorul pare bullet-proof, dar am schimbat deja cateva chestii pe la suspensie (flanse, bucse, etc.). Si accesoriile si piesele de schimb poti fi foarte scumpe (de exemplu singurele stergatoare care se potrivesc sunt Bosch si costa 130 lei; setul de flansa amortizor costa ~3-400 lei; la masina veche, un Suzuki, m-a costat 70).
Partea buna la Honda si la "japoneze" in general este ca nu sunt suficient de populare incat sa fi intrat in circuitul samsarilor, deci majoritatea masinilor de vanzare sunt autohtone, la primul sau al doilea proprietar.
 
Last edited:
Am doar un Polo diesel, 1,4 TDI de 80 cai și 3 cilindri, care se pare că e un motor la foarte mare căutare de pasionați. Fiind din 2007, pachetul de filtre + ulei la reprezentanță e vreo 600 lei inclusiv manopera (doar aia e jumate) pe an. La 100k am schimbat distribuția și pompa de apă, la 90k parbrizul (aftermarket, 300 lei cu montaj la AGER, că original era 900) și ocazional baterii. Afumă la plecat cu scârț după prea mult mers doar în oraș, dar se curăță la un drum întins de 50+km, și ia ITP-ul fără probleme. În rest, un plin e 200 lei și cu el fac cam 750km, are spațiu rezonabil pentru pasagerii din spate și un portbagaj decent. Doar că foarte greu găsești o mașină bună second, că exemplarele bine întreținute (ca al meu) nu sunt puse la vânzare fiindcă iei mai nimic pe ele, iar alea din târg sunt cel mai probabil bușituri cârpite și cu ceasul dat înapoi. Dar don't mind me, dacă ar fi să iau una acum ar fi o japoneză sh (sau în condiții de finanțare nemțești, o hibridă ultimul răcnet în leasing de vreo 130-150€/lună, iar peste doi ani o dau înapoi și cer alta mai nouă/performantă în aceiași bani).

lai - pont pentru ștergătoare: ia din cora lamele de cauciuc grafitat la pereche de 26-28 inci cu 6-8 lei, demontezi ștergătoarele și schimbi lama tăiată pe măsură. Works a charm. Vezi numa să fie același profil, că-s vreo două variante.
 
Last edited:
Cunosc, avem si noi in familie o Fabia din 2006, tot cu 1.4 TDI in 3 cilindri. Batranica, am mai schimbat una alta la ea, in 10 ani si vreo 120.000km, insa inca se tine bine babuta. Vrem sa o dam prin toamna sa luam una noua, beleaua este cum ai zis si tu, pretul de nimic pe care il mai iei acum pe masina, 2.500-3.000 de Euro.
 
Back
Top