Vreau masina. Ce masina vreau?

Pentru Polo-ul meu se potrivește bine consumul median (7). Probabil trebuie luat în considerare și faptul că majoritatea utilizatorilor sunt nemți și că mulți cumpără mașini noi.

Economie de bani cu hibrida faci dacă e ieftină, dacă e plug-in și are baterii "serioase" (nu cu range de 15km, ca Prius PHV) și ai unde o încărca în fiecare seară (adică ai casă/curte/garaj = hibrida e doar un moft, că ai avea bani și de benzină). Sau dacă are motor de 4 litri și n-ai chef să plătești mii de euro impozit. Dar banii ăia se duc în costul inițial și întreținere.

Calcul pentru Auris HSD vs Auris, noi, versiunea de bază (Terra): diferența de 6000€ între cele două se amortizează prin costul benzinei în minim 150.000km dacă considerăm prețul benzinei de 2€/litru, sau 100.000km dacă e 3€/litru. Și asta fără costuri de întreținere (presupunând că totul e ok la ambele 150.000 km).
 
Ce n-ati inteles voi este ca pe site-ul ala trebuie sa iei maximele, nu media.
Depinde de sofer; am avut ambele motociclete pe acel site si consumul mediu e mai mare decat media de acolo pentru ca merg mult prin oras, consumul in afara orasului e foarte aproape de cifrele de acolo. La masina e si mai si, la Golf 5 Variant scot la drum lung (> 200km) orice consum intre 3.5 si 5.5 litri in functie de stilul de sofat, sub cifrele de pe spritmonitor. Sa consumi putin e o arta a utilizarii picioarelor, in special dreptul, cu finete si numai cand trebuie.
 
Acele hibride au niste optionale foarte interesante. Camera, senzori de parcare din fabrica, am gasit si un prius cu parcare automata. Plus ca... Toyota!
O sa merg azi sa vad un Kia Cee'd diesel, ca sa nu ziceti ca va ignor. :tongue: La ce sa fiu atent la ea? Care sunt problemele frecvente la masinile astea?
 
Kia Ceed 1.6 CRDI au ai mei de 2 ani de zile (luată de nouă). Până acum nu au avut nici un fel de problemă.
 
Acele hibride au niste optionale foarte interesante
Asta pentru că dacă ai bani de hibrid ai și de accesorii. Dar versiunile comparate de mine sunt la fel de chele (fără cameră video marșarier, de exemplu) și tot 6000€ e diferența între ele. Faptul că diferența nu e la fel de mare la revânzare arată că pierzi mai mulți bani :frown:.
 
Diferenta la revanzare in cazul meu va fi oricum foarte mare. Am facut 100'000 km in 3 ani si probabil ca o sa fac la fel de multi si de acum inainte. Nu-i ca si cum as lua acum o masina cu 4000 euro, 8 ani si 200 000 km si as reusi sa o dau cu 3000 de euro la 11 ani si 300 000 km, plus uzura corespunzatoare drumurilor din Braila si Galati.
Daca e diesel o sa ma coste mai putin la benzinarie, dar in 3 ani va ajunge cu turbina si injectoarele praf. Deci oricum as da-o, tot nasol iese la revanzare.

------
Am vazut acea Kia Ceed. E doar un pic mai mare decat Focus-ul, pare mult mai bine proiectata decat un Ford, dar exemplarul vazut are probleme cu rugina. Se vad umflaturile pe sub vopsea la hayon si pe sub masina, in special in fata. Culmea, in alte parti (usi, de exemplu) nu pare afectata.
 
Last edited:
Daca e ruginita atunci a avut accident si a fost reparata in laboratoarele Gabor Istvan, pregatita sa fie vanduta la iarmaroc.
 
Hmm ... piata pentru masinile sport ramane mai ... separata.
Oricum, sfatuieste prietenul ca motor se poate si fara sa vinzi masina. Nu de alta, majoritatea se razgandesc rapid.
 
Eu personal am cazut mult mai urat cu bicicleta decat cu motocicleta.
Dar sincer vorbind, motocicleta nu poate fi comparata cu masina, au scopuri diferite, nu se pot inlocui una pe alta. Nici chiar la tinerete.
 
N-avea atas, dar era o diferenta de varsta intre acele cazaturi. Plus niste echipament care si-a facut treaba exemplar.
 
Dacă nu există alte obstacole în calea corpului, căzăturile la viteze mai mari (gen moto) pot fi mai puțin periculoase decât cele la viteze mici (gen bici). Grație inerției mai mari, scapi cu julituri serioase (dacă nu există echipament adecvat), dar scapi. Văzusem explicat pe la o emisiune gen "Science of stupid", dar mai serioasă nițel. :biggrin:
 
Back
Top