Vreau masina. Ce masina vreau?

Net prost, pun când ajung acasă (upload-ul filmelor de mai sus a durat 2 ore). Să vezi cum arată acum :biggrin:.

2018-04-08 17.39.59.jpg

Pe partea cealaltă e și mai rău :smile:. Și n-am ajuns la cabana Cozia. Drumul era nasol dar utilizabil, dar e încă zăpadă pe drum de pe la jumatea drumului, iar șleauri cu gheață lângă o vale adâncă nu sună prea bine.
 
Last edited:
Vai, cât praf, nuu, o să afecteze iremediabil vopseaua /s

Serios, nu am mai spălat Mondeo de vreo 6 luni. Este o tentă ușor de gri în loc de alb, se topește în marea masă a mașinilor de pe stradă. Evident la interior am tot curățat-o și este impecabilă.
 
Sa inteleg ca la voi nu ajunge praful Saharian (portocaliu)? Nu inca...
miahi: tot caut schitul ala de care zici. Am gasit ceva "Schitul Cozia Veche", dar pare extrem de usor accesibil... :confused:
 
E vorba de cabana Cozia (de lângă vf Ciuha mare), nu schit.

Neo: problema când e plină de noroi (nu praf) e că dacă te atingi de ea nu doar că te murdărești, dar se zgârie și vopseaua.
 
Asa e, acum vopseaua e pe baza de apa, nu cum era "odata".
Nici lacul nu mai e acelasi, cel de acum e moale si se zgarie usor, vopseaua nu mai are rol decat decorativ.
 
  • Like
Reactions: Neo
Mi-am inspectat Mondeo la aproape 2 ani jumătate de la achiziție și are jde pixdituri pe capotă de la pietricele. Măcar la asta nu se văd decât cu atenție maximă pentru că este albă.

Asta este, mașină nepixdită este mașină nefolosită :biggrin:


 
Si cand ma gandesc ca dupa prima masina neagra, am zis never neagra si uite cum a mai aparut o neagra in clan. Deci NO WAY neagra! Fix din aceasta cauza.
 
Pornind de la ce am scris aci, mă bate gândul să mă încumet la un Nissan Pathfinder. Din ce m-am documentat în stânga și în dreapta pare să fie o mașină corectă și fiabilă, costurile de întreținere par OK, dotările sunt suficiente. În principiu vrem să batem țara în lung și în lat, fără să ne facem prea mari griji de situația drumurilor (mai mult sau mai puțin forestiere), vrem mașină de familie și cu una de-asta nici nu mai trebuie să luăm cort: rabatăm scaunele și avem o suprafață plană pe care ne putem întinde. :biggrin:
 
Pe coclauri ar trebui să fie ok, cât timp nu te sperii de consum (are 2 tone, văd o medie de 14, dacă vrei să mergi cu el la serviciu s-ar putea să fie interesant), impozit (cam 1000 de lei anul ăsta, la noroc mai încolo) și faptul că e măricel.
 
Last edited:
Acuma mno, coclauri cât de cât, n-am chef de extremisme. Plus că lipsește și experiența, de 1 mai m-am emoționat un pic când am început să mă învârt cu duba pe iarbă, pe un deal acolo lângă cetate. :biggrin:
Consumul e suportabil având în vedere utilajul, la servici n-am de gând s-o duc prea des, de impozit sunt curios cum o fi de la anu' și cele 2 tone nu mă sperie.
 
De cele 2 tone ziceam că o să fie kindof lent, motorul de 2.5l fiind cel mai mic pentru mașina asta. Problema pe iarbă și alte de-astea offroad e cu cauciucurile mai mult decât cu mașina efectiv. Ai în principal două opțiuni, ori cauciucuri de șosea și e smooth și liniște și biiine când mergi oriunde, dar aluneci pe orice iarbă un pic udă, ori cauciucuri offroad și atunci nu mai aluneci pe nimic, dar huruie ca tractorul la orice viteză normală de șosea.
 
Sau mergi până la cucurigu cu roțile de șosea, acolo faci plinul și o pauză de două ore să le schimbi cu alea de offroad cărate în mașină (că doar de ce ai atâta spațiu, nu?), apoi te dai pe coclauri, faci iar schimbul de roți și plinul la reintrarea pe șosea, ajungi acasă, speli hardughia și faci plinul iar, și apoi te joci de-a ghicitul de ce nevasta răspunde cu "nimic" de câte ori o întrebi, "ce-ai, de ce ești îmbufnată". :hihi:
 
Băi răule. :hihi:

Momentan mă descurc cu 74 de cai din care sigur au mai evadat între timp, au picioare scurte sau sunt mai șchiopi. :smile: Și se întâmplă săptămânal să fiu cu mașina plină de stații, monitoare sau altele.
Cu cauciucurile văd eu, o să fie nevoie să găsesc un echilibru.
 
Last edited:
Unele SUV-uri d'astea stiu ca se pot inmnatricula ca autoutilitare insemnand impozit mai mic. Un amic a inmatriculat de curand un Nissan Patrol (motor de 3.0) in felul asta; l-a ajutat si faptul ca actele originale ale masinii (originara din Belgia, parca) specificau ca este autoutilitara.
 
Din cate am citit pe net, treaba cu autoutilitara folosea la fentarea taxei de mediu, dar te sparge dupa aia la impozit (care e mult mai mare). Din cauza asta multi renuntau la idee.

LE: Poti si sa o cari pe platforma, cu gumele de offroad gata puse. Trage Doblo. :tongue:
 
Și impozitul e mai mic de obicei, dar trebuie să ai pile la RAR, ITP și la poliție ca să nu se uite că nu e chiar autoutilitară. Plus ITP în fiecare an and stuff.
 
Nu mai bine îți iei direct un tanc? Offroad - check, consum mare - check, parchezi unde vrei tu că nu ți-l poate ridica nimeni - check, mai trebuie doar să alegi un model la care turela se învârte cel puțin la fel de repede pe cât aleargă agentul ANAF care a venit să colecteze taxe diverse.
 
Impozitul pentru motoare pana la 2.5 litri in Bucuresti este 780RON platit la reducere. In Cluj mai putin.
Masina e mare, dar daca n-ai nevoie de atat spatiu poti sa arunci un ochi si la altele mai mici dar la fel de capabile off-road.
Ah, si condusul off-road necesita ceva experienta. Dar o faci in timp, nu e chiar atat de grav daca nu te bagi din prima in situatii grele.
 
Back
Top