Vreau masina. Ce masina vreau?

Rulmentul ala e un rulment normal cu dimensiuni cunoscute sau e unul special incat e construit fix pentru masina aia? De obicei rulmentii cilindrici au cota interioara, cota exterioara si grosime si asa ii gasesti in cataloagele marilor producatori, nu scrie in catalog "pentru planetara X de pe masina Y". Am descoperit din intamplare ca unul din rulmentii spate de motocicleta Honda e acelasi ca unul din rulmentii de Dacia 1300 - proiectate si fabricate la 35-40 de ani diferenta pe continente diferite, dar rulmentii sunt rulmenti.
 
Ala original ford e taxat pentru certificare, de asta e mai scump. Probabil la fel de bun ca unul din celelalte, care anume probabil poti afla pe forumul ford.
 
Ce-am insirat acolo ca firme e ce-am gasit pe altgrad si autokarma. :smile:
Arunc un ochi si la padrino.

LE: Mda, padrino n-are decit Febi cu fo' 30 lei mai scump.

Dead end it seems. Cred ca o sa merg pe fratele polonez de la BTA si asta e.

Multam' baieti. :notworthy:
 
So yeah, am luat mașină. Până la urmă tot la Mazda 6 Combi (GJ, 3rd generation) am ajuns, din lipsă de alternative de cutie automată + benzină + clasă B într-un buget sub 30k la alte asiatice. Mazda 6 Combi Exclusive Line (între Prime Line entry level și Sports Line sau Kizoku), motor de 2l, 165 cai și clasă B, cutie automată, și cam tot ce mi-a fost important sau nice to have. În emisii nu e cât o hibridă sau una cu motor mai mic, asta e. Măcar nu e diesel, de care în doar 2 luni văd că începe lumea să se descotorosească masiv. Start-stop, climă automată dual zone, încălzire în scaune, oglinzi rabatabile electric automat, senzori pentru lumină/ploaie/oprire bruscă în trafic/unghi mort la schimbarea benzii/unghi mort pentru cross-traffic la ieșirea din parcare, navigație, cauciucuri de vară în portbagaj și iarnă pe jante, whatever. Cheia firles n-o pot ține în ghiozdan fiindcă trebuie să apăs pe butoanele ei ca să deschid/închid ușile; modelul ăsta nu are buton de comandă pe mânerele de deschidere.

Am văzut o mașină second hand în anunț la un dealer, în 2 luni nu s-a dat, așa că am ajuns să fac probă și să mă gândesc fără grabă. Prima înmatriculare a fost în octombrie 2016 în Elveția, unde a făcut 18.000km în regim de condus elvețian. Am întrebat dealerul de ce nu s-a dat în acest timp; lumea nu preferă cutie automată, sau nu le place că e benzină aspirată, sau ce? Mi-a spus că... albastrul „safir” nu e o culoare foarte populară la nemți. Dacă era albă, neagră, roșul Mazda :love: sau chiar și gri șoarce metalizat, s-ar fi dat instant, dar albastru nu prea. O configurație identică, nouă, ar fi fost 34k preț de listă, sau 28,5k preț de dealer, așteptând între câteva săptămâni pentru una gri (cea mai rapidă de procurat) și circa 9 luni pentru una din culorile populare (roșul Mazda :love: ). Asta albastră din parcare era disponibilă „imediat” (și mie îmi trebuia imediat), iar prețul a fost cam 22,5k (79% din prețul nou, după 1 an). „Imediat” fiindcă partea birocratică de făcut acte și înmatriculat a durat vreo 3 săptămâni, și asta că am plătit dealerul să se ocupe prin cunoștințele lui de la biroul de înmatriculări, că altfel mie îmi dăduse o programare cel mai curând posibil după încă alte 2 săptămâni.

Foarte mulțumit până acum, doar că e o balenă imensă. Mă simt ca-n autobuz cu ea. După păduchele de Polo care se strecura fără probleme oriunde (mai puțin în lift sau în balcon, pentru asta îți trebuie Matiz), cu asta mi-au cam transpirat palmele pe zona de lucrări și benzi îngustate pe autostradă. Doar în al 3-lea - 5-lea loc de parcare liber reușesc să încap și să mai și deschid ușile (1,84m lățime). Iar ca lungime, la cei 4,8 metri, îi iese botul sau fundul cam din orice loc de parcare.

Cel mai interesant mi se pare start-stop-ul automat, care îmi dă și statistici. La drumul de ieri seară, am staționat în total 3 minute și ceva din care 2 minute și ceva s-a oprit motorul, iar asta înseamnă o economie de carburant cu care mai pot merge încă aproape 2km. I-auzi! Estimarea (optimistă) e că face o economie cam de 10%, ceea ce nu e de ignorat dat fiind că fac cam 1500km/lună, care la un consum de vreo 7,5 înseamnă 112 litri (2 plinuri/lună) de benzină E10, care cea mai ieftină e pe la 1,35€/l, deci 150€/lună doar carburantul. Încă mă încadrez sub cei 200€/lună dacă ar fi să merg cu transportul în comun.

Dureroasă a fost însă asigurarea. Fiindcă nu am nici un istoric ca asigurat în Germania, orice estimare de full Casco a sărit de 1600€/an. Nu mă ajută cu nimic istoricul fără accidente din România, fiindcă acolo asigurarea auto e pe mașină, nu pe șofer, și deci nu există vreun asigurator care să confirme faptul că eu personal sunt în clasa de risc ț. Iar m-a ajutat dealerul și mi-a oferit un full Casco de la un asigurator partener la doar 1000€/an. Nu știu cât e de bun asiguratorul ăsta, dar aici se practică schimbarea asiguratorului în fiecare an prin noiembrie (când se publică noile costuri pe anul următor), deci măcar până la anul am economisit ceva. Alt factor pentru costul asigurării este clasa de risc a mașinii; din păcate, șoferii de Mazda 6 Combi generația 3 fac atât de multe daune încât ratingul modelului la asiguratori este între mediocru și foarte prost, iar asta înseamnă costuri de asigurare mari.

miahi am mai auzit un pont, parbrizul la CX-5 are defect de design, un amic și un prieten al unui amic au schimbat 4 respectiv 6 parbrize în anul ăsta. Se crapă fără motiv, de la sine, fără izbitură sau altceva, pur și simplu tensiuni interne. Nici nu știu dacă îl poți proteja cumva, doar să știi că e defect tipic, stai cu ochii pe vreun anunț dacă fac factory recall să înlocuiască gratis.
 
Știu că parbrizul e subțire la CX-5, nici a mea nu mai are parbrizul original, mi-a zis vechiul proprietar. Eu încă n-am pățit nimic. Din câte știu a existat factory recall doar la oglinzi și capotă (că fâlfâiau la viteză mare), astea au fost făcute la a mea (înlocuite cu cele de pe modelul 2016). Dar am văzut multe CX-5 la noi cu oglinzile originale, recall-ul nu e mandatory așa că nu se chinuie nici dealerii să amintească de ele, probabil doar dacă se plâng utilizatorii. Partea proastă e că un parbriz e >1000€.

Cum e combinația start/stop + cutie automată pe modelul ăsta? Pe modelul 2013 era un pic dubios la detecție/pornire, aveai o latență cu care trebuia să te obișnuiești; cu ambreiaj e ceva mai bine, că mai ai și tu de lucru, până bagi în viteză și iei piciorul de pe ambreiaj pornește și motorul.

Cu dimensiunile te obișnuiești până la urmă, venind de pe același Polo cu lățimea a fost mai trist, că în parcarea mea locurile sunt destul de înguste, dacă parchează unul aproape de dungă trebuie să caut alt loc (dar a ta mai are 30cm în spate).

Deja suntem 3, facem tread separat Mazda? :biggrin:
 
Last edited:
Start-stop funcționează doar dacă sunt anumite condiții îndeplinite, că m-am și mirat la drive test de ce nu se activează: trebuie ca motorul să fie cald (>70 grade), temperatura interioară să fie apropiată de cea setată la climă, volanul să fie perfect drept pentru mers înainte. Diferența o face cât de tare apăs pe frână; trebuie călcată mai zdravăn ca să se oprească motorul. O las ușor când se face galben, pornirea durează o secundă, iar plecarea de pe loc e cam după încă o secundă. Nu e gaură în cer pentru stilul de conducere de aici, dar în București mi-aș lua claxoane. Dacă vreau să plec când clipește verdele, atunci trebuie să dau drumul la frână ca să pornească motorul încă de când se dă verde la pietoni pe străzile perpendiculare (au temporizator și întâi primesc pietonii verde, abia apoi intră și mașinile în intersecție).

PS: cutia automată are o latență și mă așteptam la ea. Încă n-am încercat modul sport, care teoretic face accelerația mult mai sensibilă (se reduce mult cursa necesară), să vedem dacă reacționează mai repede când îi dau în goarnă. La Seat-ul soră-mii (model de anul trecut, tot automată) e cam obligatoriu să treci pe sport când circuli pe autostradă, altfel are lag serios și se prinde greu că nu mai e cazul să meargă economicos în doar 2 cilindri. Dar și așa se mai simte un pic de întârziere de reacție. Deh, asta e cutia automată și controlul computerizat.
 
Da, sunt multe condiții pe care nici nu poți să le afli ușor pentru care start/stop nu se activează (am mai scris pe undeva pe-aici ce-am găsit în manualul de service). O să vezi că uneori are câte o zi în care nu merge, că cine știe ce vede, după care merge iar :smile:.

Seat-ul are probabil cutie cu dublu ambreiaj (latența vine de la altceva), Mazda are cutii clasice cu torque converter, care au latență orice ar fi.
 
Vedeti că în aplicația de monitorizare a consumului de carburant e un ecran cu starea i-Stop și are 3 iconițe ce reprezintă temperatura motorului, starea bateriei și A/C. Când toate 3 se activează, motorul se poate opri automat. Nu se întâmplă dacă ventilația e pusă pe degivrarea parbrizului. Sau ai roțile virate.

Lag-ul de la pornire nu mi se pare mare, după o perioadă de adaptare, am învățat să ridic piciorul de pe pedala de frână ca să pornească motorul când a doua mașină din față începe să se miște și e ok.

Mie îmi lipsește funcția auto-hold, care e pe noul CX-5, m-ar fi scutit să țin piciorul pe frână la semafor.

Puterfier, ai cameră de mers înapoi? Mi se pare utilă, luneta e mică și ajută mult la parcarea cu spatele.

Modul sport al cutiei doar ține motorul mai turat, la peste 2000rpm. Nu mi se pare că modifică sensibilitatea pedalei de accelerație. Manualul de utilizare e foarte spartan la detalii.

Să o stăpânești sănătos!
 
Modelul meu n-are cameră de mers cu spatele, doar senzori față-spate. Mi-i arată pe ecran și bipăie diferit. Camera poate fi montată în service dacă vreau neapărat, dar costă vreo 600€ distracția. Încă n-am găsit o soluție DIY cu camere aftermarket (plus că o asemenea modificare îmi anulează garanția). Cu luneta nu fac nimic, mă bazez pe senzori și oglinzile laterale.

Ah bine că mi-am amintit, să verific dacă oglinda dreapta are funcție de memorie - setare diferită a poziției pentru mers cu spatele (ceva mai în jos, să văd bordura), și să se ajusteze automat de câte ori bag în marșarier.
 
Aici costă 380E în reprezentanță. Vezi că există ceva informații pe forumul monomarcă autohton. Se poate lua și ceva aftermarket compatibil, de la frații chinezi.

Oglinzile nu au funcție de memorie pe nici o variantă de echipare la Mazda 6.
 
600 e cu manoperă, timpul e scump. Nuș' dacă e doar de înfipt camera în mască și apoi în ceva mufă gata pregătită, sau trebuie trase cabluri până la MZD Connect. Dă-mi ceva link-uri, te rog.

Setarea oglinzii ar fi fost nice to have. Oglinda e suficient de mare, oferă vizibilitate excelentă, iar cu bordura/linia de parcare mă descurc fără probleme la parcarea laterală.

http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/amp14105487/mazda-skyactiv-x-la-auto-show/
 
G165 e fără i-Eloop (recuperare energie de frânare) pe Mazda 6. Motorul mi se pare absolut decent, mașina e suprinzător de ușoară - are 1350kg în CIV, cu doar 25kg mai mult decât Cee'd hatchback din 2008.

Link cu detalii despre montarea camerei de mers înapoi: https://forum.clubmazda.ro/topic/16889-camera-video-marsarier/#comment-149860. Cel mai probabil ai nevoie de versiunea pentru hatchback. Disclaimer: eu am montat-o la dealer, s-a făcut conexiunea la Mazda Connect.
 
Back
Top