Vreau masina. Ce masina vreau?

Eu am CX-5 (crossover pe platforma Mazda 3) și e diesel, adică nu prea se potrivește la ce vrei tu. Am condus și Mazda 6 sedan benzină automată (modelul 2013) în Islanda vreo săptămână, motorul 2.5l aspirat ~185CP (Mazda nu are motoare de care vrei tu, 1.4 "moderne" cu turbo, cel mai mic e 2l aspirat). Cutia de viteze nu e dublu ambreiaj, dacă vrei ceva care să schimbe instant nu este cazul, dar ca family car e ok. Portbagajul la sedan a fost ok pentru bagajele serioase a 3 persoane pentru 10 zile (incluzând bocanci și haine groase), și conținea și roată de rezervă full size pusă pe urmă (pentru că în Islanda poți să n-ai nimic în jur mai aproape de 200km). Consumul în ~1300km a fost rezonabil, vreo 5.5 în medie parcă, dar a fost dat și de limitarea de 90km/h în toată țara (și câteva sute € amendă pentru depășire).

Dacă senzorii de ploaie sunt ceea ce crezi tu că fac parbrizul costisitor, nu-ți lua japoneze (a mea are 4-5 senzori pe parbriz, și mai sunt alții pe oglindă) :smile:. Un parbriz e cam 1000€. La mașinile japoneze nu ai customizări de care face VW, adică să poți schimba cam orice; la Mazda îți alegi gama, culoarea și eventual modelul roților :smile:. Mulți din senzori nu sunt opționali nici între game.

ACC = Adaptive Cruise Control.

BTW, keyless stuff e excelent, o fi efortul absolut minimal, dar există; eu țin cheia în rucsac, n-o văd cu săptămânile, și e bineee.
 
Last edited:
Na bine că am bălit degeaba la toate măzducile din parcare :biggrin: Foarte bine de știut, mersi.

De senzorul de ploaie știu de când am schimbat parbrizul la Polo, că mno, doar senzorul ăla era pe-atunci :biggrin: Acum mă aștept să fie mai mulți senzori pentru diverse automatisme, dacă nu se poate fără atunci aia e și vedem de asigurare bună.
 
Focus break, motor de 1l 125cp (mi se pare că vor să scoată şi variantă de 140cp).


 
Mie în toate studiile astea cel mai fain mi se pare cum Skoda și Seat, care au 80% din mașină identică la nivel de part number cu VW (și între ele, și unele și cu Audi), ies mai bine decât VW :smile:. Face ca încrederea în astfel de studii să scadă. Ai putea zice că-s fabrici diferite, da' atunci împarte-le pe modele, că la multe sunt fabrici diferite pentru modele diferite.

puterfixer: eu nu văd în ce am scris nimic care să te facă să renunți :biggrin:.
 
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study

Si uita-te la Honda Civic Tourer (stiu, nu respecta toate cerintele tale, dar Magic Seats :thumbs:)

Sau Civic-ul nou, sedan sau hatchback.
Magic seats suna foarte misto in teorie si chiar ofera spatiu mult dar in practica nu prea ai nevoie de ele. Si nici nu vad neaparat nevoia de varianta tourer/combi. In Civicu' meu avem spatiu suficient 2 adulti cu bagaje + kinder cu carut si tona lui de bagaje. Daca mai pui si portbagaju deasupra poti cara si patutu (nu neaparat d-ala mobil :biggrin:).
 
Adevarul e ca 480l de portbagaj ar trebui sa fie de ajuns pentru multe lucruri. Se mai inscriu si motoarele in clasa de consum solicitata (oarecum, are de ales intre clasa C cu cutie de viteze automatica sau B cu cutie manuala)
Doar ca Civic-ul nou e chiar mai jos decat cel 2012 (care cred ca e chiar mai jos decat al tau).

De-aia zic, sa se uite el...
 
Am mers cu un Auris vreo 4 zile. De la autostrada pana la drum prin camp. Nu am fost dat pe spate de nimic si asta e bine pentru ca inseamna ca nu m-a impresionat nimic negativ. E ciudata rau cutia CVT dar iti trece repede. Consum de aprox 6-7 si cred ca mai scadea (o luasem cu 9). Avea si cam 50km cand o luasem si cam orice masina are un consum mai mare in primele mii de km. Cred ca indeplineste toate criteriile exceptie senzorii in parbriz de care de fapt nu cred ca prea mai scapi daca vrei o masina noua si nu de prin anii 2000.


 
miahi Păi mi-ai deschis ochii că la Mazda nu găsesc motorizarea pe care mi-o doresc, so...

Tocmai am trecut prin configurator și la Kia cee'd - într-adevăr, tot ce am putut alege a fost varianta, motorul și culoarea, eventual accesorii (overpriced, mersi, nu). Motorul pe benzină peste 1l + cutia automată sunt disponibile doar la primele două configurații din top.

Honda Civic model nou: motoare de 1l la 129 cai și clasă B :hmm: sau 1,5l și 182 cai în varianta Sport.

Să îndrăznesc să mă gândesc și la ceva Peugeot? 2008 SUV, 308 SW. Cică motorul de 1,2l în 3 cilindri a fost considerat cel mai bun din clasa 1-1,4l în ultimii 2 ani.

Opel iese dintr-un buget orientativ de 30k de la prima strigare, la fel și BMW 218i Active Tourer.

[later edit] Honda Civic Tourer Comfort, 1,8l VTEC și 152 g CO2 pentru 142 cai, vezi pe banda de alături un motor mai puțin rușinos.
 
Presupun că limitările-s date de politici verzi + taxe + încadrare în cutiuța ta la firmă. Chestia e că nu-s chiar multe mașini cu cutie automată și motor mic care să se încadreze la 110g CO2/km. Căutând aici există două cu cutie automată și vreo 3 cu semi-automată (whatever that means).

Nu există reduceri pentru hibride? Că de-astea-s destule.
 
Last edited:
Deci nu înțeleg de ce ocolești Ford și te duci la Peugeot :smile:

Motoarele alea de 1l și 129CP și 1.5l 182CP sună foarte apropiat de ce are și Ford pe benzină (probabil este aceeași mașină de tuns iarba în 3 cilindri, respectiv 4), dar ăla de 1.5l are consum înfiorător.

Vreun motiv special pentru care vrei benzină și nu diesel?
 
Interesant este că de exemplu Focus mk3 care l-am avut avea 1450kg kerb weight iar Mondeo mk5 are 1550kg :smile:

Din cauza aliajelor etc deși sunt mai mari și mai încăpătoare/comfortabile, sunt destul de ușoare.
 
Păi nu ocolesc Fordul, tocmai că-mi era pe listă cu C-Max-ul ăla sau ce era, monovolum spațios cât să se poată hârjoni copiii cu câinele înăuntru. Dar nu știu nimic altceva despre Ford în Europa, cum e cu fiabilitatea, cu service-ul, costuri, de-astea.

Benzină în loc de diesel fiindcă probabil mă vor prinde reglementările de interdicție a diesel-ului prin orașe cu o mașină încă relativ puțin rulată, caz în care fie o abandonez, fie o vând pe firfirici spre țări unde dieselul încă nu va fi pus la colț.
 
Dacă vrei spațiu iei S-max, altfel iei fie focus break, fie Mondeo. Sunt f ok la întreținere, motorul de 1l 125cp este motorul anului de ani buni încoace pentru fiabilitate. Costuri dacă o iei nouă sunt motorină, cauciucuri şi revizii la un an sau 10000km pentru Focus şi dublu la Mondeo.

Edit: revizia la Focus 1.6 diesel costă 137 britbux şi la Mondeo 327 britbux.



Nu pot să editez și văd că am postat ca un cartof.

Deci, nu motorină, ci combustibil (în funcție de ce alegi).

Revizia la Mondeo de £327 este pentru motorul de 2l diesel 210PS.


Motivul pentru care am spus S-Max și nu C-Max este pentru că C-Max este un fel de Focus ceva mai mare la exterior dar nu și la interior gen. În general chestiile astea sunt enervante grav, încearcă să te orientezi a.î. amprenta la exterior să nu fie de limuzină și să ai spațiu interior similar.

Ți-aș recomanda sincer Mondeo, dar cu un motor 2.0 Ecoboost 240PS dacă tot vrei să o păstrezi mai mult timp. Și configurația break. Din ce văd, în UK este cam pe la £25000 (nu poți decât varianta Titanium minim), dar Ford au mereu discounturi destul de mari, mai ales dacă sunt deja în showroom sau în "depozit". Nu știu cum stați cu taxele pe acolo, din păcate UE este cam supărată pe orice motor mai mare de drujbă :frown:

Poți să o iei și cu 1l 125PS, depinde de stilul de condus și așteptări și câți km faci pe Autobahn nelimitat :smile:
 
M-am uitat aseară din camera de lectură pe configuratorul Ford, și am văzut exact diferențele între C-Max și S-Max. C-Max nu e chiar rău, în varianta aia de caroserie mai mare cu uși glisante pe spate e decent, dar tot rămâne platforma de Focus. S-Max însă începe de la un scor ridicat, după ce i-am adăugat toate alea am ajuns la aproape 40k - și neapărat Titanium dacă vreau să pot alege și motoare non-diesel cu cutie automată. La cât e de mare matahala s-ar putea ca EcoBoost-ul să fie cam la limita putințelor, și cifrele oficiale de consum sunt un pic cam... ioi. Dup-aia m-am uitat și la un Mondeo break, cu care am ajuns tot pe la 38-39k, dar pare mai bine închegat așa decât S-Max-ul.

Din toate astea, momentan se conturează următoarea problemă: costul. Dacă merg prin firmă, atunci trebuie nouă, care înseamnă că e scumpă și ar trebui să fie o configurație utilizabilă și în restricțiile de peste 5 ani. La cum se prefigurează acum, se dă la întors politica de încurajare/subvenție a diesel-ului din ultimii 20 de ani, încât va avea taxe mai mari și probabil interdicție de circulație prin destule orașe. Dar totuși, costul! S-ar putea să ies considerabil mai ieftin cu vreo mașină second hand de 2-3 ani care încă să mai poată fi folosită alți 5+, da' la altă rată lunară, chiar dacă o cumpăr eu direct și nu mai beneficiez de avantajul fiscal.

Trebuie să întreb la firmă cum e cu policy-ul și să fac niște calcule. Și să mă apuc de umblat prin showroom-uri după cataloage și uitat direct la mașini, și să conțopesc un Excel cu costurile.
 
Ia vezi si Subaru Levorg. E marisor, dar datele sunt mai greu de gasit pe aici, poate ai noroc cu nemtii,
E cam alta clasa decat Skoda din mai multe puncte de vedere, dar e diferit zdravan fata de europenele de consum.
 
Lol Scooby.

Lui îi trebuie ceva după care să nu caute piese dacă va fi cazul, Subaru e fain până trebuie sa schimbi ceva mai deosebit.

Pufi, Mondeo meu a fost aproape 40k preț pe listă, am luat-o cu 32.

Pune mâna şi mergi la dealer Ford şi comportă te ca la piață când cumperi murături pentru iarnă. Funcționează.


 
Back
Top