Vreau "cal"!

Tocmai ai ratat-o. A fost p'aici timp de cateva zile inainte de Craciun. Am inteles ca o sa mai vina peste vreo saptamana si dupa aia iar prin februarie. O sedere indelungata se preconizeaza prin aprilie, dupa ultima ninsoare. :biggrin:
 
Da, pe la noi mâine se-așteaptă vreo 11 grade. Cam cald. Dar mizerie pe jos. Mai aștept.
 
Ieri am scos-o pe Murga pe-afară. Era prea frumos ca să n-o inaugurez. Am pedalat vreo oră, dar îmbrăcat fiind nițel cam nepotrivit (subțire), am transpirat și mi-a fost teamă să nu fac vreun pocinog și să răcesc și nu prea am voie din cauza unui tratament ce-l fac.
Primul lucru de care m-am bucurat a fost că e ușoară și-mi vine bine la coborât/urcat pe scări. Stau la etajul 3 și contează. Am dat o tură pe teren de tot felul (mai puțin noroi) și Murguța s-a descurcat onorabil. E tare silențioasă, destul de manevrabilă, cu poziție relativ comodă, dar cu o șa cam prea tare pentru gustul meu. Dealtfel, am un dinte pentru șeile astea tanga.
În ciuda faptului că tipii de la magazin au spus că-i fac toate reglajele, schimbătorul spate bâlbâie în zona 4-5-6, zona folosită de mine cu precădere. Ori n-au reglat deloc, ori n-au reglat cum trebuie. O să mi-l fac singur, că ce faci cu mâna ta e bun făcut. Schimbătorul de foi pare în regulă.
Frânele, deh, noi! Musai au nevoie de rodaj. Cam zgomotoase pentru început. Sau poate sunt eu obișnuit cu cele cu saboți din cauciuc pe jantă. Oricum, frânează OK chiar și acum. Îmi închipui că după ce se păsuiesc și se rodează plăcuțele va frâna mult mai bine.
Pe asfalt și la viteză mai mare cauciucurile șuieră nițel, cred că și datorită profilului și grosimii. Apropo de viteză, am reușit s-o duc la 38 km/h fără prea mare efort.
Ce mi-a plăcut cel mai mult însă, a fost faptul că nu mi-am mai zguduit încheieturile mâinii pe ghidon, ca la taiwaneza de oraș anterioară. Furca, așa entry level cum e ea, pare a-și îndeplini menirea.
Per ansamblu impresia e foarte bună, Murga meritându-și din plin banii. Probabil că după ce voi schimba șaua (dacă nu mă obișnuiesc cu asta) și-mi voi regla schimbătorul spate feeling-ul se va îmbunătăți. Am timp pentru astea, așa că... să vină primăvara!
 

Attachments

  • murga.jpg
    murga.jpg
    212.5 KB · Views: 25
Schimbatoarele se deregleaza usor din cauza diferentelor de temperatura (cablu de otel, se dilata si contracta suficient cat sa aibe efecte negative) cat si din cauza ca la o bicicleta complet noua se regleaza in gol, pe masura ce le folosesti si mai ales cand schimbi in sarcina se aseaza cablurile in camasi si camasile in opritoare si mai trebuie stranse un pic.

Adica e normal, nu e neaparat vina celor de la magazin. Mai ales la gama de echipare de Cora Express.
 
N-au cum să se lase/deregleze/contracte/dilate în minutul unu de pedalat. Că în casă doar n-am mers pe ea să se rodeze. :hihi: Dealtfel, am verificat și, într-adevăr, patina/rotița schimbătorului nu era corect amplasată având o deviație de cam jumătate de centimetru. Iar faptul că lanțul și pinioanele n-aveau urmă de lubrifiant, îmi confirmă presupunerea că n-au catadicsit s-o pregătească, cum au susținut. Am făcut reglajul eu-însumi și totul e OK acum. E adevărat că se mai lasă cablurile, se mai contractă cămășile, dar durează ceva timp. Și când se va întâmpla, voi regla-o din nou.

Ce să facem, dom' pilot, nu toți ne permitem Audi. :dracu: În schimb căutăm soluții să le facem să meargă și p-astea de Cora. Fosta mea taiwaneză de Obor avea niște schimbătoare no-name, cică Falcon, pe care le-am făcut să meargă ca un vis.
 
Un lant Shimano Deore vine din fabrica fara ulei vizibil pe el, iar pinioanele nici nu se ung, nu exista nici un motiv. Cum crezi, eu mi-am facut singur bicicleta si am reglat-o in casa, iar cand am iesit din curte si am facut 100 de metri schimba aiurea; am reglat-o din mers, se poate (la schimbatoarele Deore si mai sus sunt niste rotite de reglaj fin la iesirea cablului; nu stiu la alte modele, dar s-ar putea sa fie la fel).
 
Îmbrăcat subțire: e bine, când faci efort trebuie să-ți fie ok, nu atunci când te oprești și stai un minut. Țoalele de vreme rece pentru bicicleală au protecții ceva mai grosuțe în față (unde iei vântul în plin) dar sunt doar din ceva elastic în spate (pentru evacuat transpirația). Răceala se face de la viruși, nu de la frig.

Presupunând că toate-s reglate în casă, contractarea cablurilor e semnificativă între vară și iarnă - cam la fiecare 10 grade diferență eu trebuie să ajustez rotițele alea de tensiune de la manetele schimbătoare.

Cum zice și Adi, doar lanțul se lubrifiază (și asta după ce se duce uleiul ăla lipicios din fabrică, e cel mai bun lubrifiant ever, alea la sticlă nu sunt atât de meseriașe). Foile, pinioanele, rotițele își iau de pe lanț cât și unde trebuie, nu se ung cu nimic.

Nu uita să faci rodajul frânelor, mai ales dacă sunt pe disc. La Magura, recomandarea producătorului era să opresc pe o distanță cât mai scurtă de la 30km/h la zero, de 30 de ori, dar fără să blochez roata sau să derapeze cauciucul. Apoi se reglează iar frâna. De zgomot nu te stresa, frânele sunt făcute să frâneze, nu ca să fie silențioase.
 
Rotițe de reglaj al tensiunii au toate. Până și amărâtele alea de Falcon aveau.
În cazul meu a trebuit să ajustez șurubul H, n-a fost caz de tensionare a cablului. Lubrifierea am verificat-o simplu, cu o foaie de hârtie igienică înfășurată pe lanțul pe care l-am rotit din pedale. Foaia a rămas curată-curată. Am folosit ulei Shimano Wet Lube pentru a-l unge și acum merge chiar OK. Tot din acest ulei au primit și "încheieturile" schimbătoarelor și ale părților mobile ale etrierelor.
Acum umblu după o șa ceva mai comodă (moale), dar care să nu mă rupă cu cheltuiala. Dacă nu găsesc ceva sub 100 lei, iau o husă cu gel și am terminat-o.
 
Back
Top