Verificare kilometraj masina SH

Puterea litrica depinde de niste factori, din care fabricantul e cel mai putin semnificativ: americanii nu sunt prosti si de-aia nu scot putere litrica mare, ci au ales motoare mari de putere moderata din anumite motive:
- e vorba de puterea maxima, nu de cea efectiva in regimul normal de utilizare; aia maxima e aproape nesemnificativa. Si eu am 100 CP la motocicleta la 13.000 rpm, cat de des crezi ca trec de 8.000 rpm si 50 CP?
- ai cuplu urias din cauza capacitatii cilindrice. Nici un motor sub 2 litri nu trage ca unul de 5 litri de aceeasi puterem maxima
- e mai scump si mai putin fiabil sa supraalimentezi un motor. Europenii o fac pentru ca impozit pe capacitate cilindrica

Masini vechi in SUA: nu am vazut. Si au o gramada de japoneze, nu Prius ci o tona de Honda si alte balarii, care sunt ieftine si bune (fiabile, usor de intretinut) chiar daca interioarele sunt cam slabute.

Emisii: nu, problema cu sulful e fix aceeasi si la benzina si la motorina ca faci rafinarea prin aceleasi procese si eliminarea sulfului la rafinarie fix pe aceeasi instalatie. Cat sulf bagi pe injector atata iese pe esapament. In schimb NOx e produs la diesel din cauza ca amestecul e sarac, la iesirea in galerie ai oxigen si azot la temperaturi foarte mari, se combina, iese cu nunta si lautari. Adica gornisti, ca de la cancer se lasa cu inmormantari. La benzina, pentru ca e mai volatila si polueaza mai putin daca e lansata in atmostera, amestecul e bogat, ramane benzina nearsa (intentionat) dar nu oxigen, nu ai emisii de NOx (sau le ai mult reduse).

Poluare in Bucuresti: cand zbori in jurul Bucurestiului vezi un nor de smog, culoare gri-maronie. Se vede cu ochiul liber in aproape orice zi, mai putin dupa ploi. Nu conteaza ce copaci ai la sol, nu influenteaza cu un nor care acopera complet orasul pana la aproximativ 1000 de metri (mai sus nu am voie sa zbor in zona ca e TMA si ma aleg cu prieteni in Mig 21 care imi fac semne sa aterizez la ei). La 600 de metri altitudine nu vad partea cealalta a orasului, dar in acelasi timp din capatul autostrazii A1 vad Bucegiul. Nu iese fum fara foc, as zice.

Evolutie motoare pe benzina: tocmai ca nu a mai bagat nimeni bani in R&Din Europa, ca guvernele au subventionat puternic cercetarea la diesel pentru ca emit putin CO2. Chiar nu s-a intamplat nimic in domeniu de aproape 20 de ani, imbunatatirile din materiale sunt comune cu cele de la diesel (care sunt chiar mai pretentioase) si cele de la catalizatoare nu au treaba cu randamentul motoarelor si eficienta arderii. Performantele chiar au scazut, ca le-au limitat ca sa se incadreze in normele de poluare si la acceleratie nu mai da benzina cat poate sa duca, ci cat poate sa arda fara sa polueze.

Cu fentat normele de poluare e simplu: WV a facut-o cel mai rau, dar si ceilalti. Numai ca nici un guvern european (ca americanii nu cumpara diesel) nu e suicidal sa recunoasca ca miliardele pompate in motoare diesel sunt aruncate in vant pentru ca pur si simplu alea o sa polueze orice ai face. E ca si cum ai incerca sa faci procesoare care nu consuma curent. Succes. Asa ca au lasat-o moale, mai ales ca unii nu poluau chiar atat de mult. Mercedes, de pilda, folosea doar tehnologie bazata pe uree ca sa indeplineasca normele si erau foarte aproape de a se incadra in limite, asa ca nimeni nu a comentat nimic. Renault a fost prins cu mata in sac, dar in Europa si Franta are un cuvant greu in UE, asa ca s-a facut liniste. WV si-a luat-o rau pentru ca i-au prins americanii si aia nu aveau nimic de pierdut sa faca scandal, europenii au. Chiar si asa, in SUA WV a trebuit sa rascumpere masinile cu care trisau, in Europa nu; de ce, daca inselau clientii cu specificatii false?
 
Si pana la urma unde'si verifica IceCub kilometraju la masina SH?

Pana la urma realizezi ca trebuie sa iti asumi niste riscuri la cumpararea oricarei masini SH, iar singura chestie pe care o poti face e sa le diminuezi (te documentezi, eviti samsari, etc.)
 
Masinile folosite au ... uzura. Este foarte greu spre imposibil sa estimezi uzura fiecarei piese in parte si cat va mai dura pana va trebui schimbata. In general te uiti la chestiile critice si costisitoare, ca astea dor.
 
Daca tot s-a discutat de poluarea masinilor diesel, e vreo diferenta in privinta noxelor daca folosesc motorina cu cifra cetanica mai mare si aditivi comparativ cu motorina ieftina cu cifra cetanica normala si fara aditivi ?

In cazul meu asta ar fi Rompetrol EfixS 55 vs Petrom Standard.

Masina e un Citroen C3 1.4HDI generatia 2002 care conform anului de fabricatie 2005 ar trebui sa fie Euro 3.
 
Pe scurt, nu exista combustibili neaditivati pe piata. Atat in benzina cat si in motorina obligatoriu se introduc si o parte de combustibili din alte surse decat petrolul.
Dar ca sa raspund la intrebare, fiecare motor are particularitatile proprii si trebuie sa folosesti pe cel care e cel mai apropiat de ce recomanda producatorul.
 
Daca ar sti cineva ce aditivi sunt si in ce procente, ar putea da un raspuns, dar nici un producator nu da nici un fel de detalii.

Nu exista "cifra cetanica normala" asa cum nu exista om "normal". Cifra cetanica minima in UE e 46, in Romania se pare ca e 51, iar limita maxima e 55. Mare diferenta nu prea are loc sa fie, acum 20 de ani motorina avea minim 40 si motoarele de atunci merg la fel si cu motorina de peste 50.
 
Cred ca nici mașinile electrice nu ar ieși prea grozav dacă e sa le descoasem pe același principiu.
 
Trotineta, bicicleta, chiar si scuterele polueaza mai putin atunci cand sunt folosite corect. Foarte multi oameni se duc singuri la munca cu masina pe distante mici, unde poluarea este mare.
Asta daca ii pasa cuiva de poluare si teoria legata de ea.
 
Mă declar vinovat de asta, dar am încercat pe timpul verii și n-a fost rău cu bicicleta. Chiar deloc :smile:
 
Nu estimasem sa trebuiasca sa cumpar o masina noua mai devreme de 8 ani.

Asta e, o sa o folosesc doar cand e absolut necesar.
 
Back
Top