Verificare kilometraj masina SH

Pai unii o fac cu mindrie. :biggrin:

6110793264_8e9b31a409_b.jpg
 
Diesel-ul o sa mai aiba cariera lunga la noi. Ce spui tu poate in tarile cu apa calda.
Tot asa pana o sa avem infrastructura pentru electrice mai trece ceva vreme.
 
Stiu ca probabil n-o sa mai prind vremurile alea cu electrice pe toate drumurile dar macar se pare ca au luat-o pe calea cea buna in ultima vreme. :smile:
 
Dieselul va fi mort in citiva ani. Urmeaza benzina. Cel putin eu tot sper asta de ceva vreme. :smile:

Da, sunt convins că-i mort. Numai ca va mai dura multicel până să se şi întâmple. Asta cu electrice şi atât este cioara de pe gard şi o să mai fie minim 10-20 de ani de acum încolo. Deci da.


 
Prima chestie care se conturează la folosirea dieselului este interdicția de a mai intra în orașe. În România nu există așa ceva pentru autoturisme, dar în Germania de ani de zile e un sistem prin care mașinile sunt evaluate din punctul de vedere al nivelului de poluare, în baza căruia primesc un sticker de lipit în parbriz - roșu, galben sau verde. Iar la intrarea în oraș te trezești cu semn de acces interzis, cu excepția unei anumite culori minime. Teoretic inclusiv mașinile străine ar trebui să obțină un sticker, fiindcă altfel sunt pasibile de amendă dacă circulă în orașe cu nivel minim de acces (galben sau verde) fără a avea un sticker (care înseamnă că nici măcar pentru roșu nu se califică).

La acest moment, nivelele pentru diesel sunt:
- fără sticker: EURO1 sau pre-EURO1, fabricație dinainte de 1 ianuarie 1997;
- sticker roșu: EURO2, fabricație între 1997-2000;
- sticker galben: EURO3, fabricație între 2001-2005;
- sticker verde: EURO4 minim, fabricație din 2006 încoace.

La mașinile pe benzină există doar fără sticker (pre-EURO1, fără convertor catalitic, fabricație înainte de 1993), sau sticker verde (EURO1+ din 1993 încoace).

De la începutul lui 2016 se discută despre încă un sticker, albastru, care să identifice diesel-urile EURO6 cu emisii reduse de oxid de azot. 10 orașe mari vor introducerea acestui nivel minim, care ar descalifica accesul a 13 milioane de dieseluri germane. Deocamdată e tergiversată, da' mă aștept ca în următorii 1-2 ani să intre în vigoare, și atunci ești cam constrâns să schimbi dieselul mai vechi ca să te poți totuși folosi de mașină fără să devii abonat la imprimanta de amenzi.

Și în alte țări sunt sisteme similare - Franța, Austria, Belgia, Danemarca, Spania, Cehia... Iaca aici listă. În România există o singură limitare de acces în vigoare, și se aplică doar camioanelor de peste 5 tone, pentru 2 zone de acces în București (periferie/centru) în funcție de intervalul orar și sezonul din an. Va mai dura mult și bine până vreo administrație locală va implementa ceva restricții fără să-și scoale-n cap toată populația, pentru care e mai important să aibă o rablă ieftină și poluantă decât dreptul de a respira aer curat și a trăi ceva mai mulți ani fără probleme respiratorii.

A doua chestie care se conturează este impozitarea mai ridicată pentru a descuraja păstrarea unui diesel în proprietate privată. Nu va fi chiar gaură în cer pentru cine vrea cu tot dinadinsul o anumită mașină care, întâmplător, e diesel. Da' mai mulți sunt ăia zgârciții care-și strâng mărunțișul primit rest la chioșcul de ziare și și-i numără an de an; ăștia vor vinde rapid, piața se va satura repede de second hand-uri diesel pe care nimeni nu va vrea să le cumpere în vest, și atunci flota poluantă se mută spre est.

A treia e verificarea tehnică periodică. După scandalul dieselgate, TÜV cel puțin pare să fie mai atent la partea de emisii măsurate (nu declarate de producător), și criteriile de autorizare a funcționării unui autovehicul sunt MULT mai dure decât alea ale unui ITP românesc. Poliția germană știe că cu ITP-ul românesc se poate șterge undeva, și că o mașină înmatriculată în est e un risc major pe șosele; de-aia cer înmatricularea locală în maxim 3 luni în care o mașină stă în Germania, fiindcă atunci va fi obligatoriu supusă inspecției tehnice locale. Deja am dat o dată explicații unui filtru în trafic, data viitoare probabil va fi și cu amendă. Controlul ăsta e mult mai relaxat în Europa de est - câte gioarse ordinare înmatriculate (și testate) în Bulgaria sunt lăsate să circule în România fără nici o consecință?

Ei, problema e că, dacă dieselurile mai vechi vor începe să fie purecate mai atent, s-ar putea ca o bună parte din ele să nu mai poată primi dreptul de circulație. Cine are un căzănel din ăsta fie va trebui să-l vândă, fie să investească (masiv) în a-l readuce la un nivel de poluare mai mic.

În condițiile astea, opțiunea unui diesel care să poată fi folosit încă 5+ ani și sute de mii de kilometri începe să polarizeze Europa. Pentru mine ar fi o idee foarte proastă. Pentru cumnatu-meu din București e încă o opțiune bună acum, însă mă aștept ca în 1-2 ani să vină un val de SH-uri diesel spre est la niște prețuri sensibil mai mici, așa că dacă va vrea să revândă n-o să mai ia mare lucru pe mașina luată acum, și atunci poate e mai bine să ia direct benzină SH care își conservă mai bine valoarea.

PS: să nu credeți vreun moment că din motive de ego tot menționez de Germania și că m-am mutat aici, de parcă acum aș fi brusc mai șmecher că am dat de miez, sau fiindcă Germania ar fi modelul impecabil în fața căruia să ne închinăm cu pioșenie. Absolut deloc. Schimbarea adresei doar m-a forțat să văd diferențe care anterior erau doar niște concepte abstracte ce nu mă ating, și diferențele astea clarifică un pic ceea ce probabil urmează în România, cu multe momente „oh shit oh shit oh shit”.
 
Totusi cum iti explici ce se intampla in US, unde circuli cu ce masina vrea muschii tai (masinile europene fiind privite ca niste ciudatenii)? Sunt americanii stupizi? Sau poate au europenii ceva la mansarda (de cand nu se mai construiesc autostrazi ca sa zboare familia de lilieci cu gusa albastra, netulburata?
 
Americanii au si ei norme de poluare si nu sunt direct comparable cu Euro, dar am inteles ca sunt chiar mai stricte in Commiefornia si apropiate in rest. Si ei nu au dieseluri, sunt o raritate, precum europenii care comenteaza doar cand se pricep.
 
Americanii au diesel-uri pe camionete, camioane si autobuze, nu pe astea mai mici, daca ale lor se pot numi mici.
In California din cauza caldurii poluarea e buba mare. Si in general in zonele calde, stiu sigur ca e rau in Atena, Mexico City, Beijing, Shanghai si multe altele.
 
F150 e pe benzina, au diesel pe commercial vehicles care sunt foarte putine ca numar comparate cu autoturismele si care nu circula prin orase decat cu permise de 1 zi platite, etc. Asta face ca orasele lor sa fie mai putin poluate de obicei decat ale noastre, gen Paris, unde peste 50% din autoturisme sunt diesel.
 
Bai, incalzire sau racire globala a existat si pe cand omul nu exista. Ar trebui sa renuntam la a ne crede buricul la orice si un fel de dumnezei. Incalzirea globala este cer cauzata si de noi dar reducerea a ceea ce facem noi acum se poate reliza mai degraba prin eficientizare: adica e stupid sa cari 2T dupa tine (si doar dupa tine de cele mai multe ori) cu un motor capabil de o forta de mii de ori mai mare ca a ta si peste toate astea iti faci 18 grade in interior la 40 afara cu evident, un randament subunitar.


 
Prima chestie care se conturează la folosirea dieselului este interdicția de a mai intra în orașe. În România nu există așa ceva pentru autoturisme, dar în Germania de ani de zile e un sistem prin care mașinile sunt evaluate din punctul de vedere al nivelului de poluare, în baza căruia primesc un sticker de lipit în parbriz - roșu, galben sau verde. Iar la intrarea în oraș te trezești cu semn de acces interzis, cu excepția unei anumite culori minime. Teoretic inclusiv mașinile străine ar trebui să obțină un sticker, fiindcă altfel sunt pasibile de amendă dacă circulă în orașe cu nivel minim de acces (galben sau verde) fără a avea un sticker (care înseamnă că nici măcar pentru roșu nu se califică).

La acest moment, nivelele pentru diesel sunt:
- fără sticker: EURO1 sau pre-EURO1, fabricație dinainte de 1 ianuarie 1997;
- sticker roșu: EURO2, fabricație între 1997-2000;
- sticker galben: EURO3, fabricație între 2001-2005;
- sticker verde: EURO4 minim, fabricație din 2006 încoace.

La mașinile pe benzină există doar fără sticker (pre-EURO1, fără convertor catalitic, fabricație înainte de 1993), sau sticker verde (EURO1+ din 1993 încoace).

De la începutul lui 2016 se discută despre încă un sticker, albastru, care să identifice diesel-urile EURO6 cu emisii reduse de oxid de azot. 10 orașe mari vor introducerea acestui nivel minim, care ar descalifica accesul a 13 milioane de dieseluri germane. Deocamdată e tergiversată, da' mă aștept ca în următorii 1-2 ani să intre în vigoare, și atunci ești cam constrâns să schimbi dieselul mai vechi ca să te poți totuși folosi de mașină fără să devii abonat la imprimanta de amenzi.

Și în alte țări sunt sisteme similare - Franța, Austria, Belgia, Danemarca, Spania, Cehia... Iaca aici listă. În România există o singură limitare de acces în vigoare, și se aplică doar camioanelor de peste 5 tone, pentru 2 zone de acces în București (periferie/centru) în funcție de intervalul orar și sezonul din an. Va mai dura mult și bine până vreo administrație locală va implementa ceva restricții fără să-și scoale-n cap toată populația, pentru care e mai important să aibă o rablă ieftină și poluantă decât dreptul de a respira aer curat și a trăi ceva mai mulți ani fără probleme respiratorii.

A doua chestie care se conturează este impozitarea mai ridicată pentru a descuraja păstrarea unui diesel în proprietate privată. Nu va fi chiar gaură în cer pentru cine vrea cu tot dinadinsul o anumită mașină care, întâmplător, e diesel. Da' mai mulți sunt ăia zgârciții care-și strâng mărunțișul primit rest la chioșcul de ziare și și-i numără an de an; ăștia vor vinde rapid, piața se va satura repede de second hand-uri diesel pe care nimeni nu va vrea să le cumpere în vest, și atunci flota poluantă se mută spre est.

A treia e verificarea tehnică periodică. După scandalul dieselgate, TÜV cel puțin pare să fie mai atent la partea de emisii măsurate (nu declarate de producător), și criteriile de autorizare a funcționării unui autovehicul sunt MULT mai dure decât alea ale unui ITP românesc. Poliția germană știe că cu ITP-ul românesc se poate șterge undeva, și că o mașină înmatriculată în est e un risc major pe șosele; de-aia cer înmatricularea locală în maxim 3 luni în care o mașină stă în Germania, fiindcă atunci va fi obligatoriu supusă inspecției tehnice locale. Deja am dat o dată explicații unui filtru în trafic, data viitoare probabil va fi și cu amendă. Controlul ăsta e mult mai relaxat în Europa de est - câte gioarse ordinare înmatriculate (și testate) în Bulgaria sunt lăsate să circule în România fără nici o consecință?

Ei, problema e că, dacă dieselurile mai vechi vor începe să fie purecate mai atent, s-ar putea ca o bună parte din ele să nu mai poată primi dreptul de circulație. Cine are un căzănel din ăsta fie va trebui să-l vândă, fie să investească (masiv) în a-l readuce la un nivel de poluare mai mic.

În condițiile astea, opțiunea unui diesel care să poată fi folosit încă 5+ ani și sute de mii de kilometri începe să polarizeze Europa. Pentru mine ar fi o idee foarte proastă. Pentru cumnatu-meu din București e încă o opțiune bună acum, însă mă aștept ca în 1-2 ani să vină un val de SH-uri diesel spre est la niște prețuri sensibil mai mici, așa că dacă va vrea să revândă n-o să mai ia mare lucru pe mașina luată acum, și atunci poate e mai bine să ia direct benzină SH care își conservă mai bine valoarea.

PS: să nu credeți vreun moment că din motive de ego tot menționez de Germania și că m-am mutat aici, de parcă acum aș fi brusc mai șmecher că am dat de miez, sau fiindcă Germania ar fi modelul impecabil în fața căruia să ne închinăm cu pioșenie. Absolut deloc. Schimbarea adresei doar m-a forțat să văd diferențe care anterior erau doar niște concepte abstracte ce nu mă ating, și diferențele astea clarifică un pic ceea ce probabil urmează în România, cu multe momente „oh shit oh shit oh shit”.


Da, nene, eu înțeleg ce spui tu, de exemplu a mea este Euro 6 (produsă 2015), deci oricum ai da-o poluează mai puțin decât o groază din ce-i pe șosele în Europa (de USA nici nu mai spun, ce-i acolo este oribil, după cum spune Adi, Commiefornia nu poate compensa pentru restul care poluează în draci doar pentru că au motoare mari, pe benzină, ineficiente și de altfel foarte proaste - V8 de 6l și 200CP, o, da, bravo Detroit).

De asemenea, a mea consumă 4.5l/100km la drum lung. Nu există motor pe benzină care să miște astea 1.55tone de metal mai eficient ca un motor diesel mic-mediu, iar când văd că "omg îmi cumpăr benzină că poluează mai puțin", dar anul producției este 2008, mi se cam pune pata :biggrin: Mai ales dacă apoi se duce discuția înspre "îmi iau hibrid", pentru că un hibrid este infernal de poluant, dar nu vezi poluarea. Litiul se extrage din plă cu satelitul prin procese super poluante, este expediat în Japonia cu vapoare (diesel) care poluează la rândul lor, apoi produsul final este expediat spre creduli care cred că salvează delfinii, dar un Prius care îl iei din reprezentanță deja a poluat cât un diesel în mai mulți ani de folosință și a făcut fix 0km pe roți.

În altă ordine de idei, burebista, de ce nu ceva nou? Finanțare și ăia 7k dai avans?

Habar nu am cum sunt ofertele în .ro, dar ceva nou înseamnă să stai fără griji minim 3 ani cât este garanția, apoi în funcție de ce ai ales poți alege să ții mașina mult și bine. Plus că faci tu reviziile șamd, deci știi tot ce mișcă și ce-a mișcat vreodată cu mașina respectivă.

Zic și eu, întreb, nu dau cu parul :smile:
 
Adorabile discutiile astea despre benzina vs. motorina vs. hibrid vs. electrica vs. automata vs. manuala vs. Europa vs. SUA vs. whatever. :biggrin:

LE: Masina noua? Nici macar nu-mi trece prin cap asa ceva. De ce as pierde minim 20% din valoare cind ies cu ea de pe usa dealerului? De ce m-as inhama la rate 5-10 ani? De ce sa stau stresat cind mi-o muceste unul in parcare?

Nu sunt pasionat de masini. Am mai zis parca pentru mine masina e doar un obiect care trebuie sa ma duca din A in B in conditii decente si in siguranta. Daca se conduce si cit mai simplu e perfect. Atita tot.
 
Last edited:
Well, daca omul adora, hai sa il servim.

Mai intai, comparatia intre un motor japonez si unul american modern (nu anii '60, desi poate erau si atunci comparabile) nu se face la specificatiile de pe hartie neinterpretate. Mitsubishi Evo X are motor de 2 litri si 270CP, scoti din el 406 doar din resoftare. Un V8 de 5 litri si 200 CP e prost, nu? Cine a raspuns "da", ala este. Pentru ca:
- "there is no replacement for displacement". Motorul ala de 2 litri scoate 400CP la 7000 rpm si 40CP la 1500 rpm, motorul ala de 5 litri scoate 100CP la 1500 rpm si 200CP la 3000 rpm, adica mult mai mult la aceeasi turatie
- motorul V8 de 200CP merge 500,000km fara sa il desfaci, cel de 2 litri si 400CP rezista 50,000 pana il refaci daca folosesti mai mult de 200CP din el
- motorul ala V8 de 200CP scoate doar 200CP pentru ca e limitat in turatie si din injectie. Nelimitat se duce in 5-600CP. Dar, automobile.

Apoi, cantitatea de masini vechi din filme e impresionanta, doar ca viata reala bate filmul si nu prea le vezi pe strada. Chiar nu mai sunt. Cat am stat in Washington DC am umblat mult pe strada, ca nu aveam masina, si traficul era destul de aglomerat in zona (pentru ca toata zona cu Casa Alba e inchisa pentru masini, drept pentru care 1km mai departe e un trafic mai concentrat), dar nu am intalnit poluarea din Bucuresti. Am prins si trafic rau pe autostrada, si in zona Baltimore, si in DC, chiar si in mid-east gen Cincinnati, poluare aproape zero, fumegatoare fix zero. Dar trebuie sa te prinzi ca realitatea nu-i ca'n filme.

Benzina versus motorina: motorina e mai grea cu 20% decat benzina, o parte din diferenta e data de chestiile solide in suspensie care dupa ardere se transforma in cenusa in aer. Nu cat sa le vezi cu ochiul liber, dar cat sa le vezi pe aparatul de masura a noxelor la o statie RAR si cat sa se simta cand sunt adunate la nivel de 1 milion de masini in Bucuresti. Si CO2 nu e grav pentru om, il producem si noi si ne e perpendicular la concentratia din aer, in schimb NOx e cancerigen si motoarele Diesel inainte de Euro 5-6 au emisii de multe ori mai mari, le produc din cauza modului de combustie. Ar putea regla amestecul pe bogat, ca la benzina, si ar scadea emisiile enorm de mult, dar ar creste consumul.

Motoarele pe benzina au o tehnologie atat de matura, incat 2008 sau 2017 e cam tot aia, diferenta e de uzura si harta de injectie ca sa se incadreze in normele de poluare. Adica demareaza mai prost ca sa stea in limite, dar nu te impiedica nimeni sa faci remaparea la o masina din 2008 cu aceleasi rezultate. Si un motor din 2012 cu 300,000 km la bord polueaza mai mult decat unul din 2008 cu 75,000km. Diferenta e in uzura care scade randamentul si are ardere mai proasta (supapele nu mai inchid pe scaune, segmentii scapa compresie si consuma mai mult ulei decat e cazul, catalizatorul e colmatat, etc). Asta se intampla si la benzina si la diesel.

Si mai e mitul dieselului Euro 6 care are emisii reduse: aproape nimeni nu le indeplineste, decat in anumite regimuri de mers care nu au treaba cu mersul prin oras. Da, la 80 km/h pe autostrada in regim constant emisiile sunt scazute, dar numai acolo. Nu doar WV a trisat testele de emisii, au facut-o si altii pentru ca pur si simplu tehnologia nu permite emisii mai scazute la costuri comerciale, nu o sa existe niciodata Euro 7 pentru ca nu se poate atinge decat eventual cu costuri astronomice pentru rezultate modeste. Nu poti sa arzi hidrocarburi mai curat decat sunt hidrocarburile, doar daca treci pe hidrogen sau metanol, benzina si motorina oricat de rafinate ar fi cu tehnologia curenta tot au un procent semnificativ de impuritati sau de compusi care la ardere degaja noxe periculoase. Eun extras de petrol, nu cocaina de puritate farmaceutica.
 
Ceea ce n-ati inteles voi despre poluare si CO2 in special este ca orice litru de petrol extras va fi ars sau tranformat in plastic. Nu conteaza ca ai masina care consuma 100L/100Km sau 3 L/100Km, tot atat petrol va fi extras (adica maximul posibil) si tot va fi ars. Daca nu-l ard americanii, il ardem noi, si daca nu-l ardem noi, il ard pakistanezii si africanii. Cineva tot o sa-l arda.
 
Well, daca omul adora, hai sa il servim.

Mai intai, comparatia intre un motor japonez si unul american modern (nu anii '60, desi poate erau si atunci comparabile) nu se face la specificatiile de pe hartie neinterpretate. Mitsubishi Evo X are motor de 2 litri si 270CP, scoti din el 406 doar din resoftare. Un V8 de 5 litri si 200 CP e prost, nu? Cine a raspuns "da", ala este. Pentru ca:
- "there is no replacement for displacement". Motorul ala de 2 litri scoate 400CP la 7000 rpm si 40CP la 1500 rpm, motorul ala de 5 litri scoate 100CP la 1500 rpm si 200CP la 3000 rpm, adica mult mai mult la aceeasi turatie
- motorul V8 de 200CP merge 500,000km fara sa il desfaci, cel de 2 litri si 400CP rezista 50,000 pana il refaci daca folosesti mai mult de 200CP din el
- motorul ala V8 de 200CP scoate doar 200CP pentru ca e limitat in turatie si din injectie. Nelimitat se duce in 5-600CP. Dar, automobile.
Nu comparăm un motor supraalimentat cu un motor aspirat. Da, un V8 de 6l și 200CP este prost. Un V8 de 6l și 400CP este ok.

Nelimitat în turație și nelimitat din injecție se duce în 5-600CP? Ce ziceai cu fumatul? :smile: Nu-i doar atât de simplu, din păcate. Dar ce-i mai interesant este că știi asta deja.

Apoi, cantitatea de masini vechi din filme e impresionanta, doar ca viata reala bate filmul si nu prea le vezi pe strada. Chiar nu mai sunt. Cat am stat in Washington DC am umblat mult pe strada, ca nu aveam masina, si traficul era destul de aglomerat in zona (pentru ca toata zona cu Casa Alba e inchisa pentru masini, drept pentru care 1km mai departe e un trafic mai concentrat), dar nu am intalnit poluarea din Bucuresti. Am prins si trafic rau pe autostrada, si in zona Baltimore, si in DC, chiar si in mid-east gen Cincinnati, poluare aproape zero, fumegatoare fix zero. Dar trebuie sa te prinzi ca realitatea nu-i ca'n filme.
Mașini vechi nu prea sunt? Nu discutăm despre Chevelle sau Mustang Fastback, ci de răgăliile americane de zi cu zi. Care-s multe, oribile și probabil reprezintă varianta mea de iad personal dacă aș ajunge vreodată să conduc una. Da' bine că-i aerul curat :biggrin:

Poluarea din București are mai puțin legătură cu faptul că-s multe mașini diesel sau nediesel (am și eu la mine în oraș aici majoritatea diesel, că le aud cum torc), ci de lipsa aproape completă de vegetație. Da, ai câteva parcuri și 5 copaci, nimic interesant, la Unirii, Victoriei, etc dai cu tunul după o frunză verde. Poluarea este pentru că este prea puțină vegetație, prea multă mizerie (ieși cu cămașa albă în oraș și te întorci cu gulerul maro, maro-ul ăla nu-i nici câcat, nici emisii de la diesel, este praf) și nu se face mai deloc curățenie. Mai pe scurt, este de la jeg, iar emisiile mașinilor sunt o mică parte din acel jeg.

Benzina versus motorina: motorina e mai grea cu 20% decat benzina, o parte din diferenta e data de chestiile solide in suspensie care dupa ardere se transforma in cenusa in aer. Nu cat sa le vezi cu ochiul liber, dar cat sa le vezi pe aparatul de masura a noxelor la o statie RAR si cat sa se simta cand sunt adunate la nivel de 1 milion de masini in Bucuresti. Si CO2 nu e grav pentru om, il producem si noi si ne e perpendicular la concentratia din aer, in schimb NOx e cancerigen si motoarele Diesel inainte de Euro 5-6 au emisii de multe ori mai mari, le produc din cauza modului de combustie. Ar putea regla amestecul pe bogat, ca la benzina, si ar scadea emisiile enorm de mult, dar ar creste consumul.
De fapt este mai grea cu ~22%. Ideea este alta. Dacă arzi 5l de motorină la 100km VS 10l de benzină la 100km, cum stă treaba cu emisiile? Iar emisiile de oxizi de azot sunt controlate relativ ok via catalizatoare, recircularea gazelor de evacuare șamd. Dar problema masivă la diesel este cu sulful, nu cu azotul.

Motoarele pe benzina au o tehnologie atat de matura, incat 2008 sau 2017 e cam tot aia, diferenta e de uzura si harta de injectie ca sa se incadreze in normele de poluare. Adica demareaza mai prost ca sa stea in limite, dar nu te impiedica nimeni sa faci remaparea la o masina din 2008 cu aceleasi rezultate. Si un motor din 2012 cu 300,000 km la bord polueaza mai mult decat unul din 2008 cu 75,000km. Diferenta e in uzura care scade randamentul si are ardere mai proasta (supapele nu mai inchid pe scaune, segmentii scapa compresie si consuma mai mult ulei decat e cazul, catalizatorul e colmatat, etc). Asta se intampla si la benzina si la diesel.
Nu-i chiar așa. Reducerea emisiilor și mărirea eficienței motoarelor pe benzină a evoluat destul de mult în anii ăștia. Dacă ai impresia că 2008 sau 2017 înseamnă "cam tot aia", nu mai comentez. Te invit doar să le spui producătorilor de mașini să nu mai bage atâția bani în R&D la motoarele pe benzină, că merg bine și alea din 1990 :biggrin:

Si mai e mitul dieselului Euro 6 care are emisii reduse: aproape nimeni nu le indeplineste, decat in anumite regimuri de mers care nu au treaba cu mersul prin oras. Da, la 80 km/h pe autostrada in regim constant emisiile sunt scazute, dar numai acolo. Nu doar WV a trisat testele de emisii, au facut-o si altii pentru ca pur si simplu tehnologia nu permite emisii mai scazute la costuri comerciale, nu o sa existe niciodata Euro 7 pentru ca nu se poate atinge decat eventual cu costuri astronomice pentru rezultate modeste. Nu poti sa arzi hidrocarburi mai curat decat sunt hidrocarburile, doar daca treci pe hidrogen sau metanol, benzina si motorina oricat de rafinate ar fi cu tehnologia curenta tot au un procent semnificativ de impuritati sau de compusi care la ardere degaja noxe periculoase. Eun extras de petrol, nu cocaina de puritate farmaceutica.
Nu doar VW... bre. Doar ăștia au fost prinși. Că s-au făcut teste la toate mărcile și doar ăștia de la VAG au fost prinși cu mâța-n sac. N-am auzit de Ford sau Mazda sau Toyota sau <insert producător care nu-i parte din grupul VAG> să aibă probleme cu emisiile. Și dacă ai impresia că toți restul au dat cu mita sau au făcut update uaiărlăss la toate mașinile vândute, nu știu, ceva tichie de staniol much? :smile: Că sunt convins că testele au fost făcute la sânge când au simțit ăia sânge-n apă cu producătorii de mașini, că și așa nu mai găsesc guvernele suficiente taxe + impozite de plătit. Și ce-au descoperit? Alte mărci din cadrul grupului VAG. Toplel. Ghinion.

A, că și restul or face măgării sunt convins. Văd asta cu remapul la motor la mine, mașina este total diferită. Și totuși trece MOT (ITP aici) fără probleme pe partea de emisii. Cu remap.


Ca idee, locuiesc într-o țară care s-a dat cu curul de pământ că până în 2020 nu se vor mai vinde mașini cu motoare cu ardere internă. Om trăi și om vedea ce-o fi, probabil nici mașini care nu se conduc singure nu vor mai exista, dar din fericire pământul ăsta-i mare și te poți muta unde vrea sufletul tău să te bucuri de ce vrei de la viață. În Cuba de exemplu se circulă cu mașini din anii 50-60 și n-are nimeni probleme cu poluarea în a scoate 600-800CP din ele. Și-i soare și frumos și probabil mult mai puțin jeg ca-n București.
 
Hai sa o luam inginereste. Daca puteau sa scoata niste sute de cai in plus din acelasi motor USOR o faceau pentru ca cifrele vand, chiar si la americani.
Dar nu e asa simplu, tehnic acolo sunt niste inertii mari, ca sa cresti turatia si injectia si ECU trebuie sa tina pasul, si multe altele.
Altfel faceau ei comercial V12 de 0.9 litri, dar ... financiar nu e viabil.
 
Back
Top