Verificare kilometraj masina SH

IceCub

Membru Senior
Salutare,

Sunt in cautari sa-mi iau o masina SH si de cateva zile ma tot invart pe site-urile cu anunturi.
Am tot gasit ceva oferte interesante, dar ma ingrijoreaza numarul de kilometri declarati de vanzatori. Spre exemplu, o masina adusa anul acesta din DE si deja inmatriculata in RO se vinde la bani mai putini decat ofertele de pe mobile.de pentru masini identice/similare.
Intrebarea este cum pot verifica nr de kilometri reali la o masina inainte de cumparare? Mai concret e vorba de modelele Fiesta sau Corsa.
Multumesc.
 
Offtopic oarecum dar
Mai concret e vorba de modelele Fiesta sau Corsa.
Si je sta cu fo' 3k euroi pentru o masina de genul la alea de care ai zis tu (ar mai fi Golf si Astra in vizor) dar fiind complet afon in ale masinilor m-ar interesa sa impartasesti ceva oferte gasite de tine pe undeva (daca ne invirtim in jurul aceleiasi sume ofcorz).

Sar'na.
 
Nu exista nici o metoda sigura sa aflii numarul de kilometri. Cartea de service completata si stampilata la fiecare revizie in DE e cat de cat relevanta daca nu are aberatii in ea, dar kilometrajele electronice se dau inapoi mai usor (pentru cei care pot) decat cele mecanice.

3000 de euro inseamna o masina de vreo 10 ani in stare relativ precara, nu? Cam atat e o motocicleta de 10 ani in stare buna.
 
Cam greu, masinile in ziua de azi parcurg peste 15.000km/an in medie, am vazut multe care aveau peste 30.000 in Germania (pentru ca autostrazi). La <100.000km (si 6-7 ani) masina costa cam jumatate din una noua pentru ca motoarele moderne tin fara reparatii 250.000 si peste.

Proprietarii nu mai sunt tentati sa vanda o masina sub 100.000km pentru ca e in stare inca foarte buna. Le vand acum spre 200.000, inainte sa inceapa sa bage bani in ele.
 
Adi 3k euro poate sa insemne ceva de genul asta. Asta e bugetul cam astea sunt asteptarile. :smile:

Cit despre motoare am un amic care are o doaga lipsa cu ele si dupa ce-a schimbat nspe cit a stat prin Anglia acu' se apuca sa le aduca de afara si sa le vinda pe la noi. Parca am auzit si mai eftin de 3k la el dar nu stiu ce gen de motor, ce marca, ce an, ce aia ce ailalta. Tot ce stiu e ca nu e speeder sau cum le zice la astia cu motoare de viteza. E genul alalalt mai offroad ca sa zic asa. :smile:
 
Ca rule of thumb, cauta pe mobile.de masini similare ca dotari si pret si compara rulajele. Masina din DE va avea minim 100.000km in plus si ala e si rulajul real pentru cea din Ro.

In loc de Fiesta/Corsa, daca nu ai o afinitate deosebita pentru modele astea, cauta modele ceva mai putin comune: Hyundai i20, Kia Rio. Sunt mai putin rulate si nu prea ii intereseaza pe samsari, deoarece nu au cautare pe piata.
 
o masina adusa anul acesta din DE si deja inmatriculata in RO se vinde la bani mai putini decat ofertele de pe mobile.de pentru masini identice/similare
Asta e valabil la majoritatea mașinilor; la cele ieftine se modifică kilometrajul, iar cele mai scumpe sunt luate bușite pe mai nimic și refăcute, vândute "ca noi" (asta nu prea rentează la alea super ieftine). În Franța există un site de licitații (Alcopa), unde uzual se face și o verificare a mașinii înainte de a fi pusă la vânzare - și pulbică pe site raportul, ex: http://ct.alcopa-auction.fr/AV-890-ZB.pdf

Dacă te uiți pe autovit la mașinile cu țară de origine Franța, și le cauți după numărul de înmatriculare (pur și simplu înlocuiești în link-ul pdf numărul din poză - mai mult de jumătate sunt acolo) vei observa că 90% din ele aveau în Franța 150k km și în România au apărut brusc la 90k (sau 140k în loc de 250k); tot acolo vezi și liste de probleme uzuale; în stilul ăsta poți să-ți faci o idee despre cei care vând, și să-i ocolești și pentru alte mașini vândute de ei; și îți faci o idee și despre piață în general. M-am distrat într-o zi și am verificat destul de multe, doar 3-4 nu aveau km modificați - și vezi că în CT erau mulți vânzători cu modificări.

Mai există tricks pentru unele mașini (ex: unele înregistrează în mai multe locuri kilometrajul, și cu un tool de diagnoză se poate verifica dacă corespund, la altele se poate citi numărul de rotații din anumite componente și-ți faci o idee), dar trebuie să știi mașina ca să știi de ele - aici poți citi și pe forumurile specializate pe firme. O verificare la un service de încredere (de preferat nu multimarcă, să știe mai multe despre modelul respectiv) te poate scăpa de multe belele mai târziu.

"Cartea mașinii" e doar orientativă, se vând și de-alea în târg (și cu ștampile de care vrei), lângă device-urile de modificat kilometrajul.
 
Cu greu poti sa te incadrezi in cerinte, mai degraba gasesti prin tara, sunt mai putin predispuse la manarit km decat cele aduse de afara. Nu stiu daca chestiile gen Weltauto au astfel de oferte mai low-end, acolo as zice ca ai siguranta mai mare, de ex am vazut acum cateva luni o Fabia similara cu cea a sotiei (1.4 TDI din 2006, cca 100.000 km, revizii la zi la reprezentanta) cam pe la 4.000 de euro.
 
Despre Weltauto/AAA & Co circulau tot felul de povesti. Din pacate piata auto SH in Romania e o loterie pe banii cumparatorului, mai ales daca nu stie la ce sa se uite.
 
Din pacate piata auto SH in Romania e o loterie pe banii cumparatorului, mai ales daca nu stie la ce sa se uite.
Chiar daca stii la ce sa te uiti, nu poti sti cu siguranta ce e pe-acolo fara sa desfaci elemente de caroserie sau motor. La unele masini exista coroziune ascunsa, in diferite locuri dupa modelul masinii, iar dupa cum au fost forjate sau conduse pot avea probleme la motor de care sa nu poti sa iti dai seama. De pilda un Golf cu 45.000km reali, cumparat nou si condus 3 ani in Bucuresti, a avut injectoarele duse din cauza mersului prin aglomeratie 90% din timp, subturat, in schimb altul condus in afara orasului 90% e in stare impecabila dupa aceeasi perioada de timp si numar dublu de kilometri (stiu ambele masini).
 
Hai că uzura e ca uzura, iei o gogoașă și te trezești că-ți rupe bugetul de întreținere și reparații. It's only money, chestie pe care o știai încă de când ți-ai cumpărat mașină că e o eternă gaură neagră de cheltuieli. Da' dacă e și bușită și peticită, să te ferească sfântu' Pedalie. Am dat și eu peste niște povești cu mașini la care după accident a fost inhibat senzorul de airbag lipsă, iar capsele care au pușcat ca să strângă centurile nu au fost înlocuite - felicitări, tocmai ți-ai luat un coșciug mobil dat frumos cu chit să ia ochii.

Vecinii mei și-au luat mașină din Germania, cu mers direct acolo. Au evitat un dealer mai ieftin, pentru românii fără bani, care deja prelucrase mașinile primite să le cosmetizeze și să le dea kilometrajul înapoi, și s-au dus la un dealer un pic mai scump dar care intermedia către nemți. Și acolo au prins o pleașcă, un Audi A4 combi tocmai adus de proprietar, cu jegul pe el, nici măcar nu-i făcuseră actele de intrare, era și proprietarul acolo încât s-a putut vorbi cu el de istoric etc. Dealerul și-a pus un comision nesemnificativ că doar nu „muncise” nici măcar o juma' de ceas :biggrin:
 
E clar ca exista riscuri la achiziția unei mașini SH, dar ideea este sa le minimizez cat mai mult. Daca nu găsesc prin CT o sa dau o fuga in București la sfârșitul săptămânii.

O alta intrebare: in cazul in care vreau sa-i fac o verificare intr-un service inainte de cumparare, se poate merge acolo fara programare? Cam cat costa o astfel de verificare?
 
La nici un service mai de soi nu se poate merge fara programare, la unul de cartier depinde de noroc. Cat despre preturi, nu exista limite :frown: Poti sa te astepti la orice, din pacate.
 
Dupa cateva zile de cautari am ajuns sa-i inteleg pe cei care isi iau masini din afara. Desi pe site-urile de specialitate gasesti pagini intregi de anunturi dupa ce pui filtrele pe criteriile cerute, majoritarea sunt samsari. Ii gasesti pe Google dupa numarul de telefon sau la fata locului dupa "grai". Pe ce unii i-am gasit si pe Facebook, dupa nume, unde culmea au poze recente cu masina si se vad clar defecte de care nu pomeneste nimic in anunt (o aripa spate raschetata, etc).

Azi am testat o Fiesta 1.4 TDCI cu ~90.000 km declarati. Masina arata bine, lasand la o parte faptul ca era puternic cosmetizata: micile zgarieturi din vopsea retusate cu vopsea de aceeasi cloare, cauciucuri date cu un soi de crema, carte de service lipsa, proprietarul "tuciuriu". Dupa o tura prin oras a fost de acord sa mergem la service. Pe tester nu da nici o eroare, ridicata pe elevator si verificata de mecanic e la fel de ok, dar toba gaurita, facuta praf... L-am intrebat cum e posibil ca masina sa aibe toba gaurita la < 100.000 km si brusc nu a stiut ce sa spuna. Pana atunci nu-i mai tacea gura laudand masina.
Cu ocazia asta am aflat preturile la verificare: in reprezentanta 200 lei dar cu programare; la un service de cartier 100 lei fara programare.

Cautarea continua...
P.S. Intre timp mi-am luat bicicleta :jumpy:
 
Dude, dupa 100.000 km prin rromanica orice masina are ceva zgarieturi, vrei sa iti arat poze cu a mea cum arata, in ciuda unui mers foarte atent? Din parcari, de la pietrr, de la atins cu sacosele cand te urci, raman urme, si eu am in plan sa o revopsesc pe Casco in curand, inainte de vanzare...
 
cum e posibil ca masina sa aibe toba gaurita la < 100.000 km
Păi toba se găurește de la rugină + lovituri, nu neapărat de la mers sute de mii de km. Se duce și dacă mergi cu ea, și dacă nu. Și a mea de la Polo arată destul de nasol, la 12 ani și 170k km, și în ultimii 5 ani a fost ținută în parcare acoperită.
 
Back
Top