Verificare kilometraj masina SH

Eu v-as da tuturor like daca as intelege ce "va vorbiti intre voi". :biggrin: Acum ma culc, maine am operatie la etrier. :biggrin:
 
Numai pe stanga. Pe spate sunt pe tambur. Old stuff. :biggrin:

News flash: dupa orice interventie la instalatia de franare (probabil exceptand banalul schimb de placute), masina merge pe bancul de verificare ITP, unde se testeaza franele. Rezultatul se consemneaza intr-o fisa speciala, care se arhiveaza la service. Si cum eu am bulan maxim, era si RAR-ul prezent la statia ITP. Trecut testele, primit cu smerenie observatia ca farurile sunt matuite, jurat pe toti sfintii ca le schimb. Plecat spre casa cu DOT4 in instalatie. :biggrin:
 
Legea zice că n-ai voie să umbli la frâne într-un service care nu e prevăzut cu instalație de verificare frâne. Nu-mi aduc aminte să zică s-o și folosești, da' poate scrie în altă parte :smile:.
 
Da' morcovul? De morcov v-am zis? Ca n-am schimbat tamburii (sabotii ... whatever) ever si masina se apropie de 60k. :biggrin: Sa inlemnesc cand am vazut ca o urca pe aparate si cu rotile din spate. :climb:
 
[...] primit cu smerenie observatia ca farurile sunt matuite, jurat pe toti sfintii ca le schimb.
Quixx. Am facut poze mai sus oleaca. :tongue:

Eu lichidul de frina o sa-l schimb la finul lu' cumnata-meu in garaj. De unde fisa si teste ITP dupa schimb? :biggrin:
 
Sabotii, am corectat. Ultima data cand i-a vazut cineva a fost la prima revizie (la 1500km), cand s-au gresat si rulmentii spate, ca asa cerea Daewoo. Banuiesc ca mai exista ceva acolo, ca totusi franeaza. O sa ma uit in carte, sa vad ce spune teoria Daewoo. :smile:

burebista: eu nu discut cu infractori. :biggrin:

LE: tamburii se verifica din 10 in 10k si se inlocuiesc daca se considera necesar. Adica daca franeaza cu niturile. :biggrin:
 
Eu lichidul de frina o sa-l schimb la finul lu' cumnata-meu in garaj. De unde fisa si teste ITP dupa schimb? :biggrin:
L-a schimbat simbata alaturi de celelalte consumabile. Peste o luna trebuie sa-i fac si ITP-ul asa ca o sa vad ce-a iesit. :biggrin:
Ca si procedura a facut-o p'aia cu desfacut surubelu' de la fiecare roata, lasat lichidul sa curga si completat simultan cu ala nou in vas (atita doar ca n-a lasat numai gravitatia sa actioneze ci a folosit un fel de pompita care sugea mai repede lichidul d'acolo).
A intrat undeva la 400 ml lichid nou.

Dar surpriza neplacuta a venit cind s-a mai uitat pe sub masina si a vazut ca am arcul dreapta fata rupt. :eek:
Dumnezeu stie de cind merg asa. Norocul e ca s-a rupt doar spira de sustinere iar cind a coborit arcul se sprijina acum in niste chestii de p'acolo si nici nu-ti dai seama ca-i lipseste o spira.
O sa-l schimb, dar din cite am inteles e bine sa le schimb pereche ca sa fie de aceeasi virsta iar ca un bonus nici alea de pe spate nu arata prea bine fiind ruginite zdravan asa ca o sa fie schimbate toate 4.

Bun si schimbul asta anual de consumabile ca vine la pachet cu tot felul de surprize. :biggrin2:
 
La mine a consumat vreo 750ml de lichid de frana. Probabil a vrut sa fie sigur ca a dat afara tot lichidul vechi (de 10 ani).
 
O intrebare legata de folii pentru geamuri ca as vrea s-o "imbrac" si pe a mea.
Pe geamurile din fata si pe parbriz se poate pune ceva ultra-mega-transparent? Asa am dedus din discutiile pe care le-am mai gasit pe net. E legal?

Omul cu care a vorbit nevasta-mea a zis ca-mi da certificare RAR pe alea din spate/luneta dar pe geamurile din fata nu o sa-mi dea. De parbriz n-a zis nimic.
Deci cum e? Ii zic sa-mi puna ceva pe fata/parbriz si o fac pe barba mea? Ce se intimpla daca se gaseste vreun Garcea sau unul de la RAR sa ma intrebe de sanatate? Mai ales ca peste o luna tre' sa-i fac si ITP-ul.

Multam'.
 
"Specialiștii" noștri înțeleg automat prin folie că este folie parasolară pentru filtrarea cantității de lumină. Probabil sunt aceiași care se hăhăie când văd cicliști cu ochelari "de soare" perfect transparenți, cu rol de a proteja ochii de ploaie, praf, pietre, vânt, nu de lumină prea multă. Ori, folia transparentă o pui în zi de azi și pe ecranul telefonului ca să-l protejezi de ciobituri și altele; de ce ar fi neobișnuit să o pui și pe geamuri, și pe faruri, și pe caroserie (colantare completă)? Afaik RAR nu permite folosirea de folie parasolară pe parbriz și geamurile din față, exact pentru a garanta că vizibilitatea șoferului nu e împiedicată cumva. Dar folia transparentă ce legătură ar avea? Și cine ar ști că există, că nu-mi amintesc din procedura de ITP să existe un pas "zgârie parbrizul într-un colț cu vârful unei șurubelnițe să vezi dacă are folie" :biggrin:
 
Dar folia transparentă ce legătură ar avea? Și cine ar ști că există, că nu-mi amintesc din procedura de ITP să existe un pas "zgârie parbrizul într-un colț cu vârful unei șurubelnițe să vezi dacă are folie" :biggrin:
Din cite am inteles au un aparat cu care masoara claritatea geamului. :what:
 
N-am priceput niciodată bălăria asta cu foliile din .ro. Pe aici iei mașina de nouă cu "privacy glass", care-i neagră cred ~80% (pe spate). Iar pe față nu există reglementări. Și nu vezi pe nimeni cu parbriz negru 90%, dar un tint pe geamurile față mai vezi.
 
puterfixer: folii transparente (nici alea 100% transparente) pui doar antiefracție - și nu știu dacă e cazul lui burebista, dacă nu obișnuiește să lase valori mari la vedere pe bord. Astea-s acceptate, dar nu ajută la soare - doar te alegi cu un geam spart care se ține în folia aia în loc să te alegi cu un geam spart prin toată mașina.

A fost un coleg să-și monteze folii (spate) și i-au măsurat și geamurile față; rezultatul a fost că nu se poate pune vreo folie pe față care să aibă vreun pic de absorbție fără să fie ilegal, pentru că geamurile au deja o absorbție de ~15%, și cea mai transparentă folie e de vreo 25% - adică suma e prea mare. Tint-ul de pe geamuri laterale poate ajunge la 30% legal (din câte știu lege europeană, adică încă i se mai aplică și lui Neo). Pe geamuri spate/lunetă poți să pui și 100% dacă vrei.
 
Bai pe mine ma intereseaza doar ca foliile sa opreasca cit mai mult din radiatia solara care da navala in masina. Ca e neagra/gri/transparenta mi se filfiie.
Vreau doar sa nu ma coc in masina chiar si cu AC-ul pornit (in special pentru aia mica care sta in spate ca la noi in fata se simte o boare racoroasa).
As vrea genul asta de protectie termica din cauza ca am facut un drum de fo' suta de km cind afara erau >38°C si aerul conditionat din masina nu prea mai facea fata la valurile de caldura care intrau pe geamuri.
Ma gindesc ca pe drumul spre Grecia o sa mai am parte de genul asta de temperaturi si n-ar strica ceva care sa le mai imblinzeasca. :smile:
D'aia as vrea sa stiu daca se pot pune si pe fata/parbriz chiar super-transparente dar macar sa opreasca ceva din radiatiile solare.

LE: Aha miahi. O sa-l rog sa masoare transparenta parbrizului atunci sa vad daca se poate pune ceva.
 
Păi mai bine repari AC-ul întâi, că nu e chiar normal să te coci la AC; presupun că valurile de căldură nu intrau pe geamul deschis și că ai pus AC-ul pe recirculare :smile:. Foliile antiefracție nu cred că ajută prea mult la așa ceva, au cu totul alt scop. Oricum, pentru locurile spate se va simți zdravăn aplicarea foliei.
 
Back
Top