Verificare kilometraj masina SH

La mine pe clubford baietii zic cam asa cu schimbatul lichidului de frina:

Lichidul se schimba asa:
desfaci aerisitoarele la rotile fata, pui 2 borcanele, la distanta de furtunul din care curge lichidul. Desfaci capacul si pe masura ce se goleste lichidul il adaugi pe cel nou. Atunci cand culoarea celui care se scurge de la etriere se schimba in culoarea celui nou, inchizi aerisitoarele. Analog spate, numai ca de data asta schimbarea culorii terbuie sa se faca relativ rapid, pentru ca in instalatie s-a scurs marea majoritate a lichidului vechi, doar ce ramane pe conducte spre puntea spate mai trebuie sa se scurga.


O sa-l schimb si eu dar peste fo' 2 luni cind fac schimbarea anuala de consumabile asa ca astept cu interes sa-mi povestesti varianta mecanicilor tai. :smile:
 
Nu sunt mecanicii mei. Singurii la care am apelat vreodata (pentru reparatii) sunt la Rm Valcea. Si ar fi dumb sa merg pana acolo cu etrierul care se blocheaza cand vrea muschii lui. :biggrin:
 
Varianta lui burebista e corecta, doar ca eu as aerisi intai pe spate si apoi pe fata; daca as avea ajutoare si elevator, as face-o pe toate rotile odata. Instalatia nu se spala, desi intra ceva praf de pe placute in circuit, nu suficient de mult incat pe durata de viata normala a masinii (< 20 de ani) sa fie vreo diferenta practica. Daca o speli, ai de munca o gramada dupa aceea ca sa o aerisesti.
 
Cred că primul pas ar fi extragerea lichidului vechi din rezervor cu o seringă și adăugarea de lichid nou. Abia apoi ar trebui făcută scurgerea lichidului din circuit. Nu știu dacă se poate face direct, gravitațional sau acționând frâna (conectezi un furtun la aerisitor ca să se scurgă lichidul într-un recipient și apoi se deschide aerisitorul, se acționează pedala de frână și se strânge la loc aerisitorul înainte de a elibera pedala. Repeți până iese lichid nou și fără bule de aer, având grijă să fie permanent lichid în rezervor)

Totuși la o mașină de stradă toate astea sunt cam overkill, cred că e suficientă înlocuirea lichidului din rezervor.
 
Nu merge gravitational, trebuie actionata frana. Vechii posesori de Dacie stiu povestea cu "fa pedala".

Inlocuirea lichidului din rezervor nu are nici un efect, ala e doar pentru mentinerea nivelului si compensarea unor pierderi minore. Inlocuirea lichidului se face din cauza cresterii procentului de apa din el si conteaza cel din conducte, nu cel din rezervor.
 
Cel mai probabil se contaminează cel din rezervor, pentru că lichidul de frână nu are circuit, doar compensează tocirea plăcuțelor. Deci eu consider că dacă se înlocuiește lichidul de frână din rezervor la fiecare înlocuire a plăcuțelor scapi de "făcutul de pedală".
 
Nu stiu cat se contamineaza prin rezervor si cat pe la garniturile etrierelor, nu stiu cata apa pleaca din rezervor in circuit si ramane acolo, metoda sigura de a schimba lichidul daca tot il schimbi e sa schimbi si ce e in circuit. Altfel e un soi de "merge si asa".
 
Mă bate un gând să-mi iau jante de aliaj.
Aveti vreo experiență pozitivă cu unul din siturile ce comercializează astfel de produse? Nu am timp să ma duc prin magazine să caut și le-aș lua online.
Le vreau negre - e adevărat că sare vopseaua de pe cele negre?
Din mulțimea de branduri există vreunul mai răsărit sau toate sunt la fel? Mi-a menționat cineva de exemplu jantele MAK care ar fi cică "bune". Nu știu ce inseamnă "bun" și nici nu am primit mai multe detalii.
 
Eu am luat contact (la noroc, nu le-am cumpărat eu, au venit cu mașinile) cu AEZ pe Polo (14") și cu Dezent pe Mazda (roțile de iarnă 17"). MAK pare ceva mai "sus" de astea, dar nu chiar până la BBS/OZ/Enkei stuff (care sunt scumpe). N-am avut probleme mari cu ele (doar strâmbat de la gropi nasoale, asta e, se îndreaptă). Sunt mai fragile decât cele de oțel, așa că trebuie să ai un pic mai multa grijă de ele (mai ales dacă schimbi și dimensiunea). Vezi să iei dimensiunile corecte (offset/ET și lățime); jantele de aluminiu sunt de obicei mai late decât cele de oțel, dar +0.5 e acceptabil, la +1 o să stea un pic diferit cauciucurile pe ele.

Jantele de aliaj argintii sunt și ele vopsite și au un fel de lac peste, ca să arate bine și să izoleze la coroziune și menținerea presiunii (nu e simplu să ai aluminiu expus direct fără micro-pori de oxidare). Jantele negre au vopsea neagră, și par ceva mai greu de întreținut. Lacul ține de obicei ok, dar pe argintiu nu se vede ușor când se zgârie (de la borduri/pietre sărite etc), doar e un pic mai închisă sau deschisă janta în zona aia (depinde cum e și lacul). Of course, dacă le vrei 100% negre și iei o bordură pe lateral... umbli cu un marker negru la tine :biggrin:. Problema e că nu prea poți să le revopsești, pentru că aluminiul oxidează pe unde s-a luat lacul și nu mai aderă vopseaua la el, adică ar trebui șlefuită zona aia ca să iei oxidul și abia pe urmă aplicată vopseaua, dar rămâi cu o adâncitură. Of course, în adâncitură se poate suda o bucată de aluminiu, dar ajunge să coste mai mult decât o jantă nouă :smile:.
 
Am avut o masina cu Rial care cica-s bune ca-s nemtesti. Nu am fost dat pe spate ba chiar le-am reindreptat de cateva ori (o data si din vina unui schimbacios de cauciucuri care a decis impotriva insistentelor mele sa nu, sa le indrepte cu barosul la ochi prin cateva lovituri precis alese de el). Ele mai fusesera indreptate inainte si m-am si pacalit sa le indrept si eu o data la recomandarea unui alt schimbacios care le considera imposibil de proaste pentru echilibrat si prostia mea din cap (pe vremea aia chiar credeam ca 50gr de plumbi sunt multi iar toate recomandarile au mers la vremea aceea catre un loc unde se indrepta la cald si ciocaneala la niste colorati denumiti popular "la pocaiti".

Concluzia mea este ca jantele de fabrica costa mult mai mult si pentru ca sunt mai bune ca majoritatea aftermarketurilor. Nu indrepta jante pana in momentul in care chiar trebuie, umple intai de plumbi si apoi vezi daca tot nu iese. O abatere minora va avea oricum roata si din cauza cauciucului chiar si nou.

Ai grija sa fie totusi putin mai usoara ca cea de tabla caci altfel este vorba doar de aspect.
 
Îndreptatul intră la mentenanță normală la cum sunt drumurile noastre; proaste-s alea care se sparg în aceleași condiții, nu că se îndoaie un pic.

Eu nu pot să fac comparație directă OEM/aftermarket, pentru că jantele mele OEM sunt de 19" și una din ele e un piiiic strâmbă; cele aftermarket sunt ok, dar au fost și mai puțin folosite. Nici la preț, că nu găsesc pe nicăieri cât costă un set OEM.
 
Aliaj fie iei OEM fie ceva bun gen Enkei sau OZ, altfel nu are rost. Ca idee, eu am diamond cut OEM pe Mondeo şi n-am avut probleme cu echilibrat cu cantități minime de plumb. La CLS erau AMG originale şi iar n-au fost probleme. Dar toate astea costă mult. Sincer când văd jante de aliaj la preț mai mic decât cauciucuri premium cu care le-ai încălța, îmi sună prost de tot.


 
Îndreptatul intră la mentenanță normală la cum sunt drumurile noastre; proaste-s alea care se sparg în aceleași condiții, nu că se îndoaie un pic.

Eu nu pot să fac comparație directă OEM/aftermarket, pentru că jantele mele OEM sunt de 19" și una din ele e un piiiic strâmbă; cele aftermarket sunt ok, dar au fost și mai puțin folosite. Nici la preț, că nu găsesc pe nicăieri cât costă un set OEM.

De fapt, cele îndoite nu ar trebui îndreptate pentru că metal fatigue. Dacă trebuie îndreptate, asigurare şi altele. Altfel crapă direct fără următoare.


 
E majoritatea aluminiu, cu ceva magneziu și probabil alte tâmpenii în cantități mici.
 
De obicei este Al şi sau Mg, carbon şi ce chestii secrete mai bagă producătorul (sugar, spice and everything nice).

Nu compoziția este de maximă importanță ci procesul de fabricație în sine astfel încât produsul final să fie cât mai omogen şi echilibrat şi rezistent şi eventual sa arate şi bine :3


 
De fapt, cele îndoite nu ar trebui îndreptate pentru că metal fatigue. Dacă trebuie îndreptate, asigurare şi altele. Altfel crapă direct fără următoare.
Indreptarea e de 2 tipuri: deformari consistente, doar la cald, si minore, la rece. Diferenta intre consistente si minore e foarte subiectiva, dar ideea e ca la cald se pot indrepta in siguranta jantele de generatie noua. Alea mai vechi (15-20 de ani) nu se indreapta.

Da, e aliaj de aluminiu si magneziu; alea low end sunt mai mult aluminiu, ieftin si casant. Nu stiu cum se poate masura procentul in aliaj fara spectroscopie, nu ma pricep.

Îndreptatul intră la mentenanță normală la cum sunt drumurile noastre; proaste-s alea care se sparg în aceleași condiții, nu că se îndoaie un pic.
Depinde si de talonul cauciucului, cine merge pe jante de 17-19" cu talon mic o sa indrepte la ele mult mai des decat la 15-16" cu talon mare.Daca tin bine minte la Dacie cu jante de 13" nu aveam nevoie sa le indrept :tongue:
 
După definiția măsurării (ca procent), greu să-ți dai seama din specificații cât e talonul. Pe Mazda cu jante de 19" am talonul mai mare decât pe Polo cu roți de 14", pentru că-s imense roțile.

roti.png
 
Corect, dar in cazurile frecvente gen 205x60/R16 versus 205x50/R17 cand latimea e aceeasi si talonul e procent din latime, e evident ca talonul in al doilea caz e mai mic decat in primul. Intrucat diametrul total al rotii e de obicei acelasi (ca sa incapa in caroserie si sa mentina geometria si tinuta de drum) o janta de diametru mai mare inseamna automat un talon mai mic. Vorbim de optiuni pe aceeasi masina, nu de camion versus Matiz (no Q intended :tongue: ).
 
Back
Top