Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Problema cu agatatul... e de la crack? :smile: Nu de alta dar eu nu am nici o problema de genul asta. Nu agata pe 4500MHD la 1280x800 High (desi imi considera Bad placa video la cerinte de sistem), nu agata pe 7900GS 1920x1200 High, nu agata pe 8800GT 1920x1080 High...
Probleme software?

Eu am jucat fiecare FIFA de 10 ani incoace. Si mi s-a parut ca devine mai slab de la an la an. Nu ma intereseaza grafica desi e placut sa fie una ca lumea. Ma intereseaza jocul in sine, cel de fotbal, de pe teren si eventual optiunile tactice. Daca urmariti prezentarile PES2010 de pe youtube poate o sa ramaneti uimiti de cate manevre tactice se pot folosi. Eu nu folosesc nici un sfert din potentialul jocului pentru ca nu joc atat de bine dar i-am vazut pe aia ce fac cu jocul si mi s-a parut WOW :smile:.
In timpul actiunii pe teren daca ai camera departata nici nu ai ce detalii sa vezi. Si atunci cand poti sa vezi detalii, reluari si animatii in-game ai ce vedea (pentru un joc de fotbal). Hainele se misca pe jucatori, fetele sunt realiste, fizica (miscarile) sunt realizate mult mai bine decat la orice FIFA, sunt zeci de miscari si scheme perfect realizate dar pe care poti sa le faci doar cu anumiti jucatori (mi-aduc aminte ca acum cativa ani primele PES-uri si mai vechile ISS-uri nu foloseau motion capture si jucatorii aratau ca niste roboti - atunci visam la FIFA), numele fotbalistilor sunt reale (Nu Adrian Murgu ca la FIFA, daca intereseaza pe cineva), etc.

Singurul loc in care intr-adevar mi se pare ca are carente, ca 99% din celelalte jocuri, este AI-ul. Nu stie sa simuleze un nivel crescut de dificultate intr-un mod realist. La Top Player aia alearga parca sunt iepurasul Energizer, fac toate manevrele perfect, etc. Dar nu-i ca si cum la alte jocuri nu ai intalni exact problema asta (la NFS aia mergeau cu 400+ Km/h ca sa ma ajunga din urma, la shootere gloantele sunt teleghidate spre fruntea ta...).

P.S. Poti salva tacticile daca le faci inainte sa intri in meci. Din meniu. Si ai un Data Manager or smth. Vezi si acolo ca poti edita si salva tactici.

Punctele alea reprezinta cat de ofensiva sau defensiva sa fie echipa. Se poate seta manual sau lasa pe automat. In FIFA parca era o optiune de Mentality pe care o setam eu Gung-Ho cand aveam nevoie de victorie :smile:.

FIFA 2010 am jucat doar fugitiv pentru ca nu m-a convins, poate daca ii acord mai mult timp o sa gasesc ceva interesant. Dar inca prefer sa joc un Colin McRae de acum 8 ani sau un NFS3 decat NFS-urile recente in ciuda graficii. Si probabil nu sunt singurul in situatia asta. Deci daca grafica nu e absolut oribila sau nu incurca monumental game-play-ul tind sa o trec cu vederea. Din pacate FIFA suge ca game-play, ca optiuni tactice, un meci de FIFA privit de daparte nu o sa iti dea niciodata impresia de meci real. Cu PES m-am pacalit la un prieten cand am intrat la el in casa si ma uitam cu coada ochiului la TV crezand ca e meci cand acolo juca PES :biggrin:.
 
P.S. Poti salva tacticile daca le faci inainte sa intri in meci. Din meniu. Si ai un Data Manager or smth. Vezi si acolo ca poti edita si salva tactici.

Aşa e, există Data management, dar doar pentru a salva, atât. Formula de echipă n-o reţine de la un meci la altul. În PES2009 se salva din meniul principal al Ligii respective, cu Save. Se salvau toate schimbările şi aşa rămâneau. Dacă doreai, puteai schimba apoi în meniul meciului. Acum, e invers, formula de echipă e cea default (de ex. Liverpool are 4-5-1 şi nu se schimbă nici de-a naibii) şi se poate modifica în meniul meciului. Eu aş vrea s-o am mereu 4-3-3 şi să n-o tot selectez la fiecare meci, dar nu merge.
 
Dragon Age: Origins.
M-am apucat şi eu să joc, deocamdată sunt pe la nivelul 7. Impresii so far:
- Uneori am impresia că mă uit la un film interactiv. O căruţă de bla-bla, 90% din timp e talk, parcă e un talk-show, nu zic că nu e fain, dar eu vreau action, baby!, nu pălăvrăgeală. I mean, enough is enough, înţeleg că s-au chinuit creatorii jocului să dea impresia unui plot adânc şi ramificat, dar părerea mea e că au exagerat. Rău.
- Luptele tind să devină confuze, nu ştii cine în cine dă, te pierzi prin haosul ăla şi trebuie să stai cu ochii pe life/fatigue; încă n-am găsit o soluţie viabilă de remote healing (ai selectat un group member şi îl vindeci cu un flask pe ăla care dă să moară fără să schimbi selecţia sau să pui pe pauză). Nu poţi pune chestii în quickbar pentru group members.
- Sistemul de loot e enervant, trebuie să dai click pe fiecare corpse, apare o fereastră, te benoclezi ce e pe acolo, culegi ce te interesează ("Take all" should do), mergi la următorul şi tot aşa. Item-urile interesante nu sunt marcate în vreun fel, nu ai posibilitatea să vezi din prima ce items sunt doar bune de vândut, trebuie să te uiţi pe fiecare şi să le compari, durează şi întrerupe game immersion-ul. Mai mult decât atât, shared inventory e o tâmpenie; fie că ai 1 membru în grup sau 3, tot atâta items poţi căra.
- Quest-urile sunt groaznice (nu toate, dar multe). Mergi printr-o zonă, e pustiu. Mergi în oraş, iei un quest, te întorci în aceeaşi zonă, hopa, iacătă-i pe bad guys cum te aşteaptă acolo unde acum 5 minute nu era nimeni. Alte quest-uri nu-ţi dau nici o idee despre ce trebuie să faci şi unde trebuie să mergi (The Qunari Prisoner, de exemplu: e unul într-o cuşcă, povesteşti cu el, te duci la Reverred Mother, aia nu vrea să-i dea drumul, quest-ul rămâne activ dar nu mai e nimic de făcut pe acolo. Naşpa...). Toată treaba dă, la nivel general, impresia de lucru făcut de mântuială.
- Dialog options: n-am reuşit niciodată să profit de opţiunile intimidate, persuade, lie şi aşa mai departe. De acord, probabil că dwarf-ul nu e cea mai bună soluţie pentru a avea succes cu opţiunile astea, dar dacă tot nu ai rezultate, măcar să nu apară pe acolo.
- Visuals: acuma nu ştiu dacă e un lucru bun sau rău, dar după câte o bătălie sunt ăştia mânjiţi din cap până în picioare de sânge. pete peste tot, zici că au pojar. And that's fine, dar au sânge până şi pe buze, şi nu o dată m-am pomenit că mă şterg eu pe la gură. Dă senzaţia de mizerie, şi caracterele din joc nu au nicio reacţie, they simply don't give a shit. E funny când ai vreun dialog lung şi îi vezi pe toţi plini de sânge şi cu efecte grafice date de persistent feats (aură roşie/argintie and the likes of them). Hei, băieţi, bătălia s-a terminat, you can all relax now! :smile:
- Camera: când te plimbi prin wilderness, camera pare a avea o viaţă proprie: caracterul principal nu e mereu în centru, uneori deviază către o margine a ecranului şi te pomeneşti că te uiţi la peisaj în timp ce într-un colţ se bat ai tăi ca chiorii. Plus că scroll-ul nu merge, trebuie să schimb camera cu page up/page down (da, setările sunt puse bine, dar tot degeaba; o fi ceva de la mine, de la joc, nu ştiu, dar scroll-ul merge în general).

Una peste alta, jocul dă impresia de ceva făcut pe genunchi, cu accent pe dialoguri (care sunt bine făcute, dar enorm de lungi şi plicticoase) şi interacţiuni (trebuie să tooot stai de vorbă cu X şi Y), fără a se acorda atenţie asupra restului. Eu am 4 main quests, dar habar n-am pe care să îl urmez, am luat-o la nimereală, ceea ce mi-a dat impresia de confuzie şi randomness. Ceva de genul "cum o da Dumnezeu"... :smile:
Am să mă mai joc niţel, dacă n-am la ce filme să mă uit; jocul le înlocuieşte cu succes, dar cam atât.
(acu' aştept replici de "Huooo!" şi "Blasfemie!", dar faţă de vechiul Dungeon Siege, Dragon Age e pe undeva pe la genunchiul broaştei)
 
First and foremost. Nu prea are legătură cu Dungeon Siege. E făcut în stilul Baldur's Gate, Icewind Dale &co, cu accent preponderent pe poveste. Second. Tocmai dialogurile respective fac toți banii (imho, în postură de fan al vechiului gen "adventure/quest"). Dacă vrei pewpew hack'n'slash joci chestii gen Torchlight și Diablo, nu RPG-uri de genul ăsta.

Persuade &co sunt determinate de cunning și de încă un stat (îmi scapă numele acum), go ++ pentru rezultate mai bune, dacă ții musai. Also, există pentru că ai posibilitatea să le folosești. Dacă nu mă lasă memoria, o încercare eșuată îți scădea diverse reputații sau provoca alt fel de reacții în RPG-urile Bioware, lucru care mi se pare destul de realist. Nu m-am lovit încă de rateuri aici, deci nu știu exact ce se întâmplă.

Opțiunile legate de blood & gore sunt undeva prin setări. Știu sigur că e una care îți permite să dezactivezi "persistent blood" ăla.

Subscriu, însă, la "whine-urile" legate de mișcarea relativ greoaie a camerei - probabil din cauza obișnuinței cu stilul WoW - și la aspectele legate de loot. Dar mi se par destul de ignorabile per total.
 
Păi Persuade&co nu prea am posibilitatea să le folosesc, mai ales dacă sunt varză la skill-urile alea. Nobody listens to me when I choose those :smile:
Nu mă deranjează persistent blood, da' pe buze??? Toate ca toate, da' totuşi...
Şi-mi plac dialogurile, e OK, dar două chestii sunt aiurea:
1. Sunt prea lungi şi dezlânate. Mai bine mai scurte şi la obiect, mai ales când ţi se tot bagă în cap "you have to ruch and save this or that guy"; păi ne grăbim au ba? :smile:
2. Personajul "meu" e un mut. Dialogurile sunt fixe, opţiunile sunt fixe, dă-i voce şi personajului cu care joc şi va avea şi el o identitate.
Aspectele dlegate de cameră şi loot sunt destul de ignorabile, true. Dar eu mă aşteptam să fie enjoyable, cer prea mult? :smile:
 
Tocma' i-am spus si eu lui Cosmin ca l-am dezinstalat. :goofy:
In mod cert n-am nicio legatura cu RPG-ul, chestie mai plictisitioare ca asta inca n-am jucat.
Sper doar ca adeptilor sa le placa la fel de mult pe cit m-a oripilat pe mine. :biggrin:
 
Tocma' i-am spus si eu lui Cosmin ca l-am dezinstalat. :goofy:
In mod cert n-am nicio legatura cu RPG-ul, chestie mai plictisitioare ca asta inca n-am jucat.
Sper doar ca adeptilor sa le placa la fel de mult pe cit m-a oripilat pe mine. :biggrin:

Vezi ca a aparut patchul de Call of Pripyat, lotta bugfixes. :biggrin:

Ah, da, si am mai studiat problema de la discutia de pe CG. Jocul este exceptional. Inca plin de buguri, inca ghimpos ca engine, cam uratel fata de Clear Sky. Si cu toate astea ramane un joc exceptional. Ca si primele doua parti, dealtfel.

Nu stiu cum naiba reusesc unii sa faca jocuri bune in ciuda unui QA de trei lei. :smile:
 
Chiar că urâţel... Încă nu m-am îndurat să intru mai adânc în el, după ce am văzut că umbra se mişcă odată cu mine.
 
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_far 70.
r2_sun_near 22.
r2_sun_near_border 1.

Sau, rapid si mai urat

r2_sun_near 1.

There, I fixed it. :biggrin:
 
Thanks PB, l-am jucat pe toate partile fara patch. L-am dezinstalat si pe asta ca sa fiu sigur ca n-am nicio ispita pina apare oficial in magazine in engleza.
Me waiting CoD MW2.
 
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_far 70.
r2_sun_near 22.
r2_sun_near_border 1.

Sau, rapid si mai urat

r2_sun_near 1.

There, I fixed it. :biggrin:

Parcă varianta a doua am folosit-o şi eu de pe CG.
 
Da, merge OK, dar afecteaza si iluminarea globala. Prima este ceva mai sigura din pct de vedere grafic. :smile:

burebista, norocul tau, mie imi crapa jocul cand ma intorceam in Zaton. Noroc ca s-a rezolvat. :biggrin:
 
Dragon Age rulz. Pe langa personaje, poveste si toate celelalte, orice joc care are asa ceva... rulz :biggrin:

[spoilers]
At the Pearl in Denerim, there is a duelist named Isabela who is acquainted with Zevran. If you are in a romance with him and bring him to the Pearl, he will join you in a threesome with her. If you have Leliana in your party, and she has changed to a more hardened personality, and she is in a romance with you, she will also join you in a foursome. This is very hard to achieve.
[/spoilers]
 
Back
Top