Dragon Age: Origins.
M-am apucat şi eu să joc, deocamdată sunt pe la nivelul 7. Impresii so far:
- Uneori am impresia că mă uit la un film interactiv. O căruţă de bla-bla, 90% din timp e talk, parcă e un talk-show, nu zic că nu e fain, dar eu vreau
action, baby!, nu pălăvrăgeală. I mean, enough is enough, înţeleg că s-au chinuit creatorii jocului să dea impresia unui plot adânc şi ramificat, dar părerea mea e că au exagerat. Rău.
- Luptele tind să devină confuze, nu ştii cine în cine dă, te pierzi prin haosul ăla şi trebuie să stai cu ochii pe life/fatigue; încă n-am găsit o soluţie viabilă de remote healing (ai selectat un group member şi îl vindeci cu un flask pe ăla care dă să moară fără să schimbi selecţia sau să pui pe pauză). Nu poţi pune chestii în quickbar pentru group members.
- Sistemul de loot e enervant, trebuie să dai click pe fiecare corpse, apare o fereastră, te benoclezi ce e pe acolo, culegi ce te interesează ("Take all" should do), mergi la următorul şi tot aşa. Item-urile interesante nu sunt marcate în vreun fel, nu ai posibilitatea să vezi din prima ce items sunt doar bune de vândut, trebuie să te uiţi pe fiecare şi să le compari, durează şi întrerupe game immersion-ul. Mai mult decât atât, shared inventory e o tâmpenie; fie că ai 1 membru în grup sau 3, tot atâta items poţi căra.
- Quest-urile sunt groaznice (nu toate, dar multe). Mergi printr-o zonă, e pustiu. Mergi în oraş, iei un quest, te întorci în aceeaşi zonă, hopa, iacătă-i pe bad guys cum te aşteaptă acolo unde acum 5 minute nu era nimeni. Alte quest-uri nu-ţi dau nici o idee despre ce trebuie să faci şi unde trebuie să mergi (The Qunari Prisoner, de exemplu: e unul într-o cuşcă, povesteşti cu el, te duci la Reverred Mother, aia nu vrea să-i dea drumul, quest-ul rămâne activ dar nu mai e nimic de făcut pe acolo. Naşpa...). Toată treaba dă, la nivel general, impresia de lucru făcut de mântuială.
- Dialog options: n-am reuşit
niciodată să profit de opţiunile
intimidate,
persuade,
lie şi aşa mai departe. De acord, probabil că dwarf-ul nu e cea mai bună soluţie pentru a avea succes cu opţiunile astea, dar dacă tot nu ai rezultate, măcar să nu apară pe acolo.
- Visuals: acuma nu ştiu dacă e un lucru bun sau rău, dar după câte o bătălie sunt ăştia mânjiţi din cap până în picioare de sânge. pete peste tot, zici că au pojar. And that's fine, dar au sânge până şi pe buze, şi nu o dată m-am pomenit că mă şterg
eu pe la gură. Dă senzaţia de mizerie, şi caracterele din joc nu au nicio reacţie, they simply don't give a shit. E funny când ai vreun dialog lung şi îi vezi pe toţi plini de sânge şi cu efecte grafice date de persistent feats (aură roşie/argintie and the likes of them). Hei, băieţi, bătălia s-a terminat, you can all relax now!
- Camera: când te plimbi prin wilderness, camera pare a avea o viaţă proprie: caracterul principal nu e mereu în centru, uneori deviază către o margine a ecranului şi te pomeneşti că te uiţi la peisaj în timp ce într-un colţ se bat ai tăi ca chiorii. Plus că scroll-ul nu merge, trebuie să schimb camera cu page up/page down (da, setările sunt puse bine, dar tot degeaba; o fi ceva de la mine, de la joc, nu ştiu, dar scroll-ul merge în general).
Una peste alta, jocul dă impresia de ceva făcut pe genunchi, cu accent pe dialoguri (care sunt bine făcute, dar enorm de lungi şi plicticoase) şi interacţiuni (trebuie să tooot stai de vorbă cu X şi Y), fără a se acorda atenţie asupra restului. Eu am 4 main quests, dar habar n-am pe care să îl urmez, am luat-o la nimereală, ceea ce mi-a dat impresia de confuzie şi randomness. Ceva de genul "cum o da Dumnezeu"...
Am să mă mai joc niţel, dacă n-am la ce filme să mă uit; jocul le înlocuieşte cu succes, dar cam atât.
(acu' aştept replici de "Huooo!" şi "Blasfemie!", dar faţă de vechiul Dungeon Siege, Dragon Age e pe undeva pe la genunchiul broaştei)