Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Transformers - Revenge of the Fallen.

Dacă Betmen mere super ok în 1440x900 cu toate maxate + physx high... ăsta sacadează. În 1280x720. Care este singura rezoluţie wide. Care este că n-are rezoluţii mai mari ca 1280x1024.

Setările jocului la grafică sunt low şi high. Iar pe low, eşti invitat să setezi antialiasing... care AA este grayed out la setări high...

Gunoi de joc, păcat de cutie - l-am văzut amu 2 zile în diverta. Uninstall şi never buy it :mad:
 
Cine-a zis că am dat banii pe el? :biggrin:

Faza e că după ce am citit un review la el chiar l-aş fi cumpărat, abia după ce mi-am făcut draci cu "demo"-ul am recitit articolul şi-am văzut că reviewul respectiv era pentru PS3. Amu pe PS3 o fi mijto, pe PC este printre cele mai proaste portări pe care le-am jucat vreodată :frown:
 
Fiindcă netul meu mai pică, am căutat un joc care să mă facă să uit "durerea" :tongue:, şi am dat astfel de... Osmos. Din punctul meu de vedere, merită pe deplin cei 10 USD (doar două jocuri de 10 USD mi s-au părut excepţionale: ăsta şi Audiosurf), şi aş putea să-l numesc joculeţul anului.
Ce este Osmos... ei bine, este un urmaş îndepărtat al străvechiului XQuest (care m-a învăţat să folosesc cu precizie mouse-ul, pe vremea lui), în care manevrezi o... să-i zicem celulă. Jocul este împărţit în 3 secţiuni (A, S, F), care se împart şi ele în nivele (A1, A2, A3... you get the idea!). În fiecare secţiune trebuie să faci altceva: Become the Biggest, Consume this cell, Become Huge. Celula ta poate "asimila" celule mai mici ca dimensiuni şi trebuie (it's a must!) să se ferească de celule de dimensiuni mai mari.
Fizica jocului este excepţională; există nivele care conţin "attractors", adică celule care exercită o influenţă gravitaţională asupra celor "normale", rezultând orbite complexe pe care le alterezi şi compensezi, încercând în acelaşi timp să asimilezi celule mai mici, care orbitează şi ele pe traiectorii specifice (în funcţie de masă şi viteză) prin jur. În alte nivele te regăseşti într-un "impas", fiind înconjurat de celule mari; alteori, dai de nivele în care există antimaterie, consumarea antimateriei te face mai "mic"; etc, etc. Manevrarea celulei se face prin click-uri, fiecare click împinge celula mai departe de cursor, ejectând de asemenea o cantitate mică din ea însăşi. Sunt nivele în care trebuie să calculezi la milimetru câtă cantitate ejectezi, altfel... pe româneşte, ai pus-o. Absorbţia altor celule îţi creşte masa şi îţi scade viteza. Materia ejectată "împinge" celulele de care se loveşte şi le alterează viteza (şi le creşte dimensiunea, de asemenea). Poţi de asemenea controla scurgerea timpului, lucru foarte util de altfel în anumite situaţii (nivelele de impas sunt foarte lente; cele cu Artificial Life şi attractors sunt rapide).
Screenshot-ul ataşat reprezintă un nivel de impas, în care chestia mică şi albă din centru e celula ta, şi trebuie să atingi o dimensiune predefinită. De menţionat că nivelele pot fi randomizate (is this a word?), aşa că nu există walkthroughs, de asemenea cheat-urile sunt inutile (dacă există).
Una peste alta, garantat jocul vă va păpa câteva ore bune :smile:
 

Attachments

  • osmos_impas.jpg
    osmos_impas.jpg
    242.3 KB · Views: 41
Screenshot-ul ataşat reprezintă un nivel de impas, în care chestia mică şi albă din centru e celula ta, şi trebuie să atingi o dimensiune predefinită. De menţionat că nivelele pot fi randomizate (is this a word?), aşa că nu există walkthroughs, de asemenea cheat-urile sunt inutile (dacă există).
Una peste alta, garantat jocul vă va păpa câteva ore bune :smile:

Nivelul fix dinaintea nivelului ăsta expus de tine nu poate fi randomizat, probabil pentru că soluţia din nivelul ăsta se bazează practic pe ideea din respectivul nivel. Am fost clar? :biggrin:

Se poate face un soi de walkthrough general cu ideea şi mecanica jocului, dar ar fi 2 fraze :biggrin:
 
Red Faction - Guerilla, de-abia apărut, este un joc pe care îl aşteptam de-o vreme destul de îndelungată. Primul mi-a plăcut enorm, mai ales din cauza faptului că puteai distruge cam orice pe-acolo. Aşa că l-am instalat şi l-am pornit, că-mi ploua în gură :smile:
Ei bine, Red Faction - Guerilla este... un dezastru. Să le luăm pe rând:
Grafica este la nivelul anului 2002, abuzând de efecte cretine care să ascundă calitatea penibilă: orice explozie zguduie pământul (şi camera), dar dacă eşti atent, observi că algoritmul de detecţie a coliziunilor e varză. Cerinţele de sistem ale graficii sunt destul de mari, dar cel mai enervant e lag-ul pointer-ului şi al tastaturii la rezoluţii mari. Deşi nu mă deranjează un framerate de 30 fps, întârzierea comenzilor e aşa de mare încât jocul e imposibil de jucat la rezoluţii mari (pe GeForce 8800 GTS am ajuns la 1280x800 ca să pot face ceva inteligibil în joc).
Sunetul e şi el praf; nici nu vreau să ajung la calitate, că până acolo mai este; singurul loc în care sunetul se aude OK este în cut scenes; în rest, jocul suferă de o căruţă de boli grave, printre care amintesc:
- sunetele ambientale sunt mai puternice decât speech-ul, adică maşinile care se plimbă pe drumuri acoperă ca zgomot orice dialog, astfel discuţia cu un NPC devine imposibilă; se pare că ăla te aude, dar nici vorbă să înţelegi mai mult de un cuvând din 7 din ce zice el; setările de sunet aparent nu funcţionează, n-are nici un efect setarea zgomotului ambiental la 90% sau 30% sau 0. Mă rog, în general nici un slider nu are efect.
- chatter-ul NPC ambiental se aude clar şi se sugrumă brusc dacă te îndepărtezi de acesta, nu face fade out în fundal, cum ar fi normal. AUzi vocea tare şi apoi pauză.
- În general, cam toate sunetele ambientale suferă de aceeaşi problemă, se aud la volum maxim sau deloc. Astfel, mai peste tot eşti asaltat de un flux constant de... zgomote care se suprapun, rezultând un haos obositor.
- Unele surse de sunet te urmăresc deşi n-ar trebui să o facă: am coborât dintr-o maşină şi am luat-o pe jos, în zgomot ambiental de... motor. Culmea era că, dacă începeam să alerg, motorul se ambala şi el. Nice.
Camera: pe lângă faptul că s-a ales un sistem 3rd person pe care nu-l suport (lateral 3rd person, adică personajul se află undeva în partea stângă a monitorului, cursorul fiind pe mijloc), camera se află prea aproape (mai ales când te afli într-o maşină; eu sunt obişnuit să văd toată maşina, aici vezi numai jumătatea din faţă, funny e când vrei să dai înapoi).
Gameplay: bube multe şi mărunte: unele misiuni sunt stupide (distruge un turn folosind 13 barrels of hydrogen şi 48 de gloanţe; bineînţeles că nimeni nu se sinchiseşte de explozii, parcă ar fi numai orbeţi pe-acolo), altele expun comportamente stranii (trebuia s-o salvez pe una de nişte bad guys, am stat jumate de ceas şi am ascultat prin radio cum se împuşcă unii pe ăilalţi, m-am apropiat şi-am tras şi cu ochiul de la distanţă cum trag unii în alţii, încă vreun sfert de ceas; nimic, fgrate, zici că erau din oţel toţi), etc.
Ideea de mining e totală în stupiditatea ei: din loc în loc sunt nişte "resurse" care arată ca nişte supersized crystals; dai cu ciocanul în ele (o dată!) şi ele se sparg, primeşti resurse. Go figure.
AI-ul e dezastruos, uneori mă întreb dacă există. Inamicii dau năvală, se materializează în locaţii imposibile, trag ca orbeţii (pe lângă, în general) şi nu se coordonează deloc.
Nu e chiar totul vraişte, spre exemplu distrugerea clădirilor cu dynamite charges e chiar fun; la fel de fun e să le lipeşti de vreun inamic (sau good guy, cu acelaşi rezultat, dar nu dau în spoilers aici). Mă rog, una peste alta, dacă n-aveţi ce face cu banii şi chiar vreţi să jucaţi acest joc, be my guest. Eu m-am lecuit.
Nota finală: 4/10. Chiar nu înţeleg review-urile pozitive ale site-urilor dedicate. Have they been bribed?
 
Am terminat Call of Duty 4: Modern Warfare. Very rulz, de la grafică la poveste, la gameplay, la atmosferă, la miştourile lui Gaz. Misiunea-flashback cu Price as the young padawan sniper e deosebită.

Dpmdv, e mai bun ca World at War, care e la rîndul lui un joc excelent (lupta de la metrou :rulz:smile:.
 
No offence, dar COD 5 mi-a plăcut mai mult: nu are misiuni idioate precum unele din 4 (una în care păzeai un tanc m-a enervat la culme). Chestie de gust, până la urmă.
 
CoD5 reia aceleasi operatiuni din WW2, incluse si ras-incluse in mai toate shooter-ele de gen, fie ca vorbim de MoH, BiA sau alte jocuri care nu au ajuns serii de succes...
 
CoD4 are parte de singleplayer interesanta, dar fun-ul incepe in multiplayer. In cate o duminica, cand ma plictisesc de WOW mai bag cateva partide pe Garena.
 
Batman Arkham Asylum. Hmmm, nu credeam ca o sa mai faca cineva un joc atat de bun, mai ales cand este o franciza d-asta comerciala.

Vrei stealth, ai stealth. Statul cu capul in jos si spanzuratul inamicilor cu cracii in sus este priceless iar scosul capacelor de aerisire si strecuratul prin tubulatura este paradisul claustrofobilor. Sau nu...
Dupa ce am facut jumatate din joc mi-am dat seama ca abia incep sa descopar combo-urile. Jackie Chan ar fi mandru de gamepadul meu. :goofy:

Game designul este flawless. Suficient de simplu pentru a nu te invarti ca un bou, suficient de complex pentru a necesita si oleaca de creier, nu doar reflexe bune, suficient de challenging pentru a nu te plictisi, iar recompensele vin mereu la fix. Atmosfera anumitor scene este geniala, incluzand aici preambulul celei de-a treia cafteli cu Scarecrow in care baietii s-au gandit ceva de genul "cum facem sa-i crestem nataraului cu gamepad pulsul, ca inaintea unei cafteli cu nenea ala cu droguri psihotrope? Hai sa-i simulam un defect de hardware!". Si au facut-o. Dementa old school, the best school. Scuzati de spoiler. :smile:

Ah, si este primul joc in care ai ce vedea cu PhysX activat. Pe GTX 260 merge bine 90% din timp cu PhysX pe high, doar mici scaderi scurte de framerate in anumite scene mai dinamice. Cu el pe normal merge impecabil in 1680.

Deci subscriu la ce a zis Neo - un joc de colectie care nu trebuie ratat. Fie ca-l furati, cumparati sau cersiti.
 
Am Batman asta instalat pe ambele sisteme de acasa, ATI si nVidia, si pana nu am vazut filmul asta nu mi-am dat seama unde-i diferenta, efectele alea de PhysX mi se par un mare bullshit, nu le observ aproape niciodata in timp ce ma joc. Inca mai astept jocul ala care sa ma convinga ca nu pot trai fara nVidia PhysX dar presimt eu ca nu o sa apara niciodata...

P.S. Am nVidia in sistemul meu, din intamplare. :biggrin:
 
Eh, si eu si ATI si NV si ma doare in banana de PhysX. Dar daca am si-l pot folosi, de ce nu?

De folosit in viitor depinde doar de NV. Il tin pentru ei, o sa-l omoare. Il porteaza si pentru OpenCL, o sa supravietuiasca si are potential sa devina interesant, dar o sa-l foloseasca si ATI. Decizii, decizii... :biggrin:
 
Mai eu nu va inteleg, pe bune. Nu e fo' minune dar adauga atmosfera in joc.
Si atita vreme cit majoritatea jocurilor incep cu un logo mare TWIMTBP pe mijlocul ecranului si PhysX intr-un coltisor de ce nu?
E drept ca la unele joace PhysX e pus mai mult cu numele dar eu zic ca Batman arata ca se poate si mai bine.

In schimb sunt de acord cu viitorul previzionat de PB. :smile:
 
Q: cum fac sa conving prietena sa imi lase mai mult timp de joaca? Voi cum rezolvati problema asta? :tongue: Nu de alta, insa pe langa Trine, NFS: Shift si Prototype, as incerca si Batman, ca prea il laudati... :goofy:
 
N-are de facut cumparaturi, de pus muraturi, de facut curat in casa, de vizitat mama, de scos f'un ciine la plimbare? :biggrin:
Io care-s clei la joace d'astea am ramas placut surprins de Batman. :embarassed:
 
Plants vs Zombies este primul joc tip puzzle pe care-l joc in ultimii 10 ani si pot spune ca-i al naibii de fun; l-am vazut la un amic timp de 10-15 minute dupa care l-am jucat si eu vreo 10-15 minute... de fapt vreo 2-3 ore dar cine mai stie cat e ceasul. Deci foarte addictive. Deci vedeti filmul de pe site ca sa intelegeti despre ce e vorba. :biggrin:
 
Back
Top