Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

M-am apucat de Dead Space. Lateral 3rd person Shooter (WTF?). Meaning that: în loc să-ţi vezi caracterul din spate, îl vezi din... dreapta lui. Adică ai personajul în stânga. Controlul mi se pare deosebit de dificil, enervant până la Dumnezeu. Acest mare dezavantaj este compensat parţial de grafica foarte interesantă şi de physics din joc. However, save-urile împrăştiate prin nivele, precum şi quest path-ul ciudat realizat (mai ales în zone de zero-gravity) strică din gameplay. Mă rog, pentru cine se obişnuieşte, poate fi un joc interesant.
 
Ati putea sa-mi recomadati ceva pentru PSP?

Am incercat cateva jocuri, insa niciunul nu s-a ridicat la nivelul God of War pe care l-am jucat pana cand am facut batatura la degete.

Tot o surpriza placuta au fost jocurile din seria Burnout (niciodata nu mi-au placut jocurie de racing, insa astea m-au prins tare de tot.

FIFA, UEFA, PES nu ma atrag deloc, Final fantasy nu mi-a placut, iar unele jocuri precum Patapon chiar nu inteleg pentru ce au primit rating mare pe siturile de specialitate.
Tekken: Dark Resurection, Burnout (de care ai amintit și tu), Lemmings, Secret Agent Clank și Dax dacă-ți plac platformerele și... Metal Gear Solid: Portable Ops (care mi se pare foarte dificil).
Ah! Nici mie nu-mi plac jocurile cu mașini, dar... WRC: FIA World Rally Championship mi-a mîncat ore bune.

Cele mai jucate de mine? Tekken, Burnout și WRC.
 
!!!WARNING!!! POSSIBLE SPOILERS!
Sacred 2 - The Fallen Angel. (Part 1)
Kit de instalare: 20 GB (cu tot cu Extreme Textures DVD, care vine bundled cu Collector's Edition). Nu am instalat texturile extreme, fiindcă am preferat full resolution (1920*1200).
Un RPG cu multe quest-uri, huge environment şi AI de rahat; mixed impressions după 20+ ore de joc:
- quest-urile sunt stupide: du-te acolo, omoară-i pe ăia, întoarce-te, dute dincolo, omoară-i pe ăilalţi, hai înapoi... Sau ceva de genul "du-mă până în satul cutare" (şi de obicei ăla pe care îl cari se bagă în bucluc şi şi-o fură pe drum).
- Interfaţa pare greoaie până te obişnuieşti cu ea, recomand citirea manualului înainte de a începe jocul; de unele chestii m-am prins mult după ce am început să mă joc.
- AI-ul e cretin. Te plimbi liniştit pe cal prin toate zonele, nu te atacă nimeni. Te dai jos de pe cal, te atacă toţi şoarecii, lupii, urşii, tâlharii, hoţii, dragonii, elementals, you name it. Mai des decât accidental se întâmplă de ataci "duşmanii" şi ăia stau ca dobitoci şi te lasă să-i omori.
- Bugs:
* omori un inamic şi ăla, în loc să cadă liniştit pe jos, rămâne blocat într-o animaţie repetitivă până dispare de pe hartă. Alteori se întâmplă de se scufundă până la jumătate în pământ. Dunno why, maybe he likes burying himself :smile:.
* La un moment dat treceam un pod şi era unul cu semn de quest pe el. Dau click, îmi zice "Ăsta-i podul meu, trebuie să plăteşti!". Of course, dau Decline, ăla mă atacă, îi omor pe toţi, mai puţin pe individul ăsta, fiindcă... nu pot să îl omor. Nu e atacabil. S-a ţinut după mine o bună bucată de vreme, încercând să mă omoare... n-a reuşit, dar am mai trecut de vreo 3 ori pe podul ăla, şi tipul tot pe-acolo e şi de fiecare dată se ia după mine.
* Personajele care te însoţesc ocazional (during certain quests) se comportă cum le tună. Unul era înnebunit să atace tot ce era în raza lui. Din fericire, se pare că era imposibil de omorât, so, după ce timp de câteva minute mă chinuiam să mă ţin după el să-l scap de belele, m-am prins de fază şi l-am lăsat în plata lui.
* O gagică (nu ştiu ce quest trebuie să completez ca să scap de ea) se ţine după mine de vreo 10 nivele încoace (cam tot atâtea ore de joc). Monştrii şi tâlharii n-o atacă, deci nu mă deranjează, dar nu pot scăpa de ea. Maybe she likes me :smile:
* Personajele care te urmează n-o fac cum trebuie din punct de vedere fizic, adică rămân constant în urmă şi brusc te pomeneşti cu ele în faţa ta (teleportation reinvented!).
* Mount: te dai jos de pe cal, te urmăreşte o vreme, apoi dispare. Cică ar exista un shortcut ca să îl chemi (tasta 0) - well, nu merge. Dacă ieşi din joc şi intri iar, calul e lângă tine.
* Save/Load: Există quicksave (tasta F9), dar dacă dai quicksave şi ieşi în meniul principal, apoi intri înapoi în joc, te pomeneşti cu personajul într-un oraş apropiat în loc de "mijlocul câmpului", unde l-ai lăsat.
- Performanţă:
* Jocul se mişcă bine... până începe să plouă. Dacă plouă şi eşti prin câmp, e OKish. Dacă plouă şi eşti în vreun oraş plin de NPC-uri, ai căcat steagul (pe româneşte) - ajung la 10-15 frame-uri pe un 8800GTS overclocked.
* Game drop: se întâmplă destul de des ca jocul să facă minimize de capul lui şi să te pomeneşti în Windows. Click pe game în taskbar, reintru în joc şi continui până la următoarea întrerupere. Nu ştiu dacă e bug sau performance issue, tot aia-i. E enervant.
- Control:
* Fiind un hack'n'slash game, controlul e destul de simplu... până dai de zone unde trebuie să învârţi camera după personaj: camera se comportă dubios în mod izometric, dacă între personaj şi cameră sunt frunze, pe ecran apare un "ochi" de vizibilitate înconjurat de frunze, pretty cool effect. Dar dacă se interpun case sau ziduri, trebuie să învârţi manual camera ca să vezi ce se întâmplă. Asta se poate face din taste sau prin apăsarea middle button şi drag. Cum mouse-ul meu (Microsoft Laser 5000) are un middle button pe care trebuie să apeşi ca pe pârghie să "detoneze", mă chinui din taste. Modul camerei se poate schimba din opţiuni, dar pentru asta trebuie să ieşi în meniul principal, requirement valabil pentru modificarea oricărei opţiuni (WTF???).
* Luptele sunt relativ simple: click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click... forever :smile:. Există posibilitatea de a ţine apăsat click şi personajul loveşte până moare inamicul, dar dacă după moartea "duşmanului" e vreun drop pe-acolo pe unde e pointer-ul, personajul se apleacă elegant să-l culeagă, în timp ce ăilalţi inamici îi dau la buci lejer. Deci click-click e singura metodă viabilă.
* Culegerea instant a drop-urilor dintr-o zonă limitată în jurul personajului se face prin apăsarea unui hotkey (Q) care e configurabil din opţiuni (să culeagă all/white or better/blue or better/yellow or better) - filtrarea asta e mană cerească!
- Gameplay:
* Character roster:Sunt 6 tipuri de personaje (astea), fiecare cu zeitatea lui (care îţi dă un Power special), şi fiecare poate fi bun sau rău (cu excepţia Seraphim, care e Good-aligned, şi Inquisitor, care e Evil-aligned). Eu am ales Inquisitor (insert evil smiley here) şi deocamdată nu mi-a părut rău :smile: deşi e cam prost construit.
* Items: unul din cele două capitole la care Sacred 2 excelează; practic, numărul, tipul şi features-urile item-urilor din joc sunt nelimitate. La un moment dat, eziţi; nu ştii dacă drop-ul de-abia luat e mai bun sau nu decât item-ul deja echipat. Spre exemplu, am inel care mă ajută să fac bani :smile: (+22% selling price at vendor), îl echipez exact când vând ce-am cules pe drum, apoi îl pun înapoi în inventory. Sunt items care îţi dau +x la skills, items combinate, forgeable items, special items, uniques, set items, etc., etc. All the goodies are there!
* Combat Arts: Fiecare caracter are 3 tipuri de combat arts, fiecare cu 5 spells (4 active şi unul pasiv), care pot fi combinate în spell combos. Upgradabile în 2 moduri diferite fiecare. Yummy! Upgrade-urile se fac prin intermediul runes. Acestea se găsesc în monster drops, iar cele care nu se potrivesc cu personajul pot fi schimbate la runemaster (pentru 4 rune de alte tipuri poţi să alegi o rune).
* The World: Celălalt capitol care face din Sacred ceva excepţional: în primul rând e I M E N S. Cred că i-ar lua cuiva 10 ore să o străbată în linie dreaptă de la un colţ la celălalt. Şi nu există întreruperi decât dacă intri într-un dungeon, în rest smooth action everywhere.
:frown: - din păcate nu mai am timp, se termină programul la muncă, dar mai revin cu detalii mâine...
 
Last edited:
Sacred 2 - The Fallen Angel (part 2)
...continuare :smile:
Character build:
* Primul lucru care trebuie ales, în afară de tipul caracterului (vezi partea 1), este un build de Doamne-ajută. Mare atenţie la skilltree, e foarte stufos şi nu tocmai intuitiv; eu am pierdut skillpoints ca dobitocul fiindcă nu m-am uitat cu atenţie pe toate. Spre exemplu, skill-ul de Dual Wield înlocuieşte (dpdv al caracteristicilor) Skill-ul de Swords; eu nu am fost atent şi am băgat puncte şi într-unul, şi în celălalt, având impresia că sunt cumulative. Şi uite aşa am un caracter level 21 care are skill bonuses de caracter level 18 :frown:.
* Atenţie la distribuirea punctelor pe skilltrees diferite (sunt 5 skilltrees, din care 4 împart aceleaşi puncte). Unele skill-uri devin disponibile numai după ce s-au asignat un număr de puncte în skilltree-ul respectiv. De-aia n-am văzut eu unde e skill-ul de Alchemy şi nici în momentul ăsta nu îl am încă. Nu e o chestie care să facă jocul prea dificil, dar pe de altă parte face gameplay-ul cam bleak.
Replayability: foarte bun, din punctul meu de vedere. Dat fiind faptul că există două tipuri de campanii (Light şi Shadow), eu m-am hotărât să încep cu Shadow (Inquisitor) şi după o vreme să încep cu alt caracter (Seraphim or whatever) pe campania Light.
Other Features: Jocul oferă posibilitatea jucării multiplayer în LAN sau online (nu am găsit posibilitate de Internet-play, dar dacă găseşte cineva, să mă căutaţi; în aproape orice noapte sunt disponibil!). Nu am încercat nimic online, din varii motive :smile:
* Pentru iubitorii de metal, check out this and that :smile:
The END.
 
Un singur comment la PoP... camera, da' camera, da' totusi camera, este exasperanta, cand brusc ajungi sa ai vedere din fata personajului, cand tu tocmai ce ai alergat pe vreo 2-3 pereti si te trezesti ca zbori aiurea din cauza asta. :frown:
 
Mie mi se pare aiurea cum personajul ala arata de parca e decupat dintr-o revista si lipit cu aracet pe ecran. :biggrin:
 
Un singur comment la PoP... camera, da' camera, da' totusi camera, este exasperanta, cand brusc ajungi sa ai vedere din fata personajului, cand tu tocmai ce ai alergat pe vreo 2-3 pereti si te trezesti ca zbori aiurea din cauza asta. :frown:
Exact din cauza asta nu am jucat nici o parte din serie. :capu: Totuşi, în-afară de asta e OK, plus un twist aiurea/mişto (depinde cum priveşti) în poveste.


... l-a terminat un coleg la mine pe PC.
 
Mă, ce aveţi toţi?

Cameramanul beţiv e o prezenţă obişnuită în jocurile de gen, dar nu pot să zic că m-a deranjat ATÎT de mult, în principal pentru că la mersul pe pereţi nu prea se folosesc direcţiile, şi poţi să mergi "la bara din faţă" :biggrin:, nu trebuie să-ţi planifici săriturile pentru întreaga secvenţă: pe suprafaţă d-aia aderentă se prinde singur, dacă dai de-un inel, dai R şi execută toată mişcarea, dai de-o bîrnă, oricum merge singur în echilibru, dai de-o power plate, oricum stă agăţat suficient timp cît să o activezi. Plus că jocul în sine e prea tare şi compensează neajunsurile. :biggrin:

Eu aş critica mai degrabă leveldesign-ul cam alambicat. În 90% din cazuri nu ştiu ce trebuie să fac, merg aşa, with the flow, şi mă trezesc în zone deja vizitate.
 
Avem cu capu', nu ne place camera. :goofy: Serios acum, un control gen WoW e simplist şi eficient.

Eu aş critica mai degrabă leveldesign-ul cam alambicat. În 90% din cazuri nu ştiu ce trebuie să fac, merg aşa, with the flow, şi mă trezesc în zone deja vizitate.
Legat de mica ta problemă, L2P şi foloseşte harta. Colegu' meu era tot cu ochii pe ea (la insistenţele mele :cool:smile: şi s-a descurcat fără prea mari bătăi de cap.
Că tre' să aduni 34156378 de "luminiţe" de-alea, asta e problema a doua. :biggrin:
 
Mirror's Edge

E un fel de 1st person action (mai puţin adventure) în care eşti o tipă runner. Runners sunt curieri într-o lume aşa-zisă perfectă şi pentru că-i aşa perfect la sol umblă numai pe blocuri. :biggrin:

Sincer eu căutam ceva joace care să meargă jucate cu controllerul de XBox (deh, Moşu` ştie ce-i place gamer-ului din mine) şi-am dat peste ăsta.

Din lipsă de timp am terminat numai 3-4 misiuni. Practic imersiunea în joc e perfectă, dacă te întrebai cum arată peisajul 1st person când sari de pe un bloc pe altul şi te rostogoleşti la aterizare pentru a amortiza impactul... aşa ar trebui să arate. Evident, tu fiind curierul, eşti uplinked printr-un microfon cu unu` care te direcţionează şi te anunţă când apare poliţia, ceva de genul left-right-noezcoppers-turn back then wallrun şi sari pe blocu` de vis-a-vis. Tot tipu` ăsta cercetează de ce toată lumea e trigger happy când te vede (deşi în intro-ul jocului spune clar tipa că poliţia stă la sol şi te lasă pe tine să-ţi rupi gâtul pe (şi sărind de pe unul pe altul) blocuri.

Jocul nu se axează pe combat, deşi rezolvi mai rapid cu un singur tip arzându-i un picior gen Liu Kang apoi 3 pumni în moacă decât încercând să-l dezarmezi - spamming buttons VS aştepţi până se face arma roşie şi apoi spam butonul de disarm. Evident de la 2 odată se împute treaba, pentru ca la 3 să fie necesar să ştergi putina.

N-ai bară de viaţă, de fapt ecranul e gol de orice indicatori obişnuiţi în jocurile de genul, marginile ecranului flăşuiesc şi vezi din ce în ce mai alb-negru pe măsură ce te apropii de moarte. Evident, când cazi la o săritură moartea e mai interesantă - it`s not the fall that kills you, it`s the sudden stop at the bottom - zicală exemplificată printr-un artistic buf.

Ceea ce mă aduce la sistemul de salvări, care-i de-a dreptul cretin (a se citi console like), pe checkpoints. Ce e bine e că nu te anunţă în stilul clasic "CHECKPOINT!!11", ci apare un simbol discret care anunţă salvarea.

Ceea ce mă duce la modul în care curge jocul. Da, chiar curge. Producătorii se pare că se axează pe o acţiune "cinematică" (scuze, alt cuvânt n-am găsit şi mi-e somn :smile:), în care cutscenes sunt intercalate între maratoanele cu obstacole de pe acoperişuri. Mai sunt încă un tip de cutscenes, care apar între capitole (misiuni), care sunt desenate într-un stil manga-like, asemănător celui din "The Animatrix", foarte plăcut şi potrivit jocului.

Ce pot să vă spun e că minutele pe care le-am jucat au fost extrem de intense, este foarte greu la început să te sincronizezi (nu există perspectivă 3rd person) şi multe salturi vor fi în gol - oricum primul contact cu jocul e printr-un training şi nu pierzi mult timp cu asta. Ai şi un mod bullet-time, dar acesta nu e indicat printr-o bară, ci marginile ecranului devin foarte subtil albastre, efect însoţit de un motion blur perfect integrat. Modul acesta slow-mo este disponibil doar după ce ai sărit/ocolit mai multe obstacole în fuga turcilor goniţi peste Dunăre de Mircea cel Bătrân.

Per total îmi place. Îmi place chiar prea mult pentru genul action, dar luând în consideraţie că practic este un prim hibrid între action şi 1st person shooter (da, când îi dezarmezi poţi să şi foloseşti arma şi crosshair-ul este ridicol de mic) îmi aduce într-un fel aminte de DeusEx (1), un joc pe care l-am iubit de la primul contact, deşi se mişca infect pe râşniţa pe care o aveam atunci.

Cerinţele de sistem sunt decente, merge lejer pe un 8600GT cu setările default şi în 1440x900, nu sacadează, nu se agaţă. Aici e de notat un mic bug, reparat prin patch-ul 1.01, care ducea la "agăţarea" framerate-ului pe la misiunea 2-3 dacă aveai activat PhysX din meniul jocului, ceea ce la acţiunea furibundă cu sărituri calculate la milimetru vă daţi seama că era fatal... la propriu.

Note:
Grafică: 9 - nu e cine ştie ce, dar e foarte potrivită atmosferei.
Sunet: 10 - voice acting-ul e decent, se putea şi mai bine, 10 din cauza muzicii excepţional potrivite. Poziţionarea 3D este iar la fix, la un moment dat este impresionant, chiar ai senzaţia fizică virgulă că sari de pe o clădire pe alta.
Gameplay: 10 - originalitate, curbă de învăţare uşoară, repetitivitate 0 până acum. Oraşul e imens, ajungi la un moment dat de la etajul 40 la metrou iar controalele chiar trebuiau să fie simple pentru că la final ceea ce contează sunt reflexele, dar asta nu afectează senzaţia de "YES" de la finalul unei curse furibunde cu juma` de poliţie după tine şi 2-3 elicoptere, toţi trăgând în tine :biggrin:
Storyline: 9 - până acum nimic neobişnuit, se va updata la final. Practic nu prea contează, gameplay-ul ia ochii şi mintea şi la un moment dat treci peste cut-scenes doar ca să te mai dai huţa pe bare şi să faci pe Morpheus între acoperişuri.
Impresie: 10 - probabil cel mai original joc lansat de EA în ultima vreme, o împletire ciudată de gameplay psihedelic de rapid la un moment dat, poveste relativ interesantă, grafică mai mult decât ok şi un soundtrack adaptat perfect
Overall: 9.6

Şi-o merită! :biggrin:
 
Hm, trebuie să-l iau şi eu.
În altă ordine de idei, cică aş fi terminat GTA IV (adică mission completion e la 67% dar am văzut final credits). Now what? Probabil trebuie să fac şi misiunile alea cretine pentru Jacob, de genul "du-i drogurile lui Gigi în 5 minute cu o rablă de maşină" - which I hate.
 
Daca si topaiala asta cu schimbari rapide de combinatii de taste care se desfasoara in niste culori ciudate cu HDR voua vi se pare fun e clar ca am imbatrinit.

In schimb mi-a placut cum se misca obiectele animate de PhysX.
 
Back
Top