!!!WARNING!!! POSSIBLE SPOILERS!
Sacred 2 - The Fallen Angel. (Part 1)
Kit de instalare: 20 GB (cu tot cu Extreme Textures DVD, care vine bundled cu Collector's Edition). Nu am instalat texturile extreme, fiindcă am preferat full resolution (1920*1200).
Un RPG cu multe quest-uri, huge environment şi AI de rahat; mixed impressions după 20+ ore de joc:
- quest-urile sunt stupide: du-te acolo, omoară-i pe ăia, întoarce-te, dute dincolo, omoară-i pe ăilalţi, hai înapoi... Sau ceva de genul "du-mă până în satul cutare" (şi de obicei ăla pe care îl cari se bagă în bucluc şi şi-o fură pe drum).
- Interfaţa pare greoaie până te obişnuieşti cu ea, recomand citirea manualului înainte de a începe jocul; de unele chestii m-am prins mult după ce am început să mă joc.
- AI-ul e cretin. Te plimbi liniştit pe cal prin toate zonele, nu te atacă nimeni. Te dai jos de pe cal, te atacă toţi şoarecii, lupii, urşii, tâlharii, hoţii, dragonii, elementals, you name it. Mai des decât accidental se întâmplă de ataci "duşmanii" şi ăia stau ca dobitoci şi te lasă să-i omori.
-
Bugs:
* omori un inamic şi ăla, în loc să cadă liniştit pe jos, rămâne blocat într-o animaţie repetitivă până dispare de pe hartă. Alteori se întâmplă de se scufundă până la jumătate în pământ. Dunno why, maybe he likes burying himself
.
* La un moment dat treceam un pod şi era unul cu semn de quest pe el. Dau click, îmi zice "Ăsta-i podul meu, trebuie să plăteşti!". Of course, dau Decline, ăla mă atacă, îi omor pe toţi, mai puţin pe individul ăsta, fiindcă... nu pot să îl omor. Nu e atacabil. S-a ţinut după mine o bună bucată de vreme, încercând să mă omoare... n-a reuşit, dar am mai trecut de vreo 3 ori pe podul ăla, şi tipul tot pe-acolo e şi de fiecare dată se ia după mine.
* Personajele care te însoţesc ocazional (during certain quests) se comportă cum le tună. Unul era înnebunit să atace tot ce era în raza lui. Din fericire, se pare că era imposibil de omorât, so, după ce timp de câteva minute mă chinuiam să mă ţin după el să-l scap de belele, m-am prins de fază şi l-am lăsat în plata lui.
* O gagică (nu ştiu ce quest trebuie să completez ca să scap de ea) se ţine după mine de vreo 10 nivele încoace (cam tot atâtea ore de joc). Monştrii şi tâlharii n-o atacă, deci nu mă deranjează, dar nu pot scăpa de ea. Maybe she likes me
* Personajele care te urmează n-o fac cum trebuie din punct de vedere fizic, adică rămân constant în urmă şi brusc te pomeneşti cu ele în faţa ta (teleportation reinvented!).
* Mount: te dai jos de pe cal, te urmăreşte o vreme, apoi dispare. Cică ar exista un shortcut ca să îl chemi (tasta 0) - well, nu merge. Dacă ieşi din joc şi intri iar, calul e lângă tine.
* Save/Load: Există quicksave (tasta F9), dar dacă dai quicksave şi ieşi în meniul principal, apoi intri înapoi în joc, te pomeneşti cu personajul într-un oraş apropiat în loc de "mijlocul câmpului", unde l-ai lăsat.
-
Performanţă:
* Jocul se mişcă bine... până începe să plouă. Dacă plouă şi eşti prin câmp, e OKish. Dacă plouă şi eşti în vreun oraş plin de NPC-uri, ai căcat steagul (pe româneşte) - ajung la 10-15 frame-uri pe un 8800GTS overclocked.
* Game drop: se întâmplă destul de des ca jocul să facă minimize de capul lui şi să te pomeneşti în Windows. Click pe game în taskbar, reintru în joc şi continui până la următoarea întrerupere. Nu ştiu dacă e bug sau performance issue, tot aia-i. E enervant.
-
Control:
* Fiind un hack'n'slash game, controlul e destul de simplu... până dai de zone unde trebuie să învârţi camera după personaj: camera se comportă dubios în mod izometric, dacă între personaj şi cameră sunt frunze, pe ecran apare un "ochi" de vizibilitate înconjurat de frunze, pretty cool effect. Dar dacă se interpun case sau ziduri, trebuie să învârţi manual camera ca să vezi ce se întâmplă. Asta se poate face din taste sau prin apăsarea middle button şi drag. Cum mouse-ul meu (Microsoft Laser 5000) are un middle button pe care trebuie să apeşi ca pe pârghie să "detoneze", mă chinui din taste. Modul camerei se poate schimba din opţiuni, dar pentru asta trebuie să ieşi în meniul principal, requirement valabil pentru modificarea oricărei opţiuni (WTF???).
* Luptele sunt relativ simple: click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click-click... forever
. Există posibilitatea de a ţine apăsat click şi personajul loveşte până moare inamicul, dar dacă după moartea "duşmanului" e vreun drop pe-acolo pe unde e pointer-ul, personajul se apleacă elegant să-l culeagă, în timp ce ăilalţi inamici îi dau la buci lejer. Deci click-click e singura metodă viabilă.
* Culegerea instant a drop-urilor dintr-o zonă limitată în jurul personajului se face prin apăsarea unui hotkey (Q) care e configurabil din opţiuni (să culeagă all/white or better/blue or better/yellow or better) - filtrarea asta e mană cerească!
-
Gameplay:
* Character roster:Sunt 6 tipuri de personaje (
astea), fiecare cu zeitatea lui (care îţi dă un Power special), şi fiecare poate fi bun sau rău (cu excepţia Seraphim, care e Good-aligned, şi Inquisitor, care e Evil-aligned). Eu am ales Inquisitor (insert evil smiley here) şi deocamdată nu mi-a părut rău
deşi e cam prost construit.
* Items: unul din cele două capitole la care Sacred 2 excelează; practic, numărul, tipul şi features-urile item-urilor din joc sunt nelimitate. La un moment dat, eziţi; nu ştii dacă drop-ul de-abia luat e mai bun sau nu decât item-ul deja echipat. Spre exemplu, am inel care mă ajută să fac bani
(+22% selling price at vendor), îl echipez exact când vând ce-am cules pe drum, apoi îl pun înapoi în inventory. Sunt items care îţi dau +x la skills, items combinate, forgeable items, special items, uniques, set items, etc., etc. All the goodies are there!
* Combat Arts: Fiecare caracter are 3 tipuri de combat arts, fiecare cu 5 spells (4 active şi unul pasiv), care pot fi combinate în spell combos. Upgradabile în 2 moduri diferite fiecare. Yummy! Upgrade-urile se fac prin intermediul runes. Acestea se găsesc în monster drops, iar cele care nu se potrivesc cu personajul pot fi schimbate la runemaster (pentru 4 rune de alte tipuri poţi să alegi o rune).
* The World: Celălalt capitol care face din Sacred ceva excepţional: în primul rând e I M E N S. Cred că i-ar lua cuiva 10 ore să o străbată în linie dreaptă de la un colţ la celălalt. Şi nu există întreruperi decât dacă intri într-un dungeon, în rest smooth action everywhere.
- din păcate nu mai am timp, se termină programul la muncă, dar mai revin cu detalii mâine...