Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Hellgate London, un nou "RPG" stil Diablo, cu o abordare ceva mai interesanta si un gameplay placut. Din pacate m-a cam plictisit dupa numai 3 zile de joc, nu imi dau seama care e problema, parca nu are acel feeling necesar pentru a te tine in fata monitorului... sau poate sunt eu, nu mai pot juca genul asta de joc. Oricum, este clar ca merita incercat.
 
Gears Of War. Se vede superb şi se mişcă bine la 1920*1200; totuşi, tactical 3rd person shooters nu sunt jocuri după care să mă dau în vânt... Eu sunt în general amator de solo stuff, nu vreau să am grijă de toţi prin joc :wink:

LE: uninstalled.
 
Nu agreez deloc jocurile PC care sunt clonate dupa versiunile pentru console. :frown:
 
Am terminat de curand COD4 Modern Warfare si tot ce pot spune e "Wow". E unul din putinele FPS-uri cu personalitate scoase in ultima vreme. Un storyline interesant, cu personaje de care ajungi sa te atasezi si gameplay superb m-au facut sa-l joc de cateva ori la rand pe nivele de dificultate diferite. Mare lucru nu am prins din eyecandy pentru ca nu ma duce sistemul, dar si pe setarile relativ low de la mine tot pare cu o clasa deasupra la tot ce am jucat pana acum (cu singura si onorabila exceptie a lui Bioshock).
 
COD 4 intr-adevar este un joc extrem de reusit... gameplay-ul, atmosfera, realizarea, povestea (trebuie urmarita, pentru ca lupta se duce pe mai multe fronturi, cu mai multe personaje), toate sunt bine puse la punct si denota un FPS facut asa cum trebuie. Mutarea actiunii in anul 2007 este o mutare inspirata din punctul meu de vedere, dand o mai mare libertate de miscare in design-ul misiunilor, alegerea armelor, etc. Grafica este buna spre foarte buna, si se misca decent pe 8600GT la setari destul de ridicate.
Am incercat NFS Pro Street... a rezistat cam 15 min pe sistem, a zburat de urgenta, ocupa prea mult spatiu pentru un joc atat de prost. Astept in continuarea FlatOut Head On / Ultimate Carnage, care tocmai a fost amanat destul de multicel... :frown:
Urmeaza (sunt DVD-urile deja pe drum, doar sa am timp de ele) Hellgate: London, SoF: Revenge si Gears of War.
 
Portal: joc bazat pe engine-ul Source, care şi-a arătat forţa în Half Life 2, nu neapărat în sensul în care a făcut-o Cry Engine cu al său Crysis, ale cărui cerinţe de sistem sunt cu adevărat "de ultimă generaţie", ci mai degrabă printr-un level design ingenios, Source având încă destul de multe neajunsuri în faţa unui critic avizat.


Trebuie să recunosc că am fost intrigat de modul de joc, care trâmbiţează "tehnologia portalurilor" cât şi de faptul că jocul este în esenţă un puzzle.


Ce este un portal practic? Un portal este format dintr-o intrare şi o ieşire, obiectul păstrându-şi aceleaşi proprietăţi (de exemplu viteza) la intrare şi la ieşire, nu poţi avea la un moment dat decât două portaluri (intrarea şi ieşirea). O idee foarte simplă, dar care poate genera, după cum ne arată jocul, situaţii destul de complexe, un exemplu edificator fiind folosirea portalurilor ca să îţi măreşti viteza accelerând cu ajutorul unei căderi pentru a trece de un anumit obstacol. Pentru a complica puţin lucrurile, portalurile nu se pot crea pe orice suprafaţă, aşa că în ultimele niveluri trebuie să îţi faci atent planul pentru a trece de obstacolele gândite de producători.
La începutul jocului portalurile sunt deja create, pentru a te familiariza cu ele înainte de a primi arma care le poate şi genera (singura armă din joc de altfel). Nu cred că poate fi numită o armă de fapt, pentru că ea în sine nu distruge nimic, dar, ca şi Gravity Gun-ul din Half Life 2, poate fi folosită cu succes în interesele tale malefice. Pe parcursul jocului primeşi posibilitatea de a crea un portal de intrare, cel de ieşire fiind în continuare fix şi în cele din urmă, după ce familiarizarea cu modul de folosire a portalurilor s-a definitivat, distracţia este completă, avându-le la dispoziţie pe amândouă.
Sincer să fiu, primele niveluri îţi dau impresia că te afli mai degrabă într-un training mode mai degrabă decât în mijlocul "acţiunii", vocea feminină robotizată care te ghidează accentuând acest sentiment. Spaţiul de joc este familiar, la fel şi meniurile fiind identice cu cele din Half Life 2, micşorând efortul de adaptare la mecanismele jocului.
La terminarea celor 19 niveluri, apar noi moduri de joc care te forţează să abordezi fundamental diferit ce ai jucat deja, limitând timpul avut la dispoziţie, numărul de paşi sau de portaluri pe care le poţi folosi pentru a trece mai departe.


Povestea e destul de firavă, dar atât cât este, contribuie cu succes la atmosfera misterioasă a jocului şi lasă la sfârşit obişnuitele semne de întrebare care te fac să aştepţi următorul episod or something.
Deşi fantastic de scurt (am trecut prin cele 19 niveluri în cam 3 ore cu diverse întreruperi), jocul este cu siguranţă foarte distractiv de jucat. Micile glume făcute de vocea îndrumătoare ("Acest nivel este o greşeală de proiectare, nu încerca să îl termini, ne pare rău de inconvenient", "Vă aşteptăm la finalul acestei încercări cu o prăjitură" etc), ideea în sine a portalurilor, un level design foarte bine pus la punct, dificultatea frustrantă uneori a nivelurilor extra, toate fac din acest joc un titlu unic între cele jucate până acum, un titlu care iese din tendinţa generală de violenţă şi accent pe elementele grafice ale unui joc, o briză de aer curat între titlurile lansate în ultima vreme.
 
Gears of War. O porcarioara simpatica. Merge jucat cind n-am absolut nimic de facut. Daca asa arata jocurile pe consola multumesc lui Dumnezeu ca am PC. :biggrin:

CoD4
. Superb. L-am pus alaturi de STALKER si Bioshock ca jocurile anului care mie mi-au placut.

Crysis. Probabil ca o s-o iau in freza, dar nu e genul meu de joc. Totul a fost OK pina la aparitia extraterestrilor. De acolo s-a rupt filmul, atit pentru calculatorul meu care-mi prezenta slideshow-uri din cind in cind cit si pentru gameplay/atmosfera. Grafica superba, fizica frumoasa, AI bun (in majoritatea cazurilor, dar am nimerit si niste comportamente ciudate). Atit, in rest un FarCry deghizat.
Luind in considerare faptul ca pentru un joc de 50$ ca sa-l joci la maxim ai nevoie de f'un Quad cu doua GTX-uri pentru mine jocul e un esec. E singurul joc pe care nu l-am putut juca cu detalii spre maxim pe configuratia mea.
Atita vreme cit Bioshock, CoD4, STALKER au fost perfect jucabile cu setari aproape de maxim si in plus mi-au oferit o experienta de joc mult mai placuta, nu pot sa zic decit sorry Crysis...

Timeshift. Numa' bun de jucat un weekend. Un fel de Max Payne reloaded. Un shooter decent.
 
F.E.A.R.: Perseus Mandate. În vreo oră de joc m-am speriat de era să mă scap în pantaloni de două ori. Nice :smile:. A.I-ul este OK spre bun, arătându-şi puterea la niveluri de dificultate mai mari. Pe Easy e ca un walk in the park. Recomandat ca FPS. Se mişcă bine şi e foarte scalabil la rezoluţii mari: l-am jucat la 1280*1024 cu tot ce se poate pe Full, am o medie mai mult decât onorabilă de 130 fps. Trebuie să îl încerc şi la 1920*1200, dacă am peste 40 fps mă declar cât se poate de mulţumit.
 
La o medie de 40 fps te astepti la minime de 15-20 pentru foarte scurt timp, 5 fps poate e o exagerare.
 
Media de 130 FPS este dată de maxime de 200-250 FPS (foarte rare) şi minime de 90-100 FPS (de asemenea, foarte rare). Presupun că la o medie de 40 FPS o să am nişte minime care se învârt pe la 30 FPS...
Anyways, Unreal Tournament 3. Jucat ieri seară, pus VSync, nu scade neam sub 58 FPS, la 1920*1200. Funny, dar destul de repetitiv la un moment dat, îi lipseşte un je ne sais quoi, poate story mode-ul e un pic cam subţire, mă rog... O problemă pe care am observat-o: în timp ce se încarcă următorul nivel, un individ povesteşte despre nivelul respectiv; faza naşpa e că voice-over-ul se înţepeneşte de vreo două ori în timpul încărcării. Un lucru nou este faptul că boţii povestesc între ei în timpul bătăliei every now and then. Punchlines funny, surprinzătoare în timp ce eşti ocupat fragging badass aliens :smile:
Un alt lucru inovator sunt tactical cards; după finalizarea unor misiuni primeşti nişte cards pe care le poţi folosi oricând în nivelele ulterioare; spre exemplu, poţi avea 2 oameni în plus faţă de inamic la următoarea bătălie, increased health la respawn (bun în modul Warfare), etc.
Maşini noi, în special tripozii, puternic inspiraţi din filmul War of the Worlds. În schimb, nenorocirea aia de maşină cu roţi plus şenile apărută în preview-uri e un fiasco total: merge ca melcul, are o manevrabilitate demnă de un olog de-abia ieşit din spital şi n-am reuşit niciodată să ochesc sau să nimeresc ceva cu ea.
Revenind la team-mates: te anunţă când au special objectives (pe care probabil le aleg de capul lor), spre exemplu: "Going for U-Damage", "going for Redeemer" (care BTW arată foarte interesant, eu l-am prins o singură dată şi de emoţie am tras aiurea cu el :biggrin:). O altă chestiune interesantă e posibilitatea (în CTF Mode) de a "sări" pe un Skateboard (cu steagul pe umăr), te legi cu Link Gun-ul de o maşină şi un team-mate te "trage" pe teren ca să ajung mai repede la bază. Problema: un glonte din partea inamicului şi te-ai dus pe copcă.
Asta-i tot ce-mi amintesc acum... :smile:
To sum it up: funny to play, pretty addictive, but... something seems to be missing. Perhaps the story line...
 
Testat CoD. Nu porneste. Probabil nu-i place placa grafica (Radeon 9800 Pro).
Testat Crysis (demo). Incarca meniul dar cand e vorba de joc, se blocheaza imediat ce termina de incarcat harta/nivelul.

Mi se pare mie sau calcul meu s-a cam demodat?

PS: Acel Unreal Tournament 3 ar merge decent (30 fps @ 800x600) pe un Radeon 9800 Pro?
 
war4peace, story la UT3? :smile: E un joc multiplayer, nimanui nu ar trebui sa-i pese de single mode.

Marius, nu merge, pe 7600GT, care este ceva mai potenta decat 9800Pro, se misca infect. Si in multiplayer nu ai ce cauta cu 30fps, daca nu vrei sa fii adunat de pe pereti cu lingurita in mod regulat. :biggrin:
 
La toate UT-urile modul singleplayer nu este decat un antrenament pentru meciurile de multiplayer. :wink: Inca nu am incercat UT3 dar mai mult ca sigur ca este conceput ca joc de multi, pentru single exista Unreal. Apropo, ceva zvonuri despre un eventual Unreal 3 ? Pana acum au scos cate unul la fiecare engine...
 
Fiindcă din 2004 n-am mai avut Nvidia, iar acum am trecut din nou de partea aceasta a baricadei :smile:, aş dori să aflu ce este acel HDR şi cum se activează (implicit, din driver, altfel?). Driverele Nvidia (setările lor, de fapt), spre deosebire de ATI mi se par (o spun cu toată convingerea) foarte stufoase şi neprietenoase. Mulţumesc.
PS: Am căutat HDR cu Search, dar n-am găsit referiri. Dacă există vreun topic unde s-a discutat, vă rog să daţi linkul.
 
HDR-ul este doar un efect care utilizeaza shaderele, nu are treaba cu setarile de drivere. Fiecare joc care suporta asa ceva are setarile interne pentru el.
 
Ce placa nVidia ai? Pina la seria 8xxx nu prea suporta HDR+AA(sau AF :what: ) simultan.
Dar mie personal HDR-ul asta imi provoaca spasme la stomac cind il vad insirat pe monitor.
 
Back
Top