Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

N-Gage™ e tare fain. Io m-am jucat foarte mult Collin McRae Rally 2005. Worms n-am decât Wolrd Party şi mă enervează, iau bătaie de fiecare dată.

Ej varză, keep practicing :biggrin:
Acum sincer, NGage este sculă de ţinut în buzunar cu handsfree bluetooth în ureche dacă îl vrei ca telefon şi cu card de 1GB musai :smile:
 
Exact asta fac şi eu. Mă enervează, însă, că nu suportă A2DP, da' nu le poţi avea pe toate.
În rest, jocurile rulz. Am fost foarte impresionat de calitatea graficii Collin McRae.
 
Eu am jucat Cold Fear in ultimul timp, un joc excelent in opinia mea, desi este scos in 2005. Cold Fear e un action/survival horror cu o atmosfera impresionanta care nu insista pe ideea hai sa speriem lumea ca asa e frumos. Nu este deloc complicat, iar maniera de a controla personajul este din nou facila. Story-line relativ imersiv, oricum mie mi-a placut ca m-am putut delecta cu un joc destul de scurt si original ca si conceptie. Esti pus pe un vas in deriva in plina furtuna si trebuie sa afli ce se intampla mai exact cu el. Evident plotul progreseaza si ajungi sa descoperi diverse chestii interesante. La capitolul grafica deja are ceva vechime insa a ramas actuala.

In mare, un joc destul de captivant care prinde.
 
Ultimul joc jucat: Tomb Raider Anniversary. Jocul mi-a lasat o impresie placuta desi iti poate provoca foarte multi nervi, gameplay-ul s-a intors la origini, bazat mai mult explorare si puzzle decat pe actiune si shooting, ca in Legends. Singurul punct slab este acela ca devine prea enervant dupa o anumita perioada de timp, iar ceva shooting in plus nu ar fi stricat. Un joc de nota 8.5.
 
Last edited by a moderator:
M-am apucat de Tomb Raider Anniversary, remake-ul primului joc din seria TR. Nu comentez povestea, e cea tipică cu „găseşte artefactul” (probabil în '96 era mai originală).

N-am jucat decât vreo două nivele, însă pot spune că impresia bună din demo s-a menţinut. Mă întreb doar de ce nu a implementat Core cu ani în urmă toate elementele astea „noi”, dar atât de evidente de gameplay (datul pe liane, grappling hook, urcat/sărit pe pereţi/de pe un perete pe altul, etc.). (Adică, la naiba, doar eu ştiu cât m-am chinuit cu TR2, unde nu aveai nici crouch.) Jocul e axat în mod evident pe partea de adventure şi mai puţin pe cea de action, ceea ce personal nu îmi displace.

Grafic, se prezintă bine pentru ceea ce înseamnă TR, deşi probabil nu va concura cu UT2007 la număr de poligoane. :goofy: Nivelele sunt mai atmosferice, mai spooky (apropo, n-am înţeles încă de când atacă lupii prin surprindere, dar mă rog...). Filmuleţele-interludiu din joc nu sunt foarte 2007-ish; cred că cineva avea nevoie de echipa de la Blizzard.

Multă lume a criticat jocurile iniţiale (mă refer la prima generaţie TR: I, II, III, Revelation, etc.) pentru cameramanul drogat care prindea nişte unghiuri imposibile tocmai când trebuia să sari un hău sau să te baţi cu vreun dinozaur. Situaţia s-a cam schimbat, doar că acum tre' să stea Shiva la tastatură ca să se ocupe şi de WASD, şi de combinaţii, şi de cameră (mouse), şi de aiming/firing (tot mouse). Se vede că jocul a fost dezvoltat de Crystal Dynamics (aceeaşi responsabili pentru ştiţi voi ce şi pentru teh panoramic sh|t camera). Dar nu vă faceţi griji, nu e chiar atât de rău pe cât sună.

Cu siguranţă jocul merită încercat. I-aş da un 8/10 deocamdată; revin după ce mai joc câteva nivele.
 
Terminat TR:A. În afară de câteva părţi frustrante (în speţă, sărit în spate în timp ce Lara aleargă pe perete agăţată cu grappling hook :goofy:), jocul e plăcut. A, şi povestea e chiar cu întorsături, se pare. Nivel preferat: St. Francis Folly.

Din păcate, n-aş putea recomanda nimănui în 2007 să joace originalul (de fapt, nu aş putea recomanda nimic mai jos de Angel of Darkness - care e mare porcărie ca gameplay, dar asta e altă poveste): mă uitam la nişte screenshot-uri paralele cu TR şi TR:A (oferite drept recompensă pentru secrete/artefacte găsite), şi mi-e greu să înţeleg cum 5 triunghiuri unite au putut fi considerate cândva revoluţie grafică. Deh, 1996. Dacă tot vorbim de grafică, sper ca CD să folosească acelaşi motor grafic pentru TR 8, eventual să-l optimizeze: repet, e suficient pentru ceea ce înseamnă jocul ăsta.

Next in line: Titan Quest şi Tomb Raider: Legend. ...Care din diverse motive (lipsă de optimizare probabil) se mişcă mai prost în 1024x768 2x FSAA decât TR:A în 1280x1024 cu 4x FSAA şi detalii la maxim, deşi folosesc acelaşi engine.
 
Conform planului :goofy:, am început să joc Titan Quest (Immortal Throne, să ştiu o treabă). Povestea e adunată de peste tot, Diablo, Dungeon Siege, etc., dar oricum doar serveşte ca pretext pentru monster bashing. Deci rulz; să nu uităm că TQ e un action RPG.

Grafic, nu am nimic de reproşat, deşi unele tileset-uri arată mai bine decât altele: peşterile şi râurile par - uh! - luate din Diablo (as in really old). De asemenea, vrăjile ar fi putut fi mai reuşite. Per total însă, lumea din TQ este foarte detaliată şi arată bine.

Pe partea de gameplay, îmi place micromanagement-ul (alocare de skill-uri, atribute, etc.): fiecare personaj poate alege o specializare la level 2 şi încă una la level 8, în cazul în care vrea dual class. Având în vedere că există 8 specializări în TQ şi 9 în IT, posibilităţile de dezvoltare sunt multiple, iar „rejucabilitate” e cuvântul cheie. Menţionez că nu obişnuiesc să intru ca bou' în RPG-uri, să arunc skill points în stânga şi în dreapta şi să mă trezesc două acte mai târziu că joc cu un cheese maker cu bonus pe muls capre. Prin urmare m-am documentat dinainte ce build-uri se recomandă şi am ales Conjurer (conjuriţă de fapt :tongue:), adică specializare Earth+Spirit, una dintre cele mai nesimţite combinaţii din joc pentru damage la nivel mare + Liche King şi Core Dweller pentru suport.

Există, de asemenea, multe (feluri de) obiecte, charm-uri şi rune care se combină, se forjează, se bagă, adaugă, amplifică, etc., în general oferă numeroase posibilităţi de dezvoltare a personajului.

Marea problemă a jocului mi se pare aspectul nefinisat dpdv tehnic, adică bug-uri, scăderi inexplicabile de framerate şi alte d-astea. Patch-urile şi expansion pack-ul rezolvă o parte din probleme, dar jocul dă în continuare senzaţia de neoptimizare. A, da: meniul din WarCraft III îi dă clasă celui din TQ.

Dpmdv, dacă nu ar avea aceste probleme, TQ ar putea sta fără probleme lângă Diablo 2. 8/10

PS: O să fac în curând quadruple post p-aici, mai băgaţi şi voi ceva, un Solitare, orice. :biggrin:
 
PS: O să fac în curând quadruple post p-aici, mai băgaţi şi voi ceva, un Solitare, orice. :biggrin:
Acum s-a rezolvat si problema asta.

Eu mai trag cate 10 minute de Oblivion pe saptamana (face un an de cand l-am instalat...), cate o cursa de NFS Carbon, si cate o ora - doua de Pharaoh - Cleopatra :biggrin:. Oldies but goldies. Nu-mi mai gasesc CD-ul cu Emperor Rise of the Middle Kingdom, ca ce-as mai juca acum.
 
1. Nu ştiu de ce au avut Iron Lore impresia că eu chiar vreau să explorez în întregime labirintul minotaurului (a se citi „nişte coridoare puse cap la cap cu variaţie zero”) sau cinci (5!) nivele de catacombe ateniene, pentru ca la sfârşit s-o dau într-o luptă la plesneală cu un boss pe care l-am bătut ţinând mâna dreaptă pe butonul de attack şi pe stânga pe cel de healing. :mad2:

2. Întreaga idee de sorcerer+tank mi se pare praf până acum având în vedere că Dweller-ul stă mereu în spate, iar abilitatea lui de Taunt/Provoke nu face nimic, că ăia tot pe mine mă atacă. Liche-ul e de asemenea de un AI remarcabil: până se hotărăşte el să trăsnească pe cineva, ori e mort ăla ori sunt mort eu. :goofy:

3. Conjurer sucks: trei bolt-uri amărâte cu damage pe minus la nivel maxim nu e tocmai viziunea mea despre crowd-control. Vreau un mag care să fie în stare să cureţe juma' de ecran din două vrăji, cum făcea Frozen Orb în Diablo 2. Mă gândeam la ceva bazat pe Storm. Sugestii? Thanks.

PS: E cineva interesat de TQ? Fac split?

PPS: Da, Neo, ştiu, get WoW. :tongue:
 
Aşa, ca să ieşim din chineza asta pe care nu o înţeleg, azi am jucat FlatOut 2. Funny. Exact cum îmi place mie. Zbang, trosc-pleosc, maşini zobite cu şoferi zburând de prin ele, grafică OK, arcade, nu-gândi-şi-nu-calcula, ce mai, numa' bun pentru un week-end ploios :wink:
 
war4peace, FlatOut 2 este unul din cele mai bune jocuri cu masini pe care am avut ocazia sa le joc in ultimii ani. O realizare excelenta, model fizic foarte bun, extrem de fun si de lipsit de monotonie. Un joc care il rejoc cu placere oricand...
Alt joc auto care mi-a mancat timpul in ultima vreme a fost Colin McRae DiRT... destul de bun, variat (insa parca nu la nivelul TOCA3), fun, insa cu niste cerinte de sistem uriase (pe A64 X2@2.6GHz, 2GB DDR2-800 si 7900GS@575/1500 mergea acceptabil la ~25-30 fps doar la 1024x768 cu detalii low-medium).
Altfel, cred ca ma apuc de BioShock... :biggrin:
 
+1 la Flatout 2. Să nu uităm de coloana sonoră care se potriveşte de minune cu acţiunea! :smile:

Plus că din totdeauna mi-am dorit un joc cu maşini în care să primesc bonus dacă intru în decor/concurenţi...:hihi:
 
Altfel, cred ca ma apuc de BioShock... :biggrin:
E interesant. Atmosfera OK, muzica superba (putina, da' imi place), grafica buna (apa+efectele ei marita vazute), stie dual-core, si se misca OK pe X2 3800+ cu 7900GS ambele stock si 2GB RAM. 1280x1024, tot la maxim mai putin tentativa aia de HDR/bloom sau ce-o fi ea.

Devine mai interesant mai pe la mijlocul jocului cind ai acces la diferite upgrade-uri de plasmide si armament.
A, si e primul joc in care aparatul de fotografiat e la fel de important ca cea mai tare arma din joc. :wink:
 

Attachments

  • bishock.jpg
    bishock.jpg
    130.8 KB · Views: 117
+1 la Flatout 2. Să nu uităm de coloana sonoră care se potriveşte de minune cu acţiunea! :smile:

Plus că din totdeauna mi-am dorit un joc cu maşini în care să primesc bonus dacă intru în decor/concurenţi...:hihi:

Coloana sonoră e înspăimântător de scurtă, părerea mea :frown:
 
Coloana sonoră e ignorabilă, cel puţin pentru mine. O listă de melodii în playerul preferat şi gata. :smile:
 
Nu sunt jocuri noi, dar merita cateva cuvinte: X2 The threat & X3 Reunion.

Sunt in principiu tot ce putea fi Elite (cine se juca prin anii '92-'95 stie despre ce e vorba) daca avea la dispozitie un procesor puternic, RAM masurat in sute de MB si nu de KB, placa video si audio pe masura. Space sim open-ended, cu un storyline ce se poate urma ... cand ai timp si chef; intre timp poti sa faci comert (un motor bun in spate, preturile sund dinamice in functie de cerere si oferta; economie complexa, zeci de produse si fabrici interdependente), politie (razi piratii pentru bani din partea statului) sau piraterie (ataci nave de comert sau faci trafic de droguri si/sau persoane - da, are sclavi: poti cumpara, vinde sau captura slavi - poti captura pilotul unei nave adverse daca o avariezi pana se catapulteaza).

Cum era la oferta pe Steam, am luat pachetul X2 + X3 (costa cu 5$ mai mult decat X3) si le-am jucat in ordine (logic :smile: ). X2 e terminat, X3 e abia in prima parte (nu am inca nici un capital ship, nici macar o corveta serioasa).

Grafica: unele peisaje sunt fantastice. Audio: OK. Fun factor: pentru amatorii genului respectiv e catastrofal, o sa isi ia concediu ca sa se joace. Pentru ceilalti, inceputul (mai ales la X2) va fi dificil, pana ai suficiente resurse ca sa joci mai relaxat dureaza un pic.

Desi merg si doar cu tastatura si mouse, un joystick este recomandat pentru o experienta decenta. Nu cer cine stie ce placa video sau procesor, sunt jocuri din 2004 si respectiv 2005. Pretul: cam 20$, merita fiecare cent. Steam accepta la plata si carduri de la banci romanesti.
 
Back
Top