Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Next... 2006 FIFA World Cup.
EA Sports scoate titluri legate de FIFA pe banda, incrementand anul si cam atat. Si sa nu uitam de schimbarile efectuate la meniu.
2006 World Cup e cel mai clar exemplu. Grafica... diferita, dar care nu aduce nimic nou, iar ca stil de joc nu au adus absolut nici o schimbare. Inainte cand treceam de la FIFA 200x la FIFA 200x+1 se observau ceva schimbari in stilul de joc, primele jocuri ma chinuiam sa inscriu un gol, pana ma obisnuiam.
O schimbare de textura nu mi se pare ca justifica un joc nou, mai ales cand el e mai slab ca precedentul, adica FIFA 2006, din care e si derivat.

Inca un mare minus e comentariul, unul dintre cele mai slabe comentarii pe care le-am auzit. Replicile sunt pur si simplu aleatoare si foarte rara au legatura cu ce se intampla in joc. Spre exemplu, in momentul in care am batut o lovitura libera de la marginea careului meu, comentatorul tine sa "ma incurajeze" spunand ca "de foarte multe ori s-au inscris goluri de la distanta aia"... Mda... lovitura libera indirecta de la 80 de metri, care se soldeaza cu un gol.

Nota 4,5.


Cars... :biggrin: un joc de nota 9,5, pentru clasa lui. Mi-a oferit o ora si jumatate de relaxare cum nu a mai reusit de mult un joc :smile:.
 
Am inceput sa rejoc seria Need For Speed. Pana acum am terminat Porsche, Underground I si II, am facut 60% din Most Wanted. Dupa ce termin MW urmeaza High Stakes si Hot Pursuit II. Poate voi juca si Hot Pursuit I daca il gasesc si daca il fac sa mearga. :wink:
 
Bagat si eu Oblivion, scos dupa 2 zile ca sa nu intru in zona de dependenta.

Pros:
- grafica geniala (pe un 7600GT). Ma uitam la imperial city la apus si mancau lupii din mine, dar tot nu-mi pasa.
- immersion (datorat graficii geniale, sunetului)
- dimensiunea lumii
- sistemul de skilluri - n-am jucat elder scrolls pana acum, mi se pare mai buna ideea sa avansezi in skillurile pe care le folosesti.
- scenele de batalie destul de realiste

Cons (sunt mai multe ca numar dar mai neimportante... cand zici graphics rulz nu prea mai e nimic de zis):
- NU ARE MULTIPLAYER FFS ce era asa greu
- interfata greoaie, putine keyboard shortcuts, mult lucru cu mouse-ul, greu de navigat prin questuri
- grafica buna dar au facut jocul prea intunecat, trebuie sa tin mai tot timpul o faclie aprinsa in dungeonuri. Poate din cauza ca jucam ca Nord si n-am ochi prea buni la intuneric, dar nevertheless, trebuie sa tin o faclie si in cocioaba aia imputita pe care am luat-o de la stat langa Waterfront.
- unele dungeonuri sau questuri construite prost, enervante. De exemplu am ramas blocat in Wendir din cauza ca nu puteam sa sar pe o piatra sa ies de acolo (low Acrobatics). Si nici n-aveam arme cu care sa ma bat cu stafiile alea nenorocite, orice faceam ramaneau vioaie. Sau am cautat de am capiat 12 pesti in partea de lac de langa Weye si n-am gasit decat 4. Sau am furat de la unu' din Mage Guild si mi-au dat sa gasesc niste flori care sunt imposibil de gasit (desi m-am uitat pe net sa vad unde se gasesc in general). Sau sunt mici scapari in questuri care arata ca nu au fost testate cum trebuie, de exemplu asta. 'r-ati ai naibii de testeri ca nimic nu faceti cum trebuie.
- nu imi place ca monstrii avanseaza la skill odata cu mine. Bad idea. Cum adica, eu am ditamai armor of doom si ma bat parte in parte cu un nenorocit de sobolan sau de stunted scamp. Le-a fost lene sa deseneze monstri suficienti. Plus ca n-am sentimentul ala de being owned sau de owning dintr-o singura miscare (parte importanta a unui RPG). Sa simt si eu ca spre sfarsitul jocului intru intr-un dungeon, fac un gest cu mana si explodeaza toti. Sa se simta si ego-ul meu godlike, ca d-aia dau bani pe joc.
- unele aspecte ale jocului mi se par enervante, daca mai stateau doar putin in open beta scapau de ele. De exemplu infractorul din mine sa plange ca garzile stiu cam tot ce faci, chiar daca esti in pivnita unuia, departe de ochii lumii. Razboinicul din mine se plange ca nu poti sa pui capcane. Pacifistul din mine se oftica ca desi sunt ditamai Nordul cu nivel nu-stiu-cat tot ma ataca lupii de parca as fi porc de padure. Plus, where are the nice elven chicks?! De ce au pus atata haleala in joc daca are un aspect secundar? De ce nu castig si eu strength, health si mana daca am o dieta echilibrata si dorm bine (bah daca vrei sa joci Sims lasa-ne)? De ce nu pot sa-mi iau un ajutor cu simbrie, ca in Diablo? De ce nu pot sa pescuiesc sau sa construiesc itemuri?
- altele care-mi tuna din cand in cand. De exemplu vreau un cheat care sa-mi dea un Armalite AR-15 + munitie, sau o motocicleta. Wtf?
 
Exista posibilitatea de a-ti da prin cheat orice item. In plus, exista addon-uri gratuite care iti permit sa angajezi wing-man. Chiar si auteleveling-ul NPC-urilor poate fi rezolvat. Eu chiar am apelat la o astfel de solutie, mi se pare aberant sa-mi uzez Daedricele un sfert de ora pe un guzgan. Si nu, nu ia din placerea jocului, pentru este aleator, adica poti da de level mare, dar si de chiftele. In plus, de pe la nivelul 25 in sus, nu-ti mai sta nimic in fata, mai ales daca ai avut grija sa-ti programezi antrenamentele (alea de cite 5 maxim per nivel :wink:)...

P.S.:
De ce mi se pare jocul mult mai fun cu cheat-ul de bani (dar fara sa exagerez cu sumele)? :rolleyes:
 
Originally posted by Scytale
De ce nu pot sa pescuiesc sau sa construiesc itemuri?
În Mages Guild ai pe undeva nişte maşinării care îţi oferă posibilităţi de item enhancement pe bază de magie, respectiv de creat vrăji noi folosindu-le pe cele deja cunoscute.

Iar când închizi acele Oblivion Gates ai Sigil Stones care pot fi folosite şi ele pe diverse arme, armuri sau accesorii vestimentare.

Maybe those will suit your needs a bit. :smile:
 
Am inceput recent o versiune modificata de Panzer General. Versiunea este modificata in sensul adaptarii jocului Allied General pe interfata Panzer General. In sfarsit pot sa imi fac o divizie de Sherman Firefly de 5 stele. Recent am reterminat Jagged Alliance, un joc in care distanta intre disperare si extaz e minima.
 
GUN. Un joc cum de mult timp n-am mai jucat. 10 cu felicitări din partea mea! Chiar dacă grafica nu se ridică (chiar) la pretenţiile prezentului. Bravo lor!
 
sincer eu de la farcry incoace nu am prea fost impresionat de shootere...ce mi se pare de perspectiva acum este titan quest care daca nu ar avea buguri ar fi chiar mistocut...in rest din shootere nu prea as recomanda mai nimic intrucat mai toate de acum nu vin cu nimic nou (oare ce ar mai putea aduce nou???)
 
Bad Day L.A. Grafica de "comic strip" a XIII, gameplay third-person a la G.T.A si un grad de umor negru asemanator cu cel din Postal. Storyline-ul implica (in ordinea asta): un dezastru biologic cauzat de o grupare terorista, un cutremur, o ploaie de meteoriti, un val de furtuna si invazia armatei mexicane in mijlocul Los Angeles-ului. Si implica un cersetor pe post de personaj principal. A, da, in jocul asta sunt zombie. Multi. Ceva bug-uri agasante, dar acceptabil si reconfortant de putine dupa mintea mea.
 
NFS 1 - pentru că e cel mai simplu şi deosebit joc cu maşini

NFS 2 - pentru split screen

WarCraft II - pentru că e cel mai bun RTS din lume

Heroes of Might and Magic III - pentru farmec, sunete şi aventură

GTA 2 - pentru că transformă simplitatea in distracţie

Worms Armaggedon - pentru că e original, e distractiv şi nu creează dependenţă

Mafia - pentru că e un joc gândit

Serious Sam II - pentru că are cea mai bună muzică

Empire Earth II - pentru că e cel mai complex RTS all-time

Counter Strike - pentru munca în echipă

NFS 5 - pentru nevoia de viteză

Diablo Si Diablo II - pentru că mi-e tare greu să aleg unu dintre ele :smile:

Şi la toate motivele mai sus enumerate se mai adaugă unul suplimentar:
pentru că un joc bun nu înseamnă o grafică bună sau o realitate cât mai bine ilustrată; un joc cu adevărat bun înseamnă simplitate, relaxare, farmec şi lipsa dependenţei. :smile:
 
Dacă un joc dă sau nu dependenţă, asta depinde de cel care joacă.
Dintre jocurile enumerate de Pantera, nu cred că este vreunul care să nu dea dependenţă sau să nu fi dat dependenţă la vremea lui. :smile:
 
Originally posted by Xllerator
Eu asociez lipsa de dependenta cu jocurile slabe sau light.
Eu o asociez cu cele care işi ating adevăratul scop, acela de a te face să te simţi bine fără a te transforma într-un maniac care nu răspunde la telefoane sau işi minte prietenii că e bolnav numai pentru a se juca WoW. Pentru că până la urmă asta urmărim jucându-ne. Dependenţa nu e o dovadă a faptului că ne place un joc sau altul. Ea este efectul căutat de orice mare producător de jocuri, bine gândit şi bine pus în aplicare pentru a-şi maximiza profitul. Putem, zic eu, sa ne distram jucând un joc şi fără a fi dependenţi de el.:smile:
 
Originally posted by Neo
Dacă un joc dă sau nu dependenţă, asta depinde de cel care joacă.
Dintre jocurile enumerate de Pantera, nu cred că este vreunul care să nu dea dependenţă sau să nu fi dat dependenţă la vremea lui. :smile:

Eu unu nu-mi aduc aminte de vreun joc care să iţi creeze dependenţă cum o fac cele de azi. Şi prin asta nu vreau neapărat să spun că industria rezervată jocurilor este în floare şi că jocurile care apar astăzi sunt nemaivăzute. Vreau mai degrabă să spun că grafica făcută să-ţi ia ochii, însuşirea destul de grea a unui joc, firul epic mult prea incitant şi alte câteva detalii sunt acelea care te lipesc de monitor.

Nu spun că jocurile pe care le-am enumerat ar fi addictionproof, pentru că, aşa cum a spus şi neo, depinde foarte mult de cel care le joacă. Pot însă să afirm că jocurile care apar azi creează un grad mult mai ridicat de dependenţă (că de! s-au specializat baştanii) chiar dacă nu se ridică la nivelul celor din trecut. Paradox? :confused:

Să luăm ca un scurt exemplu Heroes 3 şi să îl comparăm cu mult mai noul Heroes 5. Grafică radical îmbunătăţită, tot felul de filmuleţe şi primplanuri ale luptelor, detalii mult exagerate de decor şi alte-alea, şi cu toate astea, nu se poate ridica la degetu' lui mic.

Sigur, din punctul de vedere al graficii sau al timpului pe care îl petreci jucându-l, devansează orice Heroes precedent, însă în profunzimea lui, ascuns sub puzderia de detalii fără sens, este un joc sărac şi mult mai slab decât bătrânul lui predecesor.
 
De fapt noi asistăm mai mult la o schimbare a scării de valori după care sunt judecate jocurile.
Citesc diverse reviste de profil de ani de zile şi dacă una singură se detaşa de celelalte, încercând să separe calitatea de cantitate, restul nu făceau decât apologia graficii şi sunetului (de parcă numai asta înseamnă un joc bun).
Însă am asistat la multiple schimbări în cadrul redacţiei, iar noii veniţi au început şi ei să admire grafica şi sunetul în detrimentul feeling-ului şi gameplay-ului. De aceea Need For Speed Most Wanted are note imense peste tot, când de fapt este un NFS1 îmbrăcat în bling-bling, neavând nimic din cel mai bun simulator auto scos de EA vreodată, anume Porsche.
Omul din ziua de azi nu mai vrea să stea cu carneţelul lângă PC, cu itemurile necesare până la set notate. Nu mai vrea să gândească excesiv de teamă ca nu cumva să plesnească neuronul. Vrea să se înghesuie cu încă 3 amici pe canapeaua din sufragerie, la un meci de FiFA2006 încins pe consolă, eventual cu bere rece la îndemână. :smile:

Jocul cu substrat, cel cu adevărat încântător, a apus, mai aruncă o rază prin o mână de jocuri cu adevărat bune lansate în ultimii ani.
 
Dependenta jocurilor de azi este datorata de jocul online necesar permanent pentru a realiza ceva, altfel esti un nimeni. Inainte dependenta era datorata faptului ca erai curios sa vezi ce urmeaza, sa vezi ce poti castiga dupa o etapa a unui joc. Acum daca nu esti continuu pe el, esti supus pierzaniei.
 
Din punctul meu de vedere jocurile de astazi sunt mai slabe calitativ celor de acum cativa ani. Dependenta pe care o genereaza jocurile bombastice actuale precum F.E.A.R., HL2, Oblivion sau celelalte demo-uri tehnologice ce pretind a fi jocuri este mult sub oricare dintre jocurile enumerate de pantera. Cred ca in momentul asta industria jocurilor se afla intr-un impas, un blocaj inspirational. Jocurile actuale sufera de o acuta lipsa de originalitate, majoritatea folosind aceleasi retete facute celebre de titlurile de referinta de acum cativa ani (nu cred ca e nevoie sa dau exemple); in schimb se arunca la inaintare grafica revolutionara si fizica realistica, care bineinteles necesita hardware adecvat pentru a beneficia de ele. In mod paradoxal, desi multi se plang de acest aspect (grafica ce compenseaza pentru lipsa de poveste si originalitate), exista multe jocuri bune, cu potential, care sunt insa taxate pentru grafica invechita.
Cel mai bun exemplu cred ca il reprezinta aparitia consolelor nextgen. Prima consola de acest gen aparuta pana acum, Xbox 360, aduce ca factor de noutate doar potenta hardware sporita fata de predecesor; este normal acest "upgrade" insa nu suficient, lucru valabil si cu PS3-ul. E nevoie de ceva nou, total diferit pentru a crea un mic soc in privinta felului cum sunt privite jocurile; e nevoie de o revolutie in gameplay, poveste, interactivitate... care cred ca va veni odata cu Nintendo Revolution. Nu incerc sa fac reclama, insa dintre toate consolele de noua generatie e singura care aduce ceva cu adevarat nou: controller-ul acela ciudat cred ca va schimba mult nivelul de interactivitate al jocurilor.
Lipsa originalitatii este datorata si cresterii spectaculoase a jocurilor online, spre care se indreapta majoritatea companiilor mari in speranta acapararii unei bucati cat mai mari din profitul din ce in ce mai mare generat de MMO-uri.
Ce se intampla acum e normal, trebuie sa existe un ciclu al conceptiilor, trebuie sa existe progres tehnologic; e doar nevoie de o scanteie care sa genereze schimbarea.


am aberat mult... sper ca ati inteles ceva :biggrin:
 
La capitolul HL2 nu sunt de acord cu voi. Consider ca HL2 este unul dintre cele mai bune FPS-uri facute vreodata. In special mi-a placut atmosfera jocului si diversitatea locurilor pe unde umbli. Practic intri in pielea personajului, lucru care nu se intampla la Doom sau Duke3D spre exemplu.
 
Back
Top