Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Imi permit sa te contrazic in privinta gameplay-ului care mi se pare sufletul seriei PoP.
Grafica a fost buna in Sands of Time, in celelalte doua mi se pare ca a scazut nivelul si au apavut cam multe buguri.
Sunetul se prezinta si el bine in general, singura mica problema fiind voice acting-ul care cam scartie pe alocuri.
Astea oricum sunt detalii minore, gameplay-ul este aproape perfect, iar controlul mi se pare genial.
E suficient de simplu incat sa nu-ti ia mai mai mult de 10-15 minute sa te acomodezi cu el si in acelasi timp suficient de complex incat dupa ce reusesti sa executi o serie de acrobatii complexe (pentru mine cel putin, majoritatea placerii in jocul asta e derivata din agilitatea nebuneasca a printului fara nume :smile:), e imposibil sa schitezi macar un mic zambet satisfacut si eventual un "Hehe...Cool!".

Ce nu-mi place mie e directia in care a luat-o seria dupa Sands of Time. Acesta mi s-a parut aproape perfect... level design excelent, puzzle-uri si elemente acrobatice spectaculoase, intrerupte ocazional de lupte la fel de spectaculoase toate servind la crearea unei atmosfere de basm.
Din pacate odata cu Warrior Within, cineva s-a gandit ca ar fi bine sa bage un sistem de lupta inutil de complex in care iti cam prinzi degetele si cu ocazia asta sa faca luptele mult mai grele.
Rezultatul final sunt aceleasi puzzle-uri si acrobatii punctate de momente de stress si injuraturi pt. ca repeti a 3-a oara vreo lupta idioata pentru simplul motiv ca unul din cei 8 inamici cu care te luptai a reusit sa te loveasca si dupa el au urmat si prietenii.

In The Two Thrones s-a mai rezolva un pic treaba, in special datorita sistemului de speed kills, care mi se pare superb, dar din pacate luptele raman mai mult un element de strress decat o diversiune ocazionala si binevenita, rezultatul final fiind ca s-a pierdut prea mult din atmosfera aceea deosebita care m-a tinut lipit de monitor cand am jucat Sands of Time.
 
Da, subscriu. Mi-ar fi plăcut enorm jocul oricare ar fi fost calea pe care o lua: ori numai bătăi, şi-atunci ar fi fost un RPG bloody, ori numai strecurări şi acrobaţii, şi-atunci ar fi fost un Thief reborn. Dar aşa cum e acuma, nici cal, nici măgar... Not my style!
 
Acu' mă delectez cu Area51. Îmi place mai mult decât Quake4 (cu care se aseamănă), pe care l-am terminat cu ceva timp în urmă. Filmuleţele dintre capitole sunt extraordinare. Comentariile aparţin lui David Duchovny, alias Fox Mulder din "X-files". Păcat că n-apare şi Dana Scully. Ar fi ieşit scântei! :biggrin:
Deasemenea, NFSMW, care n-are nevoie de prea multe comentarii, deşi eu îl consider mult mai dur decât predecesoarele sale. Too much speed... :wink:

P.S. Crăciun fericit tuturor şi fie ca noul an să vă aducă ce nu v-a adus acesta! Sănătate maximă!
 
Last edited:
O gripa rebela m-a tinut in casa ultimele 3 zile. Rezultatul: am instalat in sfarsit NFSMW; acum sunt pe locul 6 in Blacklist.
Intr-adevar too much speed. Sunt momente cand nu mai inteleg nimic din cauza motion blur-ului....
 
Nu inteleg ce probleme aveti voi cu motion blur-ul. Eu am jucat pe high details si nu ma deranja tare nici la viteze mari. Poate ar mai trebui sa scoateti din detalii, s-ar putea sa amplifice efectele blur-ului.

Si ca sa fiu ontopic: NFSMW e excelent, m-am distrat de minune cu politia pe urme. Il recomand.
 
Speed getting outta hand in NFSMW? Use the "time slow down" (default key G).

Mda. Adevarul e ca pana pe la Blacklist 4 n-am avut nevoie de ea. Incepi sa-ti dai seama cat de buna ea cand te gajbeste garda la primu parapet din curba pe care-l agati pentru ca ai virat prea tarziu sau cu viteza prea mare.

Project Snowblind. Cam asta am apucat sa incerc in cele cateva ore pe care le-am petrecut ne-alcoolizat pe data de 31. Nu mi-a lasat o impresie foarte placuta. Nu tu sange, nu tu mate... nimic dom-le. Explozii albastre si vazut prin pereti. A, da... si bullet-time.
 
Niciodata nu poti avea destul bullet time.
Ar trebui implementat in ORICE. De ex, stiati ca nu exista nici un joc de tetris cu bullet time? Cineva ar trebui sa faca unul cat mai curand pt. ca deja nu se mai poate fara.
E dovedit: nu conteaza cum e restul jocului atata timp cat are bullet time, e un instant classic.

De fapt daca stau un pic sa ma gandesc poate nu e asa rau, ajuta sa stii cu ce jocuri nu merita sa-ti pierzi timpul inca inainte de a le instala :biggrin:
 
Acum ma omor cu NFS - MW. Mi se pare greu, mult mai greu decat celelalte. Sau poate nu stiu eu sa joc? Imi aduc aminte ca in celelalte jocuri din serie nu mi s-a parut greu pana dupa 50% din joc. Acuma sunt pe la 30%, si mi se pare cam enervant. Grafica ok, stilul de joc ok, povestea ok. Ce mi-a placut in mod deosebit au fost cut-scene-urile. In special cele de la inceput.
 
Dungeon Siege II reuşeşte să mă ţină în faţa monitorului câteva ore bune pe zi de vro' săptămână. N-am ce să zic decât cuvinte de laudă... totul pare făcut perfect (a se observa doza de subiectivitate :smile:).
Îl mai joacă cineva de p-aici? Nu de alta, da' n-am cui să mă laud şi eu cu item-urile mele l33t.:biggrin:
 
Soldiers: Heroes of WW2. Man that was a HARD friggin game. Commandos e mic copil pe langa el. Realistic... da... Grafica... da... Muzica... este si de aia, si bunicica. Story-line... interesant. AI-ul de rahat in schimb. Adica indeajuns sa-ti scoata peri albi si sa te faca sa vrei sa-l dezinstalezi. Lasati nesupravegheati soldatii tai au sanse imense sa crape in mai putin de 30 de secunde. Iar calculatorul pe nivele mari de dificultate nimereste mai tot timpul din prima lovitura. Ca si cum n-ar fi de ajuns ca in unele misiuni tre sa cureti peste 300 de inamici ascunsi bine si protejati de diverse transportoare blindate+tancuri+mitraliere doar cu patru trupeti. Dar in rest o dulceata de joc.
 
Într-un sfârşit am reuşit să termin Far Cry.
Mult prea târziu, dar ata ete. Nu m-a lăsat inimioara să-l joc cu un Radeon 9200 până acum. Se pierdea prea mult din feeling pentru ca jocul să ruleze cursiv :goofy:
Ce pot să spun. M-a fascinat. Grafică superbă, bine realizată, AI destul de bun (uneori foarte enervant), firul poveştii se desfăşoară conform unui scenariu bine pus la punct. Totul se îmbină până în cele mai mici detalii.
Un lucru care mi-a plăcut este acela că puteai să ajungi la obiectivul stabilit pe orice rută dorită şi disponibilă. Pământ, aer, barcă. Nu ţi se impune nimic. Ţi se spune: "Poţi ajunge la destinaţie cu barca. Aia este cea mai rapidă cale". Dacă nu ai chef mergi pe jos, te furişezi prin păduri, după tufişuri, o iei înot, etc.
Altă chestie. Dacă te durea capul şi vroiai să ieşi în larg cu barca, ţi se spunea că au radare şi or să te mierlească cu elicopterul. Bine, dacă nu ascultai şi continuai, venea unu mare după care îţi cânta popa. Nu ca în GTA unde te loveai de un, invizibil, Forcefield.
Reload & Play Again :biggrin:
Nota 10.
 
Nu era greu si pentru realizatorii GTA-ului sa faca o chestie asemanatoare, care sa te impiedice sa "iesi prea mult in larg", insa spre deosebire de Far Cry, nu prea ar fi avut logica din punct de vedere al povestii jocului. Daca stau sa ma gandesc mai bine exista si in GTA un element asemanator: daca incerci sa patrunzi in zonele inca blocate (dpdv al povestii) ale orasului esti imediat intampinat de o multime de politisti, garantand o arestare sau o moarte scurta. :smile:
Ca sa nu fiu total off topic, m-am jucat mai multe jocuri, dupa cum urmeaza:
Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse: un action/adventure 3rd person destul de amuzant si original ca idee. Actiunea se desfasoara intr-un oras utopic al viitorului, inspirat din anii 50, care este invadat de zombies. Originalitatea consta in faptul ca tu esti unul dintre zombies si ai la dispozitie zeci de nevinovati carora sa le mananci creierii. Jocul abunda in umor si are un soundtrack bunicel, insa este cam scurt si controlul folosind tastatura si mouse-ul e greoi (o boala generala a jocurilor portate de pe console).
Indigo Prophecy: un adventure bun, foarte bun chiar. De obicei ocolesc jocurile de acest gen, insa Indigo Prophecy mi-a placut. Atmosfera este superba, muzica la fel, povestea bine gandita si transpusa, demna de un film; in fapt asta este jocul asta, o experienta cinematografica in cadrul unui joc. Din pacate are si minusuri, dintre care cel mai pregnant pentru mine a fost controlul, un gamepad fiind necesar pentru a evita nervii si frustrarile.
Si ar mai fi cateva jocuri, da' nu mai chef acum.
 
Last edited:
|nrg|, ce nu mi-a placut la FarCry dar si la alte multe jocuri din serie, dar imi place la Half-Life2, este finalul. De ce pentru a simti ca termini, trebuie sa te lupti cu hoarde de super-inamici? Prefer de 100 de ori finalul de la Half-Life2, in care mai mult am privit, ca la un spectacol, decat sa ma lupt cu toate puterile intr-o ultima batalie deprimanta si frustranta.
 
Sim City 2000 - mai bun decat cele din seriile care au urmat
Civilisation 2 - nu stiu cum sint 3 si 4, dar 2 e bestial.
Cu Duronul 1300 pe care il am, video Riva TNT 32 AGP, as putea juca jocuri mai noi, dar nu ma pasioneaza. Jocurile astea vechi au ceva...
 
F.E.A.R. mi-a produs o impresie bună, mai ales după ce m-a făcut să-mi cumpăr încă 512 MB de memorie. Grafica bună, firul epic destul de interesant, nu mai spun de fiorii pe care-i simţeam la apariţia "umbrelor".

Medal of honor - Pacific Assault, pe care nu l-am jucat la data apariţiei, m-a lăsat cu un gust mai degrabă amar comparativ cu predecesoarele sale. A profitat şi el din plin de cei 1GB de memorie, graţie lui FEAR. Opinia mea: singurul avantaj faţă de celelalte este grafica, mult mai acurată.

ProEvolutionSoccer5 - n-a adus modificări spectaculoase faţă de 4, insă patch-ul celor de la PESRomania e mult mai bun decât cel pentru 4. În opinia mea, cel mai bun joc de profil. Fotbal pe pâine!

P.S. Cum spunea şi domnişoara, mai sus, jocurile alea vechi au ceva aşa ...
 
F.E.A.R. m-a dezamagit ca gameplay. Totul e repetitiv, AI-ul e slab si micile elemente de noutate (ca oamenii invizibili) nu fac jocul cu nimic mai atractiv :frown:.
PES5 este chiar interesant. Pacat de cateva chestii care il strica de tot. Arbitrajul de exemplu. Jocul asta este ilustrarea perfecta a zicalei "o ligura de c**at strica un butoi cu miere".
 
E adevărat că arbitrii dau cam uşor fault, dacă la asta te referi... până înveţi cum să "intri" la adversar. :wink:

Mai nou, am început Star Wars-Battlefront2 (sunt fan StarWars, mai puţin KOTOR) şi Pariah. Revin cu impresii mai târziu puţin. :smile:
 
Dungeone Siege II - placut si bine realizat, doar ca inainte de a te apuca de jucat trebuie sa schimbi mouse-ul, clickuiala masiva. In rest numai cuvinte de lauda.
 
Back
Top